Polecane posty

henek1k    0

Witam . Mam problem z przednim kołem w mtzcie.Jakis czas temu zablokowało mi przednie koło po dolaniu oleju problem znikł ale wczoraj po najechaniu na dziure znowu mi się zablokowało zaczołem manewrować przód tył i znowu się kręci. Co to może być łożysko czy coś poważniejszego ?Ile to może kosztować?

Edytowano przez henek1k

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikos22    4

Witaj. Zacznij najpierw od diagnostyki, czyli podlewaruj przednia os i sprawdź luz koła, poruszaj kołem czy nie ma luzu poprzecznego, jeśli ma to czym prędzej odprężenie zwolnicy od osi wzdłużnej, odkrecanie wszystkich śrubek naokoło aby dostać się do koła talerzowego, poluzowala się nakrętka, a to grozi zgubieniem koła.. Jeśli brak luzów, pytanie czy napęd Ci ciągnie, bo jeśli nie to mógł Ci się ukruszyc ząb z trybu wałka napędu, możesz zdjąć ten dekielek z góry w tym kole i skontrolować, kręcić kołem i jeśli to nie ząb to prędzej zdiagnozujesz czy to łożysko. Hmm, olej, może to zbieg okoliczności, albo coś tam wspomoglo łożysko, u mnie mtz 82 plus hydramet 15, codziennie w użytku i nie miałem awarii łożyska, tylko albo nakrętka na kole talerzowym, albo ulamany ząb wałka, ale już kilka ładnych lat mam spokój. Mówię tu o moście stożkowym oczywiście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
henek1k    0

Dzięki za odpowiedź.Koło niema luzu a zęby są całe ale troch porysowane było nanich durzo opiłków no i niebyło tam oleju . Myślę że to było przyczyną .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj