Bartekh

Deutz Fahr 1080 Chłodzenie silnika

Polecane posty

Bartekh    0

Witam :) w moim 1080 na osłonie wentylatora, tej co kieruje powietrze na cylindry, pod chłodnicą olejowa jest taka podłużna dziura jak na zdjeciu w załaczniku i chcialbym sie Was spytać czy powinna byc ona otwarta tak jak jest czy tez jest tam jakaś zaslepka albo coś takiego. Kombajn dopiero kupiłem i nie wiem jak to ma wyglądać. Deutz jest z 82r jesli to pomoże, czerwony, silnik Deutz 5 cylindrów :) Pamietam ze w moim starym m 750 nie było tam dziury ale to juz inny silnik ;) 

post-40836-0-91137100-1437646049.jpg

post-40836-0-58281400-1437646068.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Ten otwór w osłonie może wynikać z tego że wersje ciągnikowe tego silnika mają inne chłodnice oleju - wąska, podłużna i wydaje mi się że wystaje niżej osłony. Może w tym modelu osłony są uniwersalne. Wg. mnie ona nie powinna przeszkadzać - jeśli tak było i nie wdać aby tam czegoś brakowało to się nie przejmuj. A jak będzie się grzał to zaślep:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ogi430    0

W tym miejscu przeważnie jest chłodnica oleju silnika   ale u Ciebie jest wewnątrz czy to chłodnica hydrauliki ? moim zdaniem nie powinno być tam dziury bo to duża strata powietrza sprawdź ręką czy mocno tam wieje. Z doświadczenia wiem że szczelność tej komory i czystość cylindrów to podstawa w tych silnikach. Najlepiej zrobić tak jak kolega wyżej napisał jak się będzie grzał to zaślepić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartekh    0

Ok :) dziekuje za odpowiedzi. Z tego wynika ze poprzedni własciciel tak własnie jezdził tzn. z tą dziurą, bo pewnie by nie wyjmował zaślepki ;) W cylindrze mam wkrecony czujnik temp wiec chyba powinien coś pokazać jesli cos bedzie nie tak, ale to sie okaze w praniu. Może znajdzie sie ktoś kto posiada taki silniczek to bardzo prosze o wskazówki. Z góry dzieki :)

 

PS.

 A moze wiecie jak "na sucho" sprawdzić czujnik temperatury jesli to wgl możliwe?

Edytowano przez Bartekh

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

To jest na 100% chłodnica oleju silnikowego. Olej hydrauliki nie jest chłodzony.

W tych silnikach tylko montowanych w ciągnikach są inne chłodnice ( jak wyżej pisałem ). Ta akurat jest taka jak normalnie występuje w tym typie.

Sprawdzenie czujnika;

1. Od strony elektrycznej - odpinasz przewód i dotykasz masy - powinna jednocześnie zapalić się kontrolka i sygnał dźwiękowy 

2. Odnośnie samego czujnika - jest to czujnik 01 - czyli jak osiąga wartość krytyczną to załącza to co w pkt.1. ( jest tam metal który pod wpływem temp. rozszerza się aż do otwarcia masy). Tu aby sprawdzić należałoby jednocześnie podgrzewać czujnik i mierzyć temp przy jakiej załączy się ( będzie przewodził masę ). Ja tej wartości nie znam.

Dobrym rozwiązaniem jest zastosowanie ciągłego pomiaru temp. Tylko tu musiałbyś użyć zegar z czujnikiem od silnika chłodzonego powietrzem ( np. Maluch ), a jeszcze lepiej mierzyć temp. oleju w silniku tylko do tego musiałbyś zmodyfikować misę olejową ( wywiercić otwór i nagwintować ale to już za dużo zabawy bo należy demontować misę ). Można jeszcze pokombinować z czujnikiem w miejscu czujnika ciśnienia oleju ( jakiś trójnik zastosować ) ale to nie będzie miarodajne. No jeszcze można coś w podstawie filtra pokombinować bo czujnik powinien być na przepływie oleju aby jego odczyty były miarodajne. 

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez koyack
      Witam wszystkich serdecznie. Szukam pomocy od kogoś kto być może miał taki sam problem jak ja. Mianowicie jestem posiadaczem ładowarki teleskopowej jcb 531 70 agri z 2010r z silnikiem 74.2 kw. Pompa wtryskowa rotacyjna delphi. Ładowarka nie chce wchodzić na obroty. Dochodzi do max 1500 i nic więcej. Ale do tych obrotów chodzi normalnie czyli ma siłę równo pracuje i prawidłowo zapala. Jakiś czas temu miala tylko problem z gasnieciem ale po wyczyszczeniu zaworu od gaszenia było ok. Co może być przyczyną nie wchodzenia na obroty?? Dodam że filtr paliwa nowy. Sprawdzone wszystkie węże czy nie łapie powietrza.  Brakuje mi pomysłu co to może być a jak wiadomo wyciąganie pompy z tej maszyny nie należy do najłatwiejszych. Za wszystkie rady serdecznie dziękuję. 
    • Przez jakn
      Jaki ciągnik  wybrać john deere 6610 czy deutz fahr agrotron 120 chce wiedzieć jak jest z elektroniką czy drogie część  jak jest z skrzynią biegów ,  czy spalanie 
    • Przez Kacpeer123
      Witam. Od pewnego czasu zastanawiam się nad kupnem ciągnika deutz fahr agrotron 6.05 i chciałbym wiedzieć jakie są opinie na jego temat,  co psuje się najczęściej i jak jest z częściami. Z góry dziękuję za odpowiedź. 
       
    • Przez Michał6180
      Witam zastawiam się na zakupem kosiarki dyskowej deutz fahr na centralnym zawieszeniu powyżej 2010 roku mam już jedną na oku i chciałbym się zapytać czym się różnią dyski tnące na 3 nozyki od tych na 2 wady i zalety za wszelkie odp bardzo szokuje 
    • Przez DamianDF
      Witam. Może ktoś spotkał się z podobno sytuacja i jest w stanie coś podpowiedzieć.
      Mianowicie, posiadam deutza fahra 5110G z adblue, którego zabrakło kilometr od domu. Po uzupełnieniu adblue w domu cały czas świeci się trójkąt (żółte ostrzeżenie z wykrzyknikiem) i dioda od adblue, w żaden sposób nie mogę tego wyłączyć, nie kasuje się to też kiedy odlacze prąd. Ktoś coś jest w stanie podpowiedzieć? Czy wgl można z tym jeździć, czy można jeździć bez adblue. Pozdrawiam 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj