marcin80wlkp

MF 3080 ciężko wchodzące biegi a przyspieszacz

Polecane posty

lukbold    1054

no ale czemu twierdzisz że to niepoważne? Jeden korek od spodu a drugi od strony tłumika przynajmniej u mnie. Ktoś tam mierzył wykręcając czujnik ze skrzyni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

nad silnikiem masz zawór.. trójdział go niektórzy nazywają... redukuje i utrzymuje m.in 17 bar na elektrozawory

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    1929

masz na pokrywę doprowadzoną rurkę z tym ciśnieniem ale pomiędzy elektozaworami zdaje się jest króciec.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

a co mu to da? On potrzebuje zmierzyć ciśnienie sekcji niskiej wydajności a nie wysokiej która żadnego wpływu na działanie skrzyni nie ma ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    1929

zresztą na hamulce jest pomniejszone. Jak miałem rozebrane to wymieniałem oring na tłoku od tej przekładni i siłownik jest cofany sprężyną. Napewno u siebie wydłubywałem ten czarny syfz zaworu i zmieniłem mu uszczelnienie i to pomogło na sto procent.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam pytanie wiem ze z innej beczki ale zapytam  do odkręcenia elektrozaworu mf jaki klucz możecie podesłać jakieś zdj pozdrawiam 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    1929

bierzesz klucz 24 nasadowy i odcinasz sześciokąt od. gniazda 1/2 cala pomiędzy wspawujesz 50 mm rurkę i tak przygotowanym narzędziem po odkręceniu cewki odkręcasz trzpień zaworu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin80wlkp    38

zresztą na hamulce jest pomniejszone. Jak miałem rozebrane to wymieniałem oring na tłoku od tej przekładni i siłownik jest cofany sprężyną. Napewno u siebie wydłubywałem ten czarny syfz zaworu i zmieniłem mu uszczelnienie i to pomogło na sto procent.

 

Ale czy to ma coś wspólnego z ciężko wchodzącymi biegami?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    1929

może mieć tyle, że jak zawór utrudni zwrot oleju to będziesz miał zapięte przez tarczki częściowo dwa biegi na speedshifcie. Jest jeszcze opcja zatartych satelit ale zawór łatwiej sprawdzić. Z tym że speed shift jest na początku i jego wpływ na biegi jest taki że schamowuje wałek główny przez co klinuje się to wszystko z synchronizatorami. Ciągnik może też sam hamować - mieć bardzo krótki wybieg.
zhamowuje - coś mi korekcja błędów ostatnio siada

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

no ale to by słyszał czy mu obroty silnika spadają gdy włącza i wyłącza speedshift oczywiście na postoju... tak mi sięwydaje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale czy to ma coś wspólnego z ciężko wchodzącymi biegami?

Może sprzęgło zapowietrzone...gdy próbujesz wrzucic bieg to nie rusza lekko do przodu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    1929

pompla sprzęgła zasilana jest pod ciśniniem smarowania czyli ok 1,5 atm z tego jak go mazwaliście trójdziału i musoałoby nyć coś grubo nie tak żeby zabrakło tam oleju. Nawet gdyby siłownik speedshifta był zupełnie nieszczelny to po delikatnym wciśnięciu sprzęgła kanał dostarczający olej jest zamykany i pompa wytwarza ciśnienie bezpośrednio bez udziału uzupełnienia. Ale gdyby pompka była podłączona niewłaściwie i jednocześnie zbufana to kto wie.... dobrze masz w tych przewodach?
tzn weź gwoździa i wciśnij przyłączw pomiarowe sprzęgła i obserwuj wypływ oleju. Ma być spokojnym ciurkiem spływający w dół a ktoś drugi Ci niech spedshifta włącza i wyłącza. Przyobserwuj co będzie - powinien olej się tylko lekko zawahać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

"dziurawy" speedshift  po otwarciu zaworu wywoła spadek ciśn na linii 17 bar max do 12-13 i raczej ma to nikły wpływ na działanie sprzęgła. Miałem to u siebie bo mi jakiś amator oringi założył zamiast pierścieni teflonowych :D

A czy sprzęgło sprawne to po pierwsze, by musiał sprawdzić jak mu wysprzeglik chodzi... tzn o ile się przesuwa ( była  w książce konkretna miara) a po drugie trzeba by sprawdzić stan elementów sprzęgła. U mnie po wymianie tarczy i przetoczeniu docisku oraz zamachu wydaje się, że biegi lepiej chodzą. Tak sobie tłumacze, że te wszystkie nierówności powierzchni utrudniały rozłączanie

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    1929

u mnie był oring i z katalogu przyszedł także oring a zamawiany oeyginał w pewnej bardzo drogiej firmie na K.
W każdym razie potwierdzasz moją wersję ale żeby sprawdził ro nie zaszkodzi. Fakt - powinien jeszcze zobaczyć czy siłownik nie cieknie ale to jak będzie otwierał okno rewizyjne to się zorientuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

czy siłownik nie cieknie i czy ma odpowiedni skok pedału co by określony ruch siłownika wywołać... założyłem swego czasu zamiennik pompki i okazał się cieńszy... już to inaczej działało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arturooo    126

Panowie wy trochę dłużej siedzicie w mf, u mnie też biegi dobrze wchodzą na niższym półbiegu a na wyższym gorzej ( skrzynia 30km/h). Sprzęgło ok wszystko inne zasilane z niskiego ciśnienia działa ok tylko te biegi nie tak. Podejrzewam że coś z koszem speed shift, macie pomysły jak to sprawdzić.?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Wydaje mi się że winna może być tuleja z tyłu obudowy speedshift, dzięki której przekładnia obraca się na wałku rewersu. Jak jest tam zbyt duży luz to przekładnia może się "klinować" na wałku rewersu... to takie moje podejrzenia jeśli już żaden mechanik nie chce się wypowiedzieć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arturooo    126

Dzięki za podzielenie się podejrzeniami, trzeba to rozebrać i przejrzeć calutki speedshift ale teraz jeszcze trochy roboty massey ma. Co do hamulcy po wymianie oringów na tłokach hamulcowych jak ręką odjął.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
    • Przez ziolek1996
      Czy ktoś z was posiada lub niedawno zakupił instrukcje z naprawami i obsługą MF3xxx? i czy są tam przydatne rzeczy?

      taka jak w linku
      https://allegro.pl/oferta/instrukcja-napraw-massey-ferguson-3050-3070-3060-9937756038?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj