Polecane posty

damianXXL    49

Witam.
Mam dość nietypowy problem, podczas jazdy moim mf 3060 coś brzeczy w tylnej czesci. Dochodzi to ze skrzyni bądź zwolnic. Myślałem ze to jakas blacha brzeczy lub coś w tym stylu ale słychać ze środka. Ciągnik normalnie jezdzi, nic nie zgrzyta. Co to może być? Czy ktoś z was też to słyszy w swoim mf? Dźwięk takie dzwoneczki. Może to tak ma być... Dziwne....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Case80    44

U znajomego w MF 3050 też coś brzęczy, może one po prostu tak już mają :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianXXL    49

Przy szybszej jeździe głośniej się robi. Może skrzynia tak pracuje albo tarczki od polbiegu. Ma ktoś tak samo w innym mf serii 30xx?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    55

Kiedyś u mnie też brzęczało, były luzy na wałku i tulejach przedniego napędu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianXXL    49

Dźwięk dochodzi mniej więcej na wysokości zwolnic. Nie wiem co to może być... luzow niby nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

u mnie tak wlasnie brzeczalo jak zsunela sie tulejka laczaca wal przedniego napedu ze sprzeglem napedu (tu przy skrzyni)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

no te tulejki co lacza wal przedniego napedu :D sprawdz ta przy skrzyni jak i ta przy przednim moscie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianXXL    49

@kravter sprawdziłem, przy skrzyni zero luzu jak nowe , przy moście minimalnie wyczuwalny(prawie bez luzu) luz ale wydaje mi się ze jeszcze dopuszczalny luz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

aaa i jeszcze, jaki masz zaczep? tylko polowy czy tez transportowy? u mnie wybil sie tu na srubie co sie go przykreca (taka wielka sruba aby przykrecic zaczep do ramy :P) i tez brzeczalo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianXXL    49

Tranportowy doczepiany, polowy hak odpinany. To cos dzwoni tak jakby ze skrzyni... albo tak ma być albo coś się zaczyna rozp...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamillo96    3

mi też cos brzęczy mf 8110 z tyłu na wolnych obrotach po lewej stronie tam jest jakis rozdzielacz chyba i nie wiem co to

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianXXL    49

U mnie w jeździe słychać przy otwartej tylnej szybie. Na postoju cicho.

Znalazłem przyczynę brzeczenia. Dobrze koledzy pisali. :) Brzeczy tuleja łącząca skrzynie z walkiem napędu+luz łożyska podporowego. Na pierwszy rzut oka nie widać tego ale wczoraj przez wagę lychą sprawdziłem i znalazl się powód.
Gdzie taka tuleje dostać i łożysko? Lub z czego można dobrać? Lozyko może po nr-ch dobiore a tuleje?

Jak u kogoś coś dzwoni (mf 30xx)w trakcie jazdy to zajrzyjcie pod skrzynie.

Edytowano przez damianXXL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamillo96    3

mi nadal brzeczy w tym rozdzielaczu jakas jest tam linia ls od pompy tłoczkowej i ona reguluje przepływ oleju i tak brzeczy ?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianXXL    49

Kolego nie pomogę Ci bo nie miałem styczności z tym ciągnikiem. Mówisz o tym z tyłu pod tylną szybą? Są przy nim takie pokrętła w typie motylka?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianXXL    49

Proponuje założyć nowy temat z opisem i wrzuc filmik dodatkowo. Łatwiej będzie Ci pomoc rozwiązać problem o ile się da ale można spróbować. A pytales jakiegos mechanika?

Panowie wymontowalem wałek atakujący. Frezy sporo wybite i spory luz.... Bede to robił u fachowca.
Jedna rzecz mnie zastanawia, chodzi o przód tu gdzie wychodzi wałek przedniego mostu. Tam jest jakis tylko uszczelniacz miedzy obudową mostu a łożyskiem http://agristar.pl/index.php?route=product/product&path=44_82&product_id=865 i jest nakrętka kontrująca. Nic wiecej ma tam nie byc? Tylko uszczelniacz? Jak wyjełem wał to uszczelniacz luźno siedział więc go dobiłem do środka.

Problem brzeczenia rozwiazany. Wymiana tulei i regeneracja wału napędu mostu przedniego pomogła.. :)

Edytowano przez damianXXL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mc3    6
Dnia 14.09.2015 o 21:13, damianXXL napisał:

Proponuje założyć nowy temat z opisem i wrzuc filmik dodatkowo. Łatwiej będzie Ci pomoc rozwiązać problem o ile się da ale można spróbować. A pytales jakiegos mechanika?

Panowie wymontowalem wałek atakujący. Frezy sporo wybite i spory luz.... Bede to robił u fachowca.
Jedna rzecz mnie zastanawia, chodzi o przód tu gdzie wychodzi wałek przedniego mostu. Tam jest jakis tylko uszczelniacz miedzy obudową mostu a łożyskiem http://agristar.pl/index.php?route=product/product&path=44_82&product_id=865 i jest nakrętka kontrująca. Nic wiecej ma tam nie byc? Tylko uszczelniacz? Jak wyjełem wał to uszczelniacz luźno siedział więc go dobiłem do środka.

Problem brzeczenia rozwiazany. Wymiana tulei i regeneracja wału napędu mostu przedniego pomogła.. :)

Witam, mam podobny problem, co zrobić jeszcze jeżeli wal dorobiony nowy, łączniki wału nowe i wałek od mostu zrobiony nowy i nadal brzęczy? Jedynie zwróciłem uwagę na to że jak dokręcę mocniej nakrętke przy przednim moście to trochę cichnie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj