Skocz do zawartości

Zdjęcie

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400


905 odpowiedzi na ten temat

#501 Share panczo1922

panczo1922

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 956 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska, powiat obornicki
  • Zainteresowania:sport, muzyka, wszystko związane z rolnictwem

Napisany 21 sierpień 2013 - 08:10

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400

Własnie też mi tak sie wydaje. Wcześniej jak był stary zegar to pokazywał ciśnienie ok ale sie zacinał, po wymianie na nowy właśnie zauważyłem te drgania. Wcześniej pisałem że mam zamiar wymienić olej na fuscha i dziś skosiłem 20 godzinę na tym właśnie oleju i powiem ze jestem jak narazie zadowolony, oleju nic nie wzią i spadku ciśnienia też nie zauwayłem nawet jak olej podchodzi do 100. Przy superolu było różnie ale brać też nie brał


u mnie silnik po kapitalce w 2011 roku na zimnym mam ponad 4bar ale jak już się dobrze rozgrzeje to w okolicach 2 bary pokazuje zegar mechaniczny.
na dwa dni koszenia to ok 1 litra muszę dolewać..
i tak się zastanawiam czy są jakieś powody do niepokoju? może trzeba wlać lepszy olej? albo pokombinować z tym zaworem bo na razie mam wsadzoną tylko jedną podkładkę...

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Dzisiaj, 08:08
  •  

#502 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 sierpień 2013 - 10:28

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Ja nie widzę tu powodu do niepokoju, a lepszy olej możesz zawsze zalać to mu na pewno nie zaszkodzi, a może wyjść na plus.
A jaki obecnie zalany?
Do zaworu możesz zajrzeć, przeczytaj post #399 i zrób według opisu kolegi. Tylko zważ na to, że to normalny objaw spadek ciśnienia po rozgrzaniu silnika-oleju.

#503 Share panczo1922

panczo1922

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 956 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska, powiat obornicki
  • Zainteresowania:sport, muzyka, wszystko związane z rolnictwem

Napisany 21 sierpień 2013 - 11:44

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 obecnie jest wlany Turdus ale nie pamiętam oznaczenia... chyba 15w-40
Zrobię tak jak sugeruje kolega w przytaczanym poście.. bo jak czytam że niektórzy mają 3,5bar przez cały dzień pracy to się zastanawiam co u mnie jest nietak..
zobaczymy...

#504 Share fotograf

fotograf

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 11 postów

Napisany 21 sierpień 2013 - 21:11

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Witam wszystkich Szanownych Kolegów!
Kupiłem starego Bizona super 056 . Skosiliśmy kilkadziesiąt ha pszenicy w tym roku. Chodzi prawie bezawaryjnie, ale widzę poważne, moim zdaniem, defekty.
1. Pęknięte-urwane szpilki głowicy silnika SW-400 (5 szpilek).
2. Delikatne "pocenie" pod uszczelką głowicy (woda). Zapewne efekt pękniętych szpilek.
3. Ubywająca woda z chłodnicy , wycieka przez korek wlewu. Po odkręceniu korka widac silny ruch wody i wydobywające się bąbelki powietrza.
Po zdjęciu paska klinowego z pompy wodnej , woda się "uspokaja", ruchu wody i bąbelków nie ma.
4. Brak termostatu. Poprzedni właściciel wyjął termostat, twierdząc , że silnik lepiej jest chłodzony bez termostatu. Parametry pracy silnika po wyjęciu termostatu: olej - 80-90 stopni C. , woda- 50-70 stopni C.
Czy dopuszczalne jest użytkowanie silnika bez termostatu? Chyba jest trochę niedogrzany.
Jeżeli zdejmę głowicę silnika, jak ocenic jej stan? Czy bezwzględnie należy oddac ją do planowania płaszczyzny styku z uszczelką?
Czy można wkręcic zdemontowane z innego silnika szpilki głowicy?
Jaka jest kolejnośc przykręcania nakrętek?( Wiem, że od środka i krzyżowo, ale może któryś z Kolegów zna link do schematu przykręcania?)
Nie mam instrukcji obsługi silnika SW-400. Czy jest gdzieś dostępna?

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Prośba do Kolegi boby tempelton: proszę o adres - telefon hurtowni, o której Kolega pisał w postach wyżej.

Edytowany przez fotograf, 21 sierpień 2013 - 21:05.


#505 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 sierpień 2013 - 21:41

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Widać masz dmuchniętą uszczelkę z powodu tych szpilek dlatego kapie woda i masz przedmuch do chłodnicy.
Tak duża- długa głowica i to jeszcze nie dokręcona na pewno się pokrzywiła, bez planowania się nie obędzie. W zakładach robiących głowicę mogą ją sprawdzić na szczelność zaworów, nie kosztuje majątku. A w razie czego zrobią jak trzeba.
Używanie silnika bez termostatu jest dopuszczalne tylko w sytuacji awaryjnej, czyli gdy się zatnie i przegrzewa się silnik. Wyrzucasz go i kończysz prace i po powrocie do domu zakładasz nowy. Brak termostatu to nie tylko niedogrzewanie silnika, gdzie w ciężkiej pracy może być niezauważalne, gorzej w lekkiej pracy i przy niższych temperaturach otoczenia, ale także niewłaściwy przepływ wody w silniku. Czyli słabe krążenie wody w elementach oddalonych od pompy wody- chłodnicy.
A szpilek nie da się kupić nowych, trzeba szukać w używkach?

#506 Share Junior01

Junior01

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 30 postów

Napisany 22 sierpień 2013 - 19:39

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Problem zażegnany - może kogoś to zainteresuje. Okazało się iż cała wina lezy po stronie pompy wtryskowej, a mianowicie jej ustawieniu. Po obróceniu o 0,5 cm w jedną stronę strzelał w tłumik, 0,5 w drugą - i wszystko git.

Chyba dawał za ubogą mieszankę.

A mieliśmy sie brać za wymianę na nówkę chłodnicę. Sąsiad mowił że w jego się myszy zagnieździły ;)

#507 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 22 sierpień 2013 - 19:54

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400

Chyba dawał za ubogą mieszankę.



No co Ty powiesz :P chyba silniki pomyliłeś. :D



#508 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2400 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 sierpień 2013 - 20:13

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400

Problem zażegnany - może kogoś to zainteresuje. Okazało się iż cała wina lezy po stronie pompy wtryskowej, a mianowicie jej ustawieniu. Po obróceniu o 0,5 cm w jedną stronę strzelał w tłumik, 0,5 w drugą - i wszystko git.

Chyba dawał za ubogą mieszankę.

A mieliśmy sie brać za wymianę na nówkę chłodnicę. Sąsiad mowił że w jego się myszy zagnieździły ;)

Na obudowie sprzęgła od zbiornika zboża jest jest wziernik taka gałka którą podnosisz do góry i przekręcasz w lewo w położenie wtrysk i przekręcasz wałem do momentu zatrzaśnięcia się koła zamachowego.Na kole pompy wtryskowej jest nacięta kreska i odstająca klapka koło koła one powinny się zgrać.Jeżeli nie ma kreski to obróć wziernik w prawo i znowu zrób wałem z pół obrotu i ustaw wziernik na położenie wtrysk i kręć do momentu zablokowania.Pamiętaj za wczesny wtrysk wypali nawet tłoki.Jak nie wiesz o co biega to ściągnij fachowca który wie o co biega.

#509 Share krzysztofz14

krzysztofz14

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 451 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 sierpień 2013 - 10:47

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Ile średnio wam wytrzymuje łożysko w tej przystawce silnika.U mnie nie było jeszcze wymieniane i czekam kiedy padnie.Jak się to wymienia ,czy trzeba demontować całą przystawkę.Na kole obok śrub jest kalamitka.Czy ona służy do smarowania łożyska czy frezów na wałku.

#510 Share Dinek94

Dinek94

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 266 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 sierpień 2013 - 12:19

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Witam. w życie jak kosił mój ojciec to miał klepisko skręcone na maksa to złe nie i żyto było bardzo ładne
i jeszcze mam jedno pytanie bo w tym roku w żniwa wykończył się silnik mamy Rekorda z 1990 roku i tam jest silniki 120 koni i można do niego założyć silnik ten od tych nowszych rekordów co mają 150 koni i czy będzie pasował ? i czym się różnią te 120km i te 150 turbiną czy tez średnica tulei ?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Dzisiaj, 08:08
  •  

#511 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 25 sierpień 2013 - 12:35

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Silnik pasuje idealnie, 120 i 150kM różni się pompą wtryskową, turbiną, w 150 jest ze zmienną geometrią i ustawieniami, tylko wymiennik ciepła oleju w wodzie już musi być zamontowany bez kombinacji.
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#512 Share Sebek2

Sebek2

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 18 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 sierpień 2013 - 14:57

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Witam
Jaki może być luz na zamku pierścieniach w silniku SW400 Bizon Z056?

#513 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 28 sierpień 2013 - 20:00

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Jak w większości do 0.3-0.5mm ale to duży silnik więc do 0.5mm, jak są tłoki na wierzchu to nowe pierścienie za każdym razem.

Edytowany przez bobytempelton, 28 sierpień 2013 - 20:01.

Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#514 Share Exx

Exx

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 118 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łopuszno/Kielce

Napisany 31 sierpień 2013 - 07:19

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Tylko problem jest z dostaniem pierścieni do tuleji honowanych czy jak mówią chromowanych po miesiącu dostałem ostatnie 6szt ze starego magazynu

#515 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2400 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 31 sierpień 2013 - 22:54

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 honowanie to inaczej szlif a nie a tuleje chromowe.

Edytowany przez balcerek1, 31 sierpień 2013 - 22:56.


#516 Share master20002

master20002

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1108 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpacie
  • Zainteresowania:rolnictwo,piłka nożna, budownictwo,motoryzacja, polityka, zmiany na ziemi

Napisany 13 wrzesień 2013 - 13:06

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Panowie, mam luzy na pompie wody. Co się opłaca bardziej, wymienić całą pompe czy próbować wymieniać łożyska? Przedewszystkim czy wymiana łożysk jest skuteczna
Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

#517 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 13 wrzesień 2013 - 15:03

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Tam jest 2 łożyska nie pamietam jakie i reperaturka, pewnie że próbuj ratować się łożyskami, to nie jest trudne, pompę możesz zmienić zawsze.
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#518 Share Junkers

Junkers

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1595 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 13 wrzesień 2013 - 16:38

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Robiłem to i siebie, wałek i to po czym ślizga się reparaturka czyli ten wiatrak było przeżarte od wody, kupić nową i mieć spokój, bo w sezonie to nieciekawie wymieniać z powrotem.
Chociaż kupić nowe nie oznacza że będzie dobrze, 2 lata temu kupiłem nową bo stara ciekła, za rok(w tamtym roku) w nowej wałek się ukręcił i nie było obiegu :( , przez co woda się gotowała, od wymiany minęło kilka dni ponad rok i już gwarancji uznać nie chcieli...
Firma to była KG coś tam, po tym jak sie wałek ukręcił kupiłem znowu tej firmy bo akurat taka była, a jeździć i szukać innej nie było czasu :mellow:
KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

#519 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2400 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 wrzesień 2013 - 18:57

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400

Panowie, mam luzy na pompie wody. Co się opłaca bardziej, wymienić całą pompe czy próbować wymieniać łożyska? Przedewszystkim czy wymiana łożysk jest skuteczna

Rozbierz starą pompę i oszacuj jak wygląda wirnik i ratuj starą pompę bo te nowe to szajs jakich mało.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Dzisiaj, 08:08
  •  

#520 Share master20002

master20002

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1108 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpacie
  • Zainteresowania:rolnictwo,piłka nożna, budownictwo,motoryzacja, polityka, zmiany na ziemi

Napisany 13 wrzesień 2013 - 19:30

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Dzięki panowie. Bo miałem taki przypadek, że wirnik dostał bicia, urwało się jedno skrzydełko i porozwalało mi chłodnice... Na szczęście tylko po wierzchu pociągło i dało się polutować, ale prawie 6 godzin zeszło ze wszystkim... Sam wirnik 170 zł... A jak znalazłem za 130 to okazało się, że skrzydełka ma w drugą stronę... I 60 km dalej goń żeby oddać.
Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Podobne tematy demontaz wtryskiwaczy niesamowicie grzeje