Grzesiek10314

Claas Ares 617 ATZ - Obsługa

Polecane posty

Grzesiek10314    196

Witam. W poniedziałek zakupiłem Claas-a takiego jak w tytule. Wczoraj do mnie dotarł. Rok 2006, 5841 mth.

Teraz do rzeczy:

1. Powiedzcie mi od czego są przyciski i pokrętło zaznaczone na załączonym zdjęciu??? Zdjęcie nie jest z mojego ciągnika tylko z wziąłem z internetu.

2. Gdzie jest skrzynka z bezpiecznikami w tym Claas-ie???

3. Ma ktoś może instrukcję obsługi do serii Ares 607???

post-20350-0-89795800-1441354862.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sadek9    186

1 to regulacja silowa-pozycyjna 3 to kontrolka blokady ehr jak sie swieci to ehe jest wylaczony i dzialaja tylko przyciski na blotnikach 2 nie pamietam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek10314    196

Dziękuję za podpowiedzi.

A moż ktoś mi powie czy wyświetlacz na słupku kabiny ma jeszcze jakieś inne funkcje niż te co widać(czyli biegi, kierunek jazdy)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek10314    196

Witam.

Mam taki problem ze swoim Claasem, a mianowicie; po wkręceniu silnika na wysokie obroty zaczyna nierówno pracować i przerywać tak jakby mu paliwa brakowało. Dodam że taki problem miałem wcześniej i serwis ten problem rozwiązał w taki sposób że pogrzebali się we wtyczce idącej do pompy wtryskowej i jakiś czas (ze 3-4 miesiące) było w miarę dobrze a potem znów ten sam problem. gdy pojawiała się ta nierówna praca to robiłem podobnie jak serwisant czyli poprawiałem styki we wtyczce i było znów na jakiś czas ok, aż w końcu się wkur...em i kupiłem nową wtyczkę wraz ze stykami. No i teraz najlepsze, po zamontowaniu nowej wtyczki problem nierównej pracy i przerywania sie nasilił i teraz nie pomaga nawet wyjęcie i włożenie tej wtyczki ponownie (a na starej wtyczce to czasami pomagało). dodam jeszcze że przekopałem cała instalację paliwową od zbiornika do pompy paliwowej (wszystko czyste), latem serwis wymienił mi moduł sterujący silnika (wyskakiwał błąd temperatury cieczy chłodzącej), sprawdzałem kontrolką czy prąd dochodzi do pompy wtryskowej i wszystko wydaje sie ok podczas kręcenia rozrusznikiem. Z odpalaniem nie ma najmniejszych problemów, może stać miesiąc nie odpalany, a i tak zachodzisz i od strzała odpala. Moc ma dopóki nie zacznie przerywać.

jutro jeszcze sprawdzę wszystkie powroty i przelewy paliwa do zbiornika czy są czyste.

Jeśli ktoś ma jakieś pomysły które mogły by mi pomóc prosiłbym o wypowiedzenie się w tym temacie bo już pomału nerwy mi się kończą, a i tak nie wiem co go boli. Za wszystkie sugestie bardzo dziękuję.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fugeo    277

U mnie był problem z zapowietrzaniem się ciągnika (Ares 657) i pomogła wymiana pompki paliwowej. Od zapalenia przez pewien czas pracował dobrze, a po pewnym czasie po prostu zaczynał tracić moc i się dusić. Zobacz u siebie czy dobrze zaciąga paliwo. Może trochę z innej beczki, ale zawsze warto spróbować.

Edytowano przez Fugeo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek10314    196

pompkę zasilającą wymieniłem w pierwszym roku po zakupie ciągnika, ale to nie znaczy że jest ok. sprawdzałem , paliwo ze zbiornika ciągnie dość dobrze i bardzo szybko naciąga w puste przewody po wydmuchaniu ich sprężonym powietrzem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzeskw75    118

Ta nierówna praca silnika to występuje tylko na zimnym silniku czy  cały czas? Jeżeli tylko na zimnym to w elektronicznie sterowanej pompie paliwa prawdobodobnie jest jakiś czujnik temperatury paliwa i to może być jego wina. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek10314    196

Właśnie chodzi o to że na zimnym silniku występuje to tylko na max obrotach, a im dłużej ciągnik pracuje (czyli się nagrzewa) to wtedy nierówna praca przenosi się też na niższe obroty, a nawet czasami na wolne obroty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kustosz    11

Gdyby był problem z czujnikiem to wyświetlałby się błąd, ale warto byłoby to komputerowo zdiagnozować. Jeśli to nie pomoże to możesz wyjmować pompę i wtryski, bo prawdopodobnie powstają  na tyle duże przecieki, że prowadzi to do falowania obrotów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek10314    196

Kolego @Kustosz według mnie gdyby pompa była aż tak  uszkodzona to pewnie były by problemy z uruchomieniem silnika, a tak jak już pisałem odpala od pierwszego strzała jakby nic w nim nie było zepsute. jeśli się mylę to mnie poprawcie, ale raczej zawsze tak  jest że przy awarii pompy wtryskowej jest problem z uruchomieniem silnika a u mnie to nie występuje.

Dzisiaj przekopałem jeszcze raz układ paliwowy, wymieniłem wężyki i filtry (chociaż były czyste co mnie zdziwiło), przedmuchałem wszystko, sprawdziłem drożność powrotu paliwa do zbiornika i stwierdzam że wszystko jest w najlepszym porządku. Układ paliwowy od strony mechanicznej jest sprawny.

Dodam jeszcze że dzisiaj przyjrzałem się bliżej temu kiedy ciągnik nierówno pracuje i przerywa. Występuje to na postoju, ale tylko na maksymalnych obrotach silnika. Podczas jazdy z obciążeniem nierówna praca i przerywanie występuje od najniższych obrotów silnika (wystarczy rewersem włączyć kierunek jazdy i ruszyć no i się zaczyna przerywanie i brak mocy).

Reasumując według mnie jest to usterka elektroniki a nie pompa czy inny element wtrysku (przynajmniej dla mnie tak to wygląda).

Co wy na to?

Jako że uważam że to problem z elektroniką poszukuję kompetentnej osoby z odpowiednim sprzętem diagnostycznym do zdiagnozowania i usunięcia awarii z moim ciągniku. Najlepiej z województwa Podlaskiego, chociaż teraz dojechać z innego to też nie problem.

Jeżeli znacie jakieś kompetentne i znające się na rzeczy osoby to bardzo prosiłbym o kontakt bo ja już ze swojej strony co mogłem to zrobiłem i nie mam więcej pomysłów.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil1616    41

Umnie w 577atz przerywal czasami ale ponowne uruchomienie pomagało aż po jakimś czasie cały czas pracował nie równo.  Ciągnik palił nawet w najgorsze mrozy od strzała. Pompa poszła do regeneracji i wszystko działa dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek10314    196

Tak od razu postawiłeś na pompę czy może ciągnik był podpinany pod komputer żeby to stwierdzić?? Bo sam wiesz że oddać pompę do regeneracji a jeśli to nie pompa jest winna to tylko niepotrzebne koszta. Gdzie wykonywałeś regenerację i jakie to są koszta??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    71

Jeżeli pompa jest sterowana elektronicznie (nie wiem jak jest w twoim ciągniku) to problem leży po stronie pompy- nastawnik pompy lub czujnik obrotów. Jeżeli ciągnik odpala bez problemu możemy wykluczyć sterownik pompy i jeżeli silnik dobrze reaguje na zmiane położenia pedału gazu to potencjometr jest ok.

Najlepiej sprawdzić komputer i parametry pracy jak nie ma błędów ale prawdopodobnie pompa do sprawdzenia

Edytowano przez macin87

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil1616    41

U mnie wyraźnie było słychać że nie pracuje na wszystkich cylindrach. Dzwoniłem do serwisu claasa to mi powiedzieli że raczej pompa i oni w takich przypadkach wysyłają do sprawdzenia. No wiadomo dobrze jest kompa podpiąć ale jak to zwykł pompa rotacyjna to nic ciekawego w kompie nie znajdą. Koszt regeneracji 4tyś netto plus ja kupiłem nowe wtryski żeby mieć spokój

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek10314    196

Podjąłem decyzję i jednak we wtorek albo środę wysyłam pompę do sprawdzenia.  Mam nadzieję że to będzie to skoro tyle osób tak twierdzi, a w dodatku @kamil1616 mówi że miał takie same przypadłości w swoim cięgniku.

Dziękuję za pomoc, jak pompa wróci z regeneracji to dam znać jak się sprawuje ciągnik.

Życzę wszystkim Szczęśliwego Nowego Roku i oby ten Nowy Rok nie był gorszy od od poprzedniego, bo lepszego w naszej branży ciężko oczekiwać;)

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kustosz    11

A wiesz kolego w ogóle jak wygląda procedura demontażu takiej pompy rotacyjnej? Czy masz kogoś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil1616    41

Blokuje się silnik wsuwając pręt w specjalne miejsce. Podczas zakładania pompy wkreca się specjalną blokadę w pompę i montuje. Cała filozofia 

Edytowano przez kamil1616

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kustosz    11

I już byś miał problem, bo blokują silnik tylko na kole zamachowym nie wiesz czy jest on ustawiony na 1 czy na 6 cylindrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Czaro_1990
      Witam wie ktoś może od czego jest czujnik zaznaczony na zdjęciu? 

    • Przez Mietuch2
      Witam. Mam dość dziwny problem związany z ciągnikiem Claas Nectis 257 VL. Po odpaleniu na desce wyświetlają się (pikają) dwa trójkąty (zdjęcie), które uniemożliwiają jazdę. Żadne inne kontrolki towarzyszące się nie wyświetlają. Były sprawdzane wszelkie czujniki, przewody, ale bez skutków. Sama deska była także rozbierana. Z instrukcji wynika, że te właśnie trójkąty powinny się pokazać dopiero jak zapali się kontrolka np. ciśnienia oleju, ręcznego, lub błędu elektronicznego i reszta. A nic innego nie wyświetla się. Czy ktoś miał może podobny problem i byłby w stanie pomóc / podpowiedzieć ? Dziękuję 

       

    • Przez michal24041994
      Witam, posiadam classa 697 atz 2008r od jakiegoś czasu zauważyłem brak mocy,ciągnik nie kopci nie szarpie po prostu tak jakby odpadło mu parę koni,pod lekka górkę zamiast 40 wyjeżdża 33 na pusto z ciężarem wiadomo masakra,kiedyś miałem problem,przejrzałem forum wiem ,że sterownik lubi paść,jest jakiś sposób żeby go sprawdzić domowymi sposobami ? Albo polecicie firmę, która to zrobi i nie będzie naprawić sprawnego? Aaa i jeszcze jeden objaw ciągnik zawsze miał obroty 860 a teraz na 940 lecz jak podciągnę pedał w górę to zejdzie do 860 ale kompletnie nic nie grzebałem przy lince, może to być powiązane? 
      Z góry dziękuję za pomoc 
    • Przez ma123
      Witam tak jak w tytule  kupię heder do mercatora 3.60m wschodnia polska 
    • Przez ClaasAres123
      Witam,
      Od pewnego czasu silnik w moim traktorze, pracując na wolnych obrotach, uzyskuje temperaturę maksymalną. Pracując na najwyższych obrotach, pod dużym obciążeniem, temperatura jest ok. Wymieniłem termostat, obydwa czujniki temperatury, lecz na wolnych obrotach dalej się grzeje. Co może być przyczyną?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj