Polecane posty

gruby94    1

Witam

sprawdziłem prąd za prądnicą jest stale 27v , ale za regulatorem napiecia jest 0,3v . mierzone w pracującej maszynie, czy na 100% jest zepsuty regulator?

 jeśli tak to jaki (od czego) jest tani zamiennik? 

pradnica 14v 16a regulator tak samo, 0 190 215 005

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Taniego zamiennika nigdzie nie znajdziesz, nawet oryginału brak u moich dostawców. A czy jest zepsuty na 100% to można stwierdzić poprzez zbadanie prądnicy z regulatorem na stole probierczym. Zdejmij obudowę regulatora, zrób zdjęcia i wstaw, może coś się uda poradzić. Zmierz też napięcie między D+/61 i DF podczas pracy prądnicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gruby94    1

mam słaby miernik - podczepiłem 12v 12a od c 360 instalacja działa tylko regulator sie grzeje

mysle nad regulatorem od fiata126p 12v 16a czy on sie nada ?

załączyłem stary regulator

post-138080-0-51618600-1435958440_thumb.jpg

post-138080-0-55778800-1435958458_thumb.jpg

Edytowano przez gruby94

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Zmierz rezystancję uzwojenia wzbudzania, wtedy będzie można dobrać regulator. Bo takie dobieranie na pałę do niczego nie prowadzi. Gdybyś się z tym obudził wcześniej to mógłbym Ci zaprojektować i wykonać elektroniczny regulator do tej prądnicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gruby94    1

 wiec pomierzyłem:

"DF" - "-" = 5.4

"DF" - "D+" = 5.2

"D+" - "-" = 0.4

jeśli to nie to, to pisać jak dokonać pomiaru (które kable)

Edytowano przez gruby94

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Mi to wygląda na brak przejścia na włączniku prądu, czyli elektromagnes z pojedynczym stykiem. Weź pilnik iglak i delikatnie opiłuj styki, ważne żeby miały wypukły kształt. Poczyść wszystkie połączenia. Regulator wygląda na sprawny, chociaż rdza na sprężynie świadczy o tym, że dostała się tam woda. Niestety zdjęcia, które wstawiłeś, są niewyraźne, więc niewiele można powiedzieć. Generalnie jest on do naprawienia, jednak Ty sobie z tym nie poradzisz, bo taki regulator trzeba najpierw wstępnie ustawić, a później doregulować z konkretną prądnicą. A tam jest za dużo punktów regulacji żeby to robić metodą prób i błędów. Tak samo jakbyś zamontował regulator od 126p, to też trzeba będzie go wyregulować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbycho77    11

Nie łatwiej pojechać gdzie mają używane cześci do kombajnów z rozbiórki i kupić taki sam .U mnie też był problem z ładowaniem żażyła się kontrolka na wysokich obrotach , jak rozebrałem to rdzy było dużo więcej niż w twoim .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No właśnie: kupi taki sam. Czyli ma zepsuty i kupi zepsuty. Poza tym każdy regulator trzeba ustawiać z daną prądnicą, więc sama zmiana na inny niewiele pomoże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gruby94    1

przeciściłem styki podłączyłem i iskrzy (czerwone na zdzieciu) i sie nie przełancza 

 

post-138080-0-40039600-1436006785_thumb.jpg

Edytowano przez gruby94

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

To akurat jest styk przekaźnika regulacyjnego, ma iskrzyć. Mi chodziło o ten drugi przekaźnik. To przez jego styk płynie cały prąd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Widzę, że Ty w ogóle nie masz pojęcia co robisz, i nie czytasz moich postów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gruby94    1

troche tak, wiec co proponujesz (konkretnie) dodam że teraz po wyczyszeniu styków ma na wyjściu regulator 4,5 v

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No to teraz spróbuj zwiększyć naciąg sprężyny w przekaźniku regulacyjnym. Podłącz miernik i płaskimi szczypcami delikatnie podginaj do góry ten wystający pod sprężyną język. Napięcie powinno się zwiększyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gruby94    1

ten jezyczek prawie całkowicie wyprostowałem mam 9,5 -10,5 v

jakieś podpowiedzi ? bardzo trudno ustawić te styki pod tym przekaźnikiem.

(znacie jakiegoś speca od tego z okolic janowa lub. który tanio to zrobiłby)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ja mogę spróbować to zrobić jak wyślesz mi regulator z prądnicą. Piszę spróbować bo może się nie udać, bo nie wiadomo jakie szkody zrobiłeś w regulatorze nieumiejętnymi naprawami. Ale objaw jaki opisujesz świadczy o wypalonych lub niewyczyszczonych stykach. Ewentualnie należałoby poustawiać szczeliny powietrzne. Ale tego nie zrobi miejscowy szaman, bo trzeba dobrze znać zasadę działania takiego regulatora i wiedzieć która regulacja za co odpowiada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gruby94    1

założyłem od c 360- ładuje jesli coś bedzie nie tak to kupie alternator. 

dzieki za porady .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas02
      Witam po wymianie szczotek z regulatorem w mojej Proximie 85 wróciło ładowanie i po czasie mam teraz problem. Licznik przestal działać kontrolka ładowania ledwo świeci ciagnik nie ładuje, dodatkowo zauważyłem gdy wyciągałem alternator i montowałem spowrotem gdy dotykał mocowania to jakby iskrzył na obudowie 
    • Przez emtecc
      Witam Mam w kombajnie zamontowany (Kiedyś była prądnica) alternator A124n. Alternator z fiata 125 Z tego co mi się wydaje to 9cio diodowy. Jest przy nim dokręcony regulator. Nie wiem jakie ma oznaczenie bo symbole wytarte. Dla pewności dodam zdjęcie czy połączenie do alternatora jest poprawne. Włożyłem nowy akumulator i postanowiłem spr czy z ładowaniem wszystko w porządku. Okazało się, że napięcie ładowania rośnie powyżej 14.4 V na niskich obrotach. Gdy zwiększę obroty przelatuje 17V. Stanowczo za dużo. Czy przy zmianie z prądnicy na alternator należy wprowadzić jakieś modyfikacje w instalacji auta?
    • Przez pele19
      Witam!
      Mam taki mały problem w swoim malczyku a dokładnie padł mi alternator który juz nie nadaje sie do regeneracji.
      Był w ciągniku od nowości i już wszystko się powycierało, wymiana szczotek, regulatora nic juz nie pomaga więc pora kupic nowy!
      A teraz pytanie jaki ?
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
    • Przez Johnderre
      Witam, po zapaleniu ciągnika świeci się kontrolka ładowania, gaśnie dopiero po solidnym przegazowaniu i wtedy zapala się kontrolka stop. Podczas jazdy kontrolka STOP czasami gaśnie, chwilę później znów się zapala albo miga. Czy to jest normalne że kontrolka gaśnie dopiero po solidnym przygazowaniu? Gdy ładowanie się świeci stop się nie świeci, czy to problem Alternatorem?  Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj