blackfish

MF255 zgasł po wymianie oleju

Polecane posty

blackfish    0

Witam

Dzisiaj wyjechałem w pole orać. Byłem chwilę dosłownie, wróciłem zaraz żeby wymienić olej. Spuściłem stary, wymieniłem filtr oleju. Następnie zalałem 5l superolu. (dodam ze przestarzałego o jakieś 3-4 miesiące, ale taki mi wysłali kurierem... swoją drogą draństwo). Widać ze uzupełniłem tylko do kreski dolnej stan oleju( kreska MIN) Niestety brakuje do maxa. Jutro dokupię i doleje więcej. To są potrzebne informację żebyście mieli pogląd na całą sytuację. Teraz pytania:

1. Czy filtr oleju tez powinienem przed przykręceniem zalać olejem do pełna? Czy on zalewa się sam gdy uzupełniam olej w silniku?

2. Czy teoretycznie mógłbym pracować dzisiaj w polu gdy stan oleju zatrzymał się równo na kresce MIN? Czy to już jest niebezpieczne dla silnika?

3. I wreszcie najważniejsze pytanie - gdy zaraz po wlaniu oleju odpaliłem silnik to chwile pochodził a potem nagle odcięło "zasilanie" i padł. Potem jak próbowałem uruchomić ponownie to jakby sie dusił i nic.

4. Ile maksymalnie moze byc przeterminowany olej, aby jeszcze nadawał sie do uzytku?

Wybaczcie te proste pytania, ale jestem jeszcze młodym kierowcą ciągnika, niedawno go odziedziczyłem po dziadku, wczesniej takich napraw nigdy nie prowadziłem, więc to jest dla mnie problem. Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

Jeśli po wlaniu oleju jest min, to lepiej nie pracować ciągnikiem, bo po odpaleniu olej zostanie podany do układu, zaleje filtr i po zgaszeniu w misce będzie niedobór oleju. Lepiej więc nie ryzykować. Kontrolka od ciśnienia oleju zgasła po odpaleniu? Przedmuchaj przewody paliwowe, dokładniej odkręć ten co idzie od zbiornika do odstojnika od strony odstojnika i zobacz, czy paliwo płynie. Skoro olej ma termin ważności, to może z czasem traci swoje wartości (raczej tylko w części), ale pewności nie mam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    401

Ten przeterminowany olej na pewno nie wpłynął na to że ciągnik zgasł to w tym przypadku bez większego znaczenia. Jeśli było min jak mówisz to tak jak kolega wyżej  napisał olej do filtra się dostał i i jest do w misce mniej, co też w tym przypadku nie spowodowało by zatrzymania silnika po mimo wszystko? Jeśli kontrolka zgasła to ciśnienie w układzie jest. Pytanie czy ten ciągnik stał dłuższy czas czy był używany. Przyczyną nie musi być zmiana oleju a zbieg okoliczności. Sprawdź filtry paliwa, czy paliwo leci ze zbiornika, filtr powietrza, przewody paliwa.


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusc914    56

Jeżeli jest możliwość zalania filtra olejem przed przykręceniem, to można to zrobić. Przy wymianie oleju w 3p tak robię.

Warto też przy wymianie oleju zmienić filtr paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bupr    28

@ursusc914 i co ci daje to zalanie filtra przed przykreceniem? nie widziałem większej głupoty, posmarować tylko uszczelkę olejem i wystarczy.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Valtra123    33

Odpowiem ci .

 

Pytanie 1. Filtra oleju nie musisz zalewać tylko nasmarować uszczelkę aby nie ciekł olej . On sam uzupełnia się po uruchomieniu silnika .

 

Pytanie 2. Jeżeli olej masz na kresce min to nawet nie próbuj go odpalać ponieważ po uruchomieniu trafia on do silnika , filtra oleju i poziom maleje . Jak odpalisz możesz w najgorszym wypadku mieć silnik do wymiany .

 

Pytanie 3 . No właśnie wychodzi to co napisałem w pytaniu 2 . Nigdy nie odpalaj silnika na poziomie min tylko max . 

 

Pytanie 4. Najlepiej jak olej nie jest po terminie dlatego, że olej ma swoją jakąś tam lepkość i po terminie może być jakiś tam problem z tym olejem .

 

Jeżeli pomogłem proszę o strzałkę w górę . Pozdrawiam

Edytowano przez Valtra123

Uwielbiam ryk silników podczas orki , uwielbiam jeździć z pełnymi dwiema przyczepami , a także kosić bizonem i słuchać jego pomruku i wycia . Oczywiście zachęcam do polubienia moich postów . Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

@Valtra123

Ad. 2- układ smarujący silnika jest tak zrobiony że nawet jeżeli mamy oleju na min to ciągnik będzie pracował, normalnie, wszystko będzie dobrze dopóki pompa zasysa olej (nie świeci się kontrolka). W 3P może być nawet poniżej min i się silnik nie zatrze- pod warunkiem że będzie stał na płaskim terenie bo na skłonach mogą pojawić się problemy z zassaniem oleju, dlatego na bagnecie jest kreska "min" - przy tym poziomie pompa zawsze zaciągnie olej przy pracy niezależnie od nachylenia terenu. Przy małej ilości oleju może pojawić się problem z podwyższoną temperaturą silnika bo jak wiadomo olej też chłodzi silnik, a gdy jest go w obiegu mniej jego zdolność do pochłaniania ciepła jest mniejsza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusc914    56

@Bupr Może dla Ciebie zalewanie filtra olejem przed przykręceniem jest głupotą. W niektórych instrukcjach serwisowych można spotkać takie zalecenia.

Zanim pompa olejowa (szczególnie po wymianie oleju) wytworzy odpowiednie ciśnienie i olej dotrze do wszystkich punktów smarowania, mija kilka sekund. Olej płynąc do silnika po drodze musi napełnić pusty filtr. Tak więc zalewając filtr oleju poniekąd skraca się czas pracy silnika bez smarowania. Po drugie: silniki często posiadają turbosprężarkę, do której olej dociera najpóźniej. Chyba nie muszę tłumaczyć, co powoduje brak smarowania w turbosprężarce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blackfish    0

Jeśli po wlaniu oleju jest min, to lepiej nie pracować ciągnikiem, bo po odpaleniu olej zostanie podany do układu, zaleje filtr i po zgaszeniu w misce będzie niedobór oleju. Lepiej więc nie ryzykować. Kontrolka od ciśnienia oleju zgasła po odpaleniu? Przedmuchaj przewody paliwowe, dokładniej odkręć ten co idzie od zbiornika do odstojnika od strony odstojnika i zobacz, czy paliwo płynie. Skoro olej ma termin ważności, to może z czasem traci swoje wartości (raczej tylko w części), ale pewności nie mam.

 

Witam ponownie. Dzisiaj uzupełniłem olej. teraz jest na górnej kresce.

Jeśli macie na myśli tą drugą kontrolkę obok tej z "piorunem" to się nie świeci. Zauważyłem jeszcze jak próbuje odpalić to tuż po wyłączeniu słychać jakby się jakiś płyn sączył, zasysał. No słychać to wyraźnie.

Zainteresowało mnie przedostatnie zdanie u kolegi @XMK13. Nie bardzo wiem jak to zrobić :) Czy chodzi o odpowietrzenie układu paliwowego? Zeby nam wszystkim było łatwiej wrzucę dwa zdjęcia z instrukcji obsługi mf255 z rozdziału układu paliwowego. Mam nadzieję, że dzięki temu uda Wam się mnie naprowadzić na właściwe tory. Po prostu boję się, że jak nie będę pewien to jeszcze bardziej go popsuje i tyle będzie z mojej naprawy.

post-133020-0-70758900-1435740691_thumb.jpg

post-133020-0-35966400-1435740723_thumb.jpg

Edytowano przez blackfish

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

Znajdź przewód paliwowy wychodzący ze zbiornika paliwa - kranik jest po lewej str. silnika nad kolektorem wydechowym nad tylną częścią silnika. Przewód idzie na drugą stronę silnika - na prawą. Jeśli wchodzi on prosto do pompki paliwa (na rysunku 59 ją widać), to należy go odkręcić od pompki. Jeśli paliwo z tego przewodu nie płynie lub tylko kapie, to należy dmuchnąć (sprężarką lub ustami) w ten przewód i zakręcić go do pompki jak był. Do tego sprawdź, czy kranik przy zbiorniku paliwa nie jest zakręcony. Żeby odpowietrzyć układ należy poluzować jedną z rurek na filtrze paliwa (jest on po lewej str. silnika), pompować pompką paliwa aż paliwo będzie wypływać z tego poluzowanego przewodu i go dokręcić. Potem trzeba odkręcić śrubkę na pompie wtryskowej (taka mała na klucz chyba 7,czy 8) i znów pompowanie, aż paliwo wypłynie. Potem trzeba dokręcić tą śrubkę, poluzować rurkę od wtryskiwacza i wtedy kręcić rozrusznikiem aż ciągnik zapali. Na koniec dokręcić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blackfish    0

Znajdź przewód paliwowy wychodzący ze zbiornika paliwa - kranik jest po lewej str. silnika nad kolektorem wydechowym nad tylną częścią silnika. Przewód idzie na drugą stronę silnika - na prawą. Jeśli wchodzi on prosto do pompki paliwa (na rysunku 59 ją widać), to należy go odkręcić od pompki. Jeśli paliwo z tego przewodu nie płynie lub tylko kapie, to należy dmuchnąć (sprężarką lub ustami) w ten przewód i zakręcić go do pompki jak był. Do tego sprawdź, czy kranik przy zbiorniku paliwa nie jest zakręcony. Żeby odpowietrzyć układ należy poluzować jedną z rurek na filtrze paliwa (jest on po lewej str. silnika), pompować pompką paliwa aż paliwo będzie wypływać z tego poluzowanego przewodu i go dokręcić. Potem trzeba odkręcić śrubkę na pompie wtryskowej (taka mała na klucz chyba 7,czy 8) i znów pompowanie, aż paliwo wypłynie. Potem trzeba dokręcić tą śrubkę, poluzować rurkę od wtryskiwacza i wtedy kręcić rozrusznikiem aż ciągnik zapali. Na koniec dokręcić.

 

1 sprawa - ten kranik nieszczęsny... no tam jest kranik jakiś ale on jakby jest odkręcany od dołu, wygląda jakby wisiał ta rura wydechowa jest obok. Nie wiem czy go dobrze zlokalizowałem.

2 ten przewód co idzie z lewej strony na prawą to go odkręciłem, paliwo ciekło, dmuchnąłem mimo wszystko. Rozumiem ze teraz po drugiej stronie mam poluzować ten sam przewód co w niego dmuchałem? Po tej lewej? Bo tam jak się stanie z lewej strony to do tego filtru paliwa wchodzą dwa przewody jeden obok drugiego? Poluzować ten co jest od zewnątrz, od mojej strony?

Edytowano przez blackfish

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

@ursusc914 A ty sobie zdajesz sprawę że małe ilości oleju znajdują sie na częściach silnika Więc go tak szybko nie zatrzesz a w tym czasie pompa zdoła nabić olej do wszystkich punktow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Temat niby o oleju a wy tu wodę lejecie.

Po to jest zakres MIN-MAX aby w tym przedziale nic złego silnikowi się nie stało i nie chodzi to o to że jak jest troszkę poniżej min. to już smok nie zasie oleju tylko o to że przy zakresie min. i pracy na nierównościach zapewnione jest odpowiednie smarowanie. Nawet jak nalałeś na min i po odpaleniu było mniej to nic sinikowi ( kolega wyżej ma rację - oleju zawsze coś zostało). Oczywiście nie powinno się pracować ale odpalić na chwilę to inna bajka.

Zalewanie filtra olejem nie ma sensu? Ale i nic nie szkodzi, a w dodatku mniej oleju ubędzie na miarce. Swoją drogą to w przypadku filtrów montowanych w poziomie zaleca się przy wymianie oleju pokręcić wałem ok 20-30s na odciętym zapłonie ( możecie sobie sprawdzić np. w instrukcji do Ursusa 6014)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blackfish    0

Słuchajcie doszedłem na instrukcji (2 zdjęcie) do tej części o odłączeniu przewodu od świecy promieniowej i pompowaniu az poleci paliwo. Otóż pompowałem dosyć długo i nic nie leciało.....dziwne. Na wcześniejszych srubach jak pompowałem to zawsze leciało i potem dokręcałem i przechodziłem dalej. Olałem wkoncu tą swiece promieniową i przeszedłem do wtrysków. Poluzowałem tam wszystkie 3 nakrętki (swoją drogą zeby sie tam dostac to masakra!) Trzeba było zdjąc tą całą górną osłoną łącznie z osłoną chłodnicy.... mało tego , nawet jak zdjąłem to i tak bym tego w zyciu nie odkrecił. Musiałbym zbiornik paliwa chyba zdjąc....ale wkoncu młotkiem i przecinakiem zacząłem lekko pukać po nasadzie nakrętki i pusciły, powoli się odkręcając) Przeszedłem do przedostatniej części. Pedał gazu na maks, czerwoną gałkę wcisnąłem, przekręciłem kluczyk i nic.... i tak kilka razy. Nie wiem tylko jak obracać tym wałem korbowym :D czarna magia to nazewnictwo. Jak mam niby to zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikos22    4

Witaj. Pompuj paliwo za pomocą pompki paliwowej- jest po stronie rozrusznika, to już wiesz, tak ze 20 razy, następnie gałka wciśnięta, noi kręcisz, jeśli nic to powtarzasz czynność kilka razy. Jeśli dmuchnales w przewód do zbiornika i paliwo leci, w filtrze paliwo również jest to rad nie rad musi zapalić, nawet bez luzowania wtryskow. Ostatecznie jeśli nie dasz rady, a paliwo jest w układzie na 100% to proponuję drugi ciągnik i palić go na "zaciąg".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

Skoro paliwo płynie z przewodu od zbiornika paliwa to dobrze. Jeśli we filtrze paliwa też jest paliwo, to odkręć śrubkę na pompie i jeśli tam też jest paliwo to dokręć przewody na wtryskach i poluzuj te przewody, ale przy pompie (nie miałem czasu i nie napisałem tego) - nie trzeba luzować przy wtryskach. Jak będziesz próbować odpalić silnik, to paliwo powinno tryskać z tych przewodów - polecam odkręcić tylko jeden.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ASOGCURSUS    21

Dla mnie to pachnie uszczelką pod głowicą


Naprawy ciągników Ursus,regeneracja pomp hydraulicznych tłoczkowych i podnośników,sprzęgieł WOM,montaż niezależnej hydrauliki zewnętrznej ,zwiększanie udźwigu podnośnika o 1000kg w ciągnikach Ursus 4514,5314 tel. 513982414

 

Kupię uszkodzone sprzęgła hydruliczne wom  Massey Ferguson

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Valtra123    33

Kris14 mogę się z tobą zgodzić w jednym olej też chłodzi silnik i jak jest mniej to jego zdolność do pochłaniania ciepła jest na pewno mniejsza . Ale mnie nie ucz, że można odpalać ciągnik na min poziomie ponieważ skończyłem Mechanika Pojazdów Samochodowych i wiem lepiej . Mojego majstra ojciec ma 2 C-360 i robiłem i mnie uczono że nigdy na min poziomie nie powinno się odpalać nawet traktor .


Uwielbiam ryk silników podczas orki , uwielbiam jeździć z pełnymi dwiema przyczepami , a także kosić bizonem i słuchać jego pomruku i wycia . Oczywiście zachęcam do polubienia moich postów . Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Risto    62

Kolego przy każdej wymianie oleju silnikowego czyli co 200mtg wymieniaj też olej w filtrze powietrza daj ten co do silnika dajesz i poczyść filtr cały a nawet umyj w ON co trzeba, sprawdź stan gumy od filtra powietrza do silnika i czy dobrze przykręcona, niepopękana, wymieniaj filtr paliwa. Przy wymianie filtra paliwa rób to we dwoje najlepiej byś napełnił szklankę do pełna ile się da i żeby nie było bąbelków potem dociśnij i przykręć z filtrem i dalej niech ktoś pompuje pompką ręczną aż będzie u góry wylatywać ON nad filtrem gdzie odkręcisz śrubkę, potem zakręć i w pompie wtryskowej odkręć wpierw dolną śrubę potem górną pompując cały czas aż paliwo bez powietrza będzie leciało i musi zapalić o ile szczelny masz układ paliwowy. Ja kiedyś miałem przy pompce poluzowane mocowanie i też czasem gasł nagle w pracy. I zobacz czy masz czysty bak, bo glony mogą zapychać. Na pych go nie bierz bo nie zapali jak nie odpowietrzysz dobrze to Perkins. Paliwo też lej dobrze cedzone czyste. I zamiast Superolu lepiej lej Milvus 15W40 lub lepszy jak uznasz, że warto i można.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

 

@ursusc914 i co ci daje to zalanie filtra przed przykreceniem? nie widziałem większej głupoty, posmarować tylko uszczelkę olejem i wystarczy.

 

 

 

Poczytaj sobie serwisów-ki jak kolega wspomina (nawet na niektórych filtrach jest kreskówka mówiąca o zalaniu filtra olejem przed założeniem), na przykładzie bizona gdzie do filtra wchodzi ok. 2 l oleju, jak filtr nie zalany to zanim pojawi się ciśnienie trzeba poczekać kilka sekund po zalaniu filtra olejem ciśnienie pojawia się jak po "zwykłym" zgaszeniu silnika.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo1150    8

cmokanie jest z uszczelki na bank między cylindrami przepaliło tak jak jest w mf splanuj głowice jak coś  i nie debatujcie o ilości oleju bo jak miarka się maczała to nic się nie stało z silnikiem a na minimum każdemu zdarzyło się parę razy pojechać i nic się nie stanie i nie piszcie bajek że na min się traktorowi coś stanie bo to nie jest jakaś konstrukcja 2014 z komputerem tylko silnik z lat 70 -80 nawet w samochodzie kiedyś miałem po niżej min i się nie zatarł a ledwo się maczała

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichaBonin    0

Co do ilości oleju w tym silniku ... mi pare lat temu przesunął się kołnierz na miarce oleju do góry prze co zaniżało ilość. normalnie wchodzi 8 ltr a że umnie nikt się nie skapnął że miarka fałszuje to w układzie smarowania było około 4-5 litrów . wiem bo kilka razy wymieniałem wtedy. dopiero po pewnym czsie spojrzałem do instr i "o ja pi****le" . Wymieniłem miarkę a silnikowi nic się nie stało bo nakręcił na tamtym wale korbowym ponad 15 000 mth a miał co robić w polu . 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez huard
      Witam panowie chciałem się dowiedzieć czy ktoś zwiększał moc w MF 5460 posiadam takiego z 2008rok oryginał ma 115 chciałbym zwiększyć na 125 czy się da? Jakie koszty, i czy trzeba w nim wyciągać pompę?
    • Przez center
      Witam wszystkich mam problem związany z wyciekiem oleju z prawej zwolnicy z mojego MF255, po pracy gdy został umyty i stał w garażu olej wyciekł ze zwolnicy na świeżutko umytą felgę trudno powiedzieć czy jest to między uszczelką czy na wałku trudno tam teraz zajrzeć dokładnie. Ale chcę się spytać czy to ktoś rozbierał może? jest to bardzo skomplikowane żeby wymienić same uszczelniacze? pozdrawiam
    • Przez slavo666
      Witam
      Od jakiś dwóch lat sporadycznie pojawiają się głuche stuki z okolic silnika przy pracy pod duzym obciazeniem  ponad 2000 obr.  Czasami ustaną same po chwili jak zmniejszę obroty a czasami muszę zagasić silnik. Obstawiałem na początku panewke ale po takim czasie to już by waliło cały czas poza tym nie widzę spadku cianienia oleju. A poza stukami nie ma żadnych innych objawów. Jakieś propozycje?
      Uprzedzam stuki zależne są od obrotow a nie od predkosci jazdy. Zawsze swój początek mają od przeciążenia ( np podjazd pod górkę z ładunkiem) 
    • Przez luki08
      Witam zastanawiam się nad zakupem agregatu do mojego ferdka i tu pytanie czy użytkuje ktoś podobny agregat i mógłby się podzielić opinią.  Pole i tak uprawiałbym wstępnie  agregatem na wąskim zębie z podwojnym wałkiem strunowym a ten byłby do ostatniego przejazdu z siewnikiem 

       Ten agregat nie ma hydropaka ale jest lekki około 250 kg i "krótki " myślę że jak z przodu dorzuce 100kg powinno się dać tym pracować.  
      Będę wdzięczny za każdą poradę.
    • Przez Dabek321
      Witam ostatnio często Massey nie chcę wogule ruszyć ni nic wchodzą dwa biegi, 1 i 3 wtedy rewers ani nic nie reaguje massey nie chce ruszyć trzeba odczekać jakiś czas żeby to minęło dość długo. Czy ktoś miał podobny problem?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj