slawus

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400

Polecane posty

ziemek256    13

I młóciłeś nim jeszcze? Strach żeby się nie spalił... i te koszty oleju. :mellow:


It's My Life...
 

JD...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

tak kosilem 2 dni i sie zniwa skonczyly ^^ ile to tam wchodzi do niego ponad 20 nie??(oleju) no jak dobrze pamietam to lalem cala banke

Edytowano przez kravter

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Ziemek Zmierz ciśnienie sprężania, dla git silnika wysokoprężnego wynosi do 32bar, dla dobrego 20-28, a dla takiego co truchleje poniżej 20, tylko akumulatory muszą być dobre, następnie jeżeli wyjdzie ci mnie niż powiedzmy 20bar, wlej w cylinder kilka cm3 oleju i zmierz wtedy jak wzrośnie znacznie to są spore przedmuchy, jak nie wzrośnie znacząco to mniejsze. Po za tym odpal go, zmierz ciśnienie oleju, osłuchaj, sprawdź jaki olej, czy za pompą nie ma żadnych rysek

No jak brał 20l dziennie to był już zdrowo wychełtany, jak bierze 5l dziennie to jeszcze pochodzi tylko właśnie najtańszy olej kosztuje 6-6.5zł, Tak samo każdy doświadczony kombajnista wie że na ciśnieniu oleju 1bar to można, dobrych kilka lat jeździć, wtedy silnikowi już nic nie zaszkodzi, żadna sieczkarnia,i żaden kat operator


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

cisnienie to mial dobre ^^ ale olej to chlal ;p ale chodzil bez sieczkarni to nic mu nie bylo a teraz to nawet grama nie bierze przez caly sezon

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszP    2

ŁukaszP to baw się dalej w tym garażu z tatą w te klocki, pompa jest to jedna z lepszych, chodzi mi o regulator obrotów, w przypadku braku części do regulatora coś znajde w swoich zasobach, choć części są dostępne bez problemów, popytaj panów z większym stażem te pompy były montowane do silników pracujących w urządzeniach pracujących na wysokich obrotach tj. kombajn bizon, agregaty i sprężarki

 

Wycieczki w moim kierunku i w kierunku mojego ojca to proszę na PW. Bawisz to Ty się, w opowiadanie ludziom bajek, niczym mechanik z POM-u. Części do tej pompy mi nie trzeba, mam 2 takie w niezłym stanie, co nie zmienia faktu, że to stary typ, do którego nie ma części. Jeśli chcesz to wyślę Ci zdjęcie pompy jaka powinna być przy Bizonie, z nowszym regulatorem, i pompy od stara z gaszeniem na wajchę, także nowego

typu. Co poniektórzy chcieliby mieć taki warsztat, jaki jak mam garaż. Bez odbioru.


Bykom - Stop! Poprawna pisownia i ortografia w Internecie. Dbajmy o język ojczysty.
Kupię prawą pokrywę deski rozdzielczej do Ursusa C385 i pochodnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziemek256    13

Dzięki panowie za dobre rady.:)

Tamten silnik w super stanie tez nie jest. Stwierdziliśmy z ojcem że zmiana pierścieni będzie najlepszym wyjściem... Byłem u znajomego grzebałki, ma przyjechać w piątek, wywalimy silnik i będziemy rozbierać... A za 2-3 sezony (o ile silnik tyle wytrzyma) zrobi się generalny remącik łącznie z osiowaniem bloku itp...

 

Jeszcze raz dzięki:)

W razie jakiś niespodzianek w podczas wymiany pierścieni - będe pisał. :)

Pozdrawiam.


It's My Life...
 

JD...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

przeciez sami mozecie sobie je wymienic odkrecasz glowice mise olejawa potem odkrecasz tloki od walu wuciagasz przez gore zdejmujesz pierscienie potem lekko wsuwasz tlok i zamykajac pierscienie wsuwasz tlok potem skladasz wszystko i git ^^ aa sprawdz tuleje czy nie sa podarte i czy nie maja progu :) to nic trudnego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jawa3398    0

Witam. Mam taki problem. Otoz mam lezec wlasnie silnik sw 400 i chcialem go poskladac. Ale nie zgadzajom mi sie cechy na rozrzadzie. czy ktos mi podpowie jak ustawic rozrzad tak zeby byl prawidlowo przy tym silniku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

@ŁukaszkuP skoro twierdzisz że opowiadam bajki to może błyśnij wiedzą i podpowiedz koledze @jawa3398, tylko wolałbym żeby nie był to wklejony link do jakiejś strony czy gotowy schemat z liniałem , tylko najlepiej twoje zdjęcie rozrządu silnika sw400 lub jego podtypu, lub opisz własnymi słowami jak to się robbi, zamiast mnie bojkotować, mam nadzieje że przyznam ci później racje :rolleyes:


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

Witam. Mam taki problem. Otoz mam lezec wlasnie silnik sw 400 i chcialem go poskladac. Ale nie zgadzajom mi sie cechy na rozrzadzie. czy ktos mi podpowie jak ustawic rozrzad tak zeby byl prawidlowo przy tym silniku

 

a nie ma znakow?? np. jakas strzalka rysa kropka czy cos??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszP    2

Specjalnie dla Ciebie Bobusiu:) i dla innych zainteresowanych:

 

W rozrządzie jest tylko jedna cecha. Znajduje się na kole napędzającym wałek rozrządu. Za tym kołem, na blasze, do której przykręcana jest pokrywa rozrządu znajduje sie kreska/cecha. Te mają się pokryć.

Wał korbowy ustawić klinem do góry, klin musi być w pionie - łatwo zauważyć jak będzie inaczej. Napęd do pompy, można założyć teraz, albo potem razem z pompą. Składamy klamora do kupy. Mając założone koło zamachowe, zakładamy na obudowę zapadkę. Zapadka posiada 3 położenia: WTR czyli początek wtrysku, WYŁ czyli pozycja neutralna oraz GMP czyli górny martwy punkt. Właczamy na WTR, kręcimy aż zaskoczy. Pompę wtryskową ustawiamy tak, żeby następną sekcją, która miała podać paliwo była pierwsza. Ważne jest ażeby na sprzęgiełku była regulacja mniej więcej taka sama w obie strony. Zakładamy pompę i zegarem ustawiamy początek wtrysku(regulacja na sprzęgiełku). Początek wtrysku 27 stopni przed GMP.


Bykom - Stop! Poprawna pisownia i ortografia w Internecie. Dbajmy o język ojczysty.
Kupię prawą pokrywę deski rozdzielczej do Ursusa C385 i pochodnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

No musze ci przyznać rację z tym że dla silnika pracującego na wysokich obrotach(tj. kombajn) początek wtrysku to 29stopni, mam 3 silniki w tym jeden w kombajnie na dwóch na deklu jest 29 to silniki z kombajnów, a na jednym z autobusu 27, a przy ustawianiu rozrządu najłatwiej wyjąć koło pośrednie, bo widziałem jak niektórzy inne cuda rozkręcają, a zamiast pilnować czy klin na wale korbowym jest do góry to od razu zaciąć na gmp ,ale można i tak, o ile ktoś nie założył źle koła zamachowego o 180 stopni, bo to też widziałem.

Jawa moge wrzucić foto dla rozwiania reszty wątpliwości, bo mam rozebrany silnik


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xsc    56

Jakim zegarem ustawiacie poczatek wtrysku?

Edytowano przez xsc

Nie matura, lecz chęć szczera zrobi z Ciebie oficera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszP    2

Jest to manometr, przykręcany zamiast pierwszej rurki na pompie. Jedyny sęk, to to ażeby mieć odpowietrzony układ paliwowy.


Bykom - Stop! Poprawna pisownia i ortografia w Internecie. Dbajmy o język ojczysty.
Kupię prawą pokrywę deski rozdzielczej do Ursusa C385 i pochodnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xsc    56

aha. I on jest na tyle czuly? My to zawsze z kapilara ustawiamy.


Nie matura, lecz chęć szczera zrobi z Ciebie oficera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Kapilarnie to jest kilkustopniowy rozrzut błędu, czyli jak się uda chyba że zamontuje się ręczna pompe paliwa przed pompą wtryskową i nabije ciśnienie to wtedy można się dokładnie i szybko bawić z pompą


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xsc    56

Akurat w ciagniakach i kombajnach problemu nie ma, bo sa reczne pompki. W instrukcjach tak polecaja.


Nie matura, lecz chęć szczera zrobi z Ciebie oficera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jawa3398    0

bobytempelton. jesli mozesz to wrzuc te foty. Juz chyba sobie poradzilem. Ale jak bys mogl to je wrzuc porownam sobie czy wszystko sie zgadza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziemek256    13

A ja dziś Bizonka odpaliłem po zimowym śnie. Włożyłem akumulatorki pod pompowałem paliwo - obrócił dosłownie 3 razy i silniczek chodził w miarę równo, dymiąc przy tym na niebiesko.

Przedmuchałem go troche i wziąłem się za rozbieranie. Prawa strona rozebrana (wyjęta chłodnica, filtr pow, odkręcone łapy silnika...) Od rana biorę się za lewą stronę i wyciągamy silnik. Mam tylko nadzieję że Cyklop go udźwignie...


It's My Life...
 

JD...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

@xsc chodziło mi o zewnętrzną ręczną pompe paliwa, podobną do towotnicy daje ona ciśnienie do ok 80bar, wpina ją się właśnie zamiast tej ręcznej pompki , nabija się ciśnienie obraca kilka razy walkiem pompy wtryskowej czy sprzęgłem pompy oczywiście odkręconym i problem zapowietrzonej pompy znika, wtedy śmiało można zamontować zamiast kapilary zegar bez ryzyka że tam jest powietrze w paliwie i pokłuci pomiar, jak pisał @łukaszP o problemie z odpowietrzeniem ,oczywiście trzeba też zalać rurkę buordona ropą z zegarem do góry gwintem i sprawnie szybko odwrócić i dokręcić choć mi się to nie zawsze udaje, i tak się coś wyleje... ale nawet zwykłą kapilarą jest o niebo dokładniej z pompą wstępa o wyższym ciśnieniu , ta ręczna daje liche ciśnienie.

Tylko jak chcecie wyjmować cyklopem silnik to dla bezpieczeństwa w zawór redukcyjny ten za pompą w cyklopie wsadźcie 10groszy zatkajcie rurkę tę bo baku poprostu, a ten przy rozdzielaczu dokręćcie na full, żeby niezłapać zonka, silnik waży ok 650kg a cyklop ma udźwig ok 500 kg, a jeszcze przecież jakieś dłuższe ramie chyba trzeba dokoptować.Ja mam suwnicę w wiacie do 3ton zakładam czy wyjmuje silnik w ok 20min B) sam oczywiście , chodzi mi gdy jest już wszystko porozkręcane tylko zdjąć, nawet się nie spoce :)


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziemek256    13

Silnik wyjęty i rozbebeszony... Poszło sprawnie, podkręciłem zawór przeciążeniowy w Cyklopie i na wolnych obr go podniósł.

Silnik rozebrany - 4 tuleje złom... :( Wybiliśmy wszystkie 6, jutro trzeba będzie pojeździć poszukać części. Jaki komplet naprawczy byście polecili?


It's My Life...
 

JD...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

wymien tuleje i pierscienie :) a jak tam tloki??

 

aa a panewki git?? czy juz czerwone??

Edytowano przez kravter

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Ja polecam chromowe tuleje najdroższe niestety ale najtrwalsze mahle krotoszyn b.dobra firma, niektórzy mówią że to sparciała firma i to złom , a wg. mnie musieli młotkiem wbijać te tuleje żeby je zepsuć. Tylko pamiętaj do tulei chromowej pierścienie grafitowe czyli żeliwne szaro-czarne (nie srebrne), a tłok jak piszesz że tuleja do wymiany to płaszcz też ma zdeformowany, kup całe komplety wywalisz 2tys zł, ale spokój napisz jak głowica i wał


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziemek256    13

Dzięks.:) Tłoki też sie tylko do wymiany nadają... Denka mają podziubane, w 2 są nawet spore wżery... Będe szukał całego kompletu naprawczego, najlepiej chrom... Panewki też raczej nowe dostanie. Kurde że ten silnik jeszcze chodził, na tulejach są wżery, 2 pierścienie się rozsypały, a co ciekawe miał założone długie tłoki a na nich po 3 pierścienie. po wyjęciu pierwszego tłoka myślałem że założy się po 4 nowe i jeszcze będzie chodził ale na kolejnych cylindrach to nie ma sensu... A co ciekawe Bizon w zeszłe żniwa naprawde mocy nie tracił, tyle tylko żę spalał olej... ;)

 

 

 

 

 

Głowica wydaje się w porządku, zawory nie siadły jeszcze głęboko w gniazdach, wystają od 1 mm za gniazda, trzeba tylko dobrze wyczyścić kolektor ssący... Wał też rys nie ma, w pracy przy rozgrzanym silniku ciśnienie na 3 trzymał a zimny koło 5. Ale panewki raczej nowe dostanie, maleńkie zarysowania się pojawiły.

Edytowano przez ziemek256

It's My Life...
 

JD...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Krzysztof_kc
      Pomocy. Jak wymontować pompę wtryskową w ciągniku Renaulr 145-14TX
    • Przez Dzidek122
      Witam. 
      Mam problem ze sprężarka w mf 255,bierze olej
      Nie jest mi potrzebna, dlatego chcę ją wymontowac, proszę o jakieś wskazówki 
       
    • Przez Blusik
      Witam 

      Mam silnik 1HC102 po remoncie (jeszcze na dotarciu) na nowym tłoku z PRL. Otóż gdy uruchomie silnik wszystko działa itp. Ale jak silnik jest nagrzany wydaje mi się za bardzo to nawet filtrem szczeliowym nie moge zakręcić. Za zimny zakręca lekko a jak jest rozgrzany to trzeba się silować z zaworem. Silnika po zgaszeniu nie da sie odpalić trzeba w 2 osoby. Samemu nie dam rady poprostu troche przekrece i już nie umiem przegwałcić . Niewiem czy winna jest dawka paliwa czy może regulacje wytrysku trzeba przeprowadzić. Jeśli tal to pod którym ma byc wtrysk miedzy PP 2000 a GMP w którym miejscu miejscu połowa, 3/4?. Z drugiej strony wydaje mi się,ze jak soe.nagrzeje na manometrzr pokazuje 0bar ciśnienia oleju na wolnych a na gazoe chyba z 1 jak jest zimny pokazuje z 4 bar a na wolnych z 1 i grosz. Czy tu tez cos trzeba regulować? Pozdrawiam
    • Przez ProMmm
      Witam mam problem ponieważ strasznie grzeje mi się ciągnik john deere 2140 bez napędu na kwadratowej kabinie. Wymienilem pompę wody oraz chłodnice na nową, uszczelka pod głowicą też jest nowa, a ciągnik jak się grzal tak się grzeje dalej. Proszę o pomoc bo już nie wiem co mogę jeszcze zrobic.

    • Przez Marecki2922
      Witam , dostałem myjkę która nie odpala grzania wody prawdopodobnie padł czujnik przepływu wody i moje pytanie jak go sprawdzić  ,czy można ten czujnik zmostkować w celu sprawdzenia ?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj