toobek

Fahr M900

Polecane posty

akmaly    709

Nie ma się co zastanawiać, M900 itd to bardzo niskie kombajny - jak przypomnę sobie początki z tym kombajnem bez kabiny to aż uśmiech sam się pojawia :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Raczej nie jest to normalne i tak nie powinno być. Przyczyną takiego stanu rzeczy może być za luźny pas w położeniu minimalnym i należy wyregulować minimalny naciąg pasa ( śruba z kontrą na górnym wariatorze do wkręcenia ). 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Siłownik wariatora przykręcony na 3 nakrętki (szpilki) i obok jest śruba chyba na 19 klucz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Śruba jest na wierzchu, obok spilek, nic nie rozkręasz, popatrz na wariator i zobaczysz że jedna śruba tam nie pasuje i to właśnie ta. Pasek podam ci jutro jak nie zapomnę 🙂

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Tak jest, dlatego że stałe połówki kół są po przekątnej. Te pasy szybciej się ścierają niż urywają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zajac1    54

Hmm nie chodzi mi o to. 

Problem leży konkretnie w tym wariatorze że zdjęcia. Wariator kręcąc się w pewnym momencie się rozszerza co powoduje poślizg paska (czerwona strzałka) . Zauważyłem że otwory pod szpilki (niebieskie kółko) są wyrobione. Regenerował to ktoś? Czy tylko wymiana ?

IMG_20210610_194238168~3.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Jeśli się przycina to nie wina otworów a wyrobionego wału ( a raczej pręta bo ten wał wykonany jest z ciągnionego pręta ). Szczerze to nie wiem gdzie to można kupić, sam miałem dorabiać ale na szybko założyłem z Claasa ale brakuje mi trochę obrotów ). Raczej tylko dorabianie lub regeneracja u ślusarza. 

Sprawdź szerokość pasa, może trzeba wymienić - zawsze to będzie pracował w innym miejscu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Można pod warunkiem że łożysko z tej drugiej strony nie wyrobiło osi a czasami tak się dzieje. Obracasz, odwiercasz dwa pogłębienia i gotowe.

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Odkręć śrubę blokującą połówkę poła i zdejmiesz koła - zobaczysz co tam się dzieje i będziesz wiedział co dalej. Szczerze strasznie badziewnie rozwiązany ten wariator, zamiast tulei i jakiś łożysk ślizgowych to zrobili żeliwne mocowanie które przesuwa się po stalowym pręcie. Mogli chociaż na tej stałej połowie dać zintegrowaną tuleje to zawsze lepiej niż przesuwanie po pręcie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Nie, ale zawsze dla bezpieczeństwa możesz założyć jakiś ścisk. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Nie będzie przeszkadzać, to przez luz piasta - oś. Daj do ślusarza i niech ci tulejkę z brązu dorobi, na przeszłość będzie łatwiej naprawić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez zbych1500
      Witam 
      Mam problem z silnikiem w kombajnie Deutz Fahr 4065 hts .( Silnik BF 6L 913 CT)
      Mianowicie chodzi o pracę silnika  który objawia się tym iż w trakcie koszenia gdy kombajn podjeżdża pod wzniesienie to obroty silnika zmniejszają się samoczynnie co za tym idzie również obroty młocarni na zegarze ,i jest to również słyszalne z kabiny a przy zjeździe z wzniesienia silnik dostaje strasznej mocy aż wszystko się trzęsie ,zaznaczę że silnik pracuje tak przy koszeniu jak j również podczas przejazdu z pola na pole .
      Proszę o pomoc w fachowym  rozwiązaniu problemu moi drodzy .
      Z góry dziękuje 
    • Przez kuba93711
      Witam. Zakupiłem kombajn Deutz Fahr 35.70 i doprowadzam go do ładu. Czy ktoś się orientuję jak rozwiązany jest czujnik obrotów silnika? Obroty młocarni już ogarnąłem i pokazuje na głównym zegarze. Jest żółty przycisk z narysowanym zegarem i jak go wcisnę to wskazówka opada, a jak drugi raz wcisnę to spowrotem pokazuje obroty młocarni. Mam ciągnik MF 3635 i tam podobno obroty silnika czyta alternator, a tu nie wiem, jest niby sporo kabli idących do alternatora ale czy tu szukać przyczyny? Liczę na waszą pomoc Panowie. 
    • Przez Pablo8484
      Witam
      Mam problem z odpalenniem silnika dehtz 1012. Motor kreci, paliwo idzie z filtra na pompe. Nie odpala. Sprawdzilem cekwe gaszeniowa, dziala poprawnie. Listwa tez przesuwa sie lekko. Odkrecilem rurki na wyjsciu z pompek i tam nie ma paliwa, na żadnej. Czy mogło sie cos przyciac? Raz na jakis czas uda sie odpalić i wtedy wszystko chodzi bez zarzutu. 
    • Przez PIorr
      Witam. przychodzę do was z problemem, wymieniałem sprzęgło, pompe hydrauliczną, pompę od powershiffta, uszczelniacze we wzmacniaczusprzęgła. I sytuacja wygląda tak że podczas ruszania do przodu musze wcisnąć sprzegło przełączyc rewers na przód i poczekać z 1-2 sek aż przezuci kierunek jazdy, aby pojechać do tyłu muszę wykleszczyć bieg wcisnąć sprzęgło przełączyc kierunek jazdy puścic sprzegło poczekać 1-2sek aż przeżuci i dopiero wrzucić bieg, druga sprawa to po wymianie sprzęgła pół biegi działały dobrze zostały wymienione pompy i zastałem brak jakiegokolwiek pół biegu. podesłał by mi ktoś gdzie pomierzyć ciśnienia oleju na poł biegach? 
    • Przez Szumacher
      Witam 
      Niedawno zakupiłem kombajn Deutz Fahr 1322H i nie wiem do czego służy załączona na zdjęciu konsola. Może ktoś z was ma coś takiego i podpowie do czego to służy?
      Pozdrawiam
       

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj