Skocz do zawartości

Zdjęcie

władimiriec t25


2630 odpowiedzi na ten temat

#1361 Share Geo

Geo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 549 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Białystok
  • Zainteresowania:Ciekawostki naukowe i nie tylko

Napisany 29 grudzień 2011 - 11:27

władimiriec t25 Nie wiem czy robię to prawidłowo, ale tak właśnie ustawiam i jak do tej pory jest dobrze.
Na początek sprawdź czy przypadkiem luzy zaworowe nie są dobre. Bo jeśli są dobre to lepiej nie ruszać :).
1. Wyciągam dźwignię od odprężnika, żeby łatwiej dało się kręcić wałem korbowym. Nie mówię już o odkręceniu pokrywy zaworów ;).
2. Pokręcam wałem korbowym za pomocą koła pasowego od strony alternatora. Zwykle kręci się dość lekko, ale luzy zwykle regulowałem latem. Są chyba takie 2 punkty kiedy jest trochę ciężej kręcić, ale generalnie ręka wystarczy ;).
3. Pokręcając wałem obserwuję dźwignie zaworowe i kiedy pojawi się luz na którejś dźwigni pokręcam do momentu kiedy luz będzie największy i w tym miejscu reguluję luz zaworowy, tzn wsuwam szczelinomierz i ustawiam luz za pomocą wkrętu regulacyjnego. Po skontrowaniu nakrętką jeszcze raz sprawdzam, bo czasami pokręcając nakrętką kontrującą można nieco pokręcić też śrubą regulacyjną. Jeśli luz mi się nie podoba znów luzuję nakrętkę i ustawiam luz od nowa. Tak robię na każdym zaworze.
W momencie kiedy zawór jest podparty przez popychacz szczelinomierza nie da się wsunąć, więc nie da się raczej pomylić momentu w którym należy ustawiać luz.
Przy okazji spójrz ogólnie na wygląd klawiatury. Czy np. olej jest na całej klawiaturze i na obu głowicach. Mi się kiedyś przydarzyło, że przytkał się przewód doprowadzający olej do głowicy i jakiś czas popychacze pracowały bez oleju. Myślę, że nie było to długo, bo głowica chodzi do dziś i nic się nie dzieje niepokojącego.
A na koniec WMT i BMT to to to samo, bo w cyrylicy litera B jest czytana jako nasze W. Litery M i T są takie same w obu alfabetach.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
władimiriec t25 Dzisiaj, 07:08
  •  

#1362 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 29 grudzień 2011 - 14:34

władimiriec t25 Dokładnie tak jak piszesz robiłem, wszystko pod głowicą jest w takim tłustym gęstym olejowym nalocie. Zacząłem od sprawdzenia czy luzy są w normie ale okazało się że na obydwóch zaworach w każdym cylindrze jest ok, 0,40, więc ustawiłem na 0,30. Czy dżwigienki zaworowe mogą mieć boczny luz? A jeśli chodzi o ten gęsty olejowy nalot to chyba raczej nie powinno go być, przed chwilą robiłem zawory w samochodzie i tam wszystko było w żadkim oleju. Na początku się przestraszyłem że nie mam wcale luzu na zaworach dolotowych, ale po chwili zastanowienia przypomniałem sobie że wyciągnąłem odprężnik, po ponownym wciśnięciu odprężnika luz powrócił :lol:

Edytowany przez Piotrek94, 29 grudzień 2011 - 16:11.


#1363 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 grudzień 2011 - 18:38

władimiriec t25 Nie powinno być luzu zaworu na boki. Masz głowice do regeneracji.
A ten gęsty olejowy nalot to też coś nie bardzo. Podejrzewam, że to przez jeżdżenie na kiepskim oleju, nie koniecznie ostatnio, a kiedyś kiedy superole to były najgorsze oleje potrafiły się odkładać na ścianach silnika.

#1364 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 29 grudzień 2011 - 19:05

władimiriec t25 zawór nie ma luzu na boki tylko dźwignia zaworowa tak jak na rusynku: http://www.fotosik.p...d01a87c70b.html . Olej zawsze zmieniany regularnie, od kilku lat lany Lotos Milvus, być może to pozostałość właśnie po tych starych superolach, ale ten nalot tylko pod pokrywą jest, inne miejsca w silniku czyste, nalot z klawiatury i wszystkiego dookoła wyczyszczę i wszystko powinno być ok

Edytowany przez Piotrek94, 29 grudzień 2011 - 19:19.


#1365 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 grudzień 2011 - 20:11

władimiriec t25 Tam też nie powinno być luzu, zużyła się tulejka. Trzeba to regenerować - wymienić. Zdejmij ją i zobacz jak wygląda w środku czy był tam olej, A najlepiej odkręć całą klawiaturę i przedmuchaj kanał olejowy.

#1366 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 29 grudzień 2011 - 22:11

władimiriec t25 Ten osad który pokrywa wszystko pod pokrywą zaworów jest tego typu http://www.agrofoto....ge/217876-t-25/ , czyli taki przyschniety olej. Rozbiorę klawiaturę i przedmucham te kanaliki, ale jak okaże się że kanalik zapchał się w głowicy to czy też mogę śmiało kompresorem tam dmuchać, nie zatka się przez to gdzieś głębiej gdzie raczej o dostep będzie trudno?

#1367 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 31 grudzień 2011 - 21:21

władimiriec t25 Jak się kolego przyjrzysz to zasilenie oleju do głowicy idzie rurką przykręcaną od góry głowicy tuż przy kolektorach. Możesz tam odkręcić i dmuchać.
Albo odkręcić tę rurkę od bloku silnika i jednocześnie będziesz dmuchał dwie głowice.
Albo po przedmuchaniu klawiatury i złożeniu odpal ciągnik i patrz jak pojawia się olej na głowicy czy na wszystkich 4 popychaczach zaworów pojawia się olej, jak jest to wszystko gra.

#1368 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 31 grudzień 2011 - 23:12

władimiriec t25 Dzisiaj zrobiłem dokładnie tak jak napisałeś. Na początku sprawdziłem czy w ogóle była klawiatura smarowana, po zgaszeniu silnika zdjąłem pokrywy głowic i okazało się że olej był chociaż nie w takiej ilości jak powinien być. Odkręciłem tą rurkę od bloku (tą obok podłączenia manometru oleju) i porządnie przedmuchałem. Trochę brudu wyleciało, na szczęście kanaliki nie były zapchane, tylko zmniejszyła się ich średnica, klawiaturę i góre głowicy oczyściłem z tego osadu olejowego szmatką namoczoną w ropie. Odpaliłem i ponownie sprawdziłem stan, wszystko już było pokryte czyściutkim olejem. Teraz już wszystko powinno być ok ;)

Edytowany przez Piotrek94, 31 grudzień 2011 - 23:17.


#1369 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 styczeń 2012 - 13:27

władimiriec t25 Jak sprawdzałeś czy olej idzie na głowice- klawiaturę to mogłeś to robić bez przykrywek.
Przez tę chwile pracy silnika olej nigdzie nie poleci a będziesz dokładnie widział jak szybko pojawia się i czy wszędzie równo.
Ale jak tak to spoko że wszystko OK.

#1370 Share wieslaw16

wieslaw16

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1015 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 styczeń 2012 - 22:12

władimiriec t25

Macie jakiś pomysł co do wstawienia szerszego ogumienia do władka?, pracuje nim trochę na podmokłych łąkach i czasami są problemy przy standardowym ogumieniu.

Witam jak masz ustawiony na normalnym prześwicie proponuj od C360 ja mam ok. 10 lat już założone i też mam takie łąki i chodzi jak czołg nie topi się.Mam go 29 lat od nowości na różnych oponach już latał ale nie ma jak właśnie na wpół zjeżdżonych od 60-siątki.Pozdrawiam wiesław16

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
władimiriec t25 Dzisiaj, 07:08
  •  

#1371 Share Piotruniu25

Piotruniu25

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2176 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team.

Napisany 03 styczeń 2012 - 14:10

władimiriec t25 Szersze opony wciskałeś na oryginalne felgi?

#1372 Share Witek2010

Witek2010

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 633 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:RBI
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

    Migotka :)
    Garaż
    Rolnictwo

Napisany 06 styczeń 2012 - 19:25

władimiriec t25 http://allegro.pl/ws...2039177366.html -> Kupił już ktoś może? :lol:
"Wizualnie prezentował się naprawdę ładnie: szerokie nadkola, agresywne kształty i ultranowoczesne rozwiązania powodowały, że kobiety piszczały na sam jego widok" -> T-25 :D

#1373 Share Geo

Geo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 549 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Białystok
  • Zainteresowania:Ciekawostki naukowe i nie tylko

Napisany 06 styczeń 2012 - 23:56

władimiriec t25 Nie bardzo rozumiem - wyjmuje się starą kolumnę i zakłada wałek. A gdzie kolumna i puszka z kluczykiem, włącznikiem kierunkowskazów i świateł? Nie trzeba nic przerabiać, spawać :)?
Po drugie co jeśli ktoś ma sprężarkę?
Dlaczego tego nie zrobili jak należy? Tzn w miejsce pompy hydraulicznej należałoby zamontować pompę z wałkiem przelotowym a na niej pompę wspomagania?
To tyle moich uwag, Poza tym wygląda dobrze.
I taniej byłoby chyba kupić za około 100 zł krótsze ramie kolumny kierowniczej i wspomaganie gotowe ;).
http://allegro.pl/ws...2015949651.html

#1374 Share Witek2010

Witek2010

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 633 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:RBI
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

    Migotka :)
    Garaż
    Rolnictwo

Napisany 07 styczeń 2012 - 19:41

władimiriec t25 Mnie te ramię zastanawia głównie cena tutaj po 100 zł a ja w sklepie kupiłem za 45 zł i nie wiem czy to jakiś "chiński" ale jeszcze nie założyłem także nie wiem. Ale z tego co piszą to pomaga to krótsze ramię.
"Wizualnie prezentował się naprawdę ładnie: szerokie nadkola, agresywne kształty i ultranowoczesne rozwiązania powodowały, że kobiety piszczały na sam jego widok" -> T-25 :D

#1375 Share pawel807

pawel807

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 266 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Powiat Rycki

Napisany 07 styczeń 2012 - 20:24

władimiriec t25 Pomaga pomaga.

Ja mam skrócone ramie przy kolumnie, a wydłużone przy zwrotnicy i kierownica mi chodzi tak teraz.




#1376 Share Witek11

Witek11

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 66 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 styczeń 2012 - 13:37

władimiriec t25 Mnie zastanawia jedno, stosując krótsze ramię od wspomagania przy kolumnie a wydłużając przy kole, tym samym zmniejszamy kąt skrętu przednich kół. A może ja się mylę?? ale z teoretycznego punktu widzenia dla mnie tak to się przedstawia...

#1377 Share razor275

razor275

    CBŚ

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 2171 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Tarnów
  • Zainteresowania:Rolnictwo , myślistwo , motoryzacja

Napisany 08 styczeń 2012 - 13:49

władimiriec t25 Żeby wykonać taki sam skręt jak w ciągniku bez żadnych zmian musimy obrócić więcej razy kierownicą , ja tak to rozumie :D Aha i kąt skrętu się chyba nie zmniejsza . Jak źle mówię to mnie poprawcie :)

Bakteria to jedyna forma kultury u niektórych ludzi


#1378 Share Witek11

Witek11

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 66 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 styczeń 2012 - 15:11

władimiriec t25 Więcej razy kierownicą nie obrócisz gdyż na przekładni jest możliwych chyba 5,5obr w jedną i drugą stronę. Czyli z tego wynikałoby że lżejsze kręcenie kierownicą odbywa się kosztem kąta skrętu przednich kół. Teraz pytanie to tych którzy mają takie cudo zamontowane o ile się zmniejsza??

Edytowany przez Witek11, 08 styczeń 2012 - 15:13.


#1379 Share Witek2010

Witek2010

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 633 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:RBI
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

    Migotka :)
    Garaż
    Rolnictwo

Napisany 08 styczeń 2012 - 18:45

władimiriec t25 Z tego co ja pamiętam to jest około tego coś 5,5 obrotów ale od początku do końca kręcenia kierownicą. Potem trzeba to podzielić i ustawić na środku tylko ciekawe właśnie to jest bo powinien być skręt mniejszy (powinno zabraknąć obrotów kierownicą. Ale może ograniczniki mają ok ale na tym filmie powyżej widać, że skręt jest duży a w kolumnie ślimak nie zeskakuje także trudno to osądzić jak się tego nie widzi na żywo... :unsure:
"Wizualnie prezentował się naprawdę ładnie: szerokie nadkola, agresywne kształty i ultranowoczesne rozwiązania powodowały, że kobiety piszczały na sam jego widok" -> T-25 :D

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
władimiriec t25 Dzisiaj, 07:08
  •  

#1380 Share volvo

volvo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 768 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Złoczew
  • Zainteresowania:Historia,motoryzacja,technika

Napisany 08 styczeń 2012 - 19:26

władimiriec t25 Ja mam skrócony wąs przy przekładni i skręt jest taki sam jak wcześniej na długim a kręci się o wiele lżej

Podobne tematy