Skocz do zawartości

Zdjęcie

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400


905 odpowiedzi na ten temat

#381 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 15 sierpień 2012 - 14:09

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 A jaki olej nalaliście?
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Dzisiaj, 16:00
  •  

#382 Share czarny1976

czarny1976

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 5 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 październik 2012 - 10:45

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 witam serdecznie , i mam pytanko czy koledzy mają wiedze jak to się dzieje , początkowo bizonek rekord kosił z ciśnieniem oleju 1 atmosfera lub trochę poniżej.Zarwno zegar elektroniczny jak również mechaniczyn . Po trzech latach postanowiliśmy wymienić panewki, uszczelinić cały układ olejowy na dole w misce, założyć nowy zawór- wynik ćiśnienie troszeczkę się zwiekszyło lecz nie dużo i jest wieksze na małych obrotach . na większych cisnienie spada.. Znajomy , który osobiście tego doświadczyl powiedział, że pod sprężynkę zaworu cisnieniowego obowiazkowo musi być podozona miseczka , niewystepującaoryginalnie w komplecie.Założyliśmy i cisnienie podnioslo sie o 2 atmosfery i jest całkiem dobrze tylko dalej ciśnienie maleję wraz z podnoszeniem obrotów a powinło byc raczej odwrotnie. Jeżeli koledzy mają jakieś pomysły wskazówki barzo proszę o pomoc i jakieś wskazówki pozdrawiam :mellow: :(

#383 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 14 październik 2012 - 12:31

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 W tym silniku z tym zaworkiem tak jest, że gdy daje mu się obroty ciśnienie na początku lekko wzrasta, a potem przy jakiś tam obrotach powinno stanąć i opaść lekko, jeżeli opaduje sporo tzn. że zaworek się otwiera i nie może domknąć, czyli albo wywal sprężynę bo może jest wsadzone byle co, lub nawal podkładek.
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#384 Share jack83

jack83

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 422 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:agrochemia
    sport

Napisany 14 październik 2012 - 12:57

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 to może mi tez cos poradzicie?!moj silnik dymi na niebiesko czy to ciepły czy to zimny czuje jakby nie osiągał pełnej mocy ale oleju bierze niewiele ok0,5litra na dzien i ciśnienie koło3atm.co sie dzieje?myslalem o wtryskach ale wszyscy mówią że jak na niebiesko dymi to olej nie wtryski.

#385 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2398 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 październik 2012 - 13:18

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 @jack83 Obowiązkowo przed sezonem żniwnym powinieneś wtryski skontrolować.Mogą one lać lub też mniejsze ciśnienie.Ja co sezon robię taką kontrole o 20 atmosfer ciśnienie spadnie spowodowane zmęczeniem sprężyn.@czarny1976 tak jak kolega bobytempelton napisał zmień sprężynę na zaworze i podłóż podkładki albo grosza bo on tam pasuję jak ulał.Jak nie masz miseczki w korku od sprężyny zaworu to max możesz podłożyć 5 groszówek a jak jest miseczka to 3 groszówki tak żebyś na pełnych obrotach nie przekroczył 4,5 atmosfery ciśnienia oleju bo możesz ro***erdolić cała magistrale olejową. Na średnich obrotach możesz mieć nawet 5,5 atmosfery a na wysokich 4,5 i jest ok.Ten typ zaworu przelewowego tak ma. :) Pozdrawiam

#386 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 14 październik 2012 - 19:36

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 @jack83, mam przeczucie że masz najczęstszą przyczynę przegrzewania się silników tych bizonowskich, dziwnej pracy itd. to dymienie i brak mocy mnie w tym raczej utwierdzają, otóż: silniki bez turba montowane w bizonach były oznaczone na końcu symbolu silnika R3, a turba R4 iR5, natomiast silniki w ładowarkach, koparkach agregatach i autosanach miały inną końcówkę numeru..
dlaczego?
dlatego że praktycznie każdy z tych silników był inaczej ustawiony, w zależności od zastosowania, mocy, tj. silniki bizonów były ustawione pod wysokie obroty silnika tzn. miały początek wtrysku 29* (inne miały 27*,26*, 25* a nawet 23*) i ciut opóźniony rozrząd, dlatego między innymi nie ma stałych znaków na rozrządzie tylko są bite ręcznie dla każdego silnika indywidualnie.
Kiedyś pisałem o tym to mi ktoś tam nie wierzył, zczytaj informację z deklaklawiatury, tam powinien pisać poczatek wtrysku jest nabijany ręcznie, bo każdy silnik miał inny!!

Mi wygląda że masz silnik ustawiony pod inną maszynę stąd dym i brak mocy, trzeba sprawdzić początek wtrysku ale nie względem otworów koła zamachowego, bo są inne :D
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#387 Share jack83

jack83

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 422 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:agrochemia
    sport

Napisany 14 październik 2012 - 20:59

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 a czy mozliwe ze rozrzad mógl sie przestawic??

#388 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 14 październik 2012 - 21:09

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Sam rozrząd się nie może przestawić, jak już od remontu jest inaczej ustawiony, sam mógł się przestawić początek wtrysku, co pasuje w twoim przypadku, sprawdź co pisze na tabliczce na deklu, ma być wybite początek wtrysku 29* i nastepnie musi być sprawdzony początek wtrysku lub ustawiony na nowo na29*!! nie inaczej.
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#389 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2398 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 październik 2012 - 21:57

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 A może ma poluzowane sprzęgło pompy

#390 Share mudi

mudi

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 1 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 październik 2012 - 22:52

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 ja mam pęknięcie też za pompą, zaklejone silikonem potem korek znowu silikon i płaskownik przykręcony śrubami w uprzednio wywiercone i nagwintowane otwory.wytrzymało 4 sezony a jak będzie ciekło to zmienie silikon i korek

Edytowany przez Marcin91, 28 październik 2012 - 23:15.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Dzisiaj, 16:00
  •  

#391 Share pawel885

pawel885

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2728 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie

Napisany 29 październik 2012 - 08:55

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400

właśnie, spawanie samemu to między bajki możesz włożyć, na tym trzeba się znać i to byle jaki spawacz ci nie zespawa dobrze, mi kiedyś blok skrzyni biegów w kombajnie gość spawał, to zajęło mu to cały dzień, a było kilka pęknięć na 10 cm kwadratowych, ale jak ktoś ma dobrze zrobić to tylko cyknie i pół godziny chłodzi żeby nie odkształciło się, więc lepiej nie ryzykować samemu, a w bizonie też mam pęknięcie w bloku ale dosłownie jak igłą ale ten sam gość stwierdził żeby dać sobie spokój i nie ryzykować żeby dalej nie poszło bo czasem z zewnątrz małe pęknięcie a w środku jak pajęczyna i od temperatury przy spawaniu może polecieć dalej , a gość naprawdę się zna bo był 30 lat spawaczem okrętowym w stoczni.

Można samemu pospawać tylko trzeba wiedzieć jak. Ten Twój fachman spawał na zimno, co nie jest najlepszym sposobem spawania żeliwa. Co do pęknięć- nawiercasz dziurki na początku i końcu linii pęknięcia i na samym końcu je zaspawujesz i jest ok. Żeliwo najlepiej spawać na gorąco, podgrzewasz powoli element spawany do temperatury ok 600- 700stC i spawasz. Po zakończeniu spawania bardzo powoli ochładzasz i po robocie. Jest masa elektrod do żeliwa, spece spawają nawet zwykłymi elektrodami owiniętymi drutem miedzianym i trzyma. Jak koś spawa na zimno nawet nie wyjmując bloku z kombajnu czy ciągnika to nie dziwcie się że cieknie

Edytowany przez pawel885, 29 październik 2012 - 09:33.


#392 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2398 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 październik 2012 - 17:45

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 @mudi bez problemu będzie trzymać.Robiłem tak samo szwagrowi 7 lat temu tylko dawałem silikon i kawałek gumy z dętki i trzyma bez problemów. :) Pozdrawiam

#393 Share lanzer25

lanzer25

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:jaroslaw

Napisany 29 październik 2012 - 21:16

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Kazdy ma swoje patenty ale wiadomo jest ze blok jest stopem zeliwa i niewiadomo jak dlugo bedzie spaw trzymal . Silnik chodzi na pelnycg obrotach jest ciagle pod obciazeniem, co ciekawe caly czas zachodza drgania na silniku wiec niewiadomo jak dlugo spaw wytrzyma oby jak najdluzej. co co klekow to radze kleic dwuskladnikowym klejem i dodac niewielki kawalek siateczki wzmacniajacej (dodatek do klejow) i ma trzymac. U mnie 5 lat temu pekl blok w rekordzie za pompa paliwowa a rysa miala dlugosc 20 cm i przechodzila po tych przetloczeniach silnika . wyciaglem silnik i na lezaco kleilem miejsce w ktorym bylo pekniecie zatapiajac siateczke wzmacniajaca w duzej ilosci kleju. jesli jest duze pekniecie to kup duza ilosc kleju z ta siateczka i rob tak zeby klej ci sie wlal w pekniete miejsce. Moja rada taka a jak zrobisz to juz twoja sprawa pozdrawiam:)

#394 Share LOST

LOST

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 208 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Rolnictwo oczywiście i wszystkie jego odmiany

Napisany 29 październik 2012 - 21:39

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 A ja jednak bym spawał i moim sposobem na spawanie żeliwa itp. jest kupienie elektrod do stali nierdzewnej i właśnie nimi radzę pospawać, spoina wychodzi srebrna, a podczas stygnięcia odpryskuje otulina. Najlepszym sposobem byłoby pospawanie oryginalna elektrodą do żeliwa, ale nie każdy to zrobi.
KPK Kumurun Team - Główny Sekretarz

#395 Share leonardo111

leonardo111

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 151 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 październik 2012 - 23:25

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Ja spawałem elektrodami do żeliwa pękniecie za pompą wtryskową około 20 cm (2 dni spawania) na to ten klej spaw na zimno -płynny metal czy jakoś tak się to nazywało przeszlifowane-wyrównane na to żywica i mata z włokna szklanego -pare sezonów trzyma a i jest zalany płynem

#396 Share mati9151

mati9151

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 69 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Krakowa

Napisany 10 listopad 2012 - 20:10

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Koledzy nie chcę zakładać nowego tametu odnośnie pompy wtryskowej. Z tego powodu że wymieniam olej w silniku to też chciałem wymienić w pompie wtryskowej. Chciałem sprawdzić poziom oleju w pompie a tam wylatuje sama ropa. Przecież tam powienien być chyba olej? Podkreślam że silnik pali idealnie i chodzi dobrze więc nie wiem co robić? W sezonie jak będzie chodził na okrągło może się raczej zatrzeć pompa nie wiem czy dobrze myślę. Jeśli ktoś zna temat to proszę o info.

Pozdrawiam

#397 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 10 listopad 2012 - 20:17

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Zmiana oleju w pompie wtryskowej zajmuje 5min, sprawdzaj codziennie co jest w środku jak paliwo to spuszczaj i lej olej, a pompę zrobisz jak padnie.
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#398 Share karolek12

karolek12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 156 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 listopad 2012 - 23:04

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 lub zobacz czy pompka zasilajaca nie jest do wymiany?

#399 Share mati9151

mati9151

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 69 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Krakowa

Napisany 11 listopad 2012 - 20:48

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Spróbuje wymienić jeszcze tą pompkę i zobaczę co będzie dalej. Mam nadzieję że to pomoże. Dzieki chłopaki za info.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Dzisiaj, 16:00
  •  

#400 Share lisek

lisek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 232 postów
  • Lokalizacja:najstarsze miasto w Polsce

Napisany 12 listopad 2012 - 10:46

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400

Zmiana oleju w pompie wtryskowej zajmuje 5min, sprawdzaj codziennie co jest w środku jak paliwo to spuszczaj i lej olej, a pompę zrobisz jak padnie.

U minie też jest paliwo zamiast oleju, Mógłbyś troszkę dokładniej napisać jak wymienić je na olej i na jaki(wlewa się go tym malutkim otworkiem od miarki?, a gdzie jest korek spustowy?).Wymiana pompki zasilającej raczej nie pomoże.

Edytowany przez lisek, 12 listopad 2012 - 10:49.


Podobne tematy demontaz wtryskiwaczy niesamowicie grzeje