bandit1945

case 885xl strzela napęd przy skrecie

Polecane posty

bandit1945    5

Witam. Mam problem z napędem w ciągniku. Gdy zawracam na kręconych kołach do oporu to słychać jakieś odgłosy strzykania... co to może być? Łożyska czy są tam jakieś tryby?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    28

Może posiadasz w przednim moście blokadę typu no-spin, jeżeli tak to jest to normalne przy skręcie w tego typu moście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    28

Zamiast klasycznego mechanizmu różnicowego z czterema satelitami i dwoma kołami koronowymi jest podwójne sprzęgło kłowe powodujące to, że w miarę możliwości obydwa koła równo ciągną. Przy maksymalnym skręcie jest duża różnica prędkości kół co powoduje przeskakiwanie zębów z jednej strony sprzęgła, z tąd to stukanie.

Tu masz przykładowe zdjęcia takiej blokady: https://www.google.pl/search?q=blokada+no-spin&biw=1280&bih=895&site=webhp&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=dwRzVeqdFISuygOnuICQBg&ved=0CAYQ_AUoAQ#tbm=isch&q=no-spin

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

A rodzaj podłoża po którym jeździsz robi różnicę?

Masz olej w przednim moście?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bandit1945    5

Trawa czy asfalt bez różnicy.. tak samo strzela... albo nawet bardziej tak chyrczy i trze.... ale baped ciagnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bandit1945    5

Teraz to chyrczy nawet jak się jedzie prosto na włączonym napędzie.... A jak się wyłączy to przestaje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    584

Najprawdopodobniej przeskakuje na frezach wałek napędowy przedniego mostu,lub na frezach wałka atakujacego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bandit1945    5

Ale to tak trze i chuczy... I naped ciągnie.. jak się na trawie skreci koła to trawę zrywa.... równo na każdym garbie bez przerw...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

może podkładki na mechanizmie różnicowym się wytarły. Tak czy siak jeżeli jesteś pewien, że ten dźwięk jest z mostu to musisz go rozebrać zanim całkiem coś się zmieli. Jeżeli to tylko podkładki to będzie na nich widać delikatne obtarcia ale to naprawdę nie wielkie...


Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, hydraulika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bandit1945    5

sprawdzałem w kołach te piasty tzn satelitY. odkrecilem kotek oleju i świecie po trybach to uszczerbien nie było. Olej też jest.
Napęd ciągnie równo i nic nie przeskakuje bo sprawdzałem . Wiazalem traktor do drzewa....
Ok czyli muszę rozbierać przedni most...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    75

Moim zdaniem gdzieś są luzy i dlatego stuka.Może sprawdz najpierw przekładnie przy kołach .Satelity mogą mieć luzy.

Edytowano przez krzysztofz14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    75

Ktoś może jeżdził bez oleju,potem wymienił łożyska ale tryby mogły się zużyć .Musisz rozebrać tą piastę i sprawdzić stan elementów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

drganie czuć na jednym i na drugim kole? Żeby zdjąć piastę i zajrzeć do środka to nie jest dużo roboty. Zobacz jeszcze jak wygląda olej w piastach i w moście, czy są opiłki.


Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, hydraulika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bandit1945    5

Olej jest czarny... ciężko powiedzieć na którym kole dokładnie... to coś tak chyrczy i aż coś przeskakuje na zakrętach na włączonym napędzie. A jak się wyłączy to wszystko jest ok. A jak się jedzie prosto na włączonym to nic się nie dzieje i pod obciążeniem tak samo na prostej jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

jak na prostej nic się nie dzieje, a na zakrętach jest szum i skakanie no to nie wiem na co czekasz. Przecież to od razu widać, że coś z mechanizmem różnicowym. Rozbieraj most i to jak najszybciej bo lepiej to już nie będzie bez rozebrania. A jak olej czarny jak smoła to pewnie wieki nie wymieniany, więc też dziwić nie ma się co za bardzo. 


Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, hydraulika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bandit1945    5

Rozebralalem most. Mechanizm jest w porządku. Tryby całe bez uszczerbień. Tylko delikatny luz jest na tych takich tarczkach czy podkladkach... ale to nie ma nic do tego chyba... gdzie dalej szukać. W zwolnicach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Złóż i zalej nowy odpowiedni olej przekładniowy do takiego mostu.

Firma dowolna, ale ma być z dopiskiem LS, do mechanizmów różnicowych z ograniczonym poślizgiem.

Starego, ani byle jakiego innego oleju nawet na próbę nie wlewaj. Tylko i wyłącznie odpowiedni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

To nie jest zwykła przekładnia która będzie pracować na przepracowanym starym oleju byle tłustym.

Tu ma być odpowiedni olej, a zestarzały olej traci swoje właściwości więc jest nic nie warty dla takiego mechanizmu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bandit1945    5

Rozebralem mechanizm riznicowy i na niektórych tarczkach jest wytarta ta czarna powłoka do metalu. I to pewnie będzie wina tego... trzeba założyć Nowe tarczka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    584

Tarczki są w celu zwiekszenia tarcia wewnetrznego mechanizmu róznicowego w mostach bez blokady. Ja dalej obstawiam zuzyte frezy na wałku napedowym (zrób znaki elementów współpracujących ).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez messot
      Witam
      Pacjent bliźniaczo podobny do case mx 
      Przy zmianie z 3 na 4 połbiegu delikatnie przydusza silnik i tak samo z 2 na 1
      z 1na 2 ok 
      Z 2 na 3 ok
      Z 3 na 2 ok
      Ciśnienia posprawdzane po 19 na każdym połbiegu
      Cewki podmienione z innego ciągnika 
      Obserwacje przy zmianie z 2 na 1 na drugim koszu ciśnienie spada do ok 15b na ułamek sekundy i dopiero spada liniowo
      Na pierwszym koszu narasta liniowo 
    • Przez agromichu
      Case 4220 podnośnik nie opada pod obciążeniem. Dodatkowo dźwignia od wysokości opadania podnośnika (ta do pługa) tylko podnośniła i opuszczała. Ostatnio tata jej używał i zaczął cały ciągnik drżeć i koniec końców coś się zrobiło tak, że teraz nawet podnośnik nie chce opaść pod obciążeniem. Nie wiem czy to ma znaczenie ale przy uchwycie cięgna centralnego od podnośnika wychodzi jakiś bolec i jest na wierzchu. Gdzie szukać przyczyny? Co to może być? Proszę o pomoc.
    • Przez agromichu
      Gdzie znajduje się pompa hydrauliczna w case 4220? Czy rozdzielacz może przepuszczać olej przez gniazdo? Mam problem z rosiewaczem amazone z hydraulicznymi zasuwami, które się same otwierają na rozgrzanym oleju i czasem jest problem z dźwigniami rozdzialacza ponieważ na rozgrzanym oleju jest problem z otwieraniem i zamykaniem zasów. Tak jakby fiksował rozdzielacz. Proszę o pomoc.
    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez dawid9721
      witam panowie pytanie w pewnym sensie banalne ale jak sprawdzacie poziom oleju w swoich casach posiadam 745xl i bagnet jest rozkręcany ile obrotów robicie przy odkręcaniu żeby zmierzyć dobrze poziom oleju
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj