Skocz do zawartości

Zdjęcie

Jaki ciągnik na 100 ha/start na gospodarstwie


57 odpowiedzi na ten temat

#41 Share jonek98

jonek98

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 537 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie
  • Zainteresowania:maszyny rolnicze,motoryzacja,muza,piłka nożna itp

Napisany 04 lipiec 2015 - 22:35

Jaki ciągnik na 100 ha/start na gospodarstwie

W Prl nawet gdyby ziemia była dostępna to nie opłacało by się kupować bo kilkunastoosobowa rodzina mogła wyżyć z 5 ha paru świnek i krówek



Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Jaki ciągnik na 100 ha/start na gospodarstwie Dzisiaj, 20:40
  •  

#42 Share vbox33

vbox33

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 490 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Głóchowa
  • Zainteresowania:Rolnictwo, historia, of-road

Napisany 05 lipiec 2015 - 01:53

Jaki ciągnik na 100 ha/start na gospodarstwie Branza moze nie pewna ale za to ziemia nie straci na wartosci co najwyzej zyska bo tylko jej ubywa w obiegu. Co do ciagnika to zalezy tez czy bedziesz obrabial wszystko glownie sam czy masz lub masz zamiar miec kogos do pomocy bo jesli tak to moze wydajniejsze byly by dwie troszke mniejsze maszyny niz jedna troche mocniejsza. Co do marki to ja proponowal bym jakies ursusy, komfort moze nie powala za to ekonomia utrzymania owszem, wzglednie valtra, fend, deutz fahr jesli wybierasz komfort. W tej kwesti kazdy ci poleci to co w jego przypadku sie sprawdza lub co uwaza za odpowiednie, ale tak naprawde decyzja nalezy tylko do cb.

#43 Share AleksanderZykowski

AleksanderZykowski

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 13 postów

Napisany 05 lipiec 2015 - 08:13

Jaki ciągnik na 100 ha/start na gospodarstwie Uprawiania większość sam. Dużo pomaga mi ojciec, głównie opryski, nawóz, talerzowanie. Kumpel co ma 100 ha polecił mi zakup ciągnika 190 km, 150 km i 100 km. 190 konnym bym orał, uprawiał, transportował. 150 bym siał, talerzował, i setka do pomocy, opryskow. Co myślisz nad takim rozwiazaniem

#44 Share vbox33

vbox33

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 490 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Głóchowa
  • Zainteresowania:Rolnictwo, historia, of-road

Napisany 05 lipiec 2015 - 10:41

Jaki ciągnik na 100 ha/start na gospodarstwie Skoro pracujesz glownie sam to poszukaj jakiegos wiekszego na glowny moze byc nawet i taki 190 km, szybciej obrobisz. Polecam valtry bo to naprawde solidne maszyny. Wedlug mnie 150 km to zbedny wydatek lepiej kup sobie porzadny siewnik z 6 m. 100 konny hmm hmm przydal by sie jakis taki ale to juz sam zdecyduj. Znam kogos kto ma 120 ha blisko i opryski wykonuje c-330 no ale to troche za dlugo schodzi. Blisko mnie koleszka ma 250 ha i obrabia to 2 traktorami 220 konnym nh i 120 konnym jd + tur.

#45 Share AleksanderZykowski

AleksanderZykowski

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 13 postów

Napisany 05 lipiec 2015 - 11:32

Jaki ciągnik na 100 ha/start na gospodarstwie

Od tej valtry wolał bym john deere 6r. Sasiad mial, 190 konnego i nie narzekal. Rozmawiałem juz z dealerem na temat 6r i zapowiada sie ciekawie. 330 jako pomocniczy? Wolę cos wiekszego do pracy z rozsiewaczem, opryskiwaczem, ewentualnie talerzówka. Mysle, ze NH TD5.95, chyba ze cos uzywanego polecasz? Cos co pochodzi jeszcze z 5 lat.



#46 Share hardkor113

hardkor113

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 438 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie okolice Piask

Napisany 05 lipiec 2015 - 12:20

Jaki ciągnik na 100 ha/start na gospodarstwie

Ja bym ci polecał john deere 7430 jako główny ciągnik np;http://olx.pl/oferta...html#e4c21e6600

A jako pomocniczy też może coś z john deere np; ten http://olx.pl/oferta...html#70936d081d

Lub coś może z massey fergusonahttp://olx.pl/oferta...4144dd;promoted albo http://olx.pl/oferta/ciagnik-massey-ferguson-model-6495-CID757-IDaqJ3h.html#6683c8f11f jako główny .

A jako pomocniczy ten http://olx.pl/oferta...html#36d46e2c07

I do któregoś z tych założył byś tura wiadomo nawóz czy wapno zawsze sie przyda

Ja osobiście wybrał bym massey ferguson wydaje mi się że jest on bardziej oszczędniejszy w paliwie.


Edytowany przez hardkor113, 05 lipiec 2015 - 12:30.


#47 Share vbox33

vbox33

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 490 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Głóchowa
  • Zainteresowania:Rolnictwo, historia, of-road

Napisany 05 lipiec 2015 - 13:44

Jaki ciągnik na 100 ha/start na gospodarstwie Ten c-330 to byl tylko przyklad ze i takim mozna choc wedlug mnie to za malutki traktorek na taki areal. Ja bym ci polecal na pomocnika cos w stylu ursus 5714. Znam tego niedzwiadka dobrze i wiem ze jest dosc ekonomiczny i latwy w naprawie a to przydatne w trakcie pracy.

#48 Share AleksanderZykowski

AleksanderZykowski

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 13 postów

Napisany 05 lipiec 2015 - 14:01

Jaki ciągnik na 100 ha/start na gospodarstwie Wolał bym coś bardziej zaawansowanego technologicznie

#49 Share vbox33

vbox33

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 490 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Głóchowa
  • Zainteresowania:Rolnictwo, historia, of-road

Napisany 05 lipiec 2015 - 14:44

Jaki ciągnik na 100 ha/start na gospodarstwie Tak jak mowilem decyzja i tak tylko do cb nalezy. Ja tylko zwracam uwage na to ze ciagnik ,,bardziej zaawansowany technicznie" wrazie awarii bedzie wymagal serwisu fachowcow a ursusa naprawisz sam w wiekszosci przypadkow, wiec czasem warto miec w gospodarstwie jeden mniej skomplikowany traktor. Czasem dzien czy dwa roznicy w przestoju decyduja o np udanych zniwach.

P.S. pozatym popieram ,,polski" sprzet i to tyczy sie nie tylko traktorow.

Edytowany przez vbox33, 05 lipiec 2015 - 14:46.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Jaki ciągnik na 100 ha/start na gospodarstwie Dzisiaj, 20:40
  •  

#50 Share pawian123321

pawian123321

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 10 postów

Napisany 05 lipiec 2015 - 15:05

Jaki ciągnik na 100 ha/start na gospodarstwie ciagnik Najlepiej nowy np massey ferguson 5612 trochę musiałbyś dołożyć ale zawsze nowy a mógłbyś podbić moc do 140km a z czasem do kupić opryskiwacz i ciagnik do wszystkiego a gdy za robisz kupisz se jakiego deutza 6160na program i obydwa ciagniki w użytku

#51 Share LukaszC5

LukaszC5

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 275 postów

Napisany 05 lipiec 2015 - 16:03

Jaki ciągnik na 100 ha/start na gospodarstwie

Jeśli będziesz uprawiał tylko jakieś zboża,rzepaki czy strączkowe to wystarczą ci 2 ciągniki.

Jeden 170-200 km do orki,talerzowania,agregatu uprawowo siewnego,transportu

Jeden 80-110 km do oprysków,transportu,pracy z ładowaczem (Np:Przy nawozach i materiale siewnym).

Jeśli wolisz siać nawozy mniejszym ciągnikiem to nie wiem czy jest sens zakładać ładowacz do dużego ciągnika 170-200 km tylko do big bagów z nawozami czy nasionami.

Lepiej chyba już kupić trzeci ciągnik,jakiś prosty i tani który będzie pracował tylko z ładowaczem i w transporcie.

 

 



#52 Share damianzbr

damianzbr

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2858 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 lipiec 2015 - 16:49

Jaki ciągnik na 100 ha/start na gospodarstwie

To teren lekko pagórkowaty, maksymalny podjazd ok 40 stopni. Ziemia ciężka, Ursusik 385a na 30 ha nie wystarczał, nie dawał rady z pługiem 5 zagonowym. Oprócz tego pługa mam kultywator 3,7 metra, brony 5, opryskiwacz 1500l rozsiewacz 500 kg. Co tu dalej pisać, wszystko jest średnia, na 30 ha wystarczające. Rozglądałem się nad używanymi maszynami zza oceanu, między innymi JD, MF i bardzo przekonujący jest DF. Z nowych maszyn myślałem nad JD 6175r, i MF 7618. Ale nowe maszyny są drogie i to bardzo. Chciałbym poznać twoją opinie, czy kupić nowe czy używane. Co mi poradzisz?

Człowiek który był na tyle rezolutny aby zarobić 3 melony, ciężką wymagającą odpowiedniej wiedzy inteligencji i myślenia, odpowiedzialną pracą na statku (no bo zamiatając na statku takiej kasy się nie zarabia ale wtedy inteligencja też nie jest wymagana) twierdzi że ma pola o nachyleniu zbocza 40 stopni, do tego będzie na nich uprawiał zboże. PS. To ja na twoim miejscu stawiał bym wyciąg i otwierał stok narciarski, taki jak np. pod warszawą ze sztucznej trawy latem a zima sztuczne naśnieżanie możesz zapodać. Biznes lepszy niż ta gra farma simulator w którą teraz grasz.

 

Niech ktoś zamknie ten idiotyczny temat bo coraz więcej dzieci się tu schodzi i tylko zamulają serwery i polecają jak ma ursusa u siebie w galerii to poleca ursusa, jak drugi marzy o MF to poleca MF.



#53 Share vbox33

vbox33

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 490 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Głóchowa
  • Zainteresowania:Rolnictwo, historia, of-road

Napisany 05 lipiec 2015 - 18:53

Jaki ciągnik na 100 ha/start na gospodarstwie Jak ty masz kiwi mysz to polec kiwi mysz. Nie obrazaj ludzi. Mam takiego na awatarze i bardzo czesto z takim pracuje wiec wiem ze mimo ze niektorzy twierdza ze jest malo komfortowy to jednak godny polecenia.
Poza tym napisalem ze ja popieram polski sprzet ale to moje zdanie i nie musisz sie z tym zgadzac dziecioku.

#54 Share damianzbr

damianzbr

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2858 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 lipiec 2015 - 19:08

Jaki ciągnik na 100 ha/start na gospodarstwie

Ja też właśnie o tym prawię. Że w d. byłeś, g. widziałeś i polecasz to z czym miałeś do czynienia. A że zbyt wiele tego nie ma co miałeś do czynienia to lepiej siedzieć cicho co by na durnia nie wyjść. Drugi marzyciel o MF czy valtrze to samo.

 

Gdyby się tu wypowiedział ktoś: ja pracowałem kilkanaście sezonów 4 NH, 8 JD i 12 fendami. Polecam tego i tego bo..., nie odezwał bym się słowem a nawet z chęcią sam wysłuchał opinii. A twoje doświadczenie z twoim ursusem czy czym innym jest jak sam widzisz znikome byś śmiał cokolwiek polecać i porównać.

 

Przez takie zachowanie robisz śmietnik z tematach które w przyszłości będą miały naście stron w tym tylko dwie z sensowną treścią.

 

 



#55 Share volvo1150

volvo1150

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 304 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 05 lipiec 2015 - 20:08

Jaki ciągnik na 100 ha/start na gospodarstwie

na 100 ha to musi być 2 ciągniki bo 1 to zarżnie na takim areale ursus to się zatrzymał w latach 80 i to samo klepie teraz coś innego zrobili ten 5714 to jest to samo co 4512może i ciągnik dobry ale na 10-20 ha co do mf miałem zaleta mało pali ale jak mu nie dajesz po garach bo jak ma ciężko to swoje spali fend przereklamowany jest i ta cena jd dużo pali sąsiad miał na testach Valtre 17l 1h przy pługu 2m New Hollanda t 7 18 l/1ha podobny pług i Jd 22l/1 ha czyli wszystkie podobnie klasa ziemi 3-4  fakt sucho było  co tu dużo mówić każdy się psuję od Fenda po Mtz kogo na co stać to to kupuję kluczową role  gra cena



#56 Share vbox33

vbox33

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 490 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Głóchowa
  • Zainteresowania:Rolnictwo, historia, of-road

Napisany 05 lipiec 2015 - 22:24

Jaki ciągnik na 100 ha/start na gospodarstwie Pracuje z ursusem 5714 juz kilka lat podobnie jak z 5314 w wersji eksportowej , nh roznymi i starymi ursusami tzn c-330m, c-330, c-360 i c-360 3p. O nich nic nie mowie bo kazdy wie co to za sprzet. O nh sie nie wypowiem pozytywnie. Moje zdanie jest takie ze to droga gora plastiku ktora moze i tania w zakupie ale droga w utrzymaniu. Ursusy sa mi blizsze a najlepszy z tych wszystkich maszyn wedlug mnie jest 5714. Moze dla tego ze popieram polski sprzet, moze dla tego ze .ajbardziej odpowiada mi prosty technicznie sprzet bez zbednej elektroniki. Polecam i wiem co mowie, uzasadnienie juz podawalem ale powtorze. Latwosc naprawy, ekonomia utrzymania, wedlug mnie dobra widocznosc choc moglo by sie siedziec nieco wyzej, maszyna z ktora pracuje ma skrzynie z pol biegami i wedlug mnie jest dobra i mozna dobrze dobrac bieg, te ,,plastikowe" maski mnie troche irytuja ale to taki juz powiedzmy standard, bak tez moglby byc gdzie indziej gdzyz w przypadku tej maszyny (jest wyposazona w tur) dostep jest utrudniony ale da sie przezyc. Mocy tez mu nie brakuje, wspomaganie jest wedlug mnie bardzo dobre. Ale TO TYLKO MOJE ZDANIE I NIKT NIE MUSI SIE Z TYM ZGADZAC koniec tematu. Dziekuje panstwu, dobranoc.

#57 Share janczar810

janczar810

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wlkp

Napisany 06 lipiec 2015 - 08:27

Jaki ciągnik na 100 ha/start na gospodarstwie

pomijam kwestie dt tematu ale ogólnie biorąc 100ha gospodarstwo produkcja roślina tj. zboza , rzepak itd. ciągnik 80KM moze służyć tylko twz. przynieś podaj pozamiataj :P taką samą role pełni jak 330 w 30ha gospodartwie. 



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Jaki ciągnik na 100 ha/start na gospodarstwie Dzisiaj, 20:40
  •  

#58 Share SzymonWoowski

SzymonWoowski

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 71 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 listopad 2015 - 12:25

Jaki ciągnik na 100 ha/start na gospodarstwie

To było dawno, ale się wypowiem. Uważam, że jest to możliwe. Moja kalkulacja.

Kolega jak twierdził, zarabiał 18 tysięcy na miesiąc, Za coś trzeba żyć, więc załóżmy, że na miesiąc ma 15 tysięc. Pisał, że pracował przez 10 lat, czyli w ciągu roku zarobi 180 tysięcy, a w ciągu 10 lat, milion osiemset. 

 

Jak pisał, że ma nadzianych rodziców, czyli mogli mu pożyczyć/dać około pół miliona. 

 

Bank może przydzielić mu kredyt przy takich zarobkach nawet milion złotych, a nawet więcej.

 

czyli razem 1 800 000+ 500 000+ 1 000 000. To się równa trzy miliony dwieście. Za taką sumkę można już kupić 100 ha IV i V klasy. 

 

Moim zdaniem, jeżeli kolega to lubi, i się na tym zna to dlaczego ma nie zacząć pracować w rolnictwie? Po kilkunastu latach to mu sie zwróci, ma pewny zarobek. I sam jest sobie szefem. I co najważniejsze, nie będzie, rostawał się z rodziną.

 

Wszystkie głupie komentarze, typu on kłamie! jakieś dziecko odkryło nowe forum! zostawcie sobie dla siebie.

 

Mogę ci polecić ciągnik John Deere 7530 jako główny. Jako pomocniczy John Deere 6220. 

Jako kombajn John Deera 1450 cws lub John Deera 2264. Obydwa z hederami 5.5 lub 6 metra.

 

 



Podobne tematy