MarcinParzych

Co wybrac Valtra N 103.4 czy Deutz Fahr 6130.4 ?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Witam. wraz z rodzicami jestesmy przed trudnym wyborem, mamy do wyboru te ciagniki. doradzcie co wy byscie kupili?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaschels    128

Analizując na szybko specyfikację to Deutz Fahr jest większy, mocniejszy ma podnośnik, wiecej koni oraz wieksze wyposarzenie. Deutz chyba ma oddzielnik zbiornik na hydraulikę.
Teraz musisz powiedzieć na ile hektarów oraz jakie masz maszny oraz jakie planuje w przyszłosci.  Jak daleko macie dilerów i jakie opinie o nich kraża oraz jaka różnica w cenie

Osobiscie polecam Deutz Fahra model 6130 to odpowiednik starych Agrotronów serii K 430, sam mam k 610 i jestem bardzo zadowolony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

25 ha i to ciagnik do wszystkiego czyli plug prasa agregat kosiarka siewnik transport... jutro poznam cene deutza , dilerzy w takich samych odleglosciach i nie ma u nas w okolicy takich ciagnikow zeby sie podpytac o opinie. myslelismy jeszcze o mc corniku i mf 5612... nie mozemy sie zdecydowac

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jarecki88    212

Massey Koleżanko Blondynko moim zdaniem ma najgorszy stosunek ceny do wyposażenia. Poza tym po przebojach z Korbankiem nikomu bym od nich niczego nie polecał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrad82    50

Jakich przebojach? rozwiń temat ... Valtra jest trochę niedopracowana i sporo pali... [mój kolega ma i sąsiad]

A może mf ? Jestem posiadaczem i uważam że to dobry ciągnik.....


kupie silos na pasze!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaschels    128
Napisano (edytowany)

A nie myślałeś o mniejszym modelu deutza serii 5 trochę słabszy ale na pewno by był z lepszym wyposażeniem ? Wtedy był porównywalny z Valtrą 103.

Taka mała rada ja na Twoim miejscu brałbym model mniejszy niż zamierzany, po gwarancji będziesz mógł zmienić mapę (większość modeli ciągników rożni się tylko mapą w tej samej serii w przedziale +- 30-40 KM) silnika z modelu wyżej i tym samym bedzie większa moc. Ja u siebie zaoszczędziłem tym sposobem 10 tys.

W sieprcu masz dilera Deutza oraz Kuboty z Drobina nie jest daleko, w Płocku masz New Hollanda czy bardzo blisko bo 30  km to można w 20 minut przejechać

a Valtre masz w Kutnie a to  ponad 50 km z drobina

 

użytkownik @filip3512 kupił niedawno nowego Deutza jego podpytaj. A co do zasięgnięcia opinii, masz całe wielkie forum i aktywnych użytkowników każdej marki, na pewno w promieniu 50 km od Drobina znajdziesz kogoś kto Ci pokaże ciągnik

Edytowano przez lukaschels

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaschels    128
Napisano (edytowany)

W  temacie podałeś ciągniki do 120 KM, wersję 5110/20 podciągniesz do 127 km,

Najpierw sprawdź ceny jakie sa różnice, też odpowiedz sobie na pytanie jakie chcesz wyposażenie, czego potrzebujesz.

 

ja przy tylu ha obstawiałbym przy serii 5, jednak gdybym planował rozwój gospodarstwa o kolejne hektary lub usługi brałby większego a nawet 6 cylindrowego (wtedy kupujesz większe maszyny, więcej zrobisz więcej zarobisz)

Edytowano przez lukaschels

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agrorobert    53
Napisano (edytowany)

dla jasności seria 5 to dawna seria k a seria  to stara seria m 

Seria 6  z tych mniejszych dobrze wyposażona dochodzi conowo do 300tys netto  a serie 5 bedziesz miał z 270tys netto w TTV czyli full wypas+ przedni podnośnik i wom

Ps: DF 6140 6cyl cena zaczyna się od 265tyś netto w wersji standard , cenniki nie sa aktualne bo sa z początku roku bo sie interesowałem   

Edytowano przez agrorobert

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszC5    23

Deutz ma trochę większy moment obrotowy i silnik ma lepszą charakterystykę,potrzebuje trochę mniejszych obrotów niż Valtra a to moim zdaniem spory plus dla Deutza.

Do tego pompy wysokiego ciśnienia od układu Common rail smarowane olejem a nie paliwem jak w Valrze i innych ciągnikach to też plus.

W Valtrze są do wyboru dwie skrzynie i od tego na którą się zdecydujesz zależy wynik tego porównania.

A nie myślałeś nad ciągnikami Same albo Lamborghini ?

Przeważnie są dużo tańsze niż Deutz,zwłaszcza Same a to jest to samo,tylko trochę różnią się wyposażeniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaschels    128
Napisano (edytowany)

Właśnie Seria 6  to następca K i M jednocześnie, do modelu 6140 to seria K a powyżej to już M. Zerknij na masy tych ciągników  i porównaj z seria K.

Seria 5 jest pomiędzy Agrofarmem a Agrotronem, (Agrofarm na sterydach)  Nawet jeżdżą nim odczuwa się że jest mniejszy od serii K pomimo zwiększonej mocy. Druga sprawa jest zupełnie inny silnik.

Seria 5 C to następca Agrofarma.

Dośc mocno namieszały te nowe serie, idąc w kierunku downsizingu, większa moc z mniejszej pojemności.

 

Najmniejsza 6 cylindrówka ma 135 KM, jednak u Ciebie może być za duża tu juz potrzeba maszyn aby wykorzystać moc i jakoś wychodzić ze spalaniem.

 

Same będzie tańszy o 5 tys, przy takim zakupie to nie ma znaczenia

Edytowano przez lukaschels

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie przy takim zakupie to niewiele... W tym momecie to wystarczy mi 115 km ale mysle troche przyszlosciowo jak 9 lat temu kupywalismy nowego ursusa to tez 80 km bylo wystarczajaco i myslelismy ze wystarczy jeszcze wlasnie nie mam cennikow, a powiedzcie mi czy wog deutz to dobry wybor, czy moze cos innego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PATr    409

Nie słuchaj ich, że za duży ciągnik spali ci więcej, u mnie 185 km w kosiarce tylnia 3,2m+ przednia 3,2m pali 30-40% mniej paliwa niż 140 km a jeden i drugi ma lekko, także w takie bajki nie wierz i bierz większy jeśli możesz(nie każdy może kupić większy z racji braku ziemi w MGR). Osobiście polecam ci valtrę mam dwie i nie ma na co narzekać, cena jest odpowiednia do jakośći, większość podzespołów jak w fendzie a elektroniki sporo mniej i cena prawie o połowę mniejsza,, a jak zdecydujesz to tylko od ciebie zależy, najlepiej pojeździć jednym i drugim i zobacz co ci bardziej odpowiada

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaschels    128

Ale pamiętaj spali mniej lub tyle samo jeśli zapniesz mu odpowiednie maszyny, dopóki będzie jeździł w zbyt małych będzie więcej palił. Podobnie w transporcie musisz zapiać konkretne przyczepy. Inaczej przepał będzie spory. Z tego co pisałeś ciągnik do wszystkiego a na pewno parku maszyn od razu też nie wymieniasz. Jednak wiadomo można szybciej jechać i szybciej zrobić i też oszczędność czasu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PATr    409

Jeśli będzie jechał szybciej to i automatycznie mniej spali przeliczeniowo na km czy hektar

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Parku maszynowego złego nie mam: plug unia tur 3+1, gruber brodnicy 2,7m siewnik famarolu 3m agregat bedzie 3,6m kosiarka 2,8m i w transporcie z przyczepa pronara 6t. Wydaje mi sie ze sprzet to na taki 100-115 konikow spokojnie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaschels    128

A jakie jeszcze masz ciągniki? Chodź na Twoim miejscu skłaniał bym się ku mocniej 4, mocny ciągnik do każdej pracy, w 6 musi nastąpić dywersyfikacja prac. Tez myślę ze do 120 spokojnie starczy ale jak wczesniej mowiles kiedyś 70 km to było szaleństwo

Druga strona jest taka ze w 4 może być np: problem z dopasowanie m nadbudowa go siewnika bo stabilność będzie bardzo słaba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Mam jeszcze ursusa 5714 a nadbudowany siewnik odpada bo sieje po 6 ha qq i zboza to lepszy szerszy agregat ;) a i tak w nowym ciagniku mysle o tuzie ;) w moich okolicach narazie na ziemie nie ma co liczyc bo min 50 kawalkow za 1ha trzeba dac a dzierżawy to calkiem nie ma... Narazie maszyn zmienial nie bede a w prasie pasowce z rotorem jak na kiedy to i 120 kucy sobie raczej poradzi :) a skok z 80 na 120 km to sie odczuje :D ciekawe wog jak cenowo seria 6 do seri 5 wyglada ;)

Edytowano przez MarcinParzych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
criskp86    30

Po co taki ciągnik na 25 ha?? to może od razu 200KM... taki ciągnik to musi mieć areał żeby się zamortyzował a tu jeszcze ograniczone możliwości powiększenia gospodarstwa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek8441    8

tez miałem taki problem xD miedzy Deutz fahr 6150 a valtra t 133

wybrałem valtre :) ponieważ valtra dała mi ciagnik na testy w paliwie okazała się bardzo oszczędna xD wieksze gabaryty i przede wszystkim jest składana w jednej fabryce :) a z tego co mi wiadomo Df jest Włoski i składaniec :) oczywiscie Df nie dał na testy ;/ Jak chcesz być zadowolony to kup valtre :) Polecam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez sebarr
      Witam, ciągnik valtra n123 z 2014 i 600h przebiegu po włączeniu park i chwili postoju nie chce ruszyć, ani do przodu ani do tyłu. Żadnej reakcji na ruchy rewersem. Wyświetla się książka i błędy 8101 031 003 i 8103 031 003. Jest to skrzynia 4 biegi i na każdym 3 połbiegi. Nie wiem jak  się nazywa skrzynia, bo to nie moja valtra piszę w imieniu starszego sąsiada. 
      Ktos umie coś pomóc? Znany komuś problem? 
    • Przez DamianDF
      Witam. Może ktoś spotkał się z podobno sytuacja i jest w stanie coś podpowiedzieć.
      Mianowicie, posiadam deutza fahra 5110G z adblue, którego zabrakło kilometr od domu. Po uzupełnieniu adblue w domu cały czas świeci się trójkąt (żółte ostrzeżenie z wykrzyknikiem) i dioda od adblue, w żaden sposób nie mogę tego wyłączyć, nie kasuje się to też kiedy odlacze prąd. Ktoś coś jest w stanie podpowiedzieć? Czy wgl można z tym jeździć, czy można jeździć bez adblue. Pozdrawiam 
    • Przez sebo92
      Witam. Chciałem się dowiedzieć opinii użytkowników na temat tego ciągnika. Konkretnie interesuje mnie roczniki 1990-1993 ze skrzynią 18x6 z jednym polbiegiem. O silniku wiem, najbardziej interesuje mnie skrzynia i hydraulika. Naprawiał ktoś taką skrzynie?
    • Przez Czaaro

    • Przez Crazyalert
      Witam!
      Dotyczy filtra Deutz (nie SDF), o nr 04131596, filtr paliwowy dokładny common rail.
      Filtr nowy zanieczyszczony opiłkami poprodukcyjnymi na gwincie wewnętrznym. Inne filtry z tej partii na półce w sklepie podobnie.
      Przedstawicielstwo sdf w Polsce reklamacji nie uznaje.
      Miał ktoś podobny problem, zazwyczaj użytkownicy nie sprawdzają co montują a serwisanci wcale, tylko zdjąć zaślepkę i wkręcić. później układy siadają ponieważ dbając i wymieniając filtry możemy zajechać układ paliwowy.
      Najlepiej gdyby filtry Deutz były zapakowane w folii zgrzewalnej i pudełku a nie tylko z zaślepką.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj