deymonnn

FIAT Winner F-140 - problem z ciśnieniem w skrzyni biegów

Polecane posty

deymonnn    2

witam

mam problem z ciągnikiem fiat winner f140 ( rok prod 1996, skrzynia biegów 20x16). Po rozgrzaniu się oleju w skrzyni biegów przy niskich obrotach silnika zapala się kontrolka ciśnienia oleju w skrzyni i załącza się przedni napęd (szczególnie odczuwalne przy pracy maszyny na WOM wtedy aby kontrolka zgasła obroty silnika muszą być powyżej 1000). Z rzeczy które zrobiłem to wymiana kompletu uszczelnień na pompie hydraulicznej. A teraz moje pytania:

1. Gdzie podłączyć miernik ciśnienia żeby sprawdzić ciśnienie oleju i jaka wartość powinna być nominalnie.

2. Czy takie objawy mogą się pojawiać przy innych usterkach czy to na 100% wina pompy hydraulicznej.

Proszę o pomoc bo za nim wydam 2000zł na pompę chciałbym być pewien że to z nią jest problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

ja w swoim pompę wymieniałem tyle że przy przebiegu 15500 mth i była oryginalna , tylko jak mówisz że uszczelnienia wymieniałes na hydraulicznej a są 2 przecież- czyli której . Jak rozbierałeś to widziałeś co w środku , ja starą rozebrałem i już zebatki tarły o obudowę .

 

Mi się co prawda przedni napęd nie włączał ale za to półbieg no i WOM się ślizgał

 

A cisnienie to przy pompie jakiś trójnik chyba był ale ile tam ma być to wiem

 

http://www.hydraulika.trz.pl/kontakt.php

tu mają pompę z ok 1000 czy 1200 tylko jeden przewód trzeba dorobić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deymonnn    2

więc zanim ciągnik trafił do mnie to licznik zatrzymał się na 10 tyś (nie wiem ile powyżej tego ukręcił) - uszczelnienia wymieniałem na tej pompie co szwankuje czyli tej która odpowiada za skrzynię, orbitrol, i sterowanie włącznikami (druga pompa odpowiada tylko za podnośnik i hydraulikę zewnętrzną), wzrokowo w pompie nie było tragedii może minimalny luz ale wydawało mi się że w normie o tarciu o obudowę nie było mowy. Wom mi się nie ślizga ale przy pracy z wom przy zmniejszeniu obrotów zapala się kontrolka ciśnienia w skrzyni i włącza przedni napęd (po zwiększeniu obrotów widać że przednie koła przestają ciągnąć). dziwne że u mnie zapala się a u ciebie nie zapalała się kontrolka od skrzyni biegów jak pompa siadała.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

kontrolka to mi się właśnie nie świeciła , czasem mrugnęła ale teraz też tak potrafi (może coś nie działa mi ona)  a jak WOM nie chodzi to przedni napęd się nie załącza :huh: , jak tak to widać przy większym obciążeniu pompy (WOM i wyłaczony 4x4) na wolnych obr pompa przepuszcza. A jak tam z kierownicą nie ma znaczenia czy stoi czy się kręci :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deymonnn    2

rozwiązaniem problemu okazały się zużyte uszczelnienia na sprzęgle włączającym przedni napęd, wymiana kilku o-ringów i uszczelnień rozwiązała problem. Niestety błędu zacząłem szukać od pompy hydraulicznej (najpierw sam wymieniłem w niej uszczelnienia co nic nie pomogło) i dałem ją do regeneracji do Tucholi pan z serwisu zapewniał że jeżeli pompa jest dobra to nie będą nic grzebać tylko odeślą - podobno okazało się że pompa nadawała się tylko do regeneracji co też zakład zrobił. Po regeneracji na pompie po przepracowaniu 10 motogodzin pojawił się mały wyciek oleju - przed naprawą pompa była suchutka, do tego wg mnie pompa pracuje gorzej niż przed regeneracją (po zapaleniu ciągnika lampka braku ciśnienia pali się dłużej a po zgaszeniu zapala się szybciej niż przy zużytej pompie)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

czyli jednak można polegac tylko na sobie :unsure: (doszłeś że to uszczelnienia sprzęgła od przedniego napędu) tylko w jaki sposób do tego doszłeś :huh:

 

PS. sąsiadowi też kiedyś 360 nie domagała silnik krążył z pół roku po wiosce w końcu od najblizszego sąsiada dowiedział się że to może wałek rozrządu i tak było- jedna krzywka starta (a głowice cały czas przemieniał )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deymonnn    2

Jak ciągnik zaczął pracować z napędem zauważyłem że kontrolka się nie zapala,doświadczalnie włączając różne odbiorniki oleju doszedłem że problem jest przy włączeniu przedniego napędu.Przejrzałem katalog i stwierdziłem że najwięcej uszczelnień jest na sprzęgle w skrzyni biegów. Zdemontowałem "sprzęgło" wymieniłem o-ringi i jedną tuleję i na razie wygląda że jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Leni933
      Mam problem w moim Fordzie. Po rozgrzaniu zapaliła mi się kontrolka oleju sprawdziłem manometrem i na rozgrzanym silniku na obrotach jest 1bar ale na wolnych 0. Silnik jest po remoncie, nowa pompa oleju, wał, korbowody. planowana głowica, sprawdzany blok. Nie możemy za bardzo znaleźć przyczyny moze ktoś coś pomoże?
    • Przez rysiurolas
      Witam, piszę w sprawie waszych opinii o ciągnikach ford z serii 40, głównie o skrzynię powershift. Czego jest warta, eksploatacja co ile mth co wymieniać itp. Jeśli ktoś posiada taki ciągnik proszę o opinię.  Na co zwrócić uwagę przy kupnie. Czemu często te Fordy stoją długo na ogłoszeniach sprzedaży i cena jest nie za wysoka, ludzie boją sie je kupować ze względu na skrzynię , czy dostępność części? Z góry dziękuję.
    • Przez Case4240
      Witam ogólnie problem polega na tym że tur oraz narzędzia podpięte do złączy działają sprawnie szybko reagują a podnośnik tak jakby nie miał reakcji na dźwignie zmniejszania czy zwiększania szybkości podnoszenia dźwignia jest podłączona wszędzie nie widziałem żeby gdzieś wypadła czy się podpięła długo to podnosi tak z dwie minuty nieważne czy to coś lekkiego czy ciężkiego one tak mają czy nie do końca..? Wie ktoś coś na ten temat? 
    • Przez HempFarmer
      Witajcie. Posiadam traktor Same Minitauro 60 i mam problem z podnośnikiem. Z lekkimi maszynami ok 300 kg działa poprawnie, ale z zasypanym do pełna siewnikiem już ma problem tj unosi ale trzeba dodac mocno gazu, a ze spadkiem obrotów silnika podnośnik zaczyna opadać, w rezultacie nie da się pracować. Czy to objawy zużytej pompy hydraulicznej? Czy możecie polecić mechanika który podjąłby się naprawy? Jestem z łódzkiego, Ciągnik dowiozę lawetą.
    • Przez Hubert321
      Witam
      Wie ktoś gdzie znajduje się korek wlewu oleju do skrzyni biegów w Same Rubin 150?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj