Lukasz6666

Słabe i wolne wspomaganie w renault 113.14

Polecane posty

Lukasz6666    0

Witam,

postanowiłem wzmocnić i przyspieszyć wspomaganie w swojej reni , ale nie wiem jaki oryginalnie powinien być orbitrol i odpowiednia do niego pompa .Wspomaganie chodzi tak wolno że nie idzie manewrować na polu (ponad 3 pełne obroty w jedną strone od jazd na wprost do pełnego skrętu ). Czy wystarczy wymienić orbitrol, czy trzeba też siłownik i pompe ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Czyli nie jesteś pewien czy pompa, orbitol i siłownik są oryginalne?

Jak siłownik jest za duży to w tedy lżej się kreci ale za to więcej obrotów trzeba zrobić kierownicą.

Bardzo ciężko się kręci? Zwrotnice lekko się obracają?

Ja bym zaczął od pomiaru ciśnienia oraz oddania orbitol do sprawdzenia.

Jaki masz obecnie orbitol, średnice siłownika i pompę, zapewne masz w tandemie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz6666    0

Traktor był kupiony od handlarza, widać było że siłownik był kombinowany tz: zle złożony. Ale kupowałem go w grudniu przy -11*C i w tedy na zimnym oleju było dobrze .Silnik nie był malowany i nie widać śladów odkręcania na pompie ,wiec chyba jest oryginalna. A co do orbitrola to nie mam pojęcia , musiał bym odkręcić obudowę zbiornika i podejrzeć. Na zgaszonym silniku mogę bez większych problemów kręcić kierownicą do pewnego stopina , a na zapalonym pół obrotu i już nie idzie kręcić trzeba ruszać wtedy idzie ale i tak dość wolno.Postaram się wrzucić fotki pompy i siłownika za moment . 

post-146985-0-77864800-1434120175_thumb.jpg

post-146985-0-20611900-1434120201_thumb.jpg

Edytowano przez Lukasz6666

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1150

na początek zobacz na zwrotnice, mogło wylecieć łożysko i teraz się zatarło wszystko

pewnie masz za mały orbitol, z tego co pamiętam powinien być 100, ale przed wymianą sprawdz ciśnienie na wyjściach

dobrze byłoby wiedzieć co masz w skrzyni


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz6666    0

pompa ma takie numery 1515 500 013
                                             161
                                             030


Orbitrol to danfoss OSP B 80 ON
                              NO. 150N0026


Zwrotnice są cymes zero luzu i chodzą lekko, skrzynia nie wyje i nie ma problemów ze zmiana biegów olej jest nowy .

 


Może handlarz założył mniejszy orbitrol niż trzeba bo taniej go wyszło niż kupować taki jak trzeba czyli droższy.Zresztą pompa też nie jest pierwszej młodości może nie dawać takiego ciśnienia jak trzeba.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1150

orbitol mam chyba nawet taki sam, więc pewnie pierwszy montaż, z pewnością nie jest za mały


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1150

też bym w to celował, tym bardziej że pisałeś o lekkim kręceniu na zgaszonym


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
igorr    0

jakie powinno byc cisnienie na wyjsciach z pompy do orbitrola?

U mnie wspomaganie jest w miare dobre na zimnym oleju a w miare jak olej sie zagrzewa wspomaganie zanika co moze byc za przyczyna?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    63

W orbitrolu nie da się stwierdzić jednoznacznie jakie powinno być ciśnienie. Jak nie kręcisz kierownicą (jeśli po drodze nie ma żadnych zaworów podnoszący ciśnienie) to przepływ jest swobodny - brak ciśnienia. Jeśli skręcasz kierownicą to ciśnienie rośnie (w zależności od oporu kół), u mnie na postoju było od 60 do 110, dopiero jak koła skręciły na ful to ciśnienie wzrosło do 180. Wiem że orbitrole mają dwa zawory ciśnieniowe - jeden na 160 lub 180 a drugi tzw. graniczny lub szokowy na 180 lub 200. Nie pamiętam dokładnie tych ciśnień ale różnica była o 20 bar.

 

U mnie też orbitrol był walnięty to ciśnienie rosło mi do 200 bar a kierownica ciężko chodziła na wolnych obrotach. Jeśli reszta hydrauliki działa poprawnie to ja stawiał bym na orbitrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz6666    0

W reniach 113.14 montowanie są pompy dwu sekcyjne o wydajności 8/11. Ja chciał bym zamontować mocniejszą 16/11, tylko nie wiem czy mocowanie do silnika będzie pasować ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
    • Przez Mati3005
      Witam, Panowie mam pytanie odnośnie ustawienia balansera, tłumika drgań zwał jak zwał, przy remoncie silnika mechanik nie zaznaczył położenia wału względem ustawienia balansera, i teraz podczas pracy są odczuwalne drgania na ciagniku, nie wiem jeszcze jak z sila przy ciężkiej pracy bo na razie tylko pracował z opryskiwaczem ale takich drgań przed remontem nie było wiem ze ma być ustawione dwa skrajne tłoki w GMP i teraz pytanie czy jest gdzieś na kole od wału oznaczenie tego czy czeka mnie metoda prób i błędów ze śrubokrętem we wtrysku?? 🙂 na balanserze jest oznaczenie na kole zębatym, za pomoc dziękuję 
    • Przez Wojtas974
      witam tak jak w tytule, nie mogę wrzucić tych biegów, 3 i 4 wchodzi normalnie, ktoś miał podobny problem?
    • Przez BartekMaruszewski
      Witam. W mojej renówce pojawił się problem z włączającym się napędem, a mianowicie podczas jazdy bez różnicy czy wolno czy szybko, na niskich czy wysokich obrotach zapala się i po jakimś czasie gaśnie (albo nawet miga) kontrolka od ręcznego, co za tym idzie czuć i słychać jak zaczyna ciągnąć przedni napęd. Potrafi włączyć się nawet jadąc po drodze co jest dość uciążliwe. Jeśli ktoś orientuje się w czym może być  problem byłbym wdzięczny za odpowiedź. Renault 103.54 16x16  mechaniczna. Pozdrawiam 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj