Skocz do zawartości

Zdjęcie

Chłodzenie silnika w deutz fahr 1080


4 odpowiedzi na ten temat

#1 Share Bartekh

Bartekh

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 45 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 lipiec 2015 - 11:08

Chłodzenie silnika w deutz fahr 1080

Witam :) w moim 1080 na osłonie wentylatora, tej co kieruje powietrze na cylindry, pod chłodnicą olejowa jest taka podłużna dziura jak na zdjeciu w załaczniku i chcialbym sie Was spytać czy powinna byc ona otwarta tak jak jest czy tez jest tam jakaś zaslepka albo coś takiego. Kombajn dopiero kupiłem i nie wiem jak to ma wyglądać. Deutz jest z 82r jesli to pomoże, czerwony, silnik Deutz 5 cylindrów :) Pamietam ze w moim starym m 750 nie było tam dziury ale to juz inny silnik ;) 

Załączone miniaturki

  • Zdjęcie-0112.jpg
  • Zdjęcie-0107.jpg


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Chłodzenie silnika w deutz fahr 1080 Dzisiaj, 23:25
  •  

#2 Share akmaly

akmaly

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 lipiec 2015 - 12:09

Chłodzenie silnika w deutz fahr 1080

Ten otwór w osłonie może wynikać z tego że wersje ciągnikowe tego silnika mają inne chłodnice oleju - wąska, podłużna i wydaje mi się że wystaje niżej osłony. Może w tym modelu osłony są uniwersalne. Wg. mnie ona nie powinna przeszkadzać - jeśli tak było i nie wdać aby tam czegoś brakowało to się nie przejmuj. A jak będzie się grzał to zaślep:)



#3 Share ogi430

ogi430

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 33 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 lipiec 2015 - 14:10

Chłodzenie silnika w deutz fahr 1080

W tym miejscu przeważnie jest chłodnica oleju silnika   ale u Ciebie jest wewnątrz czy to chłodnica hydrauliki ? moim zdaniem nie powinno być tam dziury bo to duża strata powietrza sprawdź ręką czy mocno tam wieje. Z doświadczenia wiem że szczelność tej komory i czystość cylindrów to podstawa w tych silnikach. Najlepiej zrobić tak jak kolega wyżej napisał jak się będzie grzał to zaślepić



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Chłodzenie silnika w deutz fahr 1080 Dzisiaj, 23:25
  •  

#4 Share Bartekh

Bartekh

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 45 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 lipiec 2015 - 18:30

Chłodzenie silnika w deutz fahr 1080

Ok :) dziekuje za odpowiedzi. Z tego wynika ze poprzedni własciciel tak własnie jezdził tzn. z tą dziurą, bo pewnie by nie wyjmował zaślepki ;) W cylindrze mam wkrecony czujnik temp wiec chyba powinien coś pokazać jesli cos bedzie nie tak, ale to sie okaze w praniu. Może znajdzie sie ktoś kto posiada taki silniczek to bardzo prosze o wskazówki. Z góry dzieki :)

 

PS.

 A moze wiecie jak "na sucho" sprawdzić czujnik temperatury jesli to wgl możliwe?


Edytowany przez Bartekh, 23 lipiec 2015 - 18:31.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Chłodzenie silnika w deutz fahr 1080 Dzisiaj, 23:25
  •  

#5 Share akmaly

akmaly

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 lipiec 2015 - 19:18

Chłodzenie silnika w deutz fahr 1080

To jest na 100% chłodnica oleju silnikowego. Olej hydrauliki nie jest chłodzony.

W tych silnikach tylko montowanych w ciągnikach są inne chłodnice ( jak wyżej pisałem ). Ta akurat jest taka jak normalnie występuje w tym typie.

Sprawdzenie czujnika;

1. Od strony elektrycznej - odpinasz przewód i dotykasz masy - powinna jednocześnie zapalić się kontrolka i sygnał dźwiękowy 

2. Odnośnie samego czujnika - jest to czujnik 01 - czyli jak osiąga wartość krytyczną to załącza to co w pkt.1. ( jest tam metal który pod wpływem temp. rozszerza się aż do otwarcia masy). Tu aby sprawdzić należałoby jednocześnie podgrzewać czujnik i mierzyć temp przy jakiej załączy się ( będzie przewodził masę ). Ja tej wartości nie znam.

Dobrym rozwiązaniem jest zastosowanie ciągłego pomiaru temp. Tylko tu musiałbyś użyć zegar z czujnikiem od silnika chłodzonego powietrzem ( np. Maluch ), a jeszcze lepiej mierzyć temp. oleju w silniku tylko do tego musiałbyś zmodyfikować misę olejową ( wywiercić otwór i nagwintować ale to już za dużo zabawy bo należy demontować misę ). Można jeszcze pokombinować z czujnikiem w miejscu czujnika ciśnienia oleju ( jakiś trójnik zastosować ) ale to nie będzie miarodajne. No jeszcze można coś w podstawie filtra pokombinować bo czujnik powinien być na przepływie oleju aby jego odczyty były miarodajne. 


Edytowany przez akmaly, 23 lipiec 2015 - 19:21.


Podobne tematy