Skocz do zawartości

Zdjęcie

NIP, ryczałtowiec i sprzedaż zboża..

3 odpowiedzi na ten temat

#1 Share TOME11

TOME11

Zaawansowany

• Members
  • PipPipPip
  • 218 postów

Napisany 06 sierpień 2015 - 10:49

krótko i na temat:

-jestem rolnikiem ryczałtowym

-brałem w tamtym roku młodego rolnika, nikt ode mnie nie wymagał NIPu

-wystąpiłem nie dawno o papier z weterynarii na sprzedaż zbóż, chcieli NIP ale wyłożyłem im formułkę

Od 1 września 2011 roku osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej używają numeru PESEL jako identyfikatora podatkowego.

z:

https://pl.wikipedia.org/wiki/NIP

i bez większych problemów się zgodzili i papier nadali, jeszcze nie odebrałem ale na cudownej liście już jestem:

List of approved or registered establishments in accordance with regulation No. 2005/183/EC

-teraz chce sprzedać 2-3 patelnie zboża, dzwonię na mieszalnię pasz, chcą od mnie NIPu, pytam się po co? -bo jest potrzebny(?)

i teraz moje pytanie, musi być ten NIP, jako ryczałtowiec muszę posiadać NIP? muszę go specjalnie robić bo mieszalnia sobie tak życzy?

Reklama AgroFoto Ads

• watermark
  • Reklama
NIP, ryczałtowiec i sprzedaż zboża.. Dzisiaj, 12:20
  •  

#2 Share MateuszStaczyk

MateuszStaczyk

Nowicjusz

• Members
  • Pip
  • 31 postów

Napisany 06 sierpień 2015 - 11:19

NIP, ryczałtowiec i sprzedaż zboża.. U nas tylko ze nie mieszalnia tylko skup normalnie wziął zboze tylko chcieli ten nr weterynaryjny

Reklama AgroFoto Ads

• watermark
  • Reklama
  •  

#3 Share agromatik

agromatik

Zaawansowany

• Members
  • PipPipPip
  • 1344 postów

Napisany 06 sierpień 2015 - 12:00

Formalnie nie musisz mieć. Mieszalnia pewno jedzie na programie księgowym który nic innego nie łyka tylko NIP. Otrzymanie NIP to pismo do właściwego US i decyzja w tej chwili bodajże od ręki, więc czy warto walczyć. W przypadku dochodów na tzw. śmieciówkę i tak będziesz musiał wyrobić NIP.

Edytowany przez agromatik, 06 sierpień 2015 - 12:03.