Polecane posty

qba333    14

Witam.

Interesują mnie fergusony 6130-6150, co sadzicie o tych modelach?? Jaki był by koszt założenia tura. Głównie miał by pracować w prasie i w turze. Czasami też z pługiem 4 skibowym na słabych V klasy ziemi. Jakieś 20ha. Czy była by możliwość wzięcia jakiegoś dobrego kredytu dla rolnika na zakup tego ciągnika?? A i jeszcze jedno, czy taki ciągnik nie będzie miał problemu w prasie zmienno komorowej pasowej z rotorem (do rozdrabniania słomy, sianokiszonki). Dopiero będę musiał kupić tą prasę, ale na to jeszcze czas, najpierw muszę wiedzieć jaki ciągnik będzie z tym pracował. Do prasy jeszcze trochę czasu mam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

MF 6130, 6140, 6150 maja odpowiednio 85KM, 90KM, 95KM

 

6150 na lekkich ziemiach spokojnie poradzi sobie z pługiem 5x35 czy 4x45, w stałokomorowej prasie z rotorem da rade, w zmiennokomorowej nie wiem.

 

Tura chcesz nowego? Poszukaj informacji w tym dziale http://www.agrofoto.pl/forum/Ladowacze-f49.html bo jest straszny rozrzut cen w zależności od producenta i osprzętu.

 

Z kredytów nie korzystam więc tu nie doradze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qba333    14

a moze macie jakies inne propozycje fergusona 80-90km ktory był by tanszy a moze lepszy??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja posiadam MF6140 90km z turem 96 rok polecam takiego małe spalanie 4 zagonowe szerokie będzie dawał sobie rade jak i również prasa.


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelmf    234

ja posiadam mf6150 jest mocny mało pali a co do prasy to kup prasę na bele 120 *120 to są najlepsze bele i polecał bym pwasę welger są bardzo prostew obsłudze i mało awaryjne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ariss    25

a co z turbina w tych modelach bo turbo musi po właczniu i przed wyłaczeniem ciągnika troche na wolnych obrotach pochodzić i czy nie lepiej wziąść 6160 czy 6170

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może nawet nie musi chodzić chwilkę tylko najważniejsze jest żeby zejść na niskie obroty i dopiero wtedy zgasić silnik nie można tylko gasić go z wysokich obrotów ale to chyba wystempuje we wszystkich ciągnikach wyposażonych w turbo?.


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ariss    25

no tak i własnie tego sie boje bo mam teraz 4 zwykła a jak przesiade sie na 4T to zgasze go tak i turbina do wymiany i choć 6 będzie może maiała większy promień skrętu to zdecyduje się na nią

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Myślę że jeżeli gasił byś go z wysokich obr turbina by od razu się nie zepsuła moim zdaniem nie ma wcale obaw aby się bać Turbiny ważne aby dbać o silnik w czas wymieniać olej i stosować odpowiedni a na pewno posłuży dużo lat.


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ariss    25

ale 110 czy 100 ma zawsze wiecej siły w zapasie a w agregatem uprawowo siewnym to trzeba troche mocy na moich glebach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian20    29

Ja szukam tego modelu ciągnika do swojego gospodarstwa. przesiadam się z 3060 i mam wiele nadziei co do tego ciagnika. Jak narazie szukam. Oglądam rózne wersje wyposażeń. Kabina jest bardzo ciekawa, dużo ładniejsza od 3060. rewers przy kierownicy super zwłaszcza ,że planuje założyć ładowacz czołowy i to przy nim najwiecej by pracował. Podoba mi sie tez skrzynia jednak zastanawiam się czy lepsza bedzie Dyna czy Speedshift?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja w MF 6140 mam tura i powiem że praca jest przyjemna szkoda że wydechu nie ma przy słupku kabiny ale nie jest źle.

Dobrze by było gdybyś trafił na wersję EURO-LINE. Jeżeli ciągnik miałby pracować tylko w ładowaczu czołowym to skrzynia Speed-shift powinna wystarczyć, w Dyna shifcie miałbyś więcej półbiegów. W serii 6100 w większości tych modeli było montowana przekładnia Dyna tak wynika z moich obserwacji Speed - shift jest mało.


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian20    29

ja własnie trafiam albo na speed-shift-y albo na dyna ale w słabym stanie. ogólnie mało jest tych ciagników w ogłoszeniach. ba kilka i ciągle te same. ma ktoś moze takiego do sprzedania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRZEMOxD11    10

A jak to jest z tym rewersem u tych MF-ów z seri 6000, słyszałem że są one elektrohydrauliczne lecz do zmiany kierunku jazdy trzeba wcisnąć sprzęgło i to w nich się psuje i koszty napraw są bardzo duże. Przeczytałem że nawet do 25tyś, czy to prawda ?. Z góry dziękuje za odpowiedz Pozdrawiam ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

Tak tak z tym ze trzeba wciskac to racja:) powiem CI tak ze ja w 6120 mialem awarie rewersu, to koszty byly takie mechanik 1000zl, tryby zalatwial nie nowe tylko jakis tam ma co rozbieraja Mf na czesci i sprzedaja, to 2 tryby i 2 synchronizatory cos kolo 2 tys jak pamietam, i jeszcze byly widelki ktore w serwisie powiedzieli mi 1300zl (szok) on chcial mi za pol ceny, a ja wzialem do spawacza zeby napawal i zaplacilem 50zl. to razem wychodzi 3000zl a moze mniej bylo tylko mowie Ci ze nie pamietam juz. Jakby CI Korbanki to robily to same czesci jakie u nich drogie a jeszcze jak dwoch mechanikow od nich to z 10000zl to pewnie bys zaplacil jak nic. Osobiscie teraz sam bym sie tego podjal, bo wcale tak duzo roboty nie ma zeby to wyciagnac i wymienic czesci:) Sam ten mechanik powiedzial ze te tryby siadly przez to ze te widelki sie wytarly, i jakby byl mechaniczny rewers to by dalo sie zauwazyc ze cos nie tak, a tak to zamiast sie wrzucic do konca zeby sie wszystko zazebilo, to nie do konca sie wrzucaly i cisnienie je trzymalo i wiadomo po czasie wszystko wyszlo i z pola zjechalem tylko na wstecznym bo do przodu juz kupa zgrzytu byla. Ale o koszty sie nie boj bo nie jest tak zle chyba zeby Ci wszystko serwis robil to co innego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRZEMOxD11    10

Ja mam dopiero zamiar kupić MF-a a mianowicie model 6150 z 95r i to był by mój pierwszy MF,ogólnie to o nich nic nie wiem co się psuje jaki spalanie i tak dalej chciałem się dowiedzieć coś o nim. Wiadomo w ciemno się ciągnika nie kupuje. I on ma właśnie rewers elektrohydrauliczny a przeważnie ten rewers jest bez użycia sprzęgła a tu akurat nie, dziwnie to pomyśleli ale co na to poradzić. Na co zwrócić uwagę gdy się kupuje MF-a ?.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

Mozesz sie ze mna nie zgodzic ale jesli chcesz kupic typowy ciagnik do pola to radzilbym Ci np 6160 on jest 6 cylindrowy bez turbo, a ten co Ty chcesz to jest z turbem i obstawiam ze w polu wiecej spali troche od tej 6, Przede wszystkim to zwroc uwage jak pracuje silnik i skrzynia czy wszystkie biegi w porzadku chodza, dobrze popatrzec czy widac cos czy przy nim robione czy nie, i jeszcze czy przedni walek itp chodza Ehr tez sprawdz, to tak w skrocie:) Wiadomo do srodka mu nie zajrzysz chocbys chcial

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRZEMOxD11    10

Wiesz mam tego ferdka blisko nie całe 20km ode mnie, i gdyby był w miarę dobry to wezmę tego. Trudno ile spali to spali, pytam tak z ciekawości gdzie u niego zmienia się biegi pod obciążeniem i który jest najszybszy A-D ?.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRZEMOxD11    10

Bezpieczniki już znalazłem, chciałem się jeszcze zapytać użytkowników Massey Ferguson-ów z serii 61xx czy mają jakieś blokady prędkości bo mój ma coś takiego gdy przekroczę 30,04 km/h to zaczyna migać pół bieg na którym jadę a jeśli prędkość będzie rosła wszystkie kontrolki półbiegów zaczną mrugać i przełącza mnie z D na C.Dodam jeszcze że ciągnik został sprowadzony z Francji. Czy one mają tak oryginalnie czy coś jest nie tak ?. Z góry dziękuje za odpowiedz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

Tak maja blokade, Pewnie tak ten komputer jest zaprogramowany ze do 30 km/h. Popytaj sie na forum moze ktos bedzei wiedzial czy da sie to zrobic samemu, a jak nie to niestety serwis, moze sie myle ale mysle ze pare minut i by bylo po sprawie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRZEMOxD11    10

Mi to nie przeszkadza ze jedzie 30km/h, chciałem się upewnić tylko czy wszystko jest w porządku bo dopiero MF-a kupiłem i nie wiem co jest jak ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
    • Przez ziolek1996
      Czy ktoś z was posiada lub niedawno zakupił instrukcje z naprawami i obsługą MF3xxx? i czy są tam przydatne rzeczy?

      taka jak w linku
      https://allegro.pl/oferta/instrukcja-napraw-massey-ferguson-3050-3070-3060-9937756038?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj