Ogon988

Montaż chłodnicy oleju.

Polecane posty

Ogon988    18

Witam. Czy ktoś już u siebie montował chłodnicę oleju silnikowego, jak wygląda sprawa z podpięciem przewodów do silnika ?

Myślałem nad podpięciem się pod korpus filta oleju ale nie chciał bym przeciążać głównej pompy (Ciśnienie po dogrzaniu 4atm , po wpięciu chłodnicy w układ na pewno się zmniejszy) dlatego widzi mi się montaż dodatkowej pompki (np. elektrycznej) i wpiąć się z prawej strony do miski pod kompresorem jednakze pewnie pompka oleju by się szybko wyekspolatowała.

Z racji , że nie mam kompresora więc został mi przewód od jego smarowania, Jeśli w ten przewód wpieło się jakąś malutką chłodnicę ,  to może by to działało jednak niepokoi mnie to gdyż z tego przewodu  płynie mały strumień i wydajność chłodzenie by była mała.

 

Czekam na propozycje. : )

 

Silnik perkins ad3,152 (mf 255 , c360 3p)

korpus

http://ursusy.pl/p/2015/04/korpus-filtra-oleju-mf-235-255-ursus-2812-3512-4924030451.jpg

 

 

 

Edytowano przez Ogon988

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Pierwsze pytanie brzmi: po co montować chłodnicę oleju, skoro ten silnik ma bardzo dobre chłodzenie, nawet przy najcięższych pracach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    1037

u mnie dostawał jeszcze bardziej i dobrze było zalej dobry olej i załóż wentylator od 360 bo on ma 6 łopatek a 3p ma 4.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Podpięcie chłodnicy pod malutki przewodzik do smarowania sprężarki nic nie da. Za mały przepływ oleju. Chłodzenie praktycznie nie będzie odczuwalne. jedynym sensownym rozwiązaniem jest włożenie wymiennika ciepła miedzy podstawę filtra oleju a filtr. jak to mam miejsce w niektórych turbodoładowanych perkinsach. Jednak jest to bez sensu bo ten silnik nie jest jakoś mocno obciążony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ogon988    18

Teraz zauwazylem , ze mozna by bylo podpiac chlodnice pod otwór do którego jest wkrecony czujnik. Ten otwór jest całkiem duży.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jak chcesz zatrzeć silnik to możesz tak zrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ogon988    18

Dlaczego odrazu zatrzeć? Manometr/czujnik wkręci się w korpus filtra oleju. Chyba , że chodzi ci o zbyt schłodzony olej który pogarsza smarowanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jeżeli masz taki tok rozumowania to od razu odpuść sobie te pomysły. Jak wykręcisz czujnik to olej będzie miał swobodne ujście z magistrali. Zastanów się jakie wtedy będzie ciśnienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Wyjaśnij jakie masz objawy podczas pracy, że skłaniają cię do montażu chłodnicy olejowej.

 

Temperatura płynu chłodniczego?

Ciśnienie oleju na gorącym silniku?

 

Dlaczego uważasz, że prawidłowy montaż chłodnicy osłabi ciśnienie oleju, a dodatkowo wyeksploatuje pompę?

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ogon988    18

Elektrotechnik , masz w sumie rację.

mtracz , wyczytałem na tym forum. Poza tym wyjaśnij w jaki sposób  prawidłowo oczywiście można zamontować przy tym silniku chłodnice oleju aby nie było żadnych spadków, konkrety.

Edytowano przez Ogon988

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Jak by to była zwykła 60 to nie ma problemu bo wcinasz się w rurkę układu smarowania na przystawce od filtra oleju a w twoim przypadku musisz się dorobić podstawę pod obudowę filtra oleju która zamknie układ ciśnienia oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ogon988    18

Teraz już rozumiem, musi być dokładnie jak na poniższym zdjęciu. Chyba jedyny sensowny sposób to właśnie podstawka pod filtr, pasowało by też jakoś sprytnie schować tą chłodniczkę.. pierwsza myśl to koło chłodnicy ale będzie prawdopodobieństwo że będzie przechłodzony olej. Co o tym sądzicie?

Rys_1.jpg

Edytowano przez Ogon988

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ASOGCURSUS    21

Najsprytniej zamontować chłodniczkę od ciągnika ursus 6014 przy zastosowaniu przejściówki


Naprawy ciągników Ursus,regeneracja pomp hydraulicznych tłoczkowych i podnośników,sprzęgieł WOM,montaż niezależnej hydrauliki zewnętrznej ,zwiększanie udźwigu podnośnika o 1000kg w ciągnikach Ursus 4514,5314 tel. 513982414

 

Kupię uszkodzone sprzęgła hydruliczne wom  Massey Ferguson

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    576

Powinna być  między filtrem oleju a blokiem, tak mają VW w   chłodniczkę  oleju wodną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    1037

jak już chcesz się bawić to najprościej zrobić jak tomek73 pisze.chociaż uważam że nie ma potrzeby

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Wymiennik ciepła powinien być miedzy podstawą filtra oleju a filtrem. To jest najprostszy montaż. Do wielu silników są dostępne właśnie takie zestawy. Montaż tego w tym silniku jest mało sensowny. Nie ma on dysz natryskujących olej na tłoki. Prze co olej odbiera mniej ciepła. Ja bym zainwestował w dobry olej np mobil delvac zalany na maksa i w sprawny układ chłodzenia cieczy. Morze być jak ktoś pisał wentylator z 6 łopatkami i nowa czysta chłodnica. Montaż chłodnicy oleju w takim silniku to przerost formy nad treścią. Bo może być tak, że termostat i tak będzie przymykał nadmiar chłodzenia. Napisze jeszcze raz bo już pisałem. Montaż instalacji chłodzącej pod jakieś wyjście do sprężarki czy czujnika oleju to bez sens. Bo za mało oleju tam płynie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    703

Jak coś to mam na zbyciu wentylator do tego perkinsa na 6 łopatek. Pierwsze słyszę aby się te silnik komuś przegrzewał. Jak masz problemy z temp. to sprawdź co się dzieje z silnikiem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W tym silniku układ chłodzenia jest tak wydajny, że nie potrzebny jest wentylator z 6 łopatkami. Ten z 4 nawet jest za duży. U mnie temperatura zbliżyła się do czerwonego pola podczas kultywatorowania ścierniska kultywatorem 2,7m w 40 stopniowym upale. Ciągnik miał tak ciężko, że na 2 biegu ledwo jechał. Ale na czerwone pole nie weszła, więc chłodzenie oleju jest zbędne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez andrev1822
      Witajcie. Otóż mam problem z MF 690 83r. Dzisiaj byłem w polu z gruberem 2.2m na 9 łap. Niby wszystko ok ale nie wiem jak ten ciągnik powinien iść. Na 1 biegu głównym środkowa do przodu a prawa do tyłu. I tu moje takie zaniepokojenie tak jakby nie wkręcał się na obroty pod obciążeniem raz zbiera dobrze a raz dusi się i schodzą mu obroty. Druga sprawa to to że jak wracałem do domu gruber w górę i na asfalcie 3 bieg na najszybszym przełożeniu i w pewnym momencie jakby coś go zaczynało dusić. Schodził z obrotów. Zatrzymałem się sprzęgło i gaz do oporu i ledwo ledwo i zaczął się wkręcać. Ewidentnie brak mocy. Podobnie zauważyłem jak ciagalem przyczepę że zbożem że nie ma siły pod delikatne wzniesienie. Musiałem redukować. Co może być? Pompa wtryskowa wtryski? Luzy ustawiałem już zaworowe na 0.3mm a ompe chcialem oddać ale gdzieś po robotach polowych. Doradzcie może ktoś miał taki przypadek
    • Przez deymonnn
      Kupiłem MF 255 i mam problem z podnośnikiem. Mianowicie cały czas jest maksymalnie podniesiony ( regulacja dźwignią od regulacji siłowej nic nie zmienia tzn nie ma żadnej reakcji) natomiast przy użyciu dźwigni od regulacji pozycyjnej są następujące objawy. przy ustawieniu na zakres regulacji ciśnieniowej przy minimalnym wydatku (dźwignia max do przodu) i obciążeniu ramion podnośnik opada natomiast po zwiększeniu wydatku lub przesunięciu w zakres regulacji pozycyjnej podnośnik idzie w górę i słychać jak pompa pracuje. Jeżeli ktoś miał taki problem proszę o pomoc bo nie chcę się za dużo narozbierać. Poprzedni właściciel jak pomajstrował przy tej dźwigni pod siedzeniem ( zmiana hydrauliki z podnośnika na zewnętrzną) i dźwignią od hydrauliki zewnętrznej uruchomił podnośnik że niby działał normalnie. Inna uszkodzona rzecz to WOM (jest ukręcony wałek włanczający przekaźnik i WOM chodzi cały czas w położeniu biegów zależnych) być może to ma jakiś związek. Od wtorku zabieram się za naprawę więc proszę o jakieś wskazówki
    • Przez ŻakowskiSławomir
      Witam, 2 miesiące temu w moim mf 255 wystąpił problem, zaczął w dużych ilościach pobierać olej. Oddałem go do mechanika bo niestety w temacie perkinsa jestem ciemny jak noc. Mechanik stwierdził że przyczyną były zdecydowanie za ciasto ustawione zawory i że silnik jest w bardzo dobrym stanie i nie trzeba nic robić prócz ustawienia zaworów. przy okazji wymieniony olej i wszystkie filtry. ciągnik pracował ok 2 godziny z rozsiewaczem i 4 godziny z pługiem 2 skibowym, zauważyłem jednak że ciut oleju ubyło, olej jest czysty, dobrze się nawet nie ubrudził. ciągnik ma moc,nie kopci, brzmi zdecydowanie lepiej jak przed ,,remontem,, Tak powinno być? silnik przy cięższej pracy ma prawo ciut oleju brać?
    • Przez rumcajsm10
      Witam serdecznie, Mam problem z EHR w MF3065, przestał działać z dnia na dzień, sterownik Autotronic, napięcia na złączu C1 pomierzone zgodnie ze wskazówkami w odnalezionym temacie i wszystko jest poprawnie (masa, stały+, napięcia po alternatorze 13,8v). Czujnik położenia ramion wygląda że ok oporność pomiędzy skrajnymi pinami 43,3 a pomiędzy sąsiednimi po 22 om. Nie jestem pewny zasilenia tego czujnika, gdzieś w książce wyczytałem że niby pomiędzy 6,2 a 7,2v prąd przemienny...? Ja nie mogę się tam niczego domierzyć, do tego środkowy pin w tej kostce zasilającej jest cofnięty (czy tak powinno być?). Jakie napięcie powinno być na zasileniu tego czujnika i na jakich pinach? @marian3p wygląda że Ty masz dużo wiedzy w tych tematach, może masz jeszcze jakieś pomysły? Będę wdzięczny za podpowiedź. Pozdrawiam Paweł.
    • Przez podkarpacierolnik71
      Witam
      w moim mf3070 licznik nie nabija motogodzin. Obroty pokazuje motogodzin już nie liczy . Pytanie moje gdzie  ten kabel zielony od kostki(zdjęcie) ma być podłączony?
      napiecie na nim pokazuje 7,8v
      z góry Dziekuje za pomoc 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj