Skocz do zawartości

Zdjęcie

Fendt 311 - demontaż turbosprzęgła (z wału korbowego)


23 odpowiedzi na ten temat

#1 Share _Marcin_

_Marcin_

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 44 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 lipiec 2015 - 21:57

Fendt 311 - demontaż turbosprzęgła (z wału korbowego)

Witam,

Czy ktoś wie jak zdemontować turbosprzęgło z wału korbowego w 311? Czy trzeba spuszczać olej, rozkręcać te 32 śruby i tam wewnątrz dopiero są jakieś śruby mocujące sprzęgło do wału?

W materiałach od Kostiego nic nie znalazłem na ten temat.

Robił już to ktoś bo muszę wał korbowy wyjąć.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Fendt 311 - demontaż turbosprzęgła (z wału korbowego) Dzisiaj, 19:02
  •  

#2 Share autoostrowski

autoostrowski

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 923 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 lipiec 2015 - 22:11

Fendt 311 - demontaż turbosprzęgła (z wału korbowego)

najprawdopodobniej musisz jeśli sprzęgło funkcionowało dobrze spuść dokladnie olej żebyś wiedział ile było dokładnie bo to bardzo warzne w innym przypadku musisz mieć serwisowe dane kiedyś to rozbierałem .



#3 Share zenek_19

zenek_19

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 385 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 lipiec 2015 - 14:25

Fendt 311 - demontaż turbosprzęgła (z wału korbowego)

smialo spusc olej odkrec te wszystkie sruby do okola delikatnie sciagnij ten dekiel uwazaj na gumowy oring co jest na deklu wyciagnij delikatnie tam bedziesz mial sruby do walu pozd

 

 



#4 Share _Marcin_

_Marcin_

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 44 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 lipiec 2015 - 17:48

Fendt 311 - demontaż turbosprzęgła (z wału korbowego)

A jaki olej idzie do tego sprzęgła hydrokinetycznego? Na forum znalazłem tylko, że powinno go tam wejść dokładnie 7,4 litra ale słyszałem też, że wlewa się go aż poziom zrówna się z korkiem wlewu/spustu w gdy ten jest ustawiony na otwór w skrzyni sprzęgłowej.

Mój chyba nigdy nie był zmieniany bo strasznie śmierdzi. Nie było nigdy problemów z tym sprzęgłem więc i nikt tam nie zaglądał.



#5 Share zenek_19

zenek_19

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 385 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 lipiec 2015 - 18:20

Fendt 311 - demontaż turbosprzęgła (z wału korbowego)

olej SAE 10W wlasnie taki trzeba wlac rozne ksiazki roznie podaja ja u siebie tak wlewalem az poziom zrownal sie z korkiem i smiga za milo



#6 Share autoostrowski

autoostrowski

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 923 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 lipiec 2015 - 21:33

Fendt 311 - demontaż turbosprzęgła (z wału korbowego)

ten olej wymienia się co 5000mtg olej taki jak kolega pisze wyżej a pisałem specialnie zmierzyć dokładnie przy spuszczeniu.warzne a naforum ilości można się różnych doczytać są jnne metody sprawdzania ale o tym pużniej jesli będą problemy.



#7 Share _Marcin_

_Marcin_

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 44 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 lipiec 2015 - 07:20

Fendt 311 - demontaż turbosprzęgła (z wału korbowego)

A jakiej firmy olej polecacie? Pewnie FuchsTITAN UNIVERSAL HD 10W?

Znacie coś tańszego i odpowiedniego do tego sprzęgła?



#8 Share zenek_19

zenek_19

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 385 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 lipiec 2015 - 22:48

Fendt 311 - demontaż turbosprzęgła (z wału korbowego)

orlen napewno bedzie tanszy obojetnie jaka firma pamietaj tylko ze specyfikacja musi byc SAE 10W a ty jeszcze tym tencika jeszcze nie poskladales???



#9 Share _Marcin_

_Marcin_

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 44 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 lipiec 2015 - 08:26

Fendt 311 - demontaż turbosprzęgła (z wału korbowego)

Silnik rozłożony do ostatniej śrubki. W bloku zostały tylko tuleje które i tak będę musiał wyjąć bo blok będzie napawany żeliwem na ciepło. Zastanawiam się czy muszę wyjmować wciskane, mosiężne tulejki wałka rozrządu? Chyba wytrzymają te 700 stopni C.



#10 Share autoostrowski

autoostrowski

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 923 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 lipiec 2015 - 14:33

Fendt 311 - demontaż turbosprzęgła (z wału korbowego)

kup drugi silnik jak masz ten spawać będzie taniej.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Fendt 311 - demontaż turbosprzęgła (z wału korbowego) Dzisiaj, 19:02
  •  

#11 Share zenek_19

zenek_19

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 385 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 lipiec 2015 - 19:18

Fendt 311 - demontaż turbosprzęgła (z wału korbowego)

a co ci sie stalo ze takie cuda robisz?



#12 Share _Marcin_

_Marcin_

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 44 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 lipiec 2015 - 21:59

Fendt 311 - demontaż turbosprzęgła (z wału korbowego) Tu jest przyczyna:
http://www.agrofoto....ty-poprzecznie/

#13 Share zenek_19

zenek_19

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 385 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 lipiec 2015 - 22:06

Fendt 311 - demontaż turbosprzęgła (z wału korbowego)

a to trudna sprawa z tym blokiem bedzie szukales jakies uzywki?



#14 Share autoostrowski

autoostrowski

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 923 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 lipiec 2015 - 22:15

Fendt 311 - demontaż turbosprzęgła (z wału korbowego)

A to co jnnego nie będzie cały podgrzewany do 700stopni bo wcześniej jak pisałeś to aż ciarki przechodziły.

oddaj to do dobrej firmy mimo wszystko bo robota dwa razy to ciągle lepiej drugi silnik.



#15 Share _Marcin_

_Marcin_

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 44 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 lipiec 2015 - 06:57

Fendt 311 - demontaż turbosprzęgła (z wału korbowego)

Szukałem drugiego silnika ale nic nie znalazłem.

Blok dziś jedzie do Poznania, niby do dobrej firmy, która spawa żeliwem na ciepło czyli przez 7 godzin podgrzewa go do 700 stopni potem napawa i przez 14 godzin go studzi. Następnie na nowo trzeba wywiercić kanał na szklankę i poprawić kanały olejowe. Szklanka będzie oryginalna w nominalnym wymiarze.

Cena za usługę to około 3k no i niby dają na to gwarancję.

Pewnie i tak taniej niż drugi silnik.



#16 Share autoostrowski

autoostrowski

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 923 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 lipiec 2015 - 11:58

Fendt 311 - demontaż turbosprzęgła (z wału korbowego)

to  za drogo i żeby chociasz dobrze zrobili bo ciągle myślę ze lepiej zatulejować normalnie a nie spawać czy pomyślałeś co się stanie z geometrią bloku gdy on dostanie 700stopni odpuść sobie taką naprawę.

Drugi silnik ciągle tańsza opcia



#17 Share zenek_19

zenek_19

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 385 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 lipiec 2015 - 17:49

Fendt 311 - demontaż turbosprzęgła (z wału korbowego)

sluchaj kolega autoostrowski dobrze ci radzi jezeli sie zdecydujesz na ta naprawe to prawdopodobnie bedziesz musial osiowac stopy glowne walu i to znowu 500 -800zl zalezy kto i gdzie robi 3tys za toa robote to duzo pieniedzy za te pieniadze to spokojnie uzywany blok kupisz bez zbednych kombinacji pozd



#18 Share autoostrowski

autoostrowski

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 923 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 lipiec 2015 - 21:54

Fendt 311 - demontaż turbosprzęgła (z wału korbowego)

nie tylko osiowanie wału wałka rozrządu itd w grę wchodzi tylko obróbka na zimno czyli tulejowanie ale jak się uparłeś to rób napisz jak zrobisz i przynajmniej 100-  200mtg nie wstydz się jeśli padnie po 20mtg tez napisz.



#19 Share karolas123

karolas123

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 497 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Zambrów

Napisany 11 sierpień 2015 - 14:14

Fendt 311 - demontaż turbosprzęgła (z wału korbowego) w jaki sposob blok jest uszkodzony?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Fendt 311 - demontaż turbosprzęgła (z wału korbowego) Dzisiaj, 19:02
  •  

#20 Share _Marcin_

_Marcin_

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 44 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 wrzesień 2015 - 11:44

Fendt 311 - demontaż turbosprzęgła (z wału korbowego)

Zrobione 50 mtg i jak na razie jest ok. Silnik chodzi bardzo ładnie. Wolne obroty ustawiłem na 680 obr/min. Ciśnienie na wolnych na zimnym 2.1 bara, na rozgrzanym 1.7 bara. Na max obrotach na zimnym 4,4 a na rozgrzanym 4,1 bara.

Co do samego bloku to okazało się, że nie ma podejścia żeby naprawić uszkodzenia opisywaną wcześniej przeze mnie metodą(firma nie chciała się podjąć). Została więc wciśnięta na klej frezowana tulejka. Koszt znacznie niższy, gwarancja na rok.

Obecnie martwią mnie dwie rzeczy. Pierwsza to odgłosy chodzącego na sucho (takie piszczenie) łożyska z okolic sprzęgła. Po wciśnięciu pedału sprzęgła piski ustają na około 5 sekund po czym znowu je słychać. Ciągnik jeździ normalnie, nic się nie ślizga, nic nie szarpie. Co to może być - wycisk czy może łożysko ze zdjęcia poniżej?

Druga sprawa to kolor dymu a w zasadzie jego brak. Przy odpalaniu puści tylko chmurkę czarnego jak smoła dymu a potem już nic. Dopiero jak go porządnie obciążę to widać ciemniejszy dym a tak to praktycznie nic nie widać z komina. Wydechy szczelne. Dodam jeszcze, że pompa wtryskowa po regeneracji a wszystkie wtryski mają nowe rozpylacze i ciśnienie otwarcia ustawione na 220 bar. Początek wtrysku ustawiłem 17 stopni przed GMP szóstego tłoka.

Ustawienie początku wtrysku było trochę problematyczne bo nie mam żadnych znaków na kole zamachowym, jest jedynie ślad po naklejce (bez sensu to rozwiązali, naklejka zamiast grawerowanych znaków?). Jakby ktoś miał jakieś dokładniejsze zdjęcie tej podziałki byłbym wdzięczny.

Załączone pliki



Podobne tematy fendt 311 turbomatic turbosprzęgło sprzęgło