Skocz do zawartości

Zdjęcie

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400


905 odpowiedzi na ten temat

#181 Share Sadek

Sadek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3919 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. Ciechanów

Napisany 19 czerwiec 2011 - 13:13

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Tak jeżeli rozrząd jest źle ustawiony to może się tak dziać, ale jeżeli rozrząd jest OK to jakim niby sposobem tłok może pogiąć laski i połamać dźwigienki (w sytuacji gdy przyciera się zawór)???

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Dzisiaj, 00:03
  •  

#182 Share kobra89

kobra89

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2436 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie/Sokolka
  • Zainteresowania:Projektowanie i majstrowanie nad maszynami.

Napisany 19 czerwiec 2011 - 13:15

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 na ziemi moze i tak ale nie w kombajnie, nie ma szans tez niedawno robilem silnik i taki czas jak podajesz to jest do zrobienia tylko chodzi tu o jakosc a nie ze szybko i po lebkach. U mnie 4,5 na wolnych obrotach 5 jak dostanie w rure mowie o nagrzanym.
Modernizacja gospodarstwa juz w trakcie.

#183 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 19 czerwiec 2011 - 14:47

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 @sadek post #128 napisałem że jeżeli jest żle ustawiony rozrząd tłok łamie dźwignie krzywi popychacze i może dojść do skrzywienia przylgni zaworowej,post #135 napisałem jeżeli głowica ( w silniku z prawidłowo ustawionymi fazami rozrządu)jest po remoncie tzn. są nowe prowadnice i zawory, które są do siebie bardzo pasowne , wykonane w klasie dokładności 5-7 , i pasowaniu oczywiście H, na rozgrzanym silniku gdy dochodzi rozszeżalność cieplna , tzn że części puchną, istnieje możliwość że zawór wraca z oporem do zamkniętego położenia , dopóki się nie dotrze, i czaami tłok pchnie lekko zawór dając specyficzny stukot, nie ma możliwości przy prawidłowo ustwionym rozrządzie pokrzywienia w tej sytuacji popychaczy czy lasek , (najwyżej zaworu jeżeli jest pod kątem względem denka tłoka ale to nieważne)ponieważ wznios krzywki jest w górze lub z boku!!!i nic nie blokuje powrotu do zamkniętego położenia zaworu oprócz sił tarcia między prowadnicą a zaworem, to gdzie wyczytałeś w moich postach że jest taka możliwość??? w którym? @ kobra89 napisałem w pierwszym zdaniu postu #135 że chodzi mi o rozebranie
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#184 Share Sadek

Sadek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3919 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. Ciechanów

Napisany 19 czerwiec 2011 - 17:57

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Może się nie zrozumieliśmy do końca, ale przy dobrym ustawieniu rozrządu jeżeli zawór się dociera (puchnie) istnieje możliwość pogięcia laski poprzez rozrząd (tzn zawór stoi a wałek popycha coś musi ustąpić - laska/dźwigienka) miałem taki przypadek po remoncie głowicy).

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878


#185 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 19 czerwiec 2011 - 18:19

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Najpierw niech panczo napisze czy robił wogóle głowice, i przedstawi kilka głębszych faktów bo takie wymyślanie diagnoz do niczego nie prowadzi, a tak jak napisałem w poście #132 ta teoria jest możliwa, ale i łatwa do sprawdzenia wystarczy zdjać dekiel na goracym silniku, i próbować wciskać zawory, i spr. z jakim oporem każdy się rusza i czy się nie przycina, oczywiście jeżeli panczo robił głowice, jeżeli nie to rozrząd
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#186 Share marek1977

marek1977

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 709 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kujawsko-pomorskie
  • Zainteresowania:kierowca C+E

Napisany 19 czerwiec 2011 - 19:14

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400

Witam panowie!
mam mały problem w silniku mojego bizonka... a mianowicie w tym roku zimą robiłem remont kapitalny, tzn wał panewki tuleje itp...
no i teraz jestem w trakcie docierania silnika... i tu zaczyna sie problem... w zeszlym tyg po uruchomieniu wszystko gralo jak talala... ciśnienie na zimnym to prawie 6bar odpala na dotyk! nalałem mu troche bio disla bo mówie że na dotarcie to szkoda tej drogiej ropy żeby palił... i chodził dalej... aż do pewnego momentu... zaczynał kopcić i tak jakby nie przepalał.. pomyslałem że to od tej ropy... wiec postanowiłem że na drugi dzień naleje normalnej... ale na drugi dzień za cholere nie mogłem go odpalić!!! zawołałem mojego mechanika, rozebraliśmy wtryski- okazało się że 5 szt. było kompletnie zapieczonych! ale to nie wszystko... pękło 5 szt. tych łopatek co popychają laski zaworów... co mnie bardzo zdziwiło... ale wymieniliśmy wtryski, wyregulowaliśmy je, łopatki zostały założone... odpalił wszystko było oki.. i tak sobie pracował przez dwa dni.. aż tu wczoraj słucham że zaczyna coś przebierać jakby nie dostawał paliwa... ale w baku paliwo było... stwierdziłem że może jeszcze w baku ciągnie tego bio więc postanowiłem podłączyć go "na krótko" z baniaka z ropą... odpalam- to samo... na obroty nie chce wchodzić.... myśle sobie może filtry paliwa... założyłem nowe...
odpalam to samo... daje na gaz... dym jak lokomotywa! i za chwile słysze jakieś trzaski... zgasiłem go i zaczynam szukać przyczyny... zdejmuje pokrywe silnika a tu znowu połamało łopatki lasek zaworów!!! tym razem 3 szt.!
Panowie co to może być????!!! mechanik mówił ze na dotarcie ustawił większy luz zaworowy żeby zawory dobrze osiadly więc troche je słychać... i tak się zastanawiam że to może przez to???
co o tym myślicie?

Jak by to był źle ustawiony rozrząd to od razu po zapaleniu poszły by popychacze,bardziej prawdopodobne wydaję się że po nagrzaniu zacinają się zawory,za bardzo spasowana głowica?.

#187 Share panczo1922

panczo1922

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 954 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska, powiat obornicki
  • Zainteresowania:sport, muzyka, wszystko związane z rolnictwem

Napisany 20 czerwiec 2011 - 08:42

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 w zeszłym tyg z mechanikiem rozebraliśmy rozrząd... przestawił sie!!! i to dość sporo! czy to możliwe że od tej ropy? czy moze z początku był źle ustawiony???
dzisiaj będziemy składać spowrotem mam nadzieję że będzie działać bo kombajn trzeba docierać bo żniwa tuz tuż...:):)
PS. głowica nie była remontowana....

#188 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 20 czerwiec 2011 - 09:08

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 żeby nie powiedzieć a nie mówiłem, robie silniki na okręta na tym zęby zjadłem wiem co pisze. A rozrząd musiał być źle ustawiony od początku, ale to nic mechanik bedzie miał nauczkę żeby uważać na przyszłość, tylko panczowi chyba nie było do śmiechu.
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#189 Share panczo1922

panczo1922

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 954 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska, powiat obornicki
  • Zainteresowania:sport, muzyka, wszystko związane z rolnictwem

Napisany 20 czerwiec 2011 - 10:29

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 no cale szczescie czesci nic mnie nie kosztowaly bo wzialem je z zapasowego starego silnika:)
ale robocizna, nerwy i czas to juz gorzej....:)
zobaczymy jak teraz bedzie chodzil jak go skrecimy... mama nadzireje ze juz bedzie oki...

#190 Share Sadek

Sadek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3919 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. Ciechanów

Napisany 20 czerwiec 2011 - 15:12

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 A jednak kolega @bobytempelton miał rację.

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Dzisiaj, 00:03
  •  

#191 Share panczo1922

panczo1922

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 954 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska, powiat obornicki
  • Zainteresowania:sport, muzyka, wszystko związane z rolnictwem

Napisany 21 czerwiec 2011 - 06:09

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Panowie tragedia!!!
wczoraj caly dzien walczyliśmy z silnikiem! musieliśmy zdejmować głowice i co się okazało? Rozwaliło zawory na jednym tłoku! kompletnie... jeden urwało a drugi wbiło w gniazda! 4 tłoki z 6 normalnie widać że walą po zaworach bo są ślady na tłokach i zaworach...
i teraz konkluzja... zimą jak kupowaliśmy części to ojciec chciał kupić wszystkie oryginalne krotoszyńskie-mahle... no i pojechał do sklepu i dostał... 2 oryginalnie zapakowane a 4 w innych pudełkach- sprzedawca mówił że to są te z firmy mahle tylko w innym pudełku...
i taraz tak patrze na ten silnik... 4 tłoki walą w zawory... czy to nie przypadek???? powiem więcej... te tuleje od tych tłoków po 25 godzianach docierania silnika mają już kołnierz wyczuwalny!!! 25 godzin pracy!!! ludzie! tamte dwa jak przejedzie sie palcem to są gładkie czyli jest ok... ale te 4? masakra! dzisiaj będziemy znowu wyjmować silnik z kombajnu! W maju włożony, w czerwcu wyciągany! płakać się chce... teraz jeszcze raz koszty części że o nerwach i robocie nie wspomne...:/:/:/

#192 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 21 czerwiec 2011 - 11:14

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Nieraz powtarzałem że na oszczędzaniu na częściach tak się wychodzi, to co nie dajecie sobie dalej rady z ustawieniem rozrządu? zdejmowaliście koło zębate z wałka rozrządu? tłoki do tego nic nie mają chyba że założyliście jakieś dziadostwo o innych wymiarach lub innym kształcie denka
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#193 Share iron

iron

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1395 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kłodzko

Napisany 21 czerwiec 2011 - 13:48

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 albo tłoki obrócone o 180 stopni

#194 Share panczo1922

panczo1922

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 954 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska, powiat obornicki
  • Zainteresowania:sport, muzyka, wszystko związane z rolnictwem

Napisany 21 czerwiec 2011 - 19:05

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400

Nieraz powtarzałem że na oszczędzaniu na częściach tak się wychodzi, to co nie dajecie sobie dalej rady z ustawieniem rozrządu? zdejmowaliście koło zębate z wałka rozrządu? tłoki do tego nic nie mają chyba że założyliście jakieś dziadostwo o innych wymiarach lub innym kształcie denka

No tylko że rzekomo miały być oryginalne:/:/:/
nie wiem co z tym jest... mechanik nie od wczoraj składa silniki... zrobił już ich kilkadziesiąt więc nie mogę go posądzać że nie potrafi ustawić rozrządu...
tłoki nic nie mają?? no właśnie mechanik posądza że jest to jakieś dziadostwo o innych wymiarach (tłoki 4 pierścieniowe firmy IZNS)
firma uważam że znana... nie wiem już co mam o tym myśleć... ale jakby zapłon i rozrząd był źle ustawiony to bym go nie odpalił... a on przepracował ponad 20 godzin... dzisiaj silnik jest wyciągnięty... okazało się jeszcze że zawór który się urwał uszkodził głowice!!! zerwał oddzielenie pomiędzy zaworami ssącym i wydechowym... Głowica podobno nie nadaje się do użytku więc będziemy zakładać tą z tego starego silnika co wyciągaliśmy w listopadzie (Bogu dzięki nie sprzedałem tych części)!!!
Mam tylko nadzieję że teraz po włożeniu nowych części wszystko będzie ok bo zrujnuje mnie ten remont silnika!:):)

#195 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 21 czerwiec 2011 - 22:15

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Jeżeli były o innych wymiarach to nie odróżnił przy składaniu że dwa oryginalne są inne od czterech z innej firmy? zmień mechanika najprostsze rozwiązanie
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#196 Share panczo1922

panczo1922

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 954 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska, powiat obornicki
  • Zainteresowania:sport, muzyka, wszystko związane z rolnictwem

Napisany 22 czerwiec 2011 - 06:06

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 na pierwszy rzut oka wszystkie wyglądają tak samo... tylko jak się przyjrzeć to dwa są z innej firmy... powiedz mi bobytempelton czy polecasz tłoki 4 pierscieniowe czy 3 pierścieniowe? czy może nie robi to wielkiej różnicy? Aha jeszcze pyt. od czego jeden cylinder z tłokiem mają takie pionowe wytarcia jakby chciały się zacierac? inne tego nie maja a ten jeden to tak właśnie widać że było mocne pionowe tarcie.... mogło się tam coś dostać czy co???

#197 Share slawek82

slawek82

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 67 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podkarpackie

Napisany 22 czerwiec 2011 - 10:16

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Jeżeli widać na gładzi cylindra rysy pionowe to jakiś kawałek głowicy(skoro została tak uszkodzona) musiał się dostać między tłoka a tuleje.Musisz zobaczyć w jakim stanie jest tłok z tego cylindra.Widzę że remont to Cię teraz solidnie uderzy po kieszeni;/

Edytowany przez slawek82, 22 czerwiec 2011 - 10:16.


#198 Share zbych

zbych

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 449 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Łukowa
  • Zainteresowania:Pszczelarstwo, maszyny rolnicze, budowlane, drogowe... i po prostu wieś... ;-)

Napisany 22 czerwiec 2011 - 10:28

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 A co sądzicie o takim rozwiązaniu:
http://allegro.pl/si...1658980775.html
Może warto w takie coś zainwestować i się nie babrać - duża różnica wyjdzie w kasie przy rozwiązaniu powyższego "gotowca", a robieniu samemu ?

#199 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 22 czerwiec 2011 - 11:31

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Panczo tłoki z 4 pierścieniami są przeznaczone do silników pracujących na wolniejszych obrotach, np. do koparek, ładowarek, autosanu, czy agregaty prądotwórczego, niektórzy wkładają je do bizona z tym że powinno się najpierw założyć 3 pierścienie, zostawia się wolne miejsce w najniższym zgarniającym , a dopiero przy pierwszych oznakach pobierania oleju przy zmianie pierścieni zakłada się czwarty, razem z wymianą reszty oczywiście. Jest taka zasada im szybsza prędkość obrotowa tym mniejsza liczba pierścieni, bo to wprowadza niepotrzebne siły tarcia, czyli żre tuleję , a przy wysokich obrotach nie ma przedmuchów, np. w wysokoobrotowych silnikach sportowych czy ścigaczach jest dwa a niekiedy jeden pierścień.Do kombajnu wystarczą 3 pierścieniowe, ale to twój wybór, pamiętaj o zostawieniu pustego miejsca na pierścień na dole, do czasu pobierania przez silnik oleju.
Rysa mogła powstać tak jak kolega pisze bo coś wpadło, bardzo prawdopodobne jest że przy wtłaczaniu tulei się lekko skrzywiła(jak niektórzy mrożą tuleje i wbijają młotkiem takie są efekty , od tego jest prasa i specjalne krążki)i przycierala, lub pierścień pękł przy wkładaniu i się ukruszył i rysował.
Napisz czy jak wyjeliście tłoki to mają takie same wymiary? takie same kształty denka? pomierz ich jak tego nie zrobiłeś.
@zbych 10tys to trochę dużo, w maju robiłem totalnie cały silnik sw400 łącznie z wymianą wszystkich śrub ,nakrętek, osiowaniem bloku, no wszystko zregenerowane, cena za części i regenerację zamkneła się w 6300zł reszta to prowizje zakładu, ja za robotę takiego silnika z gwarancją biorę ok1000-1200zł , a tego wynika że oni niecałe 4tys, chyba że turbo też regenerują , no to dochodzi jeszcze jakiś tysiąc
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Dzisiaj, 00:03
  •  

#200 Share LukaszP

LukaszP

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 315 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 czerwiec 2011 - 22:53

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400 Panczo skąd jesteś? Przywieź mi ten silnik, a zrobię go do porządku. Może sprinterem nie jestem, bo nie umiem zmeinić ustawień rozrządu za 40 minut na kombajnie, ale też drogi nie jestem. Pierwsze słyszę, żeby przestawił się rozrząd na trybach - no chyba, że one już tryb nie przypominają. Ale każdy bajer jest ok, żeby ratować się, kiedy pali się pod nogami. Jakie tuleje są włożone? Jakie pierścienie są pozakładane? Zestaw naprawczy kupuje się kompletami! Ważna jest waga tłoka. Tuleje pewnie wciskane lewarkiem o strop. Na twoim miejscu wziąłbym tego twojego fachowca dobrze postraszył, bo brzydko pisząć dał ciała. Za naiwność się płaci, niestety ta twoja drogo przyszła. W razie czego służę pomocą. Nr tel. podam na PW.
Bykom - Stop! Poprawna pisownia i ortografia w Internecie. Dbajmy o język ojczysty.
Kupię prawą pokrywę deski rozdzielczej do Ursusa C385 i pochodnych.

Podobne tematy demontaz wtryskiwaczy niesamowicie grzeje