Skocz do zawartości




Reklama



Zdjęcie

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400

bizon super z056 silnik naprawa sw 400 pobiera olej

  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie
496 odpowiedzi na ten temat

#201 bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2119 postów
  • 33860696
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 01 lipiec 2011 - 21:35

Ja polecam chromowe tuleje najdroższe niestety ale najtrwalsze mahle krotoszyn b.dobra firma, niektórzy mówią że to sparciała firma i to złom , a wg. mnie musieli młotkiem wbijać te tuleje żeby je zepsuć. Tylko pamiętaj do tulei chromowej pierścienie grafitowe czyli żeliwne szaro-czarne (nie srebrne), a tłok jak piszesz że tuleja do wymiany to płaszcz też ma zdeformowany, kup całe komplety wywalisz 2tys zł, ale spokój napisz jak głowica i wał
  • 0
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#202 ziemek256

ziemek256

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 110 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kujawsko - pomorskie
  • Zainteresowania:Ciągniki i maszyny rolnicze.

Napisany 01 lipiec 2011 - 22:08

Dzięks.:) Tłoki też sie tylko do wymiany nadają... Denka mają podziubane, w 2 są nawet spore wżery... Będe szukał całego kompletu naprawczego, najlepiej chrom... Panewki też raczej nowe dostanie. Kurde że ten silnik jeszcze chodził, na tulejach są wżery, 2 pierścienie się rozsypały, a co ciekawe miał założone długie tłoki a na nich po 3 pierścienie. po wyjęciu pierwszego tłoka myślałem że założy się po 4 nowe i jeszcze będzie chodził ale na kolejnych cylindrach to nie ma sensu... A co ciekawe Bizon w zeszłe żniwa naprawde mocy nie tracił, tyle tylko żę spalał olej... ;)





Głowica wydaje się w porządku, zawory nie siadły jeszcze głęboko w gniazdach, wystają od 1 mm za gniazda, trzeba tylko dobrze wyczyścić kolektor ssący... Wał też rys nie ma, w pracy przy rozgrzanym silniku ciśnienie na 3 trzymał a zimny koło 5. Ale panewki raczej nowe dostanie, maleńkie zarysowania się pojawiły.

Edytowany przez ziemek256, 01 lipiec 2011 - 22:13.

  • 0
It's My Life...

Chcesz zobaczyć moje fotki?
Odwiedź mnie na f***. :)

#203 kravter

kravter

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1106 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 lipiec 2011 - 22:39

ciekawe od czego pierscienie pekly ;/ moze jak zakladales wczesniej juz pekly albo jak rozbierales
  • 0

#204 ziemek256

ziemek256

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 110 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kujawsko - pomorskie
  • Zainteresowania:Ciągniki i maszyny rolnicze.

Napisany 01 lipiec 2011 - 23:16

Bizon u nas jest piąty sezon. Do silnika nie zaglądaliśmy do teraz... przy wyjmowaniu raczej nie popękały bo od czegoś te rowy w tulejach są... :unsure:
  • 0
It's My Life...

Chcesz zobaczyć moje fotki?
Odwiedź mnie na f***. :)

#205 bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2119 postów
  • 33860696
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 01 lipiec 2011 - 23:34

A jak pisałem że przy pierwszym montażu zakłada się 3 pierścienie w 4 pierścieniowym tłoku to mi niektórzy nie wierzyli, a to jest naprawde prawda, tylko pokosił tuleje mechanik przy montażu i jest efekt.A pierścienie pękły przy montażu albo przy pracy po zniekształconej źle zamontowanej tulei , po przegrzaniu pierścienie by się zapiekły najwyżej.

Edytowany przez bobytempelton, 01 lipiec 2011 - 23:43.

  • 0
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#206 kravter

kravter

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1106 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 lipiec 2011 - 23:57

a kiedy zaczol brac olej?? to i wtedy pekly pierscienie pewnie
  • 0

#207 ziemek256

ziemek256

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 110 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kujawsko - pomorskie
  • Zainteresowania:Ciągniki i maszyny rolnicze.

Napisany 02 lipiec 2011 - 15:05

Stopniowo z roki na rok brał coraz więcej... W ubiegłym sezonie mi się pompa wody rozleciała, chwilę się zagotował, od tego czasu znacznie więcej oleju z silnika ubywało...
O druga sprawa - w tamtym sezonie wymieniałem pompę wody - Bizon skosił na tej nowej jakieś 20 ha i ma już luz :blink: :blink: Wymieniać ją czy przesmarować i tłuc dalej? Duży ten luz nie jest ale idzie ręką o wiatrak wyczuć... Silnik będzie po remoncie szkoda żeby przez głupią pompę wody znowu go przegrzać :(
  • 0
It's My Life...

Chcesz zobaczyć moje fotki?
Odwiedź mnie na f***. :)

#208 kravter

kravter

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1106 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 lipiec 2011 - 15:46

pewnie jakas chinszczyzna moze lepiej wyjmien ale na jakas taka lepsza bo tak jak mowisz silniczek bedzie ladnie chodzil a jak ta sie rozleci to znowu sie zagotuje ;/
  • 0

#209 ziemek256

ziemek256

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 110 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kujawsko - pomorskie
  • Zainteresowania:Ciągniki i maszyny rolnicze.

Napisany 02 lipiec 2011 - 16:50

CNH przejął Płock i ciężko o orginalne części... :( Aż strach ten komplet naprawczy kupować żeby się w jakiś szajs nie wpakować... :huh: :unsure:
  • 0
It's My Life...

Chcesz zobaczyć moje fotki?
Odwiedź mnie na f***. :)

#210 kravter

kravter

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1106 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 lipiec 2011 - 18:20

zgadzam sie czasem to stare lepsze od nowego^^
  • 0

#211 ziemek256

ziemek256

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 110 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kujawsko - pomorskie
  • Zainteresowania:Ciągniki i maszyny rolnicze.

Napisany 02 lipiec 2011 - 22:18

Dokładnie...


Jak by ktoś miał proste schodki do Bizona na podest to chętnie odkupię, cofałem przedwczoraj pod garaż i przywadziłem o drzewo ;[ :unsure: troszkę sie zdefraudowały... :o Nie chce się klepać... :mellow:

Edytowany przez ziemek256, 02 lipiec 2011 - 22:19.

  • 0
It's My Life...

Chcesz zobaczyć moje fotki?
Odwiedź mnie na f***. :)

#212 kravter

kravter

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1106 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 lipiec 2011 - 22:28

zlap lina i po maly odegnij w 2 strone :)a gdzie sie skrzywily na tych srubach co sie skladaja?? czy to chodzi o ta drabinkez prawej strony??
  • 0

#213 LukaszP

LukaszP

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 293 postów

Napisany 02 lipiec 2011 - 23:04

Za zestaw produkcji Mahle policzyli mi ponad 400 zł na gar, i to nie na chromie! Ceny części porażają, a ich jakość zwala na kolana. Co do pompy - kto kupuje tanio kupuje dwa razy. Pamiętam czasy, gdy można było dostać jescze oryginalną pompę (może i teraz można?) kosztowała z podstawą 700 zł! Sprawdź czy nie naciągasz za mocno paska - to może miec wpływ na zużycie podróby.
  • 0
Bykom - Stop! Poprawna pisownia i ortografia w Internecie. Dbajmy o język ojczysty.
Kupię prawą pokrywę deski rozdzielczej do Ursusa C385 i pochodnych.

#214 Sadek

Sadek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2965 postów
  • 8872878
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. Ciechanów

Napisany 03 lipiec 2011 - 07:37

Zależy co wybieramy jakość czy cenę???

http://allegro.pl/ze...1655403156.html i http://allegro.pl/ze...1648589406.html
  • 0
Jeżeli pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

#215 bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2119 postów
  • 33860696
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 03 lipiec 2011 - 10:30

Szukajcie hurtowni tam są tańsze części, jeżeli jesteście vatowcami to odlatuje następna 1/5. Moge dać namiar na jedną z hurtowni w okolicach Mielca, ale pojęcia nie mam czy mają sprzedaż wysyłkową
  • 0
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#216 ziemek256

ziemek256

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 110 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kujawsko - pomorskie
  • Zainteresowania:Ciągniki i maszyny rolnicze.

Napisany 03 lipiec 2011 - 15:55

To tak, schodni się skrzywiły w miejscy gdzie ją te rączki...

Ten zestaw Mahle jeszcze cenowo tragicznie nie stoi... Jutro popytam w okolicznych agromach po ile takie zestawy mają...
Co do pompy to może trochę za ciasno pasek napiąłem ale żeby jednego sezonu nie wytrzymała... szajs normalnie...
  • 0
It's My Life...

Chcesz zobaczyć moje fotki?
Odwiedź mnie na f***. :)

#217 panczo1922

panczo1922

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 587 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Budziszewko Wielkopolska, powiat obornicki
  • Zainteresowania:sport, muzyka, wszystko związane z rolnictwem

Napisany 04 lipiec 2011 - 08:12

Ja polecam chromowe tuleje najdroższe niestety ale najtrwalsze mahle krotoszyn b.dobra firma, niektórzy mówią że to sparciała firma i to złom , a wg. mnie musieli młotkiem wbijać te tuleje żeby je zepsuć.



tylko oryginalne MAHLE!!! mam teraz założone... i silnik komoletnie inaczej pracuje!!! chodzi bardzo dobrze! jescze miesiąc temu jak miałem założone nowe komplety 4 pierścieniowe to było troche inaczej słychać pracę silnika... no aż wkońcu wszystko się rozpieprzyło na dotarciu...
teraz jest kompletnie inna bajka! Tak jak napisał kolega... kupujcie tylko oryginały bo ja też chciałem przyoszczędzić a za remont silnika można powiedzieć że płaciłem 2 razy!!!
  • 0

#218 ziemek256

ziemek256

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 110 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kujawsko - pomorskie
  • Zainteresowania:Ciągniki i maszyny rolnicze.

Napisany 05 lipiec 2011 - 22:39

Zestaw kupiony. 370 zł za słupek - 4 pierścienie, tuleje niestety żeliwne, zestaw zakupiony w Grene, na komplecie sześciu słupków dostałem 150 zł upustu... Jutro składamy. :)
  • 0
It's My Life...

Chcesz zobaczyć moje fotki?
Odwiedź mnie na f***. :)

#219 bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2119 postów
  • 33860696
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 06 lipiec 2011 - 10:39

[img]http://http://bobytempelton.wrzuta.pl/obraz/7UR0mq9KK41/zdjecie0131[/img]
[img]http://http://bobytempelton.wrzuta.pl/obraz/927NX1mCFl7/zdjecie0133[/img]
Coś mi nie wychodzi dodawanie tych zdjęć, narazie sobie skopiujcie i wkleicie , a później sprubuje obczaić dodawanie tych zdjęć.
Na zdjęciach jest schemat ustawienia rozrządu w silniku sw400, silnik jest w pozycji do góry wałem bo mi tak było wygodnie włożyć wał, więc odwróćcie sobie zdjęcie lub monitor o 180st gdy nie zauważycie podobieństwa.Na kole zębatym wałka rozrządu jest strzałka która musi się pokrywać z kreską-cechą-znakiem na powierzchni za kołem zębatym, i tu zwracam uwagę że ta kreska jest zazwyczaj słabo widoczna więc trzeba dobrze odczyścić zaznaczone miejsce i dobrze się przyjrzeć.Wał korbowy ma być ustawiony w pozycji pierwszy tłok w gmp, czyli jak łukaszp pisał wpust na wale ma być pionowo do góry, a łatwiej poprostu zaciąć pozycjoner koła zamachowego od razu w pozycji gmp, o ile koło zamachowe jest dobrze założone i jest z tego silnika.Pisałem też że spotykałem się z różnicami ustawienia wałka rozrządu w silnikach sw-400 i pochodnych tych silników czyli wysilonych 6CT107 , ale większość nie zauważy różnicy bo jedynie kreska z którą ma się zgrywać strzałka jest lekko przesunięta, dając wcześniejsze o kilka stopni fazy rozrządu

Edytowany przez bobytempelton, 06 lipiec 2011 - 21:49.

  • 0
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Google

  • Reklama google
  •  

#220 jawa3398

jawa3398

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 6 postów

Napisany 06 lipiec 2011 - 20:33

Ostatnio pytalem jak z tymi cechami>Ustawilem tak jak napisal " LukaszP" W zalacznikach sa zdjecia na ktorych ustawilem ten rozrzad. I teraz ocencie sami czy dobrze jest ustawione.


bobytempelton. Jednak ci nie wyszlo z tymi zdjeciami. pomniejsz je i wtaw jako zalaczniki:)

Załączone miniaturki

  • 1_zmniejszacz-pl_428756.jpg
  • 2_zmniejszacz-pl_376714.jpg
  • 5_zmniejszacz-pl_892879.jpg

Edytowany przez jawa3398, 06 lipiec 2011 - 20:34.

  • 0





Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: %s



Jeśli masz konto na Facebooku możesz zalogować się klikając w przycisk