slawus

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400

Polecane posty

panczo1922    628

witam!

panowie mam problem z silnikiem...

jest po remoncie kapitalnym... ostatnio kosiłem rzepak i zauważyłem że podczas pracy strzela czasmai w tłumik i dosyć mocno dymi... czasami na niebiesko (oleju nie bierze)...moc ma prawidłową bo obroty nie spadają... podczas obciążenia dymi na czarno lecz jak wyjeżdzam z łanu i obciążenie spada to również leci czarny dymek.... i tak na słuch słuchając to jakoś dziwnie na obroty wchodzi...

dodam że na starym silniku tych problemów nie miałem... tzn nie dymił i lepiej się wkręcał...

ma ktoś jakieś pomysły>???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Wygląda no to że odkręciło się sprzęgiełko przy pompie wtryskowej i się przestawił początek wtrysku


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenas    11
:o sprawdź filtr w pierwszej kolejności powietrza może być już nie efektywny jak to nie pomoże filtry paliwa ijak to nie pomoże regulacja zapłonu, zakładam że reszta jest po kapitalce :D

Ciągnik powinien być jak koń-prosty w budowie i nie zawodny w pracy.
www.youtube.com/watch?v=N--TWYKpbYM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panczo1922    628

:o sprawdź filtr w pierwszej kolejności powietrza może być już nie efektywny jak to nie pomoże filtry paliwa ijak to nie pomoże regulacja zapłonu, zakładam że reszta jest po kapitalce :D

filtr powietrza jest jest nowy zarówno wkład jak i cały kompletny filtr... filtry paliwa nowe... oczywiście cały jest po kapitalce:) chyba musze zobaczyć do tego zapłonu i lekko go przestawić.. rozumiem że na sprzęgiełku pompy mam lekko wyprzedzić czy cofnąć do tył???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Poprostu zatnij go w pt na kole zamachowym, gdy zawory na pierwszym tłoku od rozrządu będą zamknięte, i sprawdź początek tłoczenia pompy, choć możliwe że na kółku przy pompie pompiarz nabił jakiś znak typu punkt, kreska rysa, i zgadza się lub nie zgadza się z dziubkiem nad kółkiem, lepiej sprawdzić bo znaki mogą być źle nabite


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panczo1922    628

a powiedz mi jeszcze proszę czy to prawda że jak jest żle ustawione na pompie to olej może się grzać??? bo mi ciągle pokazuje ok 100 stopni... woda normalnie 80 stopni a oleju za cholere nie może zbić... dodam że chlodniczki olejowe są dokładnie wymyte przed żniwami oraz jedna jest zamontowana przed chlodnicą wody więc teoretycznie powinno być dobrze a nie jest....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Zazwyczaj gdy jest początek wtrysku ustawiony za wcześnie to się grzeje, pisałeś że wali ci w wydech bo zazwyczaj pompa gdy się odkręci przestawia się w tył i tu by pasowało, a to że się grzeje-robiłeś cały silnik po ok 50mth się to ustabilizuje, takie docieranie na pusto nic nie daje ,włąśnie pod obciążeniem(nie 100% ale 70-90%) prawidłowo się dotrze, minie...

 

@panczo a ty ten silnik to masz w jakimś claasie? czy bizonie, tak się pytam

Edytowano przez bobytempelton

Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
strzymek    28

jak często dolewacie olej w pompie wtryskowej ? i dlaczego ubywa ?u mnie co jakiś czas robi sie sucho przepada całkiem dlaczego ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

strzymek a wylatuje tą rurką, pod pompą? czy może od strony piasty tzn tego kola co jest mokro? tam gdzieś musi być ślad tylko wyczyść plewy z okolic silnika to zobaczysz gdzie, to dolewaj codziennie


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panczo1922    628

Zazwyczaj gdy jest początek wtrysku ustawiony za wcześnie to się grzeje, pisałeś że wali ci w wydech bo zazwyczaj pompa gdy się odkręci przestawia się w tył i tu by pasowało, a to że się grzeje-robiłeś cały silnik po ok 50mth się to ustabilizuje, takie docieranie na pusto nic nie daje ,włąśnie pod obciążeniem(nie 100% ale 70-90%) prawidłowo się dotrze, minie...

 

@panczo a ty ten silnik to masz w jakimś claasie? czy bizonie, tak się pytam

 

oczywiscie ze w bizonie!:):)

dzisiaj zobacze z tym kątem wtrysku... musze to dopieścić:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
strzymek    28

jak wylatuje to tą rurki z pompy ale pompa jest sucha a codziennie się nie chce dwa razy dolewam kilka lat już tak chodzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panczo1922    628

Witam!

mam problem z Bizonem...

a mianowicie bardzo często się zapowietrza... układ jest szczelny...

wymieniłem chyba ze 3 pompki! zmieniam te popychacze od pompek kombinuje i nic... na obrotach jest ok ale jak chodzi na wolnych to pochodzi z 5-10 min i gasnie...

wtedy podpompuje mu ręcznie i odpalam...

i tak dzieje się często.. lecz nie mam na to reguły...

dodam jeszcze może istotną rzecz- na obroty wchodzi bardzo dziwnie, oraz na początku jak chodzi na obrotach to przez pierwsze ok 3 min strzela w tłumik!!! czyżby pompa wtryskowa siadła? mam już wsadzony drugi silnik a pompa jest ciągle ta sama (przekładana)...

może to jej wina?

macie jakieś pomysły???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Strzelanie w wydech czyli za późny początek wtrysku, norma, gdy popuszczą śruby na sprzęgiełku między pompą a wałkiem prowadzącym do koła rozrządu to zawsze przestawia się w tył na późny zapłon, poprostu trzeba sprawdzić początek tłoczenia gwarantuje że się przestawił, po remoncie się to bardzo często zdarza że się sam rozkręci, zmień śruby podkładki sprężynowe, najlepiej i ustaw początek wtrysku, 20min roboty


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panczo1922    628

Strzelanie w wydech czyli za późny początek wtrysku, norma, gdy popuszczą śruby na sprzęgiełku między pompą a wałkiem prowadzącym do koła rozrządu to zawsze przestawia się w tył na późny zapłon, poprostu trzeba sprawdzić początek tłoczenia gwarantuje że się przestawił, po remoncie się to bardzo często zdarza że się sam rozkręci, zmień śruby podkładki sprężynowe, najlepiej i ustaw początek wtrysku, 20min roboty

 

no tylko że bawiłem się już z tym wcześniej... kombinowałem raz w tą raz w tamtą i du... ostatecznie ustawiłem tak na 27-28 stopni... myślałem że dobrze będzie...

ale chodzi do d*py... nie wiem.. teraz jest po żniwach więc będę mieć czas to zobaczę może coś więcej...

a co z tym zapowietrzaniem???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekp    0

Ja też mam problem z silnikiem, bowiem ubywa w nim oleju ok 2 litry na 10 godzin pracy i dodatkowo przy rozgrzanym silniku obroty powyżej 800 obr/min powodują gaśnięcie lampki i sygnału dzwikowego ciśnienia oleju. Silnik jest nominalny, nie dymi, ma siłę. Jak myślicie czy samo założenie nowych panewek bez szlifu wału polepszy jego żywot.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GrzesiekD    0

Jeżeli masz nominalny wał to rób szlif to nie są duże pieniądze dopasuja Ci panewki i będzie dobrze a teraz kwiestia czy wymieniać pierścienie czy całe słupki (zestaw naprawczy)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Panczo oddaj pompe do dobrego pompiarza i sprawdź przy okazji czy zawory nie są spięte, czyli czasem może nie być na nich luzu.

Marekp , na dwa razy , trzeba przewrócić silnik na bok zdjąć miske i pomierzyć czopy , jak brakuje więcej niż 0.15mm to panewki nie pomogą, podłuż podkładkę pod zawór redukcyjny ten pod filtrem lekko pomoże ale nie na długo


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekp    0

podłożyłem podkładkę 8 pod ten zawór lecz nie mam gdzie sprawdzić bo mombajn nie ma co już kosić. Dodam jeszcze że na cylindrach 4,5,6 są duże progi a na 123 ich niema - sprawdzone przed sezonem podczas wymiany niedokreconej uszczelki pod głowicą. Czy 2 litry ubytku oleju na dzień pracy to jest jeszcze w normie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    314

znajomy dolewa piątkę na dzień i nie myśli o remoncie ;)

U nas jak 5 litrów na 30hektarów się doleje to jest to maksimum jakie przepali.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekp    0

Ajak wy wymineiacie silniki?

Myślałem zrobić to dźwigiem razem z przystwką napędową i chłodnicą wody po zdemontowaniu lewej obudowy kombajnu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymek    75

my zdejmowaliśmy trolem zdjeta ta boczan obudowa i zdjeta przystawka zeby lżej było

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panczo1922    628

Witam!

planuje wymienić pompę wtryskową od bizona...

mam leżeć w garażu pompę od drugiego silnika... (samochodowego) wyglądają tak samo... czy mogę ją zamontować?? lub czy ewentualnie mogę ją oddać do regeneracji żeby przerobili na taką od bizona??? co o tym myślicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Regulator obrotów jest inny, zanieś do pompiarza niech przeżuci i ustawi tę pompę


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Krzysztof_kc
      Pomocy. Jak wymontować pompę wtryskową w ciągniku Renaulr 145-14TX
    • Przez Dzidek122
      Witam. 
      Mam problem ze sprężarka w mf 255,bierze olej
      Nie jest mi potrzebna, dlatego chcę ją wymontowac, proszę o jakieś wskazówki 
       
    • Przez Blusik
      Witam 

      Mam silnik 1HC102 po remoncie (jeszcze na dotarciu) na nowym tłoku z PRL. Otóż gdy uruchomie silnik wszystko działa itp. Ale jak silnik jest nagrzany wydaje mi się za bardzo to nawet filtrem szczeliowym nie moge zakręcić. Za zimny zakręca lekko a jak jest rozgrzany to trzeba się silować z zaworem. Silnika po zgaszeniu nie da sie odpalić trzeba w 2 osoby. Samemu nie dam rady poprostu troche przekrece i już nie umiem przegwałcić . Niewiem czy winna jest dawka paliwa czy może regulacje wytrysku trzeba przeprowadzić. Jeśli tal to pod którym ma byc wtrysk miedzy PP 2000 a GMP w którym miejscu miejscu połowa, 3/4?. Z drugiej strony wydaje mi się,ze jak soe.nagrzeje na manometrzr pokazuje 0bar ciśnienia oleju na wolnych a na gazoe chyba z 1 jak jest zimny pokazuje z 4 bar a na wolnych z 1 i grosz. Czy tu tez cos trzeba regulować? Pozdrawiam
    • Przez ProMmm
      Witam mam problem ponieważ strasznie grzeje mi się ciągnik john deere 2140 bez napędu na kwadratowej kabinie. Wymienilem pompę wody oraz chłodnice na nową, uszczelka pod głowicą też jest nowa, a ciągnik jak się grzal tak się grzeje dalej. Proszę o pomoc bo już nie wiem co mogę jeszcze zrobic.

    • Przez Marecki2922
      Witam , dostałem myjkę która nie odpala grzania wody prawdopodobnie padł czujnik przepływu wody i moje pytanie jak go sprawdzić  ,czy można ten czujnik zmostkować w celu sprawdzenia ?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj