Dawidula94

Case 844s - Pompa hamulcowa

Polecane posty

Dawidula94    0

Witam, posiadam case 844s (4x4) jakiś czas temu wymieniłem pompkę hamulcową ponieważ nie nadawała się już do niczego. Problem mój dotyczy odpowietrzania hamulców, ponieważ kilka dni odpowietrzałem (pompowałem pedałem hamucla następnie odkręcając odpowietrzniki) do momentu gdy juz nie wydostawalo się powietrze i niby wszystko by było ok lecz po dłuższym postoju ciągnika pedał hamulca jest płytki (jak by był zapowietrzony) i trzeba podpompować aby troszeczkę było tego hamulca. Jaki może być tego powód może znacie sposoby na szybkie odpowietrzenie hamulców, proszę o pomoc :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peewee1984    91

Kilka dni odpowietrzales? To jakos na raty? Najprostszym sposobem na odpowietrzanie hamulcow jest wykorzystanie istniejacego ukladu czyli pompki hamulcowej. Wciskasz kilka razy hamulec, pozniej trzymasz a w tym czasie druga osoba( chyba ze masz dostep do tloczkow z kabiny operatora) odkreca odpowietrznik. Plyn wyplywa wezykiem do butelki (wersja ekologiczna) i jednoczesnie pedal powinien wpasc w podloge. Dokrecasz odpowietrznik i powtarzasz operacje kilkakrotnie, az w wyplywajacym plynie niepojawia sie powietrze. Oczywiscie trzeba w tym czasie kontrolowac poziom plynu w zbiorniczku aby niedopuscic do kolejnego zapowietrzenia. Niewiem jaki uklad jest w tym case, ale zdarza sie ze pompy sa ze soba polaczone przewodem, wiec lepiej machac obydwoma pedalami na raz.

Jakim plynem zalales hamulce? Standardowym DOT 4 czy jakims olejem? Sprawdzales w instrukcji jaki plyn jest w ukladzie hamulcowym?

Kolejne pytanie: ciagnik posiada instalacje hamulcow do przyczep, np hydrauliczna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dawidula94    0

dokładnie tak samo robiłem lecz to czasochłonne i trwało parę dni. pompkę zalałem olejem hydraulicznym stara pompka była na dot i uszczelniacze poszły wiec doradzono mi olej bo podobno w tych ciągnika się to stosuje.
wydaje mi się ze szczelny nie mam pojęcia jak to sprawdzić :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer24    22

jak zmieniłem kompletnie naprawczy pompki to zalałem takim olejem jak do wspomagania w samochódach i było dobrze miesiąc po czym znów pękla gumka nie wiem co bylo przyczyna i wtedy założylem nowa pompke od zuka i zalalem płynem i jest dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JACK36    2

Najłatwiej odpowietrzyc układ duża strzykawką z wężykiem.Nabierasz płynu w strzykawke i kolejno wpychasz w każdy odpowietrznik zaczynając od najdalszego od pompki aż płyn wraz z pęchezykami powietrza pojawi sie w zbiorniczu ,troszke pracy ale skuteczne.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peewee1984    91

Ja ostatnio odpowietrzalem w DF Agrotron i tez ciezko to szlo, az okazalo sie trzeba odpowietrznik bardziej wykrecic, jakies dwa obroty co najmniej, bo przy lekkim poluzowaniu jak w osobowce wyplywalo troche plynu i pedal wogole nie twardnial. Kupowales oryginalna pompe czy jakis zamiennik z innego pojazdu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JACK36    2

Czy płynu ubywa?Bo jezeli zastosowałes olej zamiast płynu ,uszczelniacze mogły stwardniec i łapie powietrze ,ewentualnie gubi płyn.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W moim 1056xl hamulce są olejowe i trzeba lać olej czerwony lotos adf czy coś takiego. Pompa jest zaraz pod przednia szybą i tam są dwa odpowietrzniki, ale to nie wszystko. nie wiem jak u ciebie ale u mnie są jeszcze odpowietrzniki w zwolnicach na tłokach. na zmianę trzeba odpowietrzac do skutku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

Jeżeli cylinderek jest w środku jak w C-360 itp to może cieknie a Ty tego nie widzisz i dlatego pedał nie robi sie twardy i non stop sie zapowietrza 


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peewee1984    91

Poszukaj sobie instrukcji od tego traktora i sprawdz jakiej kategorii plynem powinien byc zalany uklad hamulcowy. Czasami takie informacje sa wytloczone na korku od zbiorniczka jesli jest oryginalny. Po szybkiej pogawedce z google wychodzi na to ze ten case ma mokre hamulce wiec calkiem mozliwe ze sa zalane czerwonym olejem hydraulicznym case'a. Jezeli wczesniej byl zalany niewlasciwym plynem to mozliwe ze uszkodzeniu ulegl silownik hamujacy w kole i przez brak szczelnosci masz miekkii pedal. Na poczatek zakup wlasciwy plyn hamulcowy i odpowietrz jeszcze raz caly uklad zaczynajac od odpowietrzenia pompy hamulcowej ( zapewne masz dwie wiec kazda z osobna), pozniej kola i jesli posiada ten caignik hamulec hydrauliczny to przy rozdzielaczu od hamulcy tez mozesz miec odpowietrznik. Jezeli wszystko odpowietrzysz i dalej tak bedzie, a plynu nie bedzie ci ubywac to zapewne czeka cie kolejna wymiana pompy hamulcowej....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacek62    4

Gumka pękła bo nie ten płyn zalałeś.W silniku i skrzyni lej co chcesz ale do hydrauliki i hamulców trzeba się trzymać specyfikacji olejów Case bo szlag trafi uszczelnienia -gdzieś w temacie Case wklejona jest tabelka ze specyfikacją tych płynów i olejów nazwę mogą mieć różną i różnych producentów ale charakterystyka musi być zachowana.Na aukcji kupiłem z przesyłką 45zł -po regeneracji pomp hamulcowych zero wycieku już drugi rok .

post-38031-0-68312200-1433355623_thumb.jpg

Edytowano przez Jacek62

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dawidula94    0

W instrukcji piszę że płyn ma być HY-TRAN PLUS i nie jestem pewien jaki wybrać czy ten co kolega wyżej czy oryginał bo na allegro nie mogę znaleźć takiego jak w instrukcji, jedynie co znalazłem to to http://allegro.pl/olej-akcela-hy-tran-ultra-ultraction-5l-case-new-h-i5469654863.html. Do dnia dzisiejszego jakieś tam hamulce były na miękkim pedale wiec spróbowałem odpowietrzyć układ i co się okazało że lekko był na jednym kole zapowietrzony natomiast próbując odpowietrzyć pompkę okazało się ze odpowietrznikiem prawie w ogóle nie wyszedł olej dopiero po znaczącym odkręceniu odpowietrznika nie wielka ilość się pojawiła. Wywnioskowałem z tego że może olej hydrauliczny którym zalałem jest za gęsty i pompka nie może zassać przez swój mały otworek więc może ten http://allegro.pl/plyn-hamulcowy-akcela-brake-lhm-1l-case-i5503891904.html jest bardziej rzadszy co umożliwi prawidłową prace. Co o tym sądzicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Padykilos
      Witam, zwaracam się do was z prośbą o wytłumaczenie różnic pomiędzy tymi modelami. Na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo, a z tego co pamiętam to seria T5 zaczynała się od 99KM. Proszę o pomoc pozdrawiam . 
    • Przez lukasz0920
      Witam szukam instrukcji obsługi i katalogu części do case mx 135, sporo szukałem i nic darmowego nie znalazłem. Jeżeli nic nie znajdę będę musiał coś kupić. Może jakiś dobry użytkownik by udostępnił elektroniczna wersję np na Dropbox?
    • Przez Tomcase5130
      Witam koledzy. Mam problem z case 5130 rok 1996. Podczas jazdy gdy skrece koła na max traktor sie zatrzymuje. Gdy olej się nagrzeje. (częściej to występuje podczas cofania do tyłu). Może ktoś miał podobny przypadek? Czy może być to pompa na wykończeniu? 
      Pozdrowienia
    • Przez gandi77
      Witam potrzebuje pomocy zakupiłem ostatnio case mx 135 i nie ma w nim hamulca recznego myślę ze poszły tarcze hamulcowe, tylko mam taki problem nie wiem gdzie one sie znajdują czy ktoś może mi pomóc? nie mam żadnej instrukcji która by mi pomogła zlokalizować tarcze.
    • Przez gandi77
      Witam mam taki problem mam chyba zepsuty termostat w case mx 135 ponieważ silnik osiąga niską temperature pracy wczoraj przy agregacie ledwie przekroczył żółte pasmo na wskaźniku, czy może ktoś mi napisać gdzie ten termostat się znajduje w którym jest miejscu?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj