Skocz do zawartości

Zdjęcie

władimiriec t25


2630 odpowiedzi na ten temat

#2061 Share razor275

razor275

    CBŚ

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 2171 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Tarnów
  • Zainteresowania:Rolnictwo , myślistwo , motoryzacja

Napisany 06 wrzesień 2013 - 19:08

władimiriec t25 Mogły się same popuścić, w czerwcu miałem taki przypadek, odkręciły się dość konkretnie bo nie działał na ten tłok i kopcił dość zdrowo.

Bakteria to jedyna forma kultury u niektórych ludzi


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
władimiriec t25 Dzisiaj, 15:09
  •  

#2062 Share zibi16245

zibi16245

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 174 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 wrzesień 2013 - 19:46

władimiriec t25 To juz tak jezdze od maja ale zaczyna coraz glosniej to tak stukac tak jak by ktos kapuste szastkowal,dzisiaj nie mialem czasu w poniedzialek sprawdze zawory i dam znac co i jak a mozna to tak jezdzic czy moze cos strzelic?

#2063 Share wieslaw16

wieslaw16

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1012 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 wrzesień 2013 - 18:11

władimiriec t25 Witam,jak każda awaria nie naprawiona w czasie użytkowania, może przynieść opłakane skutki i kilkukrotnie zwiększyć koszt naprawy :rolleyes: Pozdrawiam.

#2064 Share zibi16245

zibi16245

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 174 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 wrzesień 2013 - 13:40

władimiriec t25 Witam panowie ustawil mi chlop zawozy ale dalej tak delikatnie postukuje cos w siilniku nie wiem czy to ma cos do rzeczy ale ustawil mi zawory na letnim silniku czy to moze ma cos do rzeczy chodzil ruski jakies 5 minut na trzy czwarte obrotach i potym mi ustawial zawory prosze o pomoc

#2065 Share wieslaw16

wieslaw16

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1012 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 wrzesień 2013 - 20:11

władimiriec t25 Witam,powinien ustawiać na zimnym ,ale to jeszcze zależy jaki dał luz jeśli na ciepłym to robił, myślę że nie szewc ustawiał ,a ktoś co ma o tym pojęcie i wiedział co robi ,proponuje Ci wziąć wężyk gumowy w miarę miekki i jeden koniec przykładać do silnika,a drugi do ucha i tym sposobem dokładnie zlokalizujesz miejsce stuku w silniku ,ja tak obsłuch*je jak naprawiać mam sobie czy ludziom, a nie można trafnie inaczej znależć miejsca i przyczyny, a tak zawsze,w miarę trafnie i w miare dokładnie zlokalizujesz miejsce stukania, nawet na którym cylindrze, jeśli by to był sfożeń tłoka, czy panewka korbowodu lub spękane pierścienie, ja pamiętam że kiedyś w jakimś samochodzie za bardzo dokręciłem pokrywę zaworów komuś i zawór stukał o pokrywę i też nie mogłem znależć przyczyny ,dopiero po odpaleniu ze zdjętą pokrywą okazało się że z silnikiem wszystko dobrze, aż bliżej przyjrzałem się pokrywie i znalazła się przyczyna był ślad uderzania zaworu, a wszystko to że pokrywa już była przegięta,zrób jak Ci radzę w taki ów sposób obsłuchaj silnik przekonasz się jaka jest słyszalność przy pomocy wężyka i od tego zacznij :rolleyes: Pozdrawiam.

#2066 Share zibi16245

zibi16245

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 174 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 wrzesień 2013 - 07:54

władimiriec t25 nie wiem czy to ma cos do rzeczy ale jak mi mechanik ustawil zawory i odrazu pojechalem orac i zaczelo mi kapac paliwo za pompy z pod tej rurki co idzie od tylu pompy i idzie do filtrow wymienilem dwie uszczelki i dalej kapie i nie wiem czemu ale nic nie robilem przy pompie wtrystkowej i nigdzie nie kapalo takze czemu to sie tak dzieje prosze o pomoc

#2067 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2395 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 wrzesień 2013 - 19:12

władimiriec t25 Albo na pękła rurka albo uszczelka na króćcu na pompie zawala sprawę.

#2068 Share zibi16245

zibi16245

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 174 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 wrzesień 2013 - 20:05

władimiriec t25 panowie juz nie kapie mi paliwo byc krociec popuszczony to wyminilem uszczelki i dokrecilem i trzyma ale teraz mam inyy klopot kopalem dzisiaj ziemniaki i po poludniu cos mi zaczela pompa swirowac nie chciala na wolnych obrotach podnosic kopaczki dopiero musialem dobrze przygazowac i wtedy podnosi wieczorem brony tak samo podnosil a rano oralem i bylo wszystko ok olej jest tyle co ma byc czy mogla sie pompa sama zapowietrzyc?bo jak kopalem ziemniaki to na koniec pola podjerzczalem pod gorke i nie chciala podnosic a do poludnia normalnie podnosilo bo tak daleko nie bylo takiej gorki na koncu pola prosze o pomoc nie wiem czy to wazne ale jakos tak dziwnie ta raczka co sie ja podnosi jakos tak dziwnie chodzi takjak by troche ciezej musze tez dodac ze na pusto tak samo zle podnosi a jak przygazuje to dobrze dzwiga same lancer prosze o pomoc

jeszcze jedna rzecz ze jak jest cos w powietrzu podniesionego i ciagnik chodzi na wolnych obrotach i chce podniesc to wyzej i daje raczne do gory to zamiast podnosic to opada do dolu a jak mu przygazuje to podnosi nie wiem co to moze byc prosze pomoc i o porade

#2069 Share wieslaw16

wieslaw16

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1012 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 wrzesień 2013 - 23:37

władimiriec t25 Witam,zibi w ilu jeszcze tematach będzie o to samo pytanie- opisałem Ci to w temacie hydrauliki :huh: Pozdrawiam.

#2070 Share email9

email9

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 95 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ok. Białej Podlaskiej/woj. lubelskie

Napisany 29 wrzesień 2013 - 09:58

władimiriec t25 Witam,
Panowie potrzebuje porady, w zwolnicy gwinty sie pozrywały i szpilki były tak luźno że cała zwolnica chodziła podczas jazdy. Teraz muszę przerobić to na większe bo były 12, moje pytanie brzmi czy cięzko jest to przerobić na 14? Jak to robić, należy najpierw rozwiercić wiertłem 14 i dopiero gwintować czy można tak od razu gwintować? Jaki skok gwintu jest w tych szpilkach, żeby dobry gwintownik kupił. No i na koniec w domowych warunkach da rade wykonać taka naprawę?
będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
władimiriec t25 Dzisiaj, 15:09
  •  

#2071 Share Rolnik1973

Rolnik1973

    Polska w naszych rękach

  • Members
  • PipPipPip
  • 2887 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LUBELSKIE [ LBI ]
  • Zainteresowania:Pamiętaj! Kupując zagraniczne produkty wspierasz konkurencję która wykańcza nasz kraj.

Napisany 29 wrzesień 2013 - 10:20

władimiriec t25 14 to za duże wiertło, nie będzie z czego zrobić gwintu. 13.2do 13.5max.

#2072 Share GoRAL1

GoRAL1

    mlody rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 2478 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 wrzesień 2013 - 10:25

władimiriec t25 Należy przewiercić wiertłem 12 mm
a gwint 14x2 \
trzeba przetoczyć szpilkę 14 na 12 z jednej strony

#2073 Share Geo

Geo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 549 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Białystok
  • Zainteresowania:Ciekawostki naukowe i nie tylko

Napisany 29 wrzesień 2013 - 12:32

władimiriec t25 Zamiast szpilek można zastosować zwykłe śruby M14 (oczywiście tam gdzie można). Ja bym proponował dać nieco za długie śruby tak żeby między główką a zwolnicą zmieściła się jeszcze nakrętka, najlepiej nakrętka z kołnierzem. Wkręcasz śrubę z nakręconą nakrętką w nowonagwintowany otwór, a na koniec dokręcasz tyko samą nakrętkę. W ten sposób nie niszczysz nowozrobionego gwintu, który i tak na pewno nie będzie zbyt dobrze wykonany. Poza tym śruby w dobrej klasie (minimum 8.8) będą lepsze od byle jak wykonanej szpilki. Tam gdzie śruba się nie zmieści należy zastosować szpilki. Sprawdź poza tym kołki ustalające. Na nich nie może być luzu, bo śruby będą się zawsze odkręcały.

#2074 Share email9

email9

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 95 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ok. Białej Podlaskiej/woj. lubelskie

Napisany 29 wrzesień 2013 - 13:54

władimiriec t25 Czyli należy przewiercić wiertłem 13.5 i nagwintować gwintownikiem 14x2, zastosować te szpilki 14 albo tak jak pisze kolega Geo śruby M14...

#2075 Share GoRAL1

GoRAL1

    mlody rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 2478 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 wrzesień 2013 - 16:18

władimiriec t25 Pod gwint 14 x 2 grubośc wiertła przypada 12 mm

#2076 Share email9

email9

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 95 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ok. Białej Podlaskiej/woj. lubelskie

Napisany 30 wrzesień 2013 - 08:29

władimiriec t25 nowe szpilki kupione, wiertło 12 tez jeszcze tylko gwintownik i wieczorem będę robić. A powiedzcie mi ciężko jest nawiercić nowe otwory i nagwintować je?

#2077 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 wrzesień 2013 - 08:59

władimiriec t25 Przecież Ty będziesz poprawiać stare otwory na większy rozmiar, a nie robić nowych. Materiału do zebrania przez wiertło jest niewiele. Ledwie się przystawisz z wiertarką i już będziesz z drugiej strony. To nie jest twardy materiał dla dobrego wiertła. Tak samo gwintowanie idzie lekko tylko smaruj. Nawet ze względu na to by gwintownik zbierał opiłki materiału, w tedy gwint będzie czysty, bo żeliwo strasznie się sypie.
A kupiłeś szpilki stopniowane, zwykłe czy śruby? Jak używasz śrub to otwory w kołnierzu pochwy musisz rozwiercić wiertłem 14.
Masz odkręconą zwolnicę?
Jak już kolega wspomniał wyżej kołki. Bez nich i to dobrze zrobionych bez luzu w otworach to szkoda tego składać.

#2078 Share email9

email9

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 95 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ok. Białej Podlaskiej/woj. lubelskie

Napisany 30 wrzesień 2013 - 09:13

władimiriec t25 Podczas gwintowania to czym smarować gwintownik, smarem? Szpilki kupiłem takie że z jednej strony mam rozmiar 14 a z drugiej 12.
Zwolnica jest odkręcona. Kołki dostałem w sklepie gotowe tylko że 16, to i też otwory trzeba będzie przewiercić.

#2079 Share asan

asan

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 10 postów

Napisany 30 wrzesień 2013 - 09:47

władimiriec t25 Gwintownik smaruje się olejem.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
władimiriec t25 Dzisiaj, 15:09
  •  

#2080 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 wrzesień 2013 - 10:16

władimiriec t25 Stara szkoła mówiła o smarowaniu przy gwintowaniu smalcem, ale olej też jest dobry, ale na kanapkę się już nie nada. :D
A otwory po kołkach masz rozbite? Czy stare tylko wypadły nie robiąc szkód?
Tylko rozwiercanie otworów pod kołki najlepiej było by zrobić przez obydwa elementy z jednego przyłożenia, po skręceniu, by otwór był równy. Ale niestety chyba się tak nie da więc postaraj się zrobić to dobrze bo kołki mogą nie wejść zwłaszcza, że są dwie sztuki. Więc jak otwory się nie udadzą to jeden może nie wejść.
A kołki w zwolnicy nie były właśnie 16?
14 była w pochwie od strony skrzyni.

Podobne tematy