emuel

władimiriec t25

Polecane posty

Dokładnie tak jak piszecie.... Jeśli terenowe wbije za daleko to się blokuje, ale jeśli wyczuje kiedy zatrzask blokuje to jest ok i sprzęgło odbija jak należy. Nie wiem dokładnie ile wycięć ma wałek od szosa- teren, ale czuć pod ręką ze wskakuje trochę dalej niż powinien. Gdy się lewarkiem dobije do końca sprzęgło się blokuje, ale gdy tylko to pierwszego oporu - sprzęgło odbija do końca. Biegi oczywiście wchodzą dokładnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, a masz pod dźwignia tą rolkę? To jest śruba z nakrętką. Poluzowujesz nakrętkę wykręcasz kilka obrotów całość zabezpieczasz nakrętką i gotowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Buszmen11    267

napisze tutaj bo to temat o wszystkim-mianowicie ktoś może wytłumaczyć czy alternatorowi nie zaszkodzi zmiana koła pasowego (oryginał ma 106 mm śred na zewnątrz) na mniejsze 78 mm śred zewn? altek oryginalny od t-25 z wbudowanym regulatorem. rowek na pasek taki sam jeżeli chodzi o szerokość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Nic mu się nie stanie.

Obroty będą troszkę większe ale łożyska to uciągną.

Teoretycznie uzyskasz większą sprawność alternatora przy mniejszych obrotach silnika.

Oryginalne koła alternatora miały ten plus, że mając taką średnicę miły dobry kontakt z paskiem na dużej powierzchni co przy niedużym naciągu uniemożliwiało uślizg. Przy małych kołach trzeba częściej kontrolować naciąg paska nawet ze względu na szybsze wycieranie się koła.

Ale się rozpisałem :P

Oby wystarczyło ci napinacza do naciągu paska, najlepiej od razu załóż nowy pasek, stary może być już wąski.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Widzę, że kolega za dużo czytał instrukcji od Władka. W niej pisze że jest to prądnica ale prądu przemiennego, czyli tak na prawdę jest to alternator.

Nie wiem czemu w niej jest tak napisane może tak tłumaczyli, ale budowa tego urządzenia świadczy że jest to 100% alternator.

Prądnice były w Ursusach C-330 C-360, Porównaj sobie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    3160

Wszystkie Władki miały fabrycznie alternator a nie nie które,chyba że ktoś na własną rękę założył inny wynalazek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Buszmen11    267

dzięki koledzy za odp. pasek pójdzie nowy, zębaty i krótszy od oryginału. u mnie w okolicy są jeszcze z alternatorami od poldka-robi je mój kolega :)

no dobra a teraz taka sprawa jakby zarzucić podwójne koło pasowe i z niego wziąć napęd na pompę wspomagania, taką samą jak hydrauliczna we władziu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Jest alternator ale o innej budowie niż nasze niema szczotek i sam sie wzbudza

Fachowo to wyjaśni Elektrotechnik

Edytowano przez GoRAL1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Kolego @Buszmen11 zdecyduj się w końcu w którym temacie piszesz na ten temat, bo można z tobą po forum ganiać i pisać po kilka razy.

Moja odpowiedz na twoje pytanie:

 

Napisany Dzisiaj, 16:23

A to dla tego chcesz zmienić koło.

Już ci pisałem w innym temacie, że alternatorowi nic się nie stanie jeśli chodzi o średnicę koła.

A czemu akurat taki wymiar kół chcesz użyć? Takie już masz?

Mankamentem tego rozwiązania jest to, że jeden pasek będzie napędzał dwa odbiorniki.

Łożyska w alternatorze to jakoś wytrzymają chodź trzeba będzie pilnować i spodziewać się ich wymiany szybciej niż normalnie.

Ja bym proponował podwójne koło alternatora ale o dwóch średnicach.

To do napędu alternatora w oryginalnym wymiarze, a drugie które będzie napędzać pompę mniejsze.

Co nam to da? Duże koło ma większą powierzchnię przylegania paska wiec ograniczy nam uślizg przy dużym obciążeniu.

Drugi rowek koła ten mniejszy dla pompy by zmniejszyć sile jaka będzie trzeba użyć do napędu pompy i jednocześnie zmniejszy obroty pompy(powstanie przekładnia). Bo alternator ma spore obroty większe niż zapotrzebowanie pompy na obroty. Pompy hydrauliczne maja max około 2000obr/min. W sumie zależny jakiej użyjesz.

Wiec przydało by się to przeliczyć i dać odpowiedniej średnicy koła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Buszmen11    267

sorki za zamęt, piszę w tym w temacie. koło mam 78mm śred zewn na 2 paski. oryginał ma 106 mm czy coś koło tego. chcę dać z tego koła napęd na pompę wspomagania (NSZ 10), bo u mnie brak jest koła na sprężarkę to raz, dwa nie ma w kole na wale otworów aby przykręcić koło do sprężarki.

 

kolego @mtracz masz rację że najlepsze byłoby koło o dwóch różnych średnicach, tj jedno o tej samej co ma altek i drugie mniejsze. zastanawia mnie też opcja aby dać wszystko na jednym pasku ale wydaje mi się że szybko się zużyje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Jeżeli dobrze zrozumiałem ch czesz założyć pompe hydrauliczn to zrób tak jak ma ostrówek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Ja we władku mam założony alternator od jakiegoś innego ruskiego traktora, bo ma koło pasowe z dwoma rowkami na pasek. Poza tym niczym się nie różni od zwykłego alternatora. Oczywiście napędzam ten alternator jednym paskiem :). Alternator był kiedyś kupiony na zapas od Ruskich na rynku jak jeszcze wozili takie rzeczy na sprzedaż.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zibi16245    0

Witam panowie potrzebuje porady chce kupic kosiarke rotacyjna do wladimirca ale nie wiem jak kupic mam do wyboru dwie,tom najmniejsza ta ktora ma na jednym bebnie dwa noze ale slyszalem ze one ciezko ida,albo druga do wyboru gosciu kosi nia trzydziestka i sobie radzi i ona ma na babnie po trzy noze czyli jest ta srednia i co mam zrobic??prosze o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
razor275    279

Jeżeli masz równiny to radził bym brać tą większą ale jeśli masz górki to bierz tą 135cm :)


Bakteria to jedyna forma kultury u niektórych ludzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

dokładnie jak pisze wyżej

dodam jeszcze że t 25 ma trochę większe obroty wałka co pomaga przy koszeniu ta 135

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witek2010    33

Bierz tą 1.65 spokojnie władek daje sobię radę nawet jak masz górki.


"Wizualnie prezentował się naprawdę ładnie: szerokie nadkola, agresywne kształty i ultranowoczesne rozwiązania powodowały, że kobiety piszczały na sam jego widok" -> T-25 :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam Panów po dłuższej mojej nieobecności. Pogoda piękna to się nie chce w domu siedzieć.

Piszę, ponieważ postanowiłem dorobić do swojego Władka pług na przód, wg projektu znalezionego na forum. Siłownik dwustronnego działania, trochę stali kilka nowych części i myślę, że będzie działać. Aktualnie mam zrobioną ramę pod ciągnik wraz z płytą czołową, ramiona ruchome, które będą podnosić lemiesz i obrót lemiesza. Nie robiłem żadnych zdjęć ale jeśli byłby ktoś zainteresowany mogę kilka fotek zrobić.

Koszty jakie poniosłem jak dotąd to zawiasy toczony fi 40 - 80zl/6szt stal ze skupu łącznie około 200zl. Siłownik już posiadałem (wysuw 200mm), muszę kupić tylko węże i blachę na lemiesz.

Pochwalę się jeszcze, że wcześniej robiłem tura na tył i wyszedł całkiem całkiem. Działa też wg zamierzeń.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    15357

Co do kosiarki to kup na 3 nożyki, u mnie 10 lat kosił, a nim nie kupiłem to od wójka tą na 2 brałem, ale to lipa bo koło po skoszonym pokosie jedzie i wgniata w ziemię. A co do ciężkości to nie ma różnicy, jedynie lżejsza w transporcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.

  • Podobna zawartość

    • Przez dexter170
      Witam, wymieniłem głowice bo zawory latały już w tulejach i mam teraz problem bo oczywiście chińczyki zrobili źle odwiert pod śrubę smarowania i była za płytka przez co wyrwałem gwint. Są na rynku śruby M14 więc przegwintowałem, zamontowałem i działa. Nie bawiłem się w wymianę tuleji bo się naczytałem że powszechnie dostępne są kijowe.
      Martwi mnie tylko smarowanie czy nie za bardzo zablokowałem kanał oleju, tzn dźwigienki są smarowane, olej leci, ale sprężyny suche, oleju może kropla czy dwie pod nimi reszta spływa a tuleje wystają przecież ok 2cm nad poziom głowicy. To jest w porządku czy mam się martwić?
      Ciśnienie normalne 3,5 na zimnym i 2,5 przy 80. Nie chcę żeby te nowe zawory się zatarły jak pojadę w pole.
    • Przez Tomaszzt25
      lv_0_20231215164649.mp4 Witam Aktualnie mam stomile 11.2-28 i chciałbym kupić większe opony ze względu na to że t25 często wyjeżdża w trasy.
      I moje pytanie brzmi co wybrać? 12.4-28 czy 13.6-28.
      Ciągnie rotacyjną,zgrabiarke,kopaczkę, rozsiewacz nawozu,a rzadziej pług,poznaniaka i kultywator
       
       
    • Przez leszeksz2
      Witam. Przy okazji naprawy hamulców zauważyłem że na kole zębatym blokady mam uszkodzone zęby. Rozkręciłem śruby mocujące i wyjąłem kołki mocujące do korpusu mechanizmu różnicowego. Próbowałem zdjąć tą zębatkę, ale ani drgnie (ściągaczem, obstukiwanie itp.). 
      Jak zdjąć tą zębatkę. Czy trzeba wyjmować cały mechanizm różnicowy ze skrzyni?
       
       
       
    • Przez ZETORRRRRR
      Witam mam taki problem nie wiem co jest wymienialiśmy pompę olejową bo się klin wyrobił na nową silnik jest ustawiony jak mówi książka na 1,5 do 3,5
      jest ustawiony na 3 złapie lekko tem. i szaleje ciśnienie skacze i maleje.
      Co jest jak je dobrze ustawić co może być wadą może regulator. Piszcie czy mieliście takie problemy i jak mieliście jak je rozwiązaliście. Pozdrawiam
    • Przez MarcinKdziak
      założony nowy docisk i łożysko oporowe i dalej nie chce wysprzęglać.Bez odpalonego ciągnika jak jest bieg wrzucony i wciśnie się sprzęgło ,to nadal jest na biegu i wogule nie wysprzęgla tylko czuć załączony bieg .
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj