sakos2803

Blokada tylnego mostu Zetor 10540

Polecane posty

sakos2803    3

Przepraszam że zakładam nowy temat ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Chodzi o to ,że gdy włacze przedni naped w zetorze 10540 to załacza sie blokada tylnego mostu. próbowałem juz wszystkiego i nic nie daje nawet wymiana elektrozaworów.Prosze o pomoc bo mi juz brakuje pomysłów.Mam takie pytanie od czego jest właściwie ten elektrozawór nad butlą powietrza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

Zrob zdJecie, u mnie nie ma zadnego elektrozaworu na butla. Pokaz go u siebie


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70
 

jak masz w tym modelu wszystko w oryginale ( bez żadnych przeróbek ) to nie ma takiej możliwości ,żeby sterowanie przedniego napędu miało wpływ na blokadę tylnych kół !!!

Blokada jest sterowana mechanicznym zaworem powietrznym umieszczonym w podłodze a napęd elektrozawrem pneumatycznym umieszczonym nad przestawką w skrzyni biegów . Elektrozawór nad butlą powinien być ,z tego co wiem , od hamulców dwuobwodowych. 

Który jest rok tego Zetora ?

 
 

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sakos2803    3

Jest tak jak mówisz kolego.Rocznik 1998 wszystko w oryginale.Sprawdzałem dziś ten zawór który reguluje od jakiego ciśnienia w układzie ma się wyłączyć przedni napęd i jest sprawny.Już nie mam pomysłu co mogło się stać ze tak się dzieje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sakos2803    3

Przyczyna wyżej wymienionej usterki jest siłownik załączający blokadę tylnego mostu który znajduje się właśnie w tylnym moście. Jest nieszczelny i ucieka przez niego powietrze.I teraz mam pytanie czy gdy zdejmę plecak będe miał do niego odstęp?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70
 

tyle ,że blokada tylnego mostu powinna się włączyć po podaniu ciśnienia a nie odwrotnie i nieszczelność powinna dawać odwrotny efekt czyli nie załączać raczej !!! Przedni mostu sterowany jest odwrotnie tzn. ciśnienie rozłącza napęd ,  zanik ciśnienia (wyłączenie kluczyka )   włącza napęd

 
 

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sakos2803    3

Teraz już wiem jak to działa.Lecz nadal nie możemy znaleść przyczyny blokowania.Nie blokuje mocno ale trochę przytrzymuje. A jak wyłącze naped i wyprostuje koła słychać delikatne pukniecie w skrzyni i puszcza. Tak jest za każdym razem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez
      witam pacjent to mf 5435 nie działa ehr i przyciski na błotnikach,nic nie świeci. Dodam że w tym samym czasie obrotomierz przestał działać, być może jest jakaś korelacja. co by to mogło być?
    • Przez edek37
      Witam szanowne grono mam problem w moim df 5110G, a mianowicie wariuje licznik tzn. raz działa raz nie(kostki do licznika sprawdzone) czasem przerywa jakby coś nie łączyło lub mrygają kontrolki awaryjek pomimo braku uruchomienia ich. Dodatkowo gdy dzieje sie to co pisałem wyżej ciągnik odcina zapłon i przerywa raz gaśnie raz chodzi. Jakby coś odcinało prąd. A czasem działa jak powinien. Bezpieczniki sprawdzone. Może ktoś z was miał taki przypadek lub wie do czego zajrzeć?
    • Przez Matusp85
      Witam wszystkich. Jestem świeżym właścicielem Case IH CX80. Potrzebuje paru wskazówek mianowicie bolączka przewody półbiegów. W gałce jest zastosowany zwykły przełącznik i gdzieś pewnie przewody niestykają. Jak rozebrać tą obudowę. I drugi temat wentylator nawiewu działa tylko na 3 biegu. Help
    • Przez Krawi
      Orientuje się ktoś co to za rodzaj złączki?
      4 otwory, używane 2 piny ale w ciągniku występują takie same z wszystkimi pinami.
      Ciągnik Same Explorer3 90.
      Chcę do niego założyć dodatkowe lampy robocze do których muszę dorobić takie wtyczki, bo wolałbym nie przerabiać oryginalnych gniazd .


    • Przez Wojciech15
      Witam forumowiczów, czy ktoś z was orientuje się, czy jest możliwa regeneracja elektrozaworu do opryskiwacza? Elektrozawór marki TeeJet 460BEC Manifold (załączony na zdjęciu). Jeśli jest taka możliwość, to czy ktoś z was kojarzy może w obrębie województwa opolskiego / dolnośląskiego kogo zajmującego się takimi regeneracjami? Z góry dziękuję za odpowiedzi 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj