Skocz do zawartości

Zdjęcie

Ciężkie Ursusy - Pytanie.


79 odpowiedzi na ten temat

#1 Share PawelmanLS

PawelmanLS

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 28 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska.
  • Zainteresowania:Rolnictwo/Motoryzacja.

Napisany 24 czerwiec 2015 - 21:02

Ciężkie Ursusy - Pytanie.

Witam, jestem tu nowy. Jak by było coś źle to proszę o poprawienie przez moderatorów.

A mam takie pytanie jak : Czy każdy ciężki model Ursusa posiada wzmiacniacz momentu?  Słyszałem o takim czymś w Ursusach wiem że są w 1614,1224,ale czy każdy ciężki model go posiada ?  Z góry dzięki za odp.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ciężkie Ursusy - Pytanie. Dzisiaj, 10:14
  •  

#2 Share romek6340

romek6340

    Zetor Team

  • Members
  • PipPipPip
  • 2618 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ryki- Lubelskie
  • Zainteresowania:Lotnictwo, motoryzacja, sport
    a rolnictwo jako hobby ;)

Napisany 24 czerwiec 2015 - 21:09

Ciężkie Ursusy - Pytanie.

Zdecydowana większość z serii ciężkiej ma. Inna kwestia to to czy działa. Na zamówienie zamiast wzmacniacza był montowany reduktor biegów pełzających tylko ja się z takim nie spotkałem jeszcze...


Sprzedam Kombajn Bizon Z056, 1989 r. Szczegóły PW

Zapraszam na stronę:

https://www.facebook...razospbrzeziny/


#3 Share PawelmanLS

PawelmanLS

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 28 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska.
  • Zainteresowania:Rolnictwo/Motoryzacja.

Napisany 24 czerwiec 2015 - 21:15

Ciężkie Ursusy - Pytanie.

A możesz mi dokładnie wytłumaczyć co to jest ten wzmacniacz?  Widziałem na filmikach jak go włączają to ciągnik dostaje tak jak by więcej obrotów...  



#4 Share Bajteeek

Bajteeek

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 32 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 czerwiec 2015 - 22:10

Ciężkie Ursusy - Pytanie. zwieksza moment obrotowy bez koniecznosci redukcji biegu, chwilowo zwieksza uciag

#5 Share iron

iron

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1526 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kłodzko

Napisany 25 czerwiec 2015 - 05:43

Ciężkie Ursusy - Pytanie. coś jakby półbieg najprościej mówiąc

#6 Share Grabcio

Grabcio

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 767 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wola Siennicka
  • Zainteresowania:Motoryzacja

Napisany 25 czerwiec 2015 - 18:53

Ciężkie Ursusy - Pytanie.

Wzmacniacz momentu najprościej mówiąc jest to przekładnia planetarna, która w normalnej pozycji (zając) nie pracuje a po przełączeniu na żółwia zaczyna pracować i wtedy satelity napędzane przez koło koronowe połączone z wałkiem sprzęgłowym zaczynają toczyć się po unieruchomionym kole centralnym, a połączony z satelitami kosz przekazuje napęd na wałek wyjściowy z mniejszą prędkością ale za to z większym momentem.


Jeżeli pomogłem wciśnij zieloną strzałkę ;)


#7 Share PawelmanLS

PawelmanLS

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 28 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska.
  • Zainteresowania:Rolnictwo/Motoryzacja.

Napisany 26 czerwiec 2015 - 14:37

Ciężkie Ursusy - Pytanie.

Eee, to nawet te Czechy miał łby :P  

A kiedy powinno się włączyć kiedy wyłączyć czy przy zmianie biegów może być włączony?



#8 Share Marciness

Marciness

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 73 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 czerwiec 2015 - 09:56

Ciężkie Ursusy - Pytanie.

Wzmacniacz można używać tylko przez moment (gdy ciągnik ma ciężko i spada z obrotów) chyba do 5min. Teoretycznie ciężkie ursusy mają 16/8 biegów, ale cały czas można używać tylko 8 do przodu. Taka jest różnica między półbiegiem a wzmacniaczem momentu. Duża część ursusów mają zaspawany wzmacniacz, bo jest to awaryjne i dosyć drogie w naprawie, ale oryginalnie mają je wszystkie. Przy zmianie biegów może być włączony, nawet biegi łagodniej się zmieniają.


Edytowany przez Marciness, 27 czerwiec 2015 - 20:33.


#9 Share ochen

ochen

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 243 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 czerwiec 2015 - 10:00

Ciężkie Ursusy - Pytanie.

:D wzmzcniacz momentu wiec można używać przez "moment" :D  :D  :D . Ile to moment??? :huh:



#10 Share corrado

corrado

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2481 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj. Mazowieckie

Napisany 27 czerwiec 2015 - 10:07

Ciężkie Ursusy - Pytanie.

To tak awaryjny podzespół i jak kolega wyżej wspomniał jak tandetne rzeczy marketowe,  niestety. Nasi inżynierowie nie dopracowali tej konstrukcji choć zamysł był dobry wykonanie już nie koniecznie.


Jeśli pomogłem naciśnij Fajne  :)


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ciężkie Ursusy - Pytanie. Dzisiaj, 10:14
  •  

#11 Share LukaszC5

LukaszC5

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 284 postów

Napisany 27 czerwiec 2015 - 11:41

Ciężkie Ursusy - Pytanie.

Ja słyszałem że wzmacniacz momentu psuje się tylko wtedy jak się go używa przy zbyt niskich obrotach silnika bo wtedy jest słabo smarowany.



#12 Share Valtra123

Valtra123

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 216 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Zachodnio-Pomorskie (Gryfice-ZGY)
  • Zainteresowania:Rolnictwo wszystko co z tym związane , Motoryzacja ,

Napisany 27 czerwiec 2015 - 12:32

Ciężkie Ursusy - Pytanie.

NIe wszędzie chociaż to dość awaryjny układ . W Ursusach ten wzmacniacz bardzo często się psuł wtedy przy orce to była masakra bo ciągnik na równej powierzchni jeszcze ciągnął natomiast kiedy dochodziło do podjazdu pod górkę to ciągnik się ciągle dławił . Jeździłem 1614 i ten problem miałem . Później jeździłem Pronarem 82 SA to tam spokojnie do nawet wjazdu z przyczepą podczepioną z przodu do stodoły spokojnie używałem tego wzmacniacza nie dodając gazu sam wjechał . Oczywiście nie można tego robić cały czas ponieważ można uszkodzić ale np . jak za wąsko jest i trzeba pomału wjechać to można ale tylko wtedy .


Natomiast odp. na pytanie czy ten wzmacniacz występował oprócz 1614 , 1604 , 1224 w mniejszych modelach ciężkiej serii . Tak występował w np. 1014 , 914 . Ale ja osobiście się nie spotkałem z 1014 ale posiadają .


Uwielbiam ryk silników podczas orki , uwielbiam jeździć z pełnymi dwiema przyczepami , a także kosić bizonem i słuchać jego pomruku i wycia . Oczywiście zachęcam do polubienia moich postów . Pozdrawiam


#13 Share leszekd

leszekd

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 858 postów

Napisany 06 lipiec 2015 - 22:03

Ciężkie Ursusy - Pytanie.

W pronarze niema wzmacniacza. A ta cała propaganda że wzmacniacz w ursusie to jakieś awaryjne ustrojstwo to bzdura jak ktoś ma w skrzyni błoto to najlepsze dopracowanie tej części rzez inżynierów nie pomoże.  Trzeba używać kiedy tyko jest potrzebny czyli ciągle przy zmienie biegów dziesiątki razy dziennie i nic tam się nie psuje.



#14 Share vademecum

vademecum

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 315 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:małopolskie

Napisany 29 lipiec 2015 - 20:32

Ciężkie Ursusy - Pytanie. dre drugiego 1614 i wzmacniacz będzie żywotniejszy jeśli będziemy trzyma obrotymin 900 bo poniżej spada ciśnienie i całyczas jak zwiększamy obroty to on pracuje włącza się,i wyłącza. On musi mieć ciśnienie, pracując ciągnikiem który ma wzmacniacz nie,schodzimy poniżej 900 obrotów, a jeśli go włączamy to nie mniej niż 1500 obr. min.
Gasząc ciągnik wzmacniacz włącza się, więc nie powinno się go palić na pych. Każdy ciężki ursus ma miejsce na wzmacniacz, ale jeśli ktoś sobie nie radził to go zaspawywał

#15 Share zgrywus223

zgrywus223

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 81 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpacie
  • Zainteresowania:Rolnictwo
    Mechanika
    Elektryka

Napisany 29 lipiec 2015 - 20:52

Ciężkie Ursusy - Pytanie.

Powinno go sie używać powyżej 1200 obr/min.  Tak informują naklejki u mnie w ursusie na tablicy rozdzielczej.



#16 Share Agro-Nom

Agro-Nom

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 87 postów

Napisany 13 sierpień 2015 - 11:40

Ciężkie Ursusy - Pytanie.

ale wy głupoty gadacie o tych wzmacniaczach jak wie się na jakiej zasadzie działa i wie się jak go używać to będzie chodził latami sam parę lat temu naprawiłem wzmacniacz i jakoś działa i się nie zanosi żeby przestał a jeździć na nim można bez przerwy oleju trochę nad stan podłączona chłodnica oleju i wio !! 



#17 Share PawelmanLS

PawelmanLS

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 28 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska.
  • Zainteresowania:Rolnictwo/Motoryzacja.

Napisany 14 sierpień 2015 - 20:27

Ciężkie Ursusy - Pytanie.

ale wy głupoty gadacie o tych wzmacniaczach jak wie się na jakiej zasadzie działa i wie się jak go używać to będzie chodził latami sam parę lat temu naprawiłem wzmacniacz i jakoś działa i się nie zanosi żeby przestał a jeździć na nim można bez przerwy oleju trochę nad stan podłączona chłodnica oleju i wio !! 

 

Czyli mogę ciężkimi Ursusami cały czas jeździć na wzmacniaczu?  

 

Pytam się bo kolega mojego ojca ma Ursusa 914 i mamy mu pomóc woźić bele i ja właśnie mam jeździć tym Ursusem dla tego jak posiadasz ciężkiego Ursusa to proszę powiedz mi o nim wszystko co wiesz. Jak by co biegi już znam i co gdzie się włącza. Znaczy mógł byś mi powiedzieć gdzie włączyć przedni napęd :D  I wiele rzeczy których wiesz. Z góry dziękuje :)  



#18 Share Grabcio

Grabcio

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 767 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wola Siennicka
  • Zainteresowania:Motoryzacja

Napisany 15 sierpień 2015 - 09:00

Ciężkie Ursusy - Pytanie.

Ja swoim cały czas jeżdżę na żółwiu i to od 7 lat i nic się nie psuje.


Jeżeli pomogłem wciśnij zieloną strzałkę ;)


#19 Share domino5654321

domino5654321

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 136 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolskie,Czarnków

Napisany 15 sierpień 2015 - 10:35

Ciężkie Ursusy - Pytanie.

Panowie w swoim gospodarstwie posiadam c385 z przednim napędem i pół biegami czyli zółw i zając (moment obrotowy) ciągnik mam 17 lat w gospodarstwie i pół biegi są cały czas używane nieważne czy małe obroty silnika czy duże nieważne . nieważne jest  też to ile sie używa pół biegu czy 10 min czy 8 godzin . Problem w tych ciągnikach taki  ze wysiadają mikro pompki i tasmy kosza . jeśli mikropompka daje słabe ciśnienie to morze wogóle nie załanczać pół biegu .albo załączy i pod górą rozłoczy. Jeśli pada mikropompka to niekupywać tandety tylko porządną dobrą bo inaczej co chwile rozpoławianie nie potrzebne. W tych ursusach psują się też kostki od wzmacniacza momentu  jest to taka kostka w której pracują 2 tłoczki na oringach z czasem te tłoczki wycierają się i przepuszczają ciśnienie i wtedy są problemy z półbiegami odrazdzam regeneracji tej kostki ponieważ naprawa/ regeneracja tej kostki jest tylko chwilowa .lepiej wymienić nową kostke i po problemie koszt kostki to ok.700zł są różne modele tych kostek ale zawsze sie kupuje takie jakie jest zamontowane .bo inne są od 4 garowego i innego od 6 garowego .Jak pisałem wyżej ciągnik mam 17 lat i ostatni raz z 10 lat temu wymieniłem kostke bo była padnięta  i mikropomke . Jesli ktoś uzywa ciągnika jak ja 365 dni w roku non stop to niema cie co dziwić ze co 2,3 lata jest wymiana mikropompki .koszt mikropompki to od 250 do 300 zł .U mnie ciągnik chodzi codziennie pracuje przy pługi,presie,agregacie z siewnikiem,kosiarce dyskowej ,tandemie i inne maszyny . Na dodatek ten ciągnik posiada tura czeskiego Humpolec cięzki tur . I jeśli chodzi o działanie pół biegów to jestem zadowolony bo pasze wszystkie jakie posiadam mam na polu na które jedzie się pod dużą górę i pół biegi zdają egzamin całe 17 lat latam pod gore po baloty po kiszonke po wszystko i daje rade .więc jak ktoś pisze ze ze cos nie udane to moge uwiezyc ze coś juz ostro doje..bane i wysiada i tyle.pozdrawiam



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ciężkie Ursusy - Pytanie. Dzisiaj, 10:14
  •  

#20 Share tata1

tata1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 113 postów

Napisany 12 wrzesień 2015 - 07:30

Ciężkie Ursusy - Pytanie.

Zaaaaaaaaaraz Panowie, chwila - załączając wzmacniacz (Żółwia) dźwignią ODCINAMY olej od wzmacniacza, tłok centralny przestaje cisnąć na tarczki i zaczyna pracować przekładnia planetarna. W tym momencie bardzo ważny jest naciąg/jakość taśmy kosza. Taśmę na koszu zaciska sprężyna.

Główny problem wzmacniacza to kiepskie tarczki, które się wycierają - one są od Zająca i pracują wtedy, gdy WZMACNIACZ NIE PRACUJE. Gdy damy dźwignią ZAJĄCA, to wtedy olej idzie do tłoka centralnego i ściska tarczki, oraz do siłownika (tego z lewej strony skrzyni) i odciąga on taśmę od kosza. Gdy są tarczki ściśnięte to mamy wzmacniacz wyłączony, ale właśnie wtedy NAJBARDZIEJ cierpią tarczki i wszystko się zużywa na ZAJĄCU właśnie. Gdy mamy ciśnienie odpowiednie (NIE TYLKO mikropompkę, ale brak przecieków na całym obwodzie (WOM, napęd, blokada przód, wzmacniacz) to śmiało można pracować i na żółwiu i na zającu. To co napisali przedmówcy o tych 900 obrotach to powiem więcej - na żółwiu nie ma to znaczenia, bo tarczki zluzowane, ale na zającu (czyli odwrotnie niż większość ludzi myśli) to poniżej 1000 się nie powinno schodzić. Wg. mnie najbardziej się niszczy wzmacniacz gdy przełączamy z żółwia na zająca przy niskich obrotach. Mam założony MANOMETR do skrzyni i widać jak wtedy spada ciśnienie prawie do zera. Gdy obroty są odpowiednie to można używać do woli. Reasumując wzmacniacz niszczy się od jazdy na ZAJĄCU na niskich obrotach, oraz gdy przełączamy z żółwia na zająca. Po prostu następuje poślizg tarczek i się ścierają. Gdy są podtarte ścierają się bardziej, i tak dalej.



Podobne tematy