Polecane posty

Gość   
Gość

?

Edytowano przez mieszko-123

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    154

Na mój gust do dużo jak za taki zwykły ciągnik lekko ponad 80KM. Tym bardziej jeszcze bez klimatyzacji która jest dośc kosztownym elementem wyposażenia.

Można coś jeszcze urwac z tej ceny czy to już raczej ostatecznośc?

 

Nie porównywaliście ofert innych producentów?

 


♫Life Is Music♫
♫Music Is Life♫

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer_89    20

ja jeszcze bralem bardzo pod uwagę new Holland ale zetor prosciejszy i tanszy w utrzymaniu a poza tym new ma common rail, jeszcze bralem pod uwagę kubote nawet była w fajnej cenie ale troche za dużo elektroniki poza tym u mnie w okolicy jeździ bardzo dużo proxim ogolnie nowych zetorow a kuboty nie ma zadnej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

?

Edytowano przez mieszko-123

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    154

Jeśli chodzi o układ Common Rail to nie wiem czego tu się obawiac? U nas są 2 ciągniki i samochód z tym układem, podobnie u sąsiada i nie ma z tym problemu.

Rocznik nie jest istotny chyba że kosztuje to samo co obecny wtedy lepiej wziąc ten nowszy ale jak różnica w cenie jest znacząca to ta cyferka nie robi różnicy wszak technologia sie nie zmieniła. Kupujemy ten sam produkt który ma takie same właściwości. Elektroniki w takich ilościach jaka jest w tych ciągnikach nie ma co sie obawiac bo nie jest jej aż tak dużo a mimo wszystko pracę ułatwia.

Skrzynia 30km/h to moim zdaniem nieporozumienie w nowym ciągniku powyżej 80KM chyba że ktoś ma bisko pola i nie zamierza nim pracowac w transporcie.

 

Case ma Mokre sprzęgło WOM? Czy jezdne też?

 

U mnie w najbliższej okolicy w ogóle nie ma nowych Zetorów. Ale jak czegoś nie ma to nie znaczy że to jest złe.

 

Moim zdaniem Zetor troche się wysoko ceni ostatnio przynajmniej jak dla mnie w porównaniu z tym np:

 

http://olx.pl/oferta/pronar-5340-CID757-IDcMnpX.html#c5ff1fd1a7

 

Ciągnikami koncernu Same Deutz-Fahr sie nie interesowaliście?

 

 

 


♫Life Is Music♫
♫Music Is Life♫

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

?

Edytowano przez mieszko-123

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer_89    20

jeżeli chodzi o pronary to maja niedobra opinie przynajmniej u mnie na wsi maja i niezbyt chwala a inni sprzedali i kupili zachodnie uzywki, akurat w bliskich okolicach mojej miejscowości jest dużo nowych zetorow a innej okolicy gdzie mam drugie gospodarstwo dominują znowu farmtracki, zależy od regionu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    154

W takim wypadku skrzynia 30km/h nie bedzie utrapieniem.

Mokre sprzęgło dobra rzecz. WOM łagodniej rusza. Co do jezdnego to tam podobnie jak w Kubocie jest rewers na linkę więc pewnie trzeba bedzie uważac żeby nie uszkodzic zmieniając kierunek przy z byt dużej predkości.

 

A Same/Lamborghini? Bo te marki w PL mają mniejsze zainteresowanie niż DF więc może byc i cena niższa ich.

Niewątpliwą zaletą tych ciągników względem konkurencji jest brak filtra DPF jest jedynie katalizator DOC a tego ustrojstwa się praktycznie nie odczuwa przy użytkowaniu. Żadnego zapychania czy wypalania.

 

 

 

@farmer_89 a które Prnonary masz na myśli? Bo sa 2 rodzaje na podzespołach białoruskich i te nowszej generacji na zachodnich.

O tych pierwszych słyszałem że sprawiają problemy. Z reszta to Belarusy w polskim opakowaniu.Tych drugich nikt w okolicy nie ma ale na forum mają dobrą opinie.

Edytowano przez MgrLukash

♫Life Is Music♫
♫Music Is Life♫

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer_89    20

glownie 82 SA a ten co podales w linku to nie wiem ale nie znajdzie się ciągnika 100 konnego w cenie tego pronara czyli jednak w tym przypadku przypuszczam ze ciągnik jakościowo nie jest najlepszy, a zetor to jednak sprawdzona konstrukcja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karolexxx    0

Witam, Panowie posiadacie może Proxime 90 Power , jakieś opinie czy warto? Potrzebuje traktor na 12h, zastanawiam się nad Zetorem lub NH t4.85 ?

Edytowano przez Karolexxx

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robercikj100    1010

Jezdne sprzęgło także mokre.Deutz wychodzi 15-20 tys. drożej.Pole mam przed domem - przejeżdżamy tylko drogę o szerokości 8 m.W przyszłości pole będę miał 4,5 km od domu, ale droga w takim stanie że nie rozwinę nawet 20 km/h.

 

proxima słabo nadaje sie do jazdy 40 km droga musi być równa jak stół. Jedyny plus ze można jeżdzić przy niższych prędkościach na niższych obrotach, ale znowu do prac polowych to lepsza skrzynia 12x12 30 km


AndrzejRo vel Anetka1 vel AleksanderX vel AndrzejLewoc to forumowy transwestyta!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    154

Jak mam byc szczery to w ogóle bym go nie chciał do prac polowych. Plus jeszcze jako tako, ale zwykłą co najwyżej jako pomocnika do rozsiewacza itp

 

glownie 82 SA a ten co podales w linku to nie wiem ale nie znajdzie się ciągnika 100 konnego w cenie tego pronara czyli jednak w tym przypadku przypuszczam ze ciągnik jakościowo nie jest najlepszy, a zetor to jednak sprawdzona konstrukcja

 

No to nie mamy o czym mówic bo ze starą serią nie mają nic wspólnego. Jakościowo raczej gorszy od Zetora nie jest. na 5135 który jest jego poprzednikiem za wiele narzekania nie słychac a produkuja go już ok 10lat. P5 od Forterry sporo tańszy bo Proxima jest o klasę niżej. Tylny most i skrzynia marki ZF-Steyr moim skromnym zdaniem powinna byc trwalsza od czeskiego wyrobu z Proximy.

Jak masz gdzieś nie daleko dealera to pooglądaj na żywo i porównaj.

 

Witam, Panowie posiadacie może Proxime 90 Power , jakieś opinie czy warto? Potrzebuje traktor na 12h, zastanawiam się nad Zetorem lub NH t4.85 ?

 

Poszukaj na forum. Są kwestie dotyczące problemów tej serii. Moim zdaniem lepiej NH T5 się zainteresuj.

 


♫Life Is Music♫
♫Music Is Life♫

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

?

Edytowano przez mieszko-123

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    154

Pociągnąc powinna gorzej z transportem. Mamy Agro-Factory o podobnej masie z tym że 3m to Valtra N111e z TUZem ale bez balastu jest średnio stabilna(przód robi się lekki). Wiec w Proximie jest szansa że bedziesz chmurki oglądał.


♫Life Is Music♫
♫Music Is Life♫

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

?

Edytowano przez mieszko-123

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    154

A może lepiej wziąc do niej przedni TUZ zamiast obciążników? Nie wiem jak w Zetorze ale w Pronarze różnica w dopłacie miedzy kompletem obciązników a przednim TUZ wynosiła około 2200zł netto. Balast można samemu za grosze zrobic i nie trzeba go do każdej pracy wozic bo łatwo go odczepic. A dodatkowo na ramionach jest bardziej wysunięty do przodu co za tym idzie zwiększa stabilnośc zestawu. Choc moim zdaniem Proxima, NH TD5 czy Case Farmall A nie są ciągnikami które powinny targac ciężkie maszyny.

Edytowano przez MgrLukash

♫Life Is Music♫
♫Music Is Life♫

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robercikj100    1010

Jak mam byc szczery to w ogóle bym go nie chciał do prac polowych. Plus jeszcze jako tako, ale zwykłą co najwyżej jako pomocnika do rozsiewacza itp

 

 

No to nie mamy o czym mówic bo ze starą serią nie mają nic wspólnego. Jakościowo raczej gorszy od Zetora nie jest. na 5135 który jest jego poprzednikiem za wiele narzekania nie słychac a produkuja go już ok 10lat. P5 od Forterry sporo tańszy bo Proxima jest o klasę niżej. Tylny most i skrzynia marki ZF-Steyr moim skromnym zdaniem powinna byc trwalsza od czeskiego wyrobu z Proximy.

Jak masz gdzieś nie daleko dealera to pooglądaj na żywo i porównaj.

 

 

Poszukaj na forum. Są kwestie dotyczące problemów tej serii. Moim zdaniem lepiej NH T5 się zainteresuj.

 

T5 na 12 ha ? Chyba cie poniosło troche.

Wiadomo Plus ma półbiegi i w polu lepiej sie sprawdza taka skrzynia ale bez przesady ludzie którzy kupują proximy jako główny ciągnik nie obrabiają nimi 100 ha więc i zwykła przy w miare nie dużym gospodarstwie bedzie się sprawdzać


AndrzejRo vel Anetka1 vel AleksanderX vel AndrzejLewoc to forumowy transwestyta!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer_89    20

ludzie ja mam ponad 20 ha i te pola obrabiaja ursusy 330 i 360 i przez lata robi sie takim sprzetem proxima u mnie będzie się nudzic a pola mam rowne i jaki bieg się wrzuci takim się jedzie to nie wiem czy te polbiegi będą wykozystane , skrzynie chce 30 chodz polowe pol mam daleko dojezdzac a i tak za bardzo nie pogonie bo droga nieciekawa, 40 km z przyczepami nie wyobrażam sobie jechać wiec po co doplacac te 4 tys za skrzynie 40

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    154

Myślisz że jak będziesz miał półbiegi to nie będziesz z nich korzystał?

U nas używa się ich w każdej sytuacji nie ważne czy to pług, gruber, przyczepa, rozrzutnik, kosiarka czy zgrabiarka.

Niektórzy myślą że to potrzebne tylko od święta, głównie do ciężkiej uprawy. A prawda jest zupełnie inna. To samo tyczy się EHR.

 

T5 na 12 ha ? Chyba cie poniosło troche.

Wiadomo Plus ma półbiegi i w polu lepiej sie sprawdza taka skrzynia ale bez przesady ludzie którzy kupują proximy jako główny ciągnik nie obrabiają nimi 100 ha więc i zwykła przy w miare nie dużym gospodarstwie bedzie się sprawdzać

 

Faktycznie z pośpiechu cyferki mi się pomieszały i odczytałem że 21ha. A Power 90 na 12ha to nie przesada? Toż to Major obskoczy i jeszcze pajęczynami obrośnie. T4 to taki sobie ciągnik. Sąsiad ma T4.85 w bardzo bogatym wyposażeniu od ponad roku. Co prawda awarii praktycznie nie miał(ma ok 500h) ale niektóre rozwiązania są nie przemyślane moim zdaniem.
 


♫Life Is Music♫
♫Music Is Life♫

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

?

Edytowano przez mieszko-123

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Patryk1222    136

Moim zdaniem nie wyobrażam sobie zaoszczędzić te 4 tyś za szybką skrzynie...

Głównie jeździ się na pusto gdzie ciągnik ma lekko i można np jechać te 30 km/h na pół gazu przy szybkiej skrzyni a tak to fulll gaz i wleczesz się jak c360... chociaż z drugiej strony komfort jazdy proxima wiele nie odbiega od c360 i 40km/h to tylko na równej drodze...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer_89    20

a przy skrzyni 30 ciągnik pojedzie max 30 czy troche wiecje bo slyszalem ze nawet ok 35 u mnie na wsi maja forttere ze skrzynia 40 i jedzie wiecej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    154

Może i pojedzie ze 32km/h z gazem w podłodze ale to pewnie od rozmiaru kół zależy.

 

Nikt nikomu niczego nie zabroni ale z własnego doświadczenia sie wie że po jakimś czasie człowiek zaczyna pewnych decyzji żałowac. Bo wcześniej się wydawało że po co, to a po co tamto i bez tego sie zrobi. Wszystko przychodzi po czasie. Tak jak ja pisze o tych półbiegach które to nawet w tych 40letnich Ursusach/Zetorach były a dziś ktoś na jego miejsce chce kupic coś co technicznie jakby wstecz było...


♫Life Is Music♫
♫Music Is Life♫

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj