adrianlukaszlagoda

Problem w remoncie mtz 50-80/82

Polecane posty

Witam problem polega na tym ze pękł mi wał przy koszeniu trawy. Więc postanowiłem wyremontować zapasowy silnik miał on 50 KM  

płaskie tłoki i świece żarowe. Kupiłem nową głowicę od 80 i zestawy naprawcze kompletne wtryski i uszczelki  wszystko ładnie pasowało tylko się okazało,że  rurki wysokiego ciśnienia są inaczej odgięte to kupiłem nowe. No i na sam koniec okazuje się ze pokrywa głowicy jest inna i kolektor ssący też trzeba nowy z pokrywą zaworów. Wiek ktoś może jak to wszystko założyć na filtr powietrza i czy nie dało by się tego jakoś przerobić z oryginalnych części i jakby można poproszę zdjęcia. Dzięki za pomoc 

PS: kupię te obudowy głowicy tylko w normalnej cenie z wysyłką 

Edytowano przez adrianlukaszlagoda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9205

A jaki masz wał w tym remontowanym silniku ? Z przeciwwagami, czy bez ? Jeśli bez, to niestety nie wróżę długiej eksploatacji, też pęknie, chyba że ograniczysz obroty silnika na 1700-1800.  Rozumiem że zestawy naprawcze kupiłeś też do mtz-80 z dziurami w tłokach ? Czyli w sumie został tylko stary blok. A pompa oleju ?

Poza tym przednia pokrywa jest inna, podpora silnika, koło zamachowe. Poskładałeś już to wszystko do kupy i brak ci tylko pokrywy rozrządu ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wał mam chyba z przeciw wagami . A z tymi obrotami to o co ci chodzi ? Tłoki z dziurami 5 pierścieni. Pompa oleju jest taka sama. Pokrywa jest tylko dlatego inna ze z przodu jest sprężarka a ja mam pod kabiną. Koło zamachowe identyczne jest. Podporę silnika mam w rozwalonym silniku od 50 a w tym dobrym oryginalnie od 80-tki.....Wszystko poskładane brakuje tylko   http://allegro.pl/mtz-82-pokrywa-glowicy-2401003032-i5504881893.html  ...- kolektora ssącego od 80-tki  i pokrywy klawiatury 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9205

To jest wał do MTZ-50 http://img25.staticclassifieds.com/images_tablicapl/199665959_4_644x461_sprzedam-wal-mtz-50-rolnictwo.jpg

a to do mtz-80 http://agrotechnikasc.pl/img/products/67/3/1_max.jpg

Pompa oleju jest taka sama, ale przełożenie inne. Na wale jest większa ilość zębów do napędu pompy, a na pompie mniejsza zębatka w MTZ-50.

Pewnie masz jeszcze sprzęgło starego typu, więc nie będzie problemów.

 

Wał bez przeciwwag ma ograniczony zakres obrotów ze względu na nadmierne drgania, nie powinien przekraczać 1800 obr/min.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ten z przeciw wagami. Sprzęgło na jedną tarczę. A blok silnika ma numer D-240.... czyli tak jak w 80 


Jutro zrobię zdjęcie poskładanego silnika i starego. Nie masz przypadkiem tych pokryw ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj