konrad97

Problem z WOM

Polecane posty

konrad97    0

A więc tak od czasu kupienia nowej kosiarki, W tym jeżdżącym gównie co chwile siada wałek mowa o Belarusie 1025. podczas koszenia jakiś 15ha traw wałek był robiony jakieś 3-4 razy ponieważ pali paski . Ma ktoś jakiś pomysł, czy można w tych ciągnikach jakoś przerobić WOM ? Zlikwidować te paski a zastąpić czymś innym. a może jakieś są wzmacniane czy coś ? Teraz go r aby do słomy i rozrzutnika chociaż był . A kosimy Ursusem 902 któa ma 27koni mniej a zapiernicza jak głupia . Ktoś coś jakiś pomysł ? :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabos1981    703

jak pali to musi być źle wyregulowany i cały czas się lekko ślizga i dlatego je pali. masz go załączany hydraulicznie czy mechanicznie ?


:-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Poszukaj na forum któryś taśm nie polecali  a są na pewno dwa rodzaje. Ustaw jak należy według instrukcji i będziesz miał spokój na lata.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesiek88    128

ogólnie są dwa rodzaje parciane i kostkowe te taśmy no i oczywiście wybór orginał/zamiennik, cenowo zamiennik kosztuje około 40zł a orginał 80 więc nie warto oszczędzać. Przerabiałem ostatnio ten temat bo u mnie się posypały całe te małe trybiki to przy okazji też taśmy zmieniłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

Przy regulacji bardzo ważne, a mocno bagatelizowane, jest zblokowanie dźwigni śrubą tak jak każe instrukcja. Omijaj taśmy cementowe.


"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrad97    0

Zastanawiam się własnie, żeby na test kupić te w kostkę czytałem, że lepsze . Wałek nam robi człowiek który mtz/belarusy naprawiał kilka dobrych lat tam gdzie był kupowany ciągnik . Wiec raczej jest okej . Ciągnik ma 7 albo 8 lat . Chodził od nowości praktycznie z nową prasa Warfama i innymi sprzętami na wom i problemu nei było . Zaczepilismy kosiarke dyskową i po skoszeniu kilku ha paski poszły, ale było widać że już mocno się starły . A kolejne co były wymienione to mało co było widać, że starte ale już po prostu coś nie chciały ciągnąc a naciągnięte na maksa był . Wom załączany hydraulicznie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Osobiście wydaje mi się że coś jest przeoczone. Albo regulacja albo taśmy te gorsze. 

Ja nie mam problemu z womem, ścina kołek na wałku z śruby M10 12,9 twardości, rozerwałem przekładnie lejka a ostatnio spaliłem paski rotacyjnej. Wałek przestawiony na 1000obr/min.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

Jak będziecie mieć na wierzchu cały mechanizm WOM przyjrzyjcie się bębnom które hamują taśmy, czasami któryś jest pęknięty i za cholerę nie można ich ustawić. Mój pracuje dzień w dzień w wozie paszowym,więc lekko nie ma i regulację przeprowadzam tak co 2 lata.

Edytowano przez agromatik

"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj