marcin80wlkp

MF 3080 ciężko wchodzące biegi a przyspieszacz

Polecane posty

marcin80wlkp    38

Wiem, że tematów o podobnej tematyce jest tutaj wiele, jednak nigdzie nie znalazłam rozwiązania mojego problemu. Przy zimnym oleju wszystkie biegi wchodzą dość dobrze. Gdy olej się rozgrzeje jest już dużo gorzej. Problem jednak ustaje gdy wcisnę przycisk przyspieszacza. Powoduje to, że biegi wchodzą jak w masełko. Co to może oznaczać? Problemy z pompą, czy jakaś nieszczelność w układzie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sadek9    186

mam takiego mf-a zacznij od filtra hydrauliki bo sprzeglo jest hydrauliczne a przyspueszacz jest z nim bezpisrednio powiazany no i jak wyglada olejbo te mf-y sa cholernie wrazliwe na czystosc oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin80wlkp    38

Mam ten traktor od 10 lat i wiem na co jest wrażliwy. Wiem, że dobry olej i czysty filtr to podstawa. Zastanawia mnie tylko jak możliwe jest to, iż wciśnięcie przyspieszacza powoduje lekkie wkleszczanie biegów, podczas gdy w momencie jak jest on wyłączony ciężko się je wrzuca. Jak to jest powiązane i czy można zrobić coś aby biegi wchodziły tak samo gdy przyspieszacz jest wyłączony?  Czy w układzie jest jakaś nieszczelność, a olej który jest pompowany przy włączonym przyspieszaczu to niweluje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

W "którą stronę" działa u Ciebie ten przyspieszacz?? wciśnięcie przycisku/otwarcie elektrozaworu przyspiesza czy spowalnia ciągnik (max prędkość 30 czy 40km/h)??  Może pytanie banalne ale znaczenie zasadnicze i dużo wyjaśniające.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin80wlkp    38

Wciśnięcie przycisku, czyli otwarcie elektrozaworu przyspiesza ciągnik. Domyślam się, iż ma to wielkie znaczenie, ale nie potrafię znaleźć rozwiązania, a raczej nawet nie wiem gdzie się zahaczyć aby próbować go znaleźć. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
soltys13    40

najprawdopodobniej problem tkwi w skrzyni biegów   gubi ci  ciśnienie oleju    powodem jest  słaba pompa 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin80wlkp    38

Pompa sprawdzona i daje ciśnienie 170 atm na hydr zewnętrzną i ok 130-140 atm na wspomaganie. Jeśli daje tyle tzn że trójdział tłumi do 17 atm i powinno na skrzyni być ok. Czy źle to rozumiem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaslukas    65

Masz racje z tym ciśnieniem... te 170atm to idzie tylko na wspomaganie. Przy 130 wspomaganie dobre masz? Pytam z ciekawości bo mam 90-100 i na ciepłym gorzej skręca a reszta chodzi dobrze... Dalej tłumi na 17atm i tyle musi utrzymywać niezależnie od tego co włączysz obsługiwanego z tej małej sekcji pompy... Więc pompę masz dobrą...

Pewno jakaś usterka przyspieszacza, bo tez miałem podobny przypadek choć u mnie przyspieszacz działał odwrotnie i przy spowolnieniu gorzej biegi wchodziły...

napisz do rafik256 bo widać jedyny ma pojecie o tym, tylko coś nie ma czasu podzielić się wiedzą ;) a sam jestem ciekawy o co biega

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin80wlkp    38

No u mnie tez tak działa, że jak przyspieszacz jest wyłączony( guzik wyciśnięty i wolniejsza jazda ciągnika) to biegi wchodzą trudno, a jak tylko wcisnę przyspieszacz to wszystkie biegi wchodzą gładko.  Podpowie ktoś coś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin80wlkp    38

Odświeżam temat. Założyłem nową pompę, ale biegi na AB do przodu i tyłu wchodzą bardzo kiepsko. Wyraźnie czuć że biegi wkleszczają się przy samym końcu i czasami trzeba zrobić dwie, trzy próby aby dało się wkleszczyć bieg. Co może być przyczyną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Może sprzęgło nie rozłącza, może widełki od poszczególnych biegów wywalone, może luzy na przegubach pod kabiną, może pierścień synchronizatora albo współpracujące z nim ząbki nie są już tak ostre jak powinny, może wyciek na speedshift i oba półbiegi tak jakby ciągnęły razem a może liche ciśnienie na magistrali 17 bar bo zawór zacięty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

zapewne gdy rewers jest na 0 i tym sposobem zasadnicza cześć skrzyni luźna...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Od biegów AB, jak je nazywasz jest jeden synchronizator (rewers) i to on jest winny, jak kolega pisze: ząbki są już przytępione i trafia ząb na ząb, co w dobrym synchro nie może mieć miejsca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin80wlkp    38

Ale u mnie nie ma zgrzytu, tzn jeśli jest to bardzo rzadko. U mnie biegi po prostu łapią na samym końcu, lub w ogóle nie można ich wkleszczyć. Musze próbować dwa, trzy razy, aby zaskoczyło. Tak samo przód jak i tył  i tak samo A i B.  Czy wymiana synchronizatora może się odbyć, bez rozpoławiania ciągnika?


A nie huczy Ci skrzynia jak na postoju właczasz A B przód czy tam tył?

 Gdy 1234 mam na luzie i wkleszczę AB, to słychać że coś się kręci, ale taki odgłos jest od zawsze i nie jest on inny niż od tego sprzed kilku lat, gdy skrzynia chodziła płynniej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

hehe chyba nie mamy za bardzo o czym rozmawiać. Zaprowadź go do mechanika jeśli myślisz cokolwiek naprawić bez rozpoławiania. Tu trzeba cały rewers wyszarpać i zweryfikować

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Jak pisałem za to wszystko jest odpowiedzialny jeden i ten sam synchronizator (od rewersu), może masz tam dodatkowo jakieś luzy na rewersie. Trzeba się do tego dobrać i sprawdzić, niestety bez rozpołowienia nic nie zdziałasz. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Powiem tak.... ja naprawiałem z kolega @ptaszyna oczywiście zdalnie i... działa. Wcześniej żadnych skrzyń nawet c330 nie otwierałem i... jakoś to poszło a rewers miałem rozwalony praktycznie cały  ;) tak więc do dzieła ;) tylko jakąś instrukcje napraw sobie załatw.

Jeszcze na wstępie pomiar ciśnienia na lini 17 bar z włączonym i wyłączonym speedshift, żeby wykluczyć te blokowanie obu półbiegów

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
    • Przez ziolek1996
      Czy ktoś z was posiada lub niedawno zakupił instrukcje z naprawami i obsługą MF3xxx? i czy są tam przydatne rzeczy?

      taka jak w linku
      https://allegro.pl/oferta/instrukcja-napraw-massey-ferguson-3050-3070-3060-9937756038?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj