szymi4512

massey ferguson 390T - jak odłączyć przedni napęd

Polecane posty

szymi4512    1

Witam, w moim MF podczas hamowania tj. podczas naciśnięcia pedału hamulca i puszczenia, to podczas puszczenia hamulca słychać huk w przestawce która załącza przedni napęd. Czy wie ktoś jak zrobić żeby podczas hamowania hamował tylko tylni napęd? Próbowałem odłączyć kostke od czujnika przy pedale hamulca ale wtedy napęd cały czas jest załączony i niema z tylu świateł...


Przepraszam za ortografie, nigdy nie byłem w tym dobry ;P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2354

nie znam się za bardzo na tych ciągnikach ale nie sądzę żebyś miał hamulce więc nie ma co odłączyć jeżeli mylę się to przepraszam


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    221

Jak głośmy jest ten "huk"? Właśnie podczas hamowania załącza się przedni napęd aby zahamował na 4 koła i jakiś dźwięk z przystawki może się pojawić. Chyba że aż ciągnikiem trzęsie to wtedy musisz szukać problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymi4512    1

huk jest konkretny ze aż na skrzyżowaniu ludzie się oglądaja 


Przepraszam za ortografie, nigdy nie byłem w tym dobry ;P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Sygnał z czujnika położenia pedału hamulca idzie do elektrozaworu. Aby wyłączyć na stałe załączanie przedniego napędu przy hamowaniu musisz zasilić ten elektrozawór lub wyłączyć ( sprawdź przy elektrozaworze przy przystawce czy jest napięcie przy wyłączonym napędzie czy włączonym ). Jak to ustalisz to wystarczy zmostkować przewody w kostce które idą do elektrozaworu ( jeśli w tej kostce przy czujniku stopu jest tylko dwa przewody to znajdź rozgałęzienie na elektrozawór). Tam modułów nie ma więc powinieneś sobie sam poradzić. 

Druga sprawa to sprawdź co się dzieje z napędem bo tak nie powinno być - hamuje oczywiście poprzez skrzynię na przystawkę, wał i przedni most - musisz określić gdzie jest problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymi4512    1

Dzięki wielkie akmaly za pomoc, faktycznie trzeba było zmostkować przewody, dla tych którzy nie chcą się bawić w szukanie to mówię że wystarczy zmostkować przewód górny z dolnym w kostce i napęd załącza się prawidłowo a podczas hamowania się nie załącza

A z napędem to raczej się nie bedziemy bawić w żadne naprawy, wiem że to błąd ale ciagnik już ma swoje lata a koszt bedzie ogromny naprawy bo kiedyś już patrzyłem ceny części to jest masakra

 

Jeszcze raz bardzo dziekuje akmaly za pomoc, pozdrawiam


Przepraszam za ortografie, nigdy nie byłem w tym dobry ;P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dudi834    18

witam uzytkowników masseya serii 3xx mam takie pytanie gdzi znajdują sie numery ramy w tych ciągnikach nie moge znaleść tabliczka jestw kabinie ale jeszcze na ramie powinna byc jest to massey 375 prosze o odpowiedz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez huard
      Witam panowie chciałem się dowiedzieć czy ktoś zwiększał moc w MF 5460 posiadam takiego z 2008rok oryginał ma 115 chciałbym zwiększyć na 125 czy się da? Jakie koszty, i czy trzeba w nim wyciągać pompę?
    • Przez center
      Witam wszystkich mam problem związany z wyciekiem oleju z prawej zwolnicy z mojego MF255, po pracy gdy został umyty i stał w garażu olej wyciekł ze zwolnicy na świeżutko umytą felgę trudno powiedzieć czy jest to między uszczelką czy na wałku trudno tam teraz zajrzeć dokładnie. Ale chcę się spytać czy to ktoś rozbierał może? jest to bardzo skomplikowane żeby wymienić same uszczelniacze? pozdrawiam
    • Przez slavo666
      Witam
      Od jakiś dwóch lat sporadycznie pojawiają się głuche stuki z okolic silnika przy pracy pod duzym obciazeniem  ponad 2000 obr.  Czasami ustaną same po chwili jak zmniejszę obroty a czasami muszę zagasić silnik. Obstawiałem na początku panewke ale po takim czasie to już by waliło cały czas poza tym nie widzę spadku cianienia oleju. A poza stukami nie ma żadnych innych objawów. Jakieś propozycje?
      Uprzedzam stuki zależne są od obrotow a nie od predkosci jazdy. Zawsze swój początek mają od przeciążenia ( np podjazd pod górkę z ładunkiem) 
    • Przez luki08
      Witam zastanawiam się nad zakupem agregatu do mojego ferdka i tu pytanie czy użytkuje ktoś podobny agregat i mógłby się podzielić opinią.  Pole i tak uprawiałbym wstępnie  agregatem na wąskim zębie z podwojnym wałkiem strunowym a ten byłby do ostatniego przejazdu z siewnikiem 

       Ten agregat nie ma hydropaka ale jest lekki około 250 kg i "krótki " myślę że jak z przodu dorzuce 100kg powinno się dać tym pracować.  
      Będę wdzięczny za każdą poradę.
    • Przez Dabek321
      Witam ostatnio często Massey nie chcę wogule ruszyć ni nic wchodzą dwa biegi, 1 i 3 wtedy rewers ani nic nie reaguje massey nie chce ruszyć trzeba odczekać jakiś czas żeby to minęło dość długo. Czy ktoś miał podobny problem?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj