damian4dz

zwolenica

Polecane posty

damian4dz    0

Mam pytanie jak często trzeba dokonywać wymiany oleju w zwolennicy i co może się stać gdy go nie będzie ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

W  zwolnicy! 

Jak nie będzie oleju przedwcześnie zużyją się zębatki zwolnicy i łożyska.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kemotke    1

Zwolnice zaczną pracować głośniej, kola zębate zostaną szybko zużyte, no i na łożyskach też się to odbije. Lepiej wymienić uszczelnienie niż zastanawiać się kiedy kolo nam odpadnie. A wymiana nawet nie wiem, w praktyce wygląda to tak że poprostu sprawdza się czy jest i jak jest to nic się z nią działo nie będzie, jesli będzie chodzić na sucho szlak ci ją trafi poprostu, miałem przypadek u znajomego że po rozpadnieciu lozyska chodzącego na sucho kolo odpadlo,

Edytowano przez kemotke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No właśnie. W praktyce wymienia się przy jakiejś naprawie lub robi tylko dolewki. To idiotoodporny element. Nie ważne jakim starym olejem jest zalany ważne żeby był.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kemotke    1

Dokladnie jak piszesz seweryn, aczkolwiek nawet "zwolennice" można popsuć na sucho. Zwolenica bo pewnie autor ma zwolnice ze Zwolenia w mazowieckiem

Edytowano przez kemotke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Wszystko można zepsuć. Nawet stalową kulkę z łożyska.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie odświeżę temat zaczęła mi cieknąć lewa zwolnica w miejscu przykręcenia obejmy od odciągu podnośnika. Moje pytanie czy pod tą okrągłą blachą do której przyspawany jest łańcuch jest jakiś uszczelniacz czy może tylko cieknie po gwincie od śrub którymi jest to przykręcone.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcelix    74

pod tym okrągłym deklem jest uszczelka i tamtędy najpewniej się sączy.


Jeżeli czegoś nie da się zrobić, to wtedy przychodzi ktoś, kto nie wie, że się nie da i on to właśnie robi.   A. Einstein

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak podejrzewałem a że odciągi są przykręcone do zwolnic to może przez to ciec cóż jutro świeża robota się szykuje.

 

A tak przy okazji panowie jak wyregulować ręczny w rusinie? Z tego co zauważyłem to ręczny i nożny to tym samym hamują bo zaciągając ręczny nożny idzie do dołu ale regulując tymi 4 śrubami nie zauważyłem aby ręczny lepiej działał a nożny się poprawił. Do tej pory nie miałem problemu z ręcznym ale ostatnimi czasy coraz gorzej się sprawuje. Będę wdzięczny za pomoc bo podwórko górzyste i ręczny to podstawa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Kolego możesz podregulować rolkę, żeby ręczny mocniej naciskał na nożny. Popatrzysz pod podłogę to zobaczysz co i jak :)


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Już doszedłem co i jak ale dzięki. Muszę napawać dźwignię która chodzi po tej rolce bo jest prawie 5 mm ubytku ale na te 25 lat miało prawo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dexter170
      Witam, wymieniłem głowice bo zawory latały już w tulejach i mam teraz problem bo oczywiście chińczyki zrobili źle odwiert pod śrubę smarowania i była za płytka przez co wyrwałem gwint. Są na rynku śruby M14 więc przegwintowałem, zamontowałem i działa. Nie bawiłem się w wymianę tuleji bo się naczytałem że powszechnie dostępne są kijowe.
      Martwi mnie tylko smarowanie czy nie za bardzo zablokowałem kanał oleju, tzn dźwigienki są smarowane, olej leci, ale sprężyny suche, oleju może kropla czy dwie pod nimi reszta spływa a tuleje wystają przecież ok 2cm nad poziom głowicy. To jest w porządku czy mam się martwić?
      Ciśnienie normalne 3,5 na zimnym i 2,5 przy 80. Nie chcę żeby te nowe zawory się zatarły jak pojadę w pole.
    • Przez Tomaszzt25
      lv_0_20231215164649.mp4 Witam Aktualnie mam stomile 11.2-28 i chciałbym kupić większe opony ze względu na to że t25 często wyjeżdża w trasy.
      I moje pytanie brzmi co wybrać? 12.4-28 czy 13.6-28.
      Ciągnie rotacyjną,zgrabiarke,kopaczkę, rozsiewacz nawozu,a rzadziej pług,poznaniaka i kultywator
       
       
    • Przez leszeksz2
      Witam. Przy okazji naprawy hamulców zauważyłem że na kole zębatym blokady mam uszkodzone zęby. Rozkręciłem śruby mocujące i wyjąłem kołki mocujące do korpusu mechanizmu różnicowego. Próbowałem zdjąć tą zębatkę, ale ani drgnie (ściągaczem, obstukiwanie itp.). 
      Jak zdjąć tą zębatkę. Czy trzeba wyjmować cały mechanizm różnicowy ze skrzyni?
       
       
       
    • Przez ZETORRRRRR
      Witam mam taki problem nie wiem co jest wymienialiśmy pompę olejową bo się klin wyrobił na nową silnik jest ustawiony jak mówi książka na 1,5 do 3,5
      jest ustawiony na 3 złapie lekko tem. i szaleje ciśnienie skacze i maleje.
      Co jest jak je dobrze ustawić co może być wadą może regulator. Piszcie czy mieliście takie problemy i jak mieliście jak je rozwiązaliście. Pozdrawiam
    • Przez MarcinKdziak
      założony nowy docisk i łożysko oporowe i dalej nie chce wysprzęglać.Bez odpalonego ciągnika jak jest bieg wrzucony i wciśnie się sprzęgło ,to nadal jest na biegu i wogule nie wysprzęgla tylko czuć załączony bieg .
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj