Gość Profil usunięty

Jaki model Zetora 100KM na pomocnika ?

Polecane posty

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

witam, koledzy mój znajomy chce zakupić Zetorka 100km nowego i się zastanawia jaki model wybrać. jego rola to pomocnik. głównie by pracował w ładowaczu, no i trochę w agregacie uprawowo-siewnym. pomińmy kwestie pieniędzy. jeśli temat źle umieszczony to proszę o przeniesienie, bo pisane na szybko na telu, z góry dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamillocp    8

Cześć. Ja bym polecał Proximke 100 Power (Rewers elektrohydrauliczny), albo także Proximke ale 90 Plus (Rewers mechaniczny przy kierownicy, mniej elektroniki)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

no właśnie nad takim czymś się zastanawiał, a jak tam ze skrzynią ? i z tym rewersem, jakie opcje lepsze do ładowacza 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamillocp    8

Do tura lepszy jest elektrohydrauliczny rewers. Skrzynia w Proxime Plus 4 biegi i 2 półbiegi, natomiast w Proximie Power (jeśli się nie mylę) to 4 lub 5 biegów z 3 półbiegami

 

 

Takie samo wyposażenie co w 100 konnej wersji ;)

Edytowano przez kamillocp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

a ile może kosztować taka proximka 100 plus ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257

Proxima Power jest niedopracowana, było dość dużo przypadków awarii tej skrzyni tu na Agrofoto. Zastanów się jeszcze nad Ursusem 11054 lub Pronarem 5340, bardzo ciekawe ciągniki na markowych podzespołach. Mają oszczędniejsze silniki Perkinsa lub Deutza. Pierwszy bez żadnych ekologicznych udziwnień a w drugim jest bezobsługowy katalizator DOC. W Zetorze jest problematyczny filtr DPF.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Czemu akurat chce zetora ? Nie lepiej za te pieniądzę tak jak pisze kolega wyżej wziąć ursusa lub jakiegoś New Hollanda ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

no to dajecie Panowie do myślenia. teraz już nie wiadomo co robić. ;)

Panowie interesuje mnie opinia posiadaczy Zetora, a nie "kolekcjonerów" ;) 

pozdro. 

Edytowano przez Niewielkilecznieduzy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamillocp    8

To tak ja Zetora nie posiadam ale nimi jeżdżę, więc myślę, że mogę co nieco powiedzieć jakie wrażenia. Proxima 85 Plus z ok 20 tonami pszenicy fajnie idzie, ale tak samo jak Forterra bardzo podskakuje. Za dużo palą, ale mocy im nie brakuje. Jeśli chcesz do siewnika podczepiać to radzę kupić Zetora 9540 super ciągniki o mocy 91 km, co prawda do tura niezbyt, ponieważ nie posiada rewersa, ale za to ma zsynchronizowaną skrzynie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

ZETOR PROXIMA POWER 110 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj