Skocz do zawartości

Zdjęcie

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400


905 odpowiedzi na ten temat

#401 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 12 listopad 2012 - 11:12

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400

Zmiana oleju w pompie wtryskowej zajmuje 5min, sprawdzaj codziennie co jest w środku jak paliwo to spuszczaj i lej olej, a pompę zrobisz jak padnie.

Dokładnie tak,

jest trochę uciążliwe spuszczanie ropy i lanie oleju co chwilę,można jezdzić na tej ropie w pompie, specjalnie nie wykończy to pompy może jeszcze chulać parę lat z tą usterką,
[ u mnie jedna pompa leżała od 1990roku do 2003 na betonie w garażu po tych latach odpoczynku zalaliśmy ją ropą bo nam nie zależało i wrzuciliśmy do jednego silnika bez sprawdzania i jezdzi do dzisiaj na tej ropie zamiast oleju]

co do pompki zasil. to ona odpowiada za podanie paliwa i tyle,nic nie da jej wymiana,nie odpowiada za przeciek do wewnątrz pompy wtryskowej.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Dzisiaj, 19:54
  •  

#402 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 12 listopad 2012 - 11:42

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Akurat odpowiada po części, tłoczek pompki napędzany jest krzywką z wałka krzywkowego pompy wtryskowej, i jeżeli tłoczek jest nieszczelny to paliwo wlewa się do wnętrza pompy wtryskowej. Tylko wtedy zazwyczaj są objawy lekkiego braku paliwa, przytkanych filtrów itd.

@lisek korek jest w tej pompie po prawej stronie pompy na dole regulatora obrotów, śruba 17mm lub 14mm nie pamiętam, a korek wlewowy jest na górze regulatora obrotów też śruba 17mm, olej ja leje silnikowy jakiś tam orlen platinum czy lotos disel, wchodzi chyba 0.7-0.8L tylko nie wejdzie wszystko na raz, musi przesączyć się przez łożysko. Ja mam taką małą giętką buteleczkę z dziubkiem i tym wpycham olej w kilka sekund, są specjalne duże strzykawki do dozowania oleju, bo kto by się lejkami bawił.

Pilnujcie tego oleju, bo naprawa pompy nie jest ani tania ani przyjemna, a przy regeneracji większość zakładów wymienia sekcje bo w ich mniemaniu reszta się nie psuje, a sekcje akurat są smarowane paliwem, a reszta olejem, a te cięgiełka dźwigienki są strasznie drogie i mało dostepne.

Edytowany przez bobytempelton, 12 listopad 2012 - 11:51.

Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#403 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 12 listopad 2012 - 11:59

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 W sumie masz rację kolego, bo to przez wytarty tłoczek daje ropka w dół,
jeżeli dzieje się to w minimalnym stopniu to się tak nie odczuje tzw przytkanych filtrów, a chłopaki nic nie pisali o odczuciu żeby się nie chciały silniki wkręcać na obroty,więc jest też prawdopodobieństwo że ropa w pompie to też wina samej pompy.
jeśli ktoś nie sprawdza regularnie stanu oleju to niewiadomo nawet ile się z tym paliwem w pompie jezdzi.

#404 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 16 listopad 2012 - 00:00

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400

Co ty dziecko piszesz porównujesz jakiś malutki silnik do dużego 6-cyl monolitu, niektórzy spawali te bloki ale nigdy nic z tego nie wyszło zawsze pęknie obok on jest za długi za bardzo się kosi przy wysokiej temperaturze więc nie słuchajcie tych pseudo specjalistów.Sam kupiłem silnik sw-400 2 lata po remoncie tylko peknięty i doszedłem do wniosku że najlepszym rozwiązaniem jest dokręcenie w miejscu pęknięcia aluminiowego kawałka blachy pod który trzeba napchać silikonu. Kleje nie wytrzymują różnicy rozszeżalności cieplnej bloku i swojej dlatego po 2-3 latach odpadują

Ja swój kombajn kupiłem 10 lat temu z pospawanym blokiem i nie ma żadnego problemu. A jak nie umie się spawać żeliwa to nie ma się co dziwić że pęka

#405 Share soltys48

soltys48

    stary sołtys

  • Members
  • PipPipPip
  • 3377 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wlkp
  • Zainteresowania:politologia

Napisany 16 listopad 2012 - 03:14

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 @mlodymechanik uważasz,że samo spawanie bloku wystarcza????Sądzisz,że jesteś takim świetnym spawaczem i dasz radę to zrobić???Chciałbym to zobaczyć na żywo!!!
Teściu naprawiał już naście rozmrożonych silników i wiem jedno nigdy sam spaw nie daje 100% pewności!! Przy dużym pęknięciu blok należy "zszyć"a później klej,spaw jak kto chce

KOLOR POTĘGI JEST TYLKO JEDEN............................NIEBIESKI!!!!!!!!!!!!!!

 

3000 postów

mam nadzieję, że  chociaż w części z nich pomogłem


#406 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 16 listopad 2012 - 16:37

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Dokładnie @młodymechaniku, spawanie to ostateczność wiąże się z zepsuciem bloku przez narobieniem tysięcy naprężeń prowadzących do mikropęknięć.

Sam mam już kilka lekko przemrożonych blików po znajomych i będe je szył na początek śrubkami 5mm, jak nie wyjdzie zwiększam wymiar do 6mm następnie 8 i na gwint i zewnątrz klej.

Sam znam 3 naprawde wybitnych spawalników, 2 z nich ma własne firmy spawalnicze i spawaja bloki, butle cysterny, wszystko poprostu, a bloku silnika 6 cylindrowego nie chcą, no chyba że na odpowiedzialność klienta, czemu? już napisałem, to nie mały kawałek staliwa tylko olbrzymi monolit, tu się nic nie kosi w setkach czy dziesiątkach, a w milimetrach.
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#407 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 16 listopad 2012 - 17:14

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Czyli lepiej od razu jechać po nowy blok. przez kilkucentymetrowe pęknięcie... A czy jestem świetnym spawaczem? Nie wiem, ale jednak ten certyfikat i książkę spawacza zdobyłem więc wiem coś na ten temat. Ale nie zaczynajmy kłótni, nie warto

#408 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2392 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 listopad 2012 - 19:51

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 @mlodymechanik mój kolega też jest świetnym spawaczem i spawał blok za pompą wtryskową po rozmrożeniu i tak wyszło ze po włożeniu silnika do kombajnu woda poszła do oleju.W silniku SW 400 jest stosowane żeliwo z jakimiś domieszkami licencja LEYLAND i tak to się odbywa że podczas stygnięcia powstają mikropęknięcia tak jak pisał kolega bobytempelton i pospawanie czasami graniczy z cudem.To nie silnik c 360. :D Pozdrawiam

#409 Share FINN

FINN

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1416 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dźwierzuty, k/ Szczytna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 16 listopad 2012 - 20:57

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 jesli to kilku cm, peknięcie to po prostu kup dobry klej, oczyść dokładnie aż do czystego metalu, od tłuszcz na kołkuj na końcach i zaklej po prostu... ja mam peknięty blok w 1224 za pompą i od 2 lat trzyma klej, a pęknięcie jest w 2miejscach jedno u góry ok 20 cm a drugie jakieś 10 cm niżej na ok 10 cm... i nawet nie cieknie nic... a co do spawania leylandów, to rozmawiałem ze spawaczami to właśnie mówili, że leylandy sa najgorsze, bo mają inny stop zeliwa... ale to jest możliwe, tylko czasochłonne. mówili, że silnik trzeba wyjąć, położyć na bok i tak spawać po 1-2 cm z każdej strony na.... dzień....

"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 


#410 Share soltys48

soltys48

    stary sołtys

  • Members
  • PipPipPip
  • 3377 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wlkp
  • Zainteresowania:politologia

Napisany 17 listopad 2012 - 03:31

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Wg mnie najlepsze rozwiązanie to kołki+klej w spawanie nie ma co się bawić

Edytowany przez Marcin91, 17 listopad 2012 - 09:06.
ortografia

KOLOR POTĘGI JEST TYLKO JEDEN............................NIEBIESKI!!!!!!!!!!!!!!

 

3000 postów

mam nadzieję, że  chociaż w części z nich pomogłem


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Dzisiaj, 19:54
  •  

#411 Share Szymek123

Szymek123

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 168 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:jastrzębie

Napisany 09 grudzień 2012 - 18:36

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 witam mam podobny problem ale w 8145 mam małą dziurkę obok wtryskiwacza dziurka jest bardzo mała na 4 godz pracy ubędzie gdzieś 3 l wody chciałbym to pospawać elektrodą do żeliwa jak się za to zabrać ? zagrzać to miejsce ? a może pocynować dało by to rady ?
Witam Mam na imię Szymon posiadam gospodarstwo ale zajmuję się tym tylko czysto hobbistycznie

#412 Share Jacek43

Jacek43

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 13 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 styczeń 2013 - 17:41

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 -- połączono --

Witam. Kolejny problem z silnikiem w bizonie z056 . Kupiłem go w zeszłym roku, właściciel twierdził że bierze 1,5 litra oleju na cały dzień. Tak było na początku, nawet mniej oleju brał, ale pod koniec żniw silnik na wysokich obrotach zaczął nie równo pracować. Zaczął dymić na niebiesko i większe ilości oleju pobierał, a temp. oleju dochodziła do 90stopni . Dodam jeszcze, że silnik jest nominalny .

Edytowany przez Marcin91, 05 styczeń 2013 - 18:06.
dublowanie tematów


#413 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 styczeń 2013 - 18:17

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Ile MTh ma nakręcone?
Po prostu nadszedł czas remontu.
Przestawił się kąt poczatku wtrysku na pompie.

#414 Share Jacek43

Jacek43

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 13 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 styczeń 2013 - 11:21

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Na zegarze ma 2400 mth. Pewnie masz racje , bo wcześniej przy 10 stopniowym mrozie przelany gorącą wodą nie było problemów z odpaleniem . Jak silnik wchodził na obroty to na czarno zadymił i już później nie dymił (nawet z sieczkarnią). Kombajn jest od pierwszego właściciela , więc nie powinien być tak bardzo wytłuczony.

#415 Share mistrzgtsv6

mistrzgtsv6

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 59 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 styczeń 2013 - 12:09

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Prawdopodobnie bez grubszego remontu się nie obejdzie. Miałem tak samo jak kupiłem swojego bizona też od 1wł. to przez 6 sezonów dolewałem 5l oleju przez całe żniwa (ok.70ha), w 7 sezonie drastycznie wzrosło zużycie oleju pod koniec żniw to było 6-7l na dzień, dolewałem olej w ciągu dnia ale jakoś domęczyłem, ciśnienie miał bardzo dobre 3,5-4bar na ciepłym silniku, a na zimnym 4,5bara. Po wyjęciu silnika i rozebraniu okazało się że w kolektorze dolotowym było bardzo duże zapylenie co świadczy o nieszczelności (filtr powietrza - silnik) i to było prawdopodobnie przyczyną przyspieszonego zużycia tłoków i tulei. Okazało się również że wał jest po 2 szlifie więc go nie ruszaliśmy, zrobiliśmy tylko góre (nowe tuleje i tłoki), sprawdziliśmy głowice i przy okazji wymieniliśmy wtryski. Po takim remoncie wszystko wróciło do normy w tym sezonie dolałem 4litry oleju.

#416 Share Pablo16

Pablo16

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 248 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Barczewa

Napisany 20 luty 2013 - 19:50

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Witam. Kiedyś pytałem się tutaj o przyczynę intensywnego dymienia z odmy i korka wlewu oleju no i teraz rozebraliśmy ten silnik i tak jak tu pisaliście na jednym z tłoków były pęknięte pierścienie. I teraz mój problem polega na tym że silnik był robiony 3 lata temu w zakładzie króry naprawia silniki od ciężarówek ale chyba źle mi powkładali tłoki jak i nie korowody. Więc czy mógłby mi ktoś powiedzieć czy korbowydy powinny być zamkami od strony pompy paliwowej czy od strony rozrusznika? I jak powinny być włożone tłoki? Bo wydaje mi sie że są obrócone o 180 stopni bo przecież zawór powienien ładnie wchodzić w te wgłębienie w tłoku a u mnie wygląda to tak jakby tłoki były obrócone i zawory delikatnie wybijają najwyższą płaszczyznę w tłoku. Z góry dziękuję za pomoc
Ursus C385A główny koń roboczy
Ursus C360 pomocnik C385A
Ursus C330M pomocnik pomocnika

#417 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 20 luty 2013 - 21:11

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Zamkami panewek w stronę rozrusznika, a tłok musiałbym ci zdjęcie zrobić jutro rano, ale wstawie ok 20 jak z roboty wrócę, bo teraz mi się nie chce trochę, tj. piszesz wyfrezowania na denku tłoka mają pasować do zaworów, a komora wirowa o ile pamiętam ma być bliżej strony pompy, tzn. wtryskiwacza. Jutro o tej porze będzie zdjęcie.
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#418 Share Pablo16

Pablo16

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 248 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Barczewa

Napisany 21 luty 2013 - 17:54

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Ok byłbym bardzo wdzięczny za foto. Z tymi tłokami to w sumie wychodzi że założono mi je na odwrót bo ta komora wirowa jest bardziej po przeciwnej stronie wtryskiwacza.
Ursus C385A główny koń roboczy
Ursus C360 pomocnik C385A
Ursus C330M pomocnik pomocnika

#419 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2392 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 luty 2013 - 18:22

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Wyżłobienia na zawory od strony rozrusznika jak i zamki na panewkach czyli do strony wałka rozrządu.A jak miałeś pozakładane.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Dzisiaj, 19:54
  •  

#420 Share Pablo16

Pablo16

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 248 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Barczewa

Napisany 21 luty 2013 - 18:51

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Zamkami do rozrusznika i wyżłobieniami do pompy wtryskowej ;/. Poprostu super specjaliści musieli go robić aż strach myśleć ja reszta była poskładana. Dobrze że mamy mało żboża i usługowo też się mało jeździ.
Ursus C385A główny koń roboczy
Ursus C360 pomocnik C385A
Ursus C330M pomocnik pomocnika

Podobne tematy demontaz wtryskiwaczy niesamowicie grzeje