deymonnn

FIAT Winner F-140 - problem z ciśnieniem w skrzyni biegów

Polecane posty

deymonnn    2

witam

mam problem z ciągnikiem fiat winner f140 ( rok prod 1996, skrzynia biegów 20x16). Po rozgrzaniu się oleju w skrzyni biegów przy niskich obrotach silnika zapala się kontrolka ciśnienia oleju w skrzyni i załącza się przedni napęd (szczególnie odczuwalne przy pracy maszyny na WOM wtedy aby kontrolka zgasła obroty silnika muszą być powyżej 1000). Z rzeczy które zrobiłem to wymiana kompletu uszczelnień na pompie hydraulicznej. A teraz moje pytania:

1. Gdzie podłączyć miernik ciśnienia żeby sprawdzić ciśnienie oleju i jaka wartość powinna być nominalnie.

2. Czy takie objawy mogą się pojawiać przy innych usterkach czy to na 100% wina pompy hydraulicznej.

Proszę o pomoc bo za nim wydam 2000zł na pompę chciałbym być pewien że to z nią jest problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

ja w swoim pompę wymieniałem tyle że przy przebiegu 15500 mth i była oryginalna , tylko jak mówisz że uszczelnienia wymieniałes na hydraulicznej a są 2 przecież- czyli której . Jak rozbierałeś to widziałeś co w środku , ja starą rozebrałem i już zebatki tarły o obudowę .

 

Mi się co prawda przedni napęd nie włączał ale za to półbieg no i WOM się ślizgał

 

A cisnienie to przy pompie jakiś trójnik chyba był ale ile tam ma być to wiem

 

http://www.hydraulika.trz.pl/kontakt.php

tu mają pompę z ok 1000 czy 1200 tylko jeden przewód trzeba dorobić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deymonnn    2

więc zanim ciągnik trafił do mnie to licznik zatrzymał się na 10 tyś (nie wiem ile powyżej tego ukręcił) - uszczelnienia wymieniałem na tej pompie co szwankuje czyli tej która odpowiada za skrzynię, orbitrol, i sterowanie włącznikami (druga pompa odpowiada tylko za podnośnik i hydraulikę zewnętrzną), wzrokowo w pompie nie było tragedii może minimalny luz ale wydawało mi się że w normie o tarciu o obudowę nie było mowy. Wom mi się nie ślizga ale przy pracy z wom przy zmniejszeniu obrotów zapala się kontrolka ciśnienia w skrzyni i włącza przedni napęd (po zwiększeniu obrotów widać że przednie koła przestają ciągnąć). dziwne że u mnie zapala się a u ciebie nie zapalała się kontrolka od skrzyni biegów jak pompa siadała.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

kontrolka to mi się właśnie nie świeciła , czasem mrugnęła ale teraz też tak potrafi (może coś nie działa mi ona)  a jak WOM nie chodzi to przedni napęd się nie załącza :huh: , jak tak to widać przy większym obciążeniu pompy (WOM i wyłaczony 4x4) na wolnych obr pompa przepuszcza. A jak tam z kierownicą nie ma znaczenia czy stoi czy się kręci :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deymonnn    2

rozwiązaniem problemu okazały się zużyte uszczelnienia na sprzęgle włączającym przedni napęd, wymiana kilku o-ringów i uszczelnień rozwiązała problem. Niestety błędu zacząłem szukać od pompy hydraulicznej (najpierw sam wymieniłem w niej uszczelnienia co nic nie pomogło) i dałem ją do regeneracji do Tucholi pan z serwisu zapewniał że jeżeli pompa jest dobra to nie będą nic grzebać tylko odeślą - podobno okazało się że pompa nadawała się tylko do regeneracji co też zakład zrobił. Po regeneracji na pompie po przepracowaniu 10 motogodzin pojawił się mały wyciek oleju - przed naprawą pompa była suchutka, do tego wg mnie pompa pracuje gorzej niż przed regeneracją (po zapaleniu ciągnika lampka braku ciśnienia pali się dłużej a po zgaszeniu zapala się szybciej niż przy zużytej pompie)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

czyli jednak można polegac tylko na sobie :unsure: (doszłeś że to uszczelnienia sprzęgła od przedniego napędu) tylko w jaki sposób do tego doszłeś :huh:

 

PS. sąsiadowi też kiedyś 360 nie domagała silnik krążył z pół roku po wiosce w końcu od najblizszego sąsiada dowiedział się że to może wałek rozrządu i tak było- jedna krzywka starta (a głowice cały czas przemieniał )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deymonnn    2

Jak ciągnik zaczął pracować z napędem zauważyłem że kontrolka się nie zapala,doświadczalnie włączając różne odbiorniki oleju doszedłem że problem jest przy włączeniu przedniego napędu.Przejrzałem katalog i stwierdziłem że najwięcej uszczelnień jest na sprzęgle w skrzyni biegów. Zdemontowałem "sprzęgło" wymieniłem o-ringi i jedną tuleję i na razie wygląda że jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kafarek1123
      witam. mam problem z moim case 4240. nagle przestało dzialac wspomaganie.wieczorem dzialalo a rano odpalam i nie mogę skrecic ani w lewo ani w prawo. zaczalem od uszczelnienia siłownika a dziś wymieniłem orbitrol i nic.na szczescie kupilem tani zamiennik bo mialem przeczucie ze to nie wina orbitrolu bo dziwilo mnie ze stalo sie to tak nagle.ale zapasowy orbitek sie pewnie kiedys przyda. i teraz nie mam pojecia co zrobic dalej. czy do wspomagania jest dodatkowa pompa? pytam bo podnosnik pieknie podnosi nawet na wolnych obrotach z podpietym plugiem.przedni tuz tez dziala bez zarzutu i juz mi sie pomysly skonczyly. mam traktor od pieciu lat i nigdy nie bylo problemów wiec nie zdazylem poznac budowy ukladu.jesli ktos ma jakis pomysl lub mial podobny problem to prosze o pomoc bo juz rece opadaja a chcialbym sie z tym uporac bez mechanika.
    • Przez c308
      Witam zastanawiam sie czysto teoretycznie gdybym chciał założyć firmę produkującą traktory to jak taka maszyna powinna wyglądać aby z podzespołów dostępnych na rynku stworzyć tanią,prostą maszynę do której nawet za 20,30 lat nie byłoby problemu o części.I czy w ogóle w Polskich realiach takie cos (moje marzenie z dziecinnych lat)jak budowa ciągnika jest realne.
      Moja propozycja jest taka silnik 100km mocy perkins,pompa podnośnika ursus c 385 lub 1224,tuz także od nich,Kabina prosta wykonana we własnym zakresie tak samo maska i światła.Najważniejsze z czego skrzynia i mosty aby za pare lat był dostęp do części.Wałek 540 zalączany elektromagnetycznie jak noże w kosiarce,tak samo załączany przedni napęd.Cena 100 tys za egzemplarz czy to ma jakikolwiek sens.
    • Przez PatrykBesiński
      Dzień dobry, 
      Problem jaki wykryłem w Renault Dionis 130 podczas pracy na wałku WOM. Po włączeniu wałka na sucho, bez podłączonej maszyny jest wszystko ok, wałek pracuje, natomiast podczas pracy pod obciążeniem WOM wałek po chwili wyskakuje, dźwignia przeskakuje w pozycję neutralną. Trzymając dźwignię lekko palcami jest ok, ale gdy nie przytrzymuję dźwigni to po sekundzie wypada. 
      Dzieje się tak pod obciążeniem.
      Gdzie może leżeć problem? 
      Czy jest tam jakaś regulacja dźwigni i być może za lekko wskakuje czy raczej problem leży gdzieś w napędzie WOMu? 
    • Przez dominikl95
      witam pojawił mi się problem w fordzie 7910 z przednim napędem Majac wyłączony napęd uprawiałem ziemię i jechałem pod górkę i widziałem że napęd się sam załączał i wyłączał.Tak jak by dostawał prąd i się włączał Dodam że rowniez że przy włączonym przycisku nie pali mi się światełko na przycisku że jest załączony. Myślicie że to wina włącznika elektrycznego 4x4 czy głębsza usterka
    • Przez Stachowy
      Witam!
      ostatnio zaczalem sie zastanawiac czy zamiast kupna c360 i tura do niego nie lepiej bedzie kupic ostrowka. bo tak z przodu mamy tura na grubej ramie a tylka wyzke mozna odjac.
      i mam kilka pytan do osob ktore pposiadaja ostrowki. jaki jest udzwig przedniej łyzki, i czy tylni most jest jak w c360 ze da rade zrobic belki i zaczep. bo wiem napewno ze przekaznika nie ma i ze nalezalo by dac duza p[rzeciwwane na tyle bo jednak lyzka troche wazy. dobrym plusem jest wspomaganie i oddzielny zbiorkim z plynem do hydrauliki jakiego nie oferuje c360.
      czekam na opinie pozdrawaiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj