Skocz do zawartości

Zdjęcie

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400


905 odpowiedzi na ten temat

#221 Share LukaszP

LukaszP

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 315 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 czerwiec 2011 - 22:29

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Nie widać koła zamachowego. Obudowa jest duża więc ok. Na dzień dobry wymiana podstawy filtra oleju - brak wyjść na chłodnicę oleju. Jak dla mnie to ten silnik pochodzi z połowy 70 lat, jak nie z początku. Mam nadzięję, że nie masz przy Bizonie sieczkarni bo on jej nie uwlecze. Jeszcze ta pompa od wysokich obrotów, mam coraz większy ubaw przy czytaniu tego wątku. Jest to pompa starego typu, regulator na licencji Friedman i Mayer, z dodatkową dawką rozruchową - w przypadku awarii regulatora można sobie ją obić w ramkę i szukać innej - nowszej, z powodu kompletnego braku części. Dla mnie ten silnik jest wart 1000 zł. Reasumując - zmień pierścienie w swoim, ewentualnie dołóż 4 jak masz długie tłoki i ciesz się zaoszczędzoną kasą i silnikiem, którego jesteś pewien.
A! Zapomniałbym kolektor wydechowy jest odwrotny - do wymiany:)

Edytowany przez LukaszP, 28 czerwiec 2011 - 22:33.

Bykom - Stop! Poprawna pisownia i ortografia w Internecie. Dbajmy o język ojczysty.
Kupię prawą pokrywę deski rozdzielczej do Ursusa C385 i pochodnych.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Dzisiaj, 07:24
  •  

#222 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 28 czerwiec 2011 - 22:49

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 ŁukaszP to baw się dalej w tym garażu z tatą w te klocki, pompa jest to jedna z lepszych, chodzi mi o regulator obrotów, w przypadku braku części do regulatora coś znajde w swoich zasobach, choć części są dostępne bez problemów, popytaj panów z większym stażem te pompy były montowane do silników pracujących w urządzeniach pracujących na wysokich obrotach tj. kombajn bizon, agregaty i sprężarki

Edytowany przez bobytempelton, 28 czerwiec 2011 - 22:51.

Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#223 Share kravter

kravter

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1218 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 czerwiec 2011 - 23:15

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 ja kuilem za 500 ze stara ^^ musialem zmienic smok do pompy olejowej kolektor wydechowy i wywalic sprezarke i chodzi jak ta lala ma 5 na zimnym (cisnienie oleju)

Edytowany przez kravter, 28 czerwiec 2011 - 23:15.


#224 Share ziemek256

ziemek256

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 112 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kujawsko - pomorskie
  • Zainteresowania:Ciągniki i maszyny rolnicze.

Napisany 29 czerwiec 2011 - 09:35

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Ja dziś pojadę do Łabiszyna, koleś rozebrał ZO50 na części - mówi że był zgnity i nie warto było go remontować. Za silnik ceni 2,5. mówi że chodził na 15ha i na ten areał spalił max 2l oleju. Chce mu zmierzyć ciśnienie oleju i ciśnienie w cylindrach - tu prośba gdyby ktoś miał dane o tym sprężaniu to byłbym wdzięczny...

Mój sieczkarni nie ma. mam ok 40 ha do młocki co roku. ( z czego ok 20 swojego)
Swój silnik wstawił bym do garażu i z czasem sobie na spokojnie wyremontował. Pytanie tylko czy warto tego brać, żeby po zamontowaniu nie okazało się że żre tyle oleju co mój... ;)

It's My Life...
 

JD...


#225 Share kravter

kravter

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1218 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 czerwiec 2011 - 11:29

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 nie ma innego wyjscia trzeba go odpalic i zobaczysz czy dymi na niebiesko ;/ moj kiedys zar wiecej oleju niz paliwa ^^

#226 Share ziemek256

ziemek256

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 112 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kujawsko - pomorskie
  • Zainteresowania:Ciągniki i maszyny rolnicze.

Napisany 29 czerwiec 2011 - 11:44

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 I młóciłeś nim jeszcze? Strach żeby się nie spalił... i te koszty oleju. :mellow:

It's My Life...
 

JD...


#227 Share kravter

kravter

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1218 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 czerwiec 2011 - 11:50

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 tak kosilem 2 dni i sie zniwa skonczyly ^^ ile to tam wchodzi do niego ponad 20 nie??(oleju) no jak dobrze pamietam to lalem cala banke

Edytowany przez kravter, 29 czerwiec 2011 - 11:50.


#228 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 29 czerwiec 2011 - 12:42

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Ziemek Zmierz ciśnienie sprężania, dla git silnika wysokoprężnego wynosi do 32bar, dla dobrego 20-28, a dla takiego co truchleje poniżej 20, tylko akumulatory muszą być dobre, następnie jeżeli wyjdzie ci mnie niż powiedzmy 20bar, wlej w cylinder kilka cm3 oleju i zmierz wtedy jak wzrośnie znacznie to są spore przedmuchy, jak nie wzrośnie znacząco to mniejsze. Po za tym odpal go, zmierz ciśnienie oleju, osłuchaj, sprawdź jaki olej, czy za pompą nie ma żadnych rysek
No jak brał 20l dziennie to był już zdrowo wychełtany, jak bierze 5l dziennie to jeszcze pochodzi tylko właśnie najtańszy olej kosztuje 6-6.5zł, Tak samo każdy doświadczony kombajnista wie że na ciśnieniu oleju 1bar to można, dobrych kilka lat jeździć, wtedy silnikowi już nic nie zaszkodzi, żadna sieczkarnia,i żaden kat operator
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#229 Share kravter

kravter

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1218 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 czerwiec 2011 - 12:51

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 cisnienie to mial dobre ^^ ale olej to chlal ;p ale chodzil bez sieczkarni to nic mu nie bylo a teraz to nawet grama nie bierze przez caly sezon

#230 Share LukaszP

LukaszP

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 315 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 czerwiec 2011 - 19:49

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400

ŁukaszP to baw się dalej w tym garażu z tatą w te klocki, pompa jest to jedna z lepszych, chodzi mi o regulator obrotów, w przypadku braku części do regulatora coś znajde w swoich zasobach, choć części są dostępne bez problemów, popytaj panów z większym stażem te pompy były montowane do silników pracujących w urządzeniach pracujących na wysokich obrotach tj. kombajn bizon, agregaty i sprężarki


Wycieczki w moim kierunku i w kierunku mojego ojca to proszę na PW. Bawisz to Ty się, w opowiadanie ludziom bajek, niczym mechanik z POM-u. Części do tej pompy mi nie trzeba, mam 2 takie w niezłym stanie, co nie zmienia faktu, że to stary typ, do którego nie ma części. Jeśli chcesz to wyślę Ci zdjęcie pompy jaka powinna być przy Bizonie, z nowszym regulatorem, i pompy od stara z gaszeniem na wajchę, także nowego
typu. Co poniektórzy chcieliby mieć taki warsztat, jaki jak mam garaż. Bez odbioru.
Bykom - Stop! Poprawna pisownia i ortografia w Internecie. Dbajmy o język ojczysty.
Kupię prawą pokrywę deski rozdzielczej do Ursusa C385 i pochodnych.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Dzisiaj, 07:24
  •  

#231 Share ziemek256

ziemek256

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 112 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kujawsko - pomorskie
  • Zainteresowania:Ciągniki i maszyny rolnicze.

Napisany 29 czerwiec 2011 - 22:28

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Dzięki panowie za dobre rady.:)
Tamten silnik w super stanie tez nie jest. Stwierdziliśmy z ojcem że zmiana pierścieni będzie najlepszym wyjściem... Byłem u znajomego grzebałki, ma przyjechać w piątek, wywalimy silnik i będziemy rozbierać... A za 2-3 sezony (o ile silnik tyle wytrzyma) zrobi się generalny remącik łącznie z osiowaniem bloku itp...

Jeszcze raz dzięki:)
W razie jakiś niespodzianek w podczas wymiany pierścieni - będe pisał. :)
Pozdrawiam.

It's My Life...
 

JD...


#232 Share kravter

kravter

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1218 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 czerwiec 2011 - 22:49

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 przeciez sami mozecie sobie je wymienic odkrecasz glowice mise olejawa potem odkrecasz tloki od walu wuciagasz przez gore zdejmujesz pierscienie potem lekko wsuwasz tlok i zamykajac pierscienie wsuwasz tlok potem skladasz wszystko i git ^^ aa sprawdz tuleje czy nie sa podarte i czy nie maja progu :) to nic trudnego

#233 Share jawa3398

jawa3398

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 10 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 czerwiec 2011 - 22:58

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Witam. Mam taki problem. Otoz mam lezec wlasnie silnik sw 400 i chcialem go poskladac. Ale nie zgadzajom mi sie cechy na rozrzadzie. czy ktos mi podpowie jak ustawic rozrzad tak zeby byl prawidlowo przy tym silniku

#234 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 30 czerwiec 2011 - 11:56

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 @ŁukaszkuP skoro twierdzisz że opowiadam bajki to może błyśnij wiedzą i podpowiedz koledze @jawa3398, tylko wolałbym żeby nie był to wklejony link do jakiejś strony czy gotowy schemat z liniałem , tylko najlepiej twoje zdjęcie rozrządu silnika sw400 lub jego podtypu, lub opisz własnymi słowami jak to się robbi, zamiast mnie bojkotować, mam nadzieje że przyznam ci później racje :rolleyes:
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#235 Share kravter

kravter

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1218 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 czerwiec 2011 - 17:22

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400

Witam. Mam taki problem. Otoz mam lezec wlasnie silnik sw 400 i chcialem go poskladac. Ale nie zgadzajom mi sie cechy na rozrzadzie. czy ktos mi podpowie jak ustawic rozrzad tak zeby byl prawidlowo przy tym silniku


a nie ma znakow?? np. jakas strzalka rysa kropka czy cos??

#236 Share LukaszP

LukaszP

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 315 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 czerwiec 2011 - 18:02

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Specjalnie dla Ciebie Bobusiu:) i dla innych zainteresowanych:

W rozrządzie jest tylko jedna cecha. Znajduje się na kole napędzającym wałek rozrządu. Za tym kołem, na blasze, do której przykręcana jest pokrywa rozrządu znajduje sie kreska/cecha. Te mają się pokryć.
Wał korbowy ustawić klinem do góry, klin musi być w pionie - łatwo zauważyć jak będzie inaczej. Napęd do pompy, można założyć teraz, albo potem razem z pompą. Składamy klamora do kupy. Mając założone koło zamachowe, zakładamy na obudowę zapadkę. Zapadka posiada 3 położenia: WTR czyli początek wtrysku, WYŁ czyli pozycja neutralna oraz GMP czyli górny martwy punkt. Właczamy na WTR, kręcimy aż zaskoczy. Pompę wtryskową ustawiamy tak, żeby następną sekcją, która miała podać paliwo była pierwsza. Ważne jest ażeby na sprzęgiełku była regulacja mniej więcej taka sama w obie strony. Zakładamy pompę i zegarem ustawiamy początek wtrysku(regulacja na sprzęgiełku). Początek wtrysku 27 stopni przed GMP.
Bykom - Stop! Poprawna pisownia i ortografia w Internecie. Dbajmy o język ojczysty.
Kupię prawą pokrywę deski rozdzielczej do Ursusa C385 i pochodnych.

#237 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 30 czerwiec 2011 - 18:50

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 No musze ci przyznać rację z tym że dla silnika pracującego na wysokich obrotach(tj. kombajn) początek wtrysku to 29stopni, mam 3 silniki w tym jeden w kombajnie na dwóch na deklu jest 29 to silniki z kombajnów, a na jednym z autobusu 27, a przy ustawianiu rozrządu najłatwiej wyjąć koło pośrednie, bo widziałem jak niektórzy inne cuda rozkręcają, a zamiast pilnować czy klin na wale korbowym jest do góry to od razu zaciąć na gmp ,ale można i tak, o ile ktoś nie założył źle koła zamachowego o 180 stopni, bo to też widziałem.
Jawa moge wrzucić foto dla rozwiania reszty wątpliwości, bo mam rozebrany silnik
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#238 Share xsc

xsc

    KPK Kumurun Team

  • Members
  • PipPipPip
  • 826 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraina wielkich jezior

Napisany 30 czerwiec 2011 - 19:35

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Jakim zegarem ustawiacie poczatek wtrysku?

Edytowany przez xsc, 30 czerwiec 2011 - 19:36.

Nie matura, lecz chęć szczera zrobi z Ciebie oficera.

#239 Share LukaszP

LukaszP

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 315 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 czerwiec 2011 - 19:46

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Jest to manometr, przykręcany zamiast pierwszej rurki na pompie. Jedyny sęk, to to ażeby mieć odpowietrzony układ paliwowy.
Bykom - Stop! Poprawna pisownia i ortografia w Internecie. Dbajmy o język ojczysty.
Kupię prawą pokrywę deski rozdzielczej do Ursusa C385 i pochodnych.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Dzisiaj, 07:24
  •  

#240 Share xsc

xsc

    KPK Kumurun Team

  • Members
  • PipPipPip
  • 826 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraina wielkich jezior

Napisany 30 czerwiec 2011 - 19:53

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 aha. I on jest na tyle czuly? My to zawsze z kapilara ustawiamy.
Nie matura, lecz chęć szczera zrobi z Ciebie oficera.

Podobne tematy demontaz wtryskiwaczy niesamowicie grzeje