Skocz do zawartości

Zdjęcie

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400


905 odpowiedzi na ten temat

#341 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 15 marzec 2012 - 22:15

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 A ileż ci zejdzie dorobić taką podkładkę? 3 godz? mała szlifierka, i wiertarka i pewnie młotek bo nie będzie pasować, pobaw się.
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Dzisiaj, 07:27
  •  

#342 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 marzec 2012 - 22:31

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Tu moje przypuszczenie bo nie widziałem, ale patrząc po śrubach raczej nie trzeba takich podkładek. Trzeba dokręcić odpowiednim momentem.

#343 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 15 marzec 2012 - 23:13

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Mam taką rozdupconą szajbę w domu, a mojemu znajomemu jak ją rozniosło to cała przystawka do silnika jest w kawałkach, i 3 rok bizon stoi, zabezpieczenie musi być, ta przystawka i wałek na niej przenosi cały moment obrotowy silnika na całą maszynę, to ledwo zdąży się zatłuc i nie ma co zbierać i czym do domu wrócić. Niektórzy co im się poluzowała ją spawali do wałka, inni znaleźli fajny patent tzn wiercili łby śrub wiertłem 3-4mm i przeciągali drut przez otwory, podkładka sama potrafi się rozgiąć, a co bez niej...
To obraca się z prędkością 2100-2200obr/min a w rekordzie 2400rpm nie mówiąc o drganiach itp. nawet niewiadomo kiedy się to rozkręca, pneumat przy tym to łaskotanie...
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#344 Share feniks

feniks

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 21 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 marzec 2012 - 10:31

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Dokładnie tak jak pisze mtracz, śruby sugerują żeby nic nie dawać, ale rozsądek, co innego.
Jasne ze dorobienie nie będzie wielkim problemem, tylko obawiam się żeby tych podkładek nie rozerwało (moment dokręcania no i w czasie pracy silnika) i dodatkowo jak je tak powyginam poza tymi "zespolonymi podkładkami" to nie wiem czy nie popękają (albo przynajmniej się mocno osłabią), do tego dochodzi bardzo mało miejsca między kolejnymi śrubami, co też skutecznie komplikuje ich włożenie i zagięcie.
Te dziury na drut to ciekawy pomysł, takie dziury są prawie na wszystkich starych śrubach (nawet ósemkach) a na nowych NIC.

#345 Share mynka

mynka

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 1 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 maj 2012 - 14:25

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Witam mam do was pytanie w sprawie ustawienia silnika sw400 odwołuje sie do zdjęcia czy to pokrętlo powinno byc w takiej pozycji jak na zdjęciu. Będę wdzięczny za pomoc.
http://imageshack.us...dsc00072vt.jpg/
http://imageshack.us...dsc00073um.jpg/

#346 Share Exx

Exx

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 118 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łopuszno/Kielce

Napisany 14 maj 2012 - 17:36

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Chodzi Ci o tą blokade ?? to tam w środku pisze czy wyłączona czy włączona czy gmp ale tak jak teraz powinno byc ok

#347 Share panczo1922

panczo1922

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 956 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska, powiat obornicki
  • Zainteresowania:sport, muzyka, wszystko związane z rolnictwem

Napisany 15 maj 2012 - 07:14

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 kolega wyżej ma rację...
tam jest napisane pod tym pokrętłem w jakiej jest pozycji... zobacz dokładnie...
PS. pierwsze 100postów za mną:)

Edytowany przez panczo1922, 15 maj 2012 - 07:14.


#348 Share feniks

feniks

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 21 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 czerwiec 2012 - 10:37

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Panowie, czy ktoś mógłby jednoznaczne stwierdzić jakie tuleje mam w zestawach mahle o nr 553 WT 02. Chciałbym się upewnić ponieważ w paczkach (oryginalnie zaplombowanych) były 3 pierścienie, a nie 4, i sprzedawca dodał mi „luzem” dodatkowy pierścień zgarniający.
Nie było by moich wątpliwości, ale ledwo silnik zamontowałem do Bizona i odpaliłem to musiałem go znowu rozbierać, okazało się że nowe pierścienie „zjadły” mi stare tuleje. Od razu pisze że paczki z pierścieniami były podpisane jako czarne, też zaplombowane, a w środku był jeden taki srebrny/biały z jednej strony, od tulei, na moje oko chromowy, ale uznałem że skoro były oryginalnie zapakowane to jest ok, a tu taka niespodzianka, czy to była wina tych pierścionków.
Jak można rozpoznać tuleje chromowa od grafitowej?

W tych zestawach co teraz założyłem (jeszcze nie przykręciłem pompy, wiec mogę interweniować) też jest jeden taki srebrny/biały – chyba chromowy?? Panowie czy te zestawy są OK??
Macie jakieś w miarę skuteczne sposoby na mycie silnika z tych chol**nych opiłków. Panewki też musiałem wymienić bo nie miały już gładzi (a wał też zmieniałem to przy pierwszej rozbiórce) i się obawiam żeby mi ten syf nie poszedł z wszystkich kanałów i znowu zaklei panewki.

#349 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 29 czerwiec 2012 - 13:38

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Pisałem sporo tu o tulejach i pierścieniach, poszukaj w tym temacie.
Co do mycia silnika to najlepsza by była benzyna z ropownicą i zmyć wsio, opłukać, nalać w kanały itd.
Do bizona nie ma potrzeby zakładać 4 pierścieniowych tłoków, a jak zakładasz te tłoki przy pierwszym montażu pozostaw dolny rowek na pierścień zgarniający pusty, i montuje się go przy wymianie pierścieni.
Są 2 rodzaje tulei, grafitowe(czarne, szare) do nich stosuje się te chromowe pierścienie(jak twoje) srebrno czarne, i drugi rodzaj tuleje chromowe(czyli twoje)te tuleje są srebrne i intensywnie świecą srebrem, łatwe do poznania, do nich stosuje się pierścienie grafitowe czyli całe czarne, inaczej zeżre tuleje i pierścienie w kilka godz. jak u ciebie.
A co jest w paczkach, nie potrafię powiedzieć, odpakuj 2 różne paczki, poznasz na pewno, choromowa nowa jest szara(srebrno-szara), grafitowa jest czarna.

Edytowany przez Marcin91, 29 czerwiec 2012 - 20:25.
ortografia

Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#350 Share feniks

feniks

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 21 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 czerwiec 2012 - 19:51

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Wiem, ze pisałeś i naprawdę Wielkie dzięki za te informacje, ale chciałem się upewnić. Bo tak jak pisałem wcześniej do starych tulei (te które mi zjadło) włożyłem pierścienie: srebrny, czarne – a na opakowaniu było napisane CZARNE. Najwyraźniej były pomylone w paczkach + moja niewiedza, że wszystkie w takiej paczce powinny być czarne = drugi remont.
Czyli z tego co Pisałeś wynika że we wszystkich zestawach naprawczych Mahle mam chyba chromowe tuleje i chromowe pierścienie (jeden srebrny, dwa czarne). Nie wiem dokładnie jak powinna wyglądać tuleja chromowa, a czarna, więc tu link do zdjęcia, może pomoże.
http://imageshack.us.../snc00475a.jpg/
Proszę o pomoc bo już nie jestem pewny co zakładam.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Dzisiaj, 07:27
  •  

#351 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 29 czerwiec 2012 - 19:56

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 To tuleja chromowa(przynajmniej tak wygląda), czyli wszystkie pierścienie do niej muszą być czarne.
Dla pewności załóż czarne pierścienie, jest jeszcze jeden myk, do grafitowych można założyć czarne grafitowe pierścienie i nic się nie stanie, jedynie gdy do chromowych tulei wsadzi się chromowe pierścienie to zeżre się po kilku godzinach, więc dla pewności czarne pierścienie one mogą pracować i w chromowych i w grafitowych tulejach.
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#352 Share ursus55

ursus55

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 437 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:k. Tczewa

Napisany 30 czerwiec 2012 - 22:55

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Błąd do chromowanych tulei trzeba włożyć czarne pierścienie a do czarnych tulei chromowane w każdym bądź razie musi być odwrotność.

To tuleja chromowa(przynajmniej tak wygląda)
No kolega to musi być super znawca bo ogólnie gołym okiem nie da się rozpoznać rodzaju tulei zwłaszcza na zdjęciu. Tuleje mają specjalne oznaczenia po tym się je rozpoznaje.


Edytowany przez ursus55, 30 czerwiec 2012 - 22:56.


#353 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 01 lipiec 2012 - 08:13

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 CO TO ZA MACHLOJKI?!!!! @URSUS55 SKĄD WZIĄŁEŚ NIBY TEN CYTAT NIBY NAPISANY PRZEZEMNIE?!?!?!?!?!?!?!
Napisałem że to wygląda jak tuleja chromowa!!!, i muszą być do niej pierścienie grafitowe, więc co to za cytowanie i poprawianie z mojego na moje to raz, po drugie skąd jest wyrwany ten cytat?????? ja takie coś napisałem???? kiedy? co to do cholery!!! ktoś się podemnie podszywa???
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#354 Share grego

grego

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1911 postów
  • Lokalizacja:opolskie

Napisany 01 lipiec 2012 - 12:58

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 potrzebuje poradę, w tamtym roku traciło mi sie ciśnienie tzn niekiedy. wnioskowałem to po tym że zapalała się kontrolka i wskaźnik el. spadał do zera, a raz nawet przydymiło z silnika... Tyle że nie zawsze się tak działo czasem w drodze na pole czasem na polu. Teraz wpiąłem manometr i na zimnym pokazuje 4 atm (na elekt. 1,5..) po poł godzinie grzania z zasłoniętą chłodnicą w zasadzie mało co spadło. postanowiłem sprawdzić jedno moje podejrzenie i pojeździć na pochyłym terenie, no i jak się przechylił na jedną strone to momentalnie spadło do 1,5 atm jak wyprostowałem to znowu dobiło do 4 atm.

Podejrzewam że może coś ze smogiem albo rurkami. Pytanie czy mogę coś zrobić bez wyciągania silnika, da się tą miskę odkręcić na miejscu? no chyba że to coś innego

#355 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 01 lipiec 2012 - 13:38

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Możliwe że masz jeden smok zamiast dwóch, w takim przypadku pomaga nalanie 20l oleju , zamiast 13-15L.
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#356 Share grego

grego

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1911 postów
  • Lokalizacja:opolskie

Napisany 01 lipiec 2012 - 14:50

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 oleju jest i tak ponad stan, no ale doleje jeszcze. A jest szansa odkręcić tą miske i zajżeć co się dzieje? Mi to raczej wygląda że się coś poluzowało tam

#357 Share ursus55

ursus55

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 437 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:k. Tczewa

Napisany 01 lipiec 2012 - 15:26

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400

CO TO ZA MACHLOJKI?!!!! @URSUS55 SKĄD WZIĄŁEŚ NIBY TEN CYTAT NIBY NAPISANY PRZEZEMNIE?!?!?!?!?!?!?!
Napisałem że to wygląda jak tuleja chromowa!!!, i muszą być do niej pierścienie grafitowe, więc co to za cytowanie i poprawianie z mojego na moje to raz, po drugie skąd jest wyrwany ten cytat?????? ja takie coś napisałem???? kiedy? co to do cholery!!! ktoś się podemnie podszywa???

No przecież pisze post wyżej od mojego, tylko go skróciłem bo chodziło mi tylko o tą kwestie. Także ok. :)

#358 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 01 lipiec 2012 - 16:14

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 @ursus55 chodzi mi o zdanie" no kolega musi być super znawca..... itd" CZY TO ZDANIE JEST W MOIM POŚCIE NAPISANYM WYŻEJ?!?!

@grego, w tych silnikach były dwa różne typy smoków i pomp olejowych, w silnikach z symbolem R3 czy samo R(o zastosowaniu rolniczym typu kombajny koparki itd) była dwustopniowa pompa oleju, gdzie pierwszy stopień pompy zasysał olej przez smok i pompował do takiej miseczki(drugiego smoka) ze ściankami po bokach lecz bez górnej zabudowy, i dopiero z tego zbiorniczka olej zasysał drugi stopień pompy i pompował w układ.
Ten system ma na celu chronić silnik przed spływaniem oleju na pochyłościach w róg miski olejowej.
Jeżeli masz jednostopniową pompę, i jeden smok na pochyłach będą takie objawy jak piszesz.
Możliwe że coś rozkręciło się, więc przewróć silnik na bok i zdejm miskę, kilka godz roboty jak wiesz co i jak.
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#359 Share grego

grego

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1911 postów
  • Lokalizacja:opolskie

Napisany 01 lipiec 2012 - 17:32

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 silnik przewrócić na kombajnie? Nie wiedziałem że tak się da, dość mało tam miejsca. Może kilka rad jak się za to wziąć, jak go już odkręcę to czym go przewrócić?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Dzisiaj, 07:27
  •  

#360 Share ursus55

ursus55

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 437 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:k. Tczewa

Napisany 01 lipiec 2012 - 19:23

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 No faktycznie, przyznam że nie wiem jak to wskoczyło. Ha ale jaja B)

Podobne tematy demontaz wtryskiwaczy niesamowicie grzeje