krystian46

Zetor 8145 opinie / wady \ zalety

Polecane posty

krystian46    20

Chciałbym poznać wasze opinie dotyczące zetora 8145, również chce poznać jego wady i zalety i czy warto go kupić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MacStefi    2

szwagier ma od 14 lat sprowadzonego z Czech. zeszłym roku pierwszy remont silnika. założyli największy rozmiar ogumienia i turbo. super maszyna. pracuje na 25h i wystarcza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    314

a ja powiem tak - było ze 100 tematów o tych ciągnikach.

Poszukać!


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
poderwa    24

szwagier ma od 14 lat sprowadzonego z Czech. zeszłym roku pierwszy remont silnika. założyli największy rozmiar ogumienia i turbo. super maszyna. pracuje na 25h i wystarcza.

 

witam! Jaki rozmiar ogumienia powinien być w tych zetorach,żeby napędy się idealnie zgadzały? Bo ja mam z tyłu 18,4/34,a z przodu 12,4/24 i jest zle,jak załącze napęd to ciągnik hamuję przodem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    110

Jest wiele kombinacji kół zębatych w przekładni więc trzeba policzyć zęby na trzech kołach i wtedy dowiesz się jakie opony powinny być. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
poderwa    24

Chciałbym poznać wasze opinie dotyczące zetora 8145, również chce poznać jego wady i zalety i czy warto go kupić?

 

Jest wiele kombinacji kół zębatych w przekładni więc trzeba policzyć zęby na trzech kołach i wtedy dowiesz się jakie opony powinny być. 

 

Tak-tylko katalogi podają z przekłamaniem(np.jak jest możliwe,w miejsce koła zębatego które ma 27 zębów,nie zmieniając innych założyć koło zębate które ma 28 zębów.To nie jest tokarka że zmieniając koła odsuwamy koło pośrednie .Chodzi mi oto że morze ktoś ten temat fizycznie przerabiał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal8011    51

Załóż na przód nowe opony 14.9-24 i powinno być dobrze. Przerabiałem  to fizycznie w Zetorze 8045. Było 12.4-24 5%protektora i 16.9-34 10%. Założyliśmy na tył nowe 18.4-34 i przód hamował ciągnik. Po zmianie przodu na nowe 14.9-24 wszystko się unormowało. Do skrzyni i przystawki nie zaglądaliśmy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

siema wszystkim, pisałem gdzieś indziej ale 0 odzewu więc tutaj spróbuje bo świeży temat, mam pytanie apropo szóstki, wybieram ciągnik do cięższych prac i mam na oku zts 12245 albo 16245 i U 1224 albo 1614, pytanie do użytkowników co lepsze, wiem że komfort lepszy w zts, ale jak to jest z częściami czy do nich pasują od ursusa. najważniejsza sprawa brać 6T czy bez turba, nigdy nie miałem do czynienia z turbem w traktorze, jak to jest czy ona ciągnie od samego dołu, czy trzeba mieć np te 1500obr i dopiero zaczyna rwać do przodu. Nwm czy to dobry temat ale próbować trzeba, ile łyknie taki ciągnik z pługiem 4x40 zagonowy na średnich ziemiach (lubie mieć zapas pod butem hahahaha)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    110

Turbo w tym ciągniku jest bez obsługowe dział i tyle. Jak to 6cyl ciągnie od dołu jednak by turbo było czuć potrzebne są obroty. Tym silnikiem możesz spalić od 6-7 litrów przewracając siano po 26l męcząc go w pługu czy innym gracowniku. Przy każdej pracy spali mniej jak zetor proxima 90. W mrozy lepiej zapala od w/w pomimo że niema żadnych podgrzewaczy. Jak kupować to tylko z turbodoładowaniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
niebieski    31

Jeśli będziesz pilnował rozgrzewania sprężarki po odpaleniu ciągnika i wystudzania jej przed zgaszeniem to będzie ci długo służyła, a z pługa 4x40 to niewiele poczuje. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hahahah coś z tą proxą nie tak, że taki byczek mniej spali od niej? :lol: to ile po zapaleniu i przed zgaszeniem ciągnik powinien sobie pyrkać na wolnych? szybsze są chyba 12245 od 162 przez szkrzynie 4 czy może w tych z turbem też jes czasmi 4, nie wiecie? i jeszcze jedno różnica w cenie jest ale jak się ma 16145 do 16245 są w nich jakieś duże różnice?  :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    110

No jak nie tak proxima ma zbiornik 180 litrów na pusto takiej ilości ropy nie wozi. Naprawdę o wiele taniej idzie siano przewracać 16tką jak proximą. Możesz kupić z szybką skrzynią 4 biegową lub wolną do wyboru. 3 biegowa jest raczej wolna bo by nie było biegu do pracy. My tam nic nie schładzamy ani nie rozgrzewany siadasz i jedziesz nic się nie dzieje. Owszem jak byś go gasił ciągle przy czerwonej turbosprężarce to pewnie coś by się usmażyło. To wielka prymitywna turbina nie teraźniejsze suszareczki jak się popsuje za tysiąca kupujesz nową i dalej niema się czym przejmować. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
poderwa    24

Załóż na przód nowe opony 14.9-24 i powinno być dobrze. Przerabiałem  to fizycznie w Zetorze 8045. Było 12.4-24 5%protektora i 16.9-34 10%. Założyliśmy na tył nowe 18.4-34 i przód hamował ciągnik. Po zmianie przodu na nowe 14.9-24 wszystko się unormowało. Do skrzyni i przystawki nie zaglądaliśmy.

 

Tak bym zrobił-,ale chodzi mi głównie oto żeby wyrównać ciągnik,żeby stał w poziomie,anie przód wyżej jak bym ciągle jechał pod górę.Ursus 1014 ma kombinacje12,4/24--18,4/34-i jest dobrze zgrany napęd,bo jezdziłem takim.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal8011    51

<p>Ja mam taki układ kół w 8045. Jeśli chcesz żeby u Ciebie przy takim układzie wszystko było ok to musisz wymienić wszystkie trzy koła zębate w tylnym moście. Musisz mieć na wałek ataku 27 zębów, pośrednie 45 zębów i do przystawki 32 zęby. Innego wyjścia nie ma. Teraz masz pewnie na ataku 24 zęby, pośrednie 46 zębów a w przystawce 29 lub 31.</p>

Edytowano przez michal8011

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Piter333
      Witam, mam Zetora 16245 niedawno kupionego i ostatnio zauważyłem że z przodu ma opony 14.9-28 a z tyłu 20.8-38. wszystko jest w porządku czy trzeba zmienić rozmiary, jak to wygląda?
    • Przez Arabs
      Witam mam problem z zetorem forterra 11441 a mianowicie ostatnio wymienialiśmy komplet sprzęgła czyli koło zamachowe docisk tarcze + łożysko oporowe było wymieniane 4 miesiące wstecz, i jest problem tego typu że sprzęgło się ślizg ale to tak że traktor na 4 biegu nie może się uciągnąć. Próbowaliśmy już zmieniać docisk na inny bo myśleliśmy że jest trefne kombinowaliśmy z rodzajem tarczy nawet przetoczylismy 0.6mm koło zamachowe z myślą że po przetoczeniu słoneczko bardziej wyjdzie i docisk będzie mocniejszy ale nic z tego po tym zabiegu jest w sumie jeszcze gorzej. Sprzęgło nie jest podparte bo mamy około 1cm luzu na wysprzegliku a właśnie tak się zachowuje jakby było podparte. Ma ktoś pomysł gdzie szukać problemu bo traktor już był rozjeżdżany 3 razy i dalej nie ma efektów 
      Edit. Zapomniałem dodać że na sloneczku powstaje taki jakby nierówny ślad po pracy łożyska oporowego ten odcisk nie jest równomierny tylko w dwóch punktach ewidetnie jest mocniej zaciskane 
    • Przez wrysiek
      Witam tak jak w tytule chciałbym dowiedzieć się jakie są zasadnicze różnice pomiędzy zetorem 8011 a 8111?
      Tylko nazwą czy coś bardziej mechanicznie?
    • Przez Latashi
      Witam, mam problem z moim zetorem. Otóż, po ponad godzinnej pracy gdy olej jest już gorący traktor jeździ tak jak na żółwiu mimo że jest włączony zająć. Dopiero po dodaniu więcej gazu podczas prac polowych lub dłuzszyk rozpędzeniu jedzie normalnie na zającu. Zalany olej hydrauliczny przekładniowy. Gdzie szukać przyczyny? Dolać więcej oleju , czy problem jest z tarczkami?
    • Przez Piter333
      Witam, panowie od czego jest ta czerwona kontrolka? Zetor 16245. Pozdrawiam 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj