Skocz do zawartości

Zdjęcie

władimiriec t25


2630 odpowiedzi na ten temat

#1521 Share razor275

razor275

    CBŚ

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 2171 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Tarnów
  • Zainteresowania:Rolnictwo , myślistwo , motoryzacja

Napisany 17 marzec 2012 - 22:00

władimiriec t25

Niedawno zakupiłem Władka A2, powoli remontujemy go od podstaw. Z tego co było widać przy rozbieraniu nikt nic przy nim wcześniej nie robił. Fabrycznie miał skrzynię z jedną dźwignią, zakupiłem lewarek z dwiema i teraz mam pytanie: Co powinno być wkręcone w nagwintowany otwór z boku, tam gdzie strzela "palec" od rewersu?

Kolego , w ten nagwintowany otwór powinien być wkręcony taki czujnik , który nie pozwala na uruchomienie ciągnika gdy jest "na biegu" :) Osobiście mam odłączony tren czujnik .

Bakteria to jedyna forma kultury u niektórych ludzi


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
władimiriec t25 Dzisiaj, 12:41
  •  

#1522 Share GoRAL1

GoRAL1

    mlody rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 2478 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 marzec 2012 - 22:03

władimiriec t25 Ten czójnik to wszyscy maj odłczony, bo to jest niepraktyczne

#1523 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 marzec 2012 - 22:28

władimiriec t25 Zmieniając skrzynię na dwie dźwignie należy wyjąc taką blachę blokady (wycięta blacha umieszczona na przykrywie skrzyni, trzyma się na jednej śrubie) od tego czujnika.
Jeśli się jej nie wyjmie nie będzie możliwości włożenia biegu.
Blacha blokady od wersji dwu dźwigniowej jest inaczej wycięta na rewers.
Nie wiem czy jest dotepny inny wybierak ale w wersji z jedna dźwignia wodzik od rewersu ma szerokie wycięcie co powoduje że później dźwignia będzie miała duży skok, więc poszukać innego wybieraka albo wymienić, przerobić zbierak wodzika.
W sumie dla mnie gra nie warta świeczki ale może komuś nie pasować. Sama zmiana na dwie dźwignie to i tak spore udogodnienie.

#1524 Share wlatcakomaruf

wlatcakomaruf

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 96 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dolnośląskie

Napisany 18 marzec 2012 - 07:17

władimiriec t25 Co do tej blachy to widziałem właśnie, że trzeba ją usunąć. Miałem tylko wątpliwości co do tego otworu, po prostu myślałem, ze przychodzi tam jakiś zatrzask żeby ta dźwignia nie latała tak po tym wodziku. Boję się, że na koleinach może wybijać bieg swoim pędem. Co prawda sprężynki od zatrzasków mam nowe o jakieś 12mm dłuższe i twardsze od starych ale chyba pomyśle nad jakimś zatrzaskiem w tamto miejsce.

Edytowany przez wlatcakomaruf, 18 marzec 2012 - 07:18.


#1525 Share Witek2010

Witek2010

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 633 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:RBI
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

    Migotka :)
    Garaż
    Rolnictwo

Napisany 18 marzec 2012 - 11:28

władimiriec t25 Tą blaszkę można przesunąć a potem przycisnąć śrubą tą co się zakręca lewarek i nie będzie wracać. Inaczej to chyba trzeba pokrywę skrzyni ściągnąć, żeby to wyciągnąć. A żeby pokrywę wyciągnąć to wszystkie rurki hydrauliczne za dużo roboty.
"Wizualnie prezentował się naprawdę ładnie: szerokie nadkola, agresywne kształty i ultranowoczesne rozwiązania powodowały, że kobiety piszczały na sam jego widok" -> T-25 :D

#1526 Share wlatcakomaruf

wlatcakomaruf

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 96 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dolnośląskie

Napisany 18 marzec 2012 - 18:37

władimiriec t25 Ja mam i tak cały ciągnik rozebrany, remontuję skrzynię, hamulce, wszelkie uszczelnienia, tłoczysko, rozdzielacz, silnik. Powoli mi to idzie, bo nie zawsze mam czas. Chcę zrobić go porządnie żeby mieć spokój na lata. Na części wydałem już około 1000zł a pewnie przy składaniu jeszcze coś wyjdzie. Staram się wszelkie zużyte części wymieniać na nowe. Zaglądam wszędzie gdzie się da. Mam nadzieję, że letem uda mi się go już uruchomić. Napewno nie raz jeszcze tu bedę zaglądał.


Może mi ktoś napisać dokładnie jak powinny być ułożone pierścienie?
I- chromowany, nie ma żadnego znaku,
II i III - miedziowane, posiadają ruski napis WIERZCH,
ostatnie zgarniające i tu problem. Wiem, że trzeba połączyć je w pary jeden plaski jeden z wytłoczeniami. Ten z wytłoczeniem na dół wytłoczeniem do góry a ten płaski jak? Krawędź pierścienia nie jest symetryczna z jednej strony jest skos i nie wiem, w którą stronę go skierować? Tak jak ten niżej czy odwrotnie? Ta krawędź jest bliżej jednego boku pierścienia i zastanawiam się czy grubszą płaszczyzną do tego spodniego pierscienia czy do wyżłobienia w tłoku?

#1527 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 marzec 2012 - 19:38

władimiriec t25 Przecież pierścienie są w zestawie poukładane i te które mają być odpowiednio założone mają znak góra(TOP).

Poczytaj, pooglądaj może coś ci się przyda http://www.pierscien...erscieniach.php

#1528 Share wlatcakomaruf

wlatcakomaruf

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 96 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dolnośląskie

Napisany 18 marzec 2012 - 21:33

władimiriec t25 No ja właśnie miałem tak poukładane ze zgarniające z wybraniami były razem i zgarniające płaskie razem. A takie ułożenie raczej nie spełni swojej roli...

pierscien.jpg Tak jak na moim rysunku widać, jest to przekrój boczny pierścienia. 2 z nich są i z dołu i z góry płaskie, a 2 z dołu mają wybrania (zaznaczyłem je na czerwono). Wyczytałem, że pierścienie zgarniające powinienem skompletować parami inny z innym, ten z wytłoczeniem dać na dół ale wytłoczeniem ku górze. Nie wiem natomiast jak ma być obrócony ten z płaską płaszczyzną? Czy tak jak na rysunku, skosem ku górze, czy tak jak zgarniający z wytłoczeniem, wytłoczeniem ku górze a skosem ku dole? Mam nadzieję, że opisałem dokładnie o co mi chodzi.

#1529 Share krzychu28055

krzychu28055

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 54 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Rz-ów
  • Zainteresowania:Motoryzacja

Napisany 20 marzec 2012 - 16:38

władimiriec t25 Witam. Czeka mnie kupno akumulatorów i rozrusznika z przekładnią. I tu moje pytanie czy jeden aku 125Ah da radę np: przy -25 czy lepiej kupić 2x 6V165Ah?

Edytowany przez krzychu28055, 20 marzec 2012 - 16:40.


#1530 Share pawel807

pawel807

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 266 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Powiat Rycki

Napisany 20 marzec 2012 - 17:24

władimiriec t25 Ja mam rozrusznik z przekładnia i jeden akumulator 12 V 125 AH . Pali na dotyk. Paliłem w w zimę przy bardzo niskiej temperaturze bez żadnej świecy, bez żadnego grzania oleju, i mnie nie zawiódł ani razu. Kiedy nie podszedłem charat i pali. Więc jak najbardziej mówię że wystarczy jeden akumulator.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
władimiriec t25 Dzisiaj, 12:41
  •  

#1531 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2078 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 20 marzec 2012 - 17:30

władimiriec t25 http://www.agrofoto....v-do-t25wladka/ poczytaj ten temat

#1532 Share Geo

Geo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 549 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Białystok
  • Zainteresowania:Ciekawostki naukowe i nie tylko

Napisany 20 marzec 2012 - 21:42

władimiriec t25 Akumulatory 6V są już robione tylko dla rolników więc producenci nie przykładają się do jakości. Lepiej jest kupić jeden 12V, ale o dużym prądzie rozruchu - zimą się przyda. Poza tym im cięższy akumulator tym większe prawdopodbieństwo, że jest porządnie zrobiony czyli ma odpowiednią ilość ołowiu :).
Ostatnio kupiłem alumulator 12V 170 Ah Jenoxa i zastanowiła mnie gwarancja. 18 miesięcy i jak oddasz na gwarancji do reklamacji to mają 14 dni na rozpatrzenie, chyba, że i tu kuriozum wg mnie, termin ten może ulec wydłużeniu do 30 dni w przypadku konieczności przeprowadzenia dodatkowych badań laboratoryjnych. Dodatkowo nie przysługuje na ten okres akumulator zastępczy, a w przypadku uznania reklamacji nie przysługuje zwrot pieniędzy tylko wymiana na nowy akumulator. To wg mnie też ciekawy zapis, bo w bardzo niekorzystnym wypadku możemy nie mieć akumulatora przez 9 miesięcy i w czasie trwania gwarancji nic nie możemy zrobić, a dodatkowo przez te 9 miesięcy nie możemy używać traktora. I nawet jak 9 razy zostanie nam uznana reklamacja dalej będziemy dostawać ten sam wadliwy model akumulatora i nigdy nie możemy żądać zwrotu pieniędzy. Oczywiście opisuję ekstremalny przypadek. Ciekawe jak się mają takie zapisy do prawa?

#1533 Share Rafix2

Rafix2

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 5 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 marzec 2012 - 23:19

władimiriec t25 Witam! Mam Władka od 3 miesięcy - jest to mój pierwszy traktor - i ciągle się go uczę i dostosowuję do siebie. Poszukuję jakiejś cierpliwej osoby, aby odpowiedziała mi na kilka pytań na temat mojej maszyny. Może być to np. przez GG lub mejlowo.
Chcę zrobić sobie skrzynkę na narzędzia w kabinie po prawej stronie na błotniku (chyba ze sklejki) oraz wykorzystać wnękę po zdemontowanej instalacji ogrzewania na taką "kaburę" np. na butelkę z wodą lub jakieś większe narzędzie. Zaznaczam, że mam tą małą oryginalną kabinę. Posiada ktoś zdjęcia ze swoich kabin ciągnikowych z takimi "instalacjami" to bym prosił o fotki. Może od kogoś wykorzystam jakiś patent.

#1534 Share wlatcakomaruf

wlatcakomaruf

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 96 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dolnośląskie

Napisany 21 marzec 2012 - 10:55

władimiriec t25 Panowie pilnie potrzebuję dokładnej odpowiedzi na zadane powyżej przeze mnie pytanie dotyczące ułożenia pierścieni. Na starych tłokach mam oba skosy skierowane ku górze, czyli tak jak na załączonym wcześniej rysunku. Czy to jest poprawne ułożenie pierścieni? Nie mam pewności, czy wcześniej ktoś nie grzebał w silniku.

#1535 Share Geo

Geo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 549 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Białystok
  • Zainteresowania:Ciekawostki naukowe i nie tylko

Napisany 21 marzec 2012 - 14:20

władimiriec t25

Witam! Mam Władka od 3 miesięcy - jest to mój pierwszy traktor - i ciągle się go uczę i dostosowuję do siebie. Poszukuję jakiejś cierpliwej osoby, aby odpowiedziała mi na kilka pytań na temat mojej maszyny. Może być to np. przez GG lub mejlowo.
Chcę zrobić sobie skrzynkę na narzędzia w kabinie po prawej stronie na błotniku (chyba ze sklejki) oraz wykorzystać wnękę po zdemontowanej instalacji ogrzewania na taką "kaburę" np. na butelkę z wodą lub jakieś większe narzędzie. Zaznaczam, że mam tą małą oryginalną kabinę. Posiada ktoś zdjęcia ze swoich kabin ciągnikowych z takimi "instalacjami" to bym prosił o fotki. Może od kogoś wykorzystam jakiś patent.


Ja oryginalną skrzynkę na narzędzia wyrzuciłem z kabiny. Za to zrobiłem sobie taką "zagrodę" na narzędzia pod siedzeniem po lewej stronie czyli tuż przy drzwiach. Od strony siedzenia i od tylnej małej szyby przykręciłem kawałek pasa transmisyjnego (może być pasek gumy) szerokości około 10 cm i grubości około 5 mm, a więc dość sztywny, ale na tyle elastyczny, że ładnie się dopasował. Z przodu mam przykręconą listewkę od młocarni (bo jest mocna i nasączona impregnatem, no i dlatego, że pasowała i miałem ja pod ręką). Ale może być jakaś sklejka albo blacha. Powstał taki kojec na podstawowe klucze, nożyki do kosiarki, zawleczki i kilka śrub. To samo można zrobić po drugiej stronie siedzenia, ale ja mam tylko z jednej strony. A pas dałem dlatego żeby mi klucze nie wpadały pod siedzenie, albo żeby większym kluczem nie wybić okna z tyłu. Uważam, że to bardzo praktyczne rozwiązanie.

#1536 Share Damianxxx

Damianxxx

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 5 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 marzec 2012 - 20:51

władimiriec t25 ja mam orginalnie zamontowaną skrzynkę narzedziową po lewej stronie na blotniku w srodku kabiny i jest wystarczająco

#1537 Share volvo

volvo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 768 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Złoczew
  • Zainteresowania:Historia,motoryzacja,technika

Napisany 21 marzec 2012 - 21:36

władimiriec t25 Przykręciłem pod siedzeniem z lewej strony skrzynkę od snopowiązałki

#1538 Share Geo

Geo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 549 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Białystok
  • Zainteresowania:Ciekawostki naukowe i nie tylko

Napisany 23 marzec 2012 - 20:02

władimiriec t25

Panowie pilnie potrzebuję dokładnej odpowiedzi na zadane powyżej przeze mnie pytanie dotyczące ułożenia pierścieni. Na starych tłokach mam oba skosy skierowane ku górze, czyli tak jak na załączonym wcześniej rysunku. Czy to jest poprawne ułożenie pierścieni? Nie mam pewności, czy wcześniej ktoś nie grzebał w silniku.

Najlepiej znajdź instrukcję od władka. Może jakiś sąsiad ma. W mojej instrukcji jest rysunek tłoka i dokładnie jest pokazane który pierścień jak ma być ustawiony. Na moim rysunku jest tłok z 5 rowkami. Od góry:
1. pierścień uszczelniający chromowany - jest płaski więc nie ma znaczenia jak go założysz,
2. pierścień uszczekniający drugi - szerszą stroną do dołu (napisem BERX czyli wierzch do góry),
3. pierścień uszczelniający trzeci (taki sam jak drugi) - też szerszą częścią do dołu (napisem BERX czyli wierzch do góry),
4 i 5 - pierścieie zgarniające (idą po 2 na jeden rowek) - od góry w tym samym rowku tłoka powinien być założony pierścień z rowiem drenażowym (rowiek do dołu), a od dołu pierścień bez rowka. Wygląda to tak że oba tą szerszą częścią do góry.
Zamki kolejnych pierścieni powinny być ustawione pod kątem 90o względem siebie.
Pierścienie po założeniu w rowki tłoka i przy obracaniu tłoka dokoła jego osi w położeniu poziomym powinny się wsuwać płynnie pod własnym cięzarem.

#1539 Share wlatcakomaruf

wlatcakomaruf

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 96 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dolnośląskie

Napisany 24 marzec 2012 - 21:00

władimiriec t25

Najlepiej znajdź instrukcję od władka. Może jakiś sąsiad ma. W mojej instrukcji jest rysunek tłoka i dokładnie jest pokazane który pierścień jak ma być ustawiony. Na moim rysunku jest tłok z 5 rowkami. Od góry:
1. pierścień uszczelniający chromowany - jest płaski więc nie ma znaczenia jak go założysz,
2. pierścień uszczekniający drugi - szerszą stroną do dołu (napisem BERX czyli wierzch do góry),
3. pierścień uszczelniający trzeci (taki sam jak drugi) - też szerszą częścią do dołu (napisem BERX czyli wierzch do góry),
4 i 5 - pierścieie zgarniające (idą po 2 na jeden rowek) - od góry w tym samym rowku tłoka powinien być założony pierścień z rowiem drenażowym (rowiek do dołu), a od dołu pierścień bez rowka. Wygląda to tak że oba tą szerszą częścią do góry.
Zamki kolejnych pierścieni powinny być ustawione pod kątem 90o względem siebie.
Pierścienie po założeniu w rowki tłoka i przy obracaniu tłoka dokoła jego osi w położeniu poziomym powinny się wsuwać płynnie pod własnym cięzarem.


Dokładnie o to mi chodziło! Tylko, że dzisiaj pozakładałem pierścienie ale dobrze wiedzieć, że zrobiłem to poprawnie.
Oryginalne tłoki miałem z 4 rowkami, te nowe mają właśnie 5. Na dniach postaram się poskładać silnik, choć do uruchomienia jeszcze daleka droga.
Dziękuję za odpowiedź.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
władimiriec t25 Dzisiaj, 12:41
  •  

#1540 Share Piotruniu25

Piotruniu25

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2176 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team.

Napisany 26 marzec 2012 - 18:47

władimiriec t25 Na których otworach Władek więcej uniesie,a na pierwszej od siłownika czy trzeciej?

Podobne tematy