Polecane posty

Gość   
Gość

Cześć, 

Zastanawiam się nad wymianą same explorer na mf 6150. Ciągnik głównie do rozsiewacza opryskiwacza i tura. Pola mam dosyć daleko więc 40 km h musi być. Przy jakich obrotach silnika osiąga te 40 km? Powiedzmy ekonomiczna jazda 1900 obr max, ile km h i mniej więcej ile spali? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Nie każdy jest ustawuony na 40 a jeżeli będzie to przez te ustaeienie będzie tracił na mocy z racji przełozenia według mnie bez sensu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

To co są skrzynie dynashift i max 30 km bo będzie za słaby? Po to według mnie jest skrzynia biegów żeby dobrać odpowiedni bieg do pracy. A w transporcie 4 półbiegi to co za problem przełączyć D C B A

Ewentualnie jaki inny traktor, do 100 koni z półbiegami i 40 km / h

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

A wybacz źle zobaczyłem model myślałem 3050 a 6150 to tak bo sam chcialem taki kupć al postanowiłem dołożyć i kupić 6265 i mieć nowszy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin1529    0

Witam serdecznie. Jestem nowy na forum i nie chce zakładać nowego wątku na forum. Szukam jakiegoś ciągnika i rozglądam się za MF-ami. Ciągnik będzie pracował głównie w turze, kosiarce dyskowej i niedużym mulczerze. Myślałem o serii 3080,3090,3115 z turem i bez tura. Wszystko daleko. Znalazłem taki z turem https://m.olx.pl/d/oferta/massey-ferguson-6150-z-turem-sprezarka-CID757-IDMcBf5.html. Czy warto, może ktoś go oglądał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Kolega ma zdaje się z takim turem to tam nie idzie zaczepić narzędzi przystosowanych na euroramkę jakieś dziwne swoje mocowania ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Markusss    0

Witam Wszystkich jestem nowy wiec jeśli coś nie tak napisze to z góry przepraszam

Pytanie brzmi:

Czy miał ktoś taką przypadłość z EHR-em w MF6160 że od czasu do czasu jak go naleciało przy opuszczaniu w dół narzędzia roboczego zapalał się wykrzyknik czerwony i leciało narzędzie w dół ( w sensie sam opuszczał) tylko przy podnoszeniu w górę aby działało poprawnie. Krócej mówiąc każda inna pozycja poza podnoszeniem prowadziło do całkowitego opuszczenia narzędzia roboczego. Dopiero po jakimś czasie przejechaniu kawałka pola puszczało go i kontrolka przy wykrzykniku gasła i zaczynał działać normalnie na pozycji środkowej trzymał narzędzie na tej pozycji na jakiej się zatrzymało i można było sterować z błotnika a jak klineło się na dół to opuszczał. 

Z góry dziękuję za wyrozumiałość z tłumaczenia z mojego na polski i odp. Pozdrawiam  

 

JEŚLI TEMAT NIE W ODPOWIEDNIM MIEJSCU TO PRZEPRASZAM SIĘ WYNOSZE  :)

Edytowano przez Markusss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
19seba    12

Witam , chciałem zapytać czy modele 6110- 6140 są takie same gabarytowo a różnią sie tylko mocą ? Chce kupić taki traktor do opryskiwacza i rozsiewacza jako pomocniczy traktor ale widziałem 6140 i wydaje mi się duży jak na te moc, tzn jest raczej większy od mojego zts 8245 a potrzebuje coś mniejszego. Modele 6120 czy 6130 bedą mniejsze gabarytowo?  Sprawdzałem wymiary w internecie to pisze że wszystkie są identyczne. Może ma ktoś taki ciągnik do sprzedania ?

Edytowano przez 19seba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

to są te same traktory przeważnie na kołach 34 cale różniące się układałem zasilania silnika i tyle. 6150 jest na większym moście i kołach 38

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
    • Przez ziolek1996
      Czy ktoś z was posiada lub niedawno zakupił instrukcje z naprawami i obsługą MF3xxx? i czy są tam przydatne rzeczy?

      taka jak w linku
      https://allegro.pl/oferta/instrukcja-napraw-massey-ferguson-3050-3070-3060-9937756038?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj