Polecane posty

kravter    39
Napisano (edytowany)

witam

ostatnio kupilem sobie tandem do mf 8120, podnoszenie jest na silownik jednostronny (opada wlasnym ciezarem) czyli mamy 1 przewod, podnosi ladnie, a gdy daje dzwignie na opuszczanie to wlacza mi sie rozdzielacz i tak jakby pchal olej drugim wejsciem (tym nie podlaczonym, az lekko silnik przygasa) i nie jestem pewien czy tak powinno byc :P aa i dodam ze jak podlacze przwod pod drugie wejscie to tez wykipruje przyczepe, tylko ze wajche trzeba bedzie popchnac w odwrotna strone, czyli na obu wejsciach jest cisninie

Edytowano przez kravter

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukaszPrzyby    21

Jeśli dobrze zrozumiałem to masz poprostu sekcje dwustronnego działania. Ta funkcja jest przydatna np przy dużych agregatach podczas ich rozkładania i składania. I w wielu innych maszynach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

 gdzie bym nie podlaczyl przewodu to tam jest cisnienie :P tylko ze przy opuszczaniu przyczepy troche to denerwuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
121    2

musisz w odpowiedniej pozycji ustawić dzwignie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

Można też dać na pływającą, wtedy nie ma ciśnienia w żadnym gnieździe jak i nie trzeba trzymać dźwigni gdyż powinna być blokada

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

Nie masz tam czasem w rozdzielaczu takich śrubek (na motylek) nad sekcjami?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

ewentualnie zgaś silnik przy opuszczaniu i po problemie. W 3060 przy gniazdach jednej sekcji jest właśnie taki motylek. teraz nie wiem czy ma być wkręcony czy wykręcony ale można dzięki temu obsługiwać siłowniki jednostronnego działania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

Ma być wykręcony, a wąż wpięty w dolną sekcję. Tak jest w serii 6100.  Nie ma bata żeby nie było takiej funkcji, kombinuj. Może przełączanie jest w kabinie dźwignią.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Slevyn    35

a w mfach wszystkie wyjscia sa podwójne, moze jest jakies przystosowane specjalnie do tego typu pracy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Tak jak nie którzy wyżej piszą wąż w dolna sekcję na wysuw siłownika. Śrubka, motylek pod spodem sekcji wkręcona dla siłowników jednostronnego działania, wykręcona dla siłowników dwustronnych. Na kabinie powinna być naklejka informująca o tym. Przynajmniej u mnie jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

A w 3080 wykrecona. odziwo lewy gwint jest u mnie na tym motylku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39
Napisano (edytowany)

tak mam takie pokretla nad rozdzielaczem, chyba jest ich 3, czyli jak mam silownik jednostronny to mam to wkrecic? :D a sekcje mam ustawione w poziomie, nie pionie, czyli jedna obok drugiej.

 

Edit,
sprawdzilem te pokretla,to jest chyba jakies cisnienie na sekcje :D a to opuszczanie dzieje sie inaczej :D wajche do wywrotu trzeba pchac w strone okna, jest 1 zatrzask i on trzyma ze podnosi, potem trzeba popchnac troche mocniej aby przelamac drugi i wtedy idzie w dol :D

Edytowano przez kravter

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

U mnie motylki/pokrętła są pod spodem. Sekcje mam też jedną obok drugiej dwie po prawej jedna po lewej. W mf ach inaczej nie ma niż w poziomie. Motylki czy tam śrubki o których mowa są pod spodem sekcji. Te pokrętła na górze pod plastikowymi pokrywkami szczerze mówiąc nie wiem do czego są. Nigdy się tym nie bawiłem. Czy siłownik jednostronny powinien opadać na wkręconym czy wykręconym to już sam nie wiem popróbuj sobie. Dopiero w poniedziałek będę miał dostęp do ciągnika. To mogę napisać jak mam sekcję na której jest tuz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

motylki widze ze mam w 3630 a w tym nie widac, pewnie wystarczy popchnac mocniej dzwignie tak jak pisalem wyzej, pozniej podepne przyczepe i zobacze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

Te pokrętła to będzie regulacja wielkości przepływu. Masz inny lepszy rozdzielacz .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
muoodyy    2

mam podobne pytanie panowie. mam mf 6180 i teraz powiedzmy podłączam siłownik jednostronny np przyczepe. ciągne wajche do siebie i przyczepa idzie do góry. a jak opuszczam czyli wajche daje w drugą strone to slychac jakby olej pchał na drugie wyjscie ale przyczepa opada. i tak samo znaczniki od siewnika. mam podlaczone pod jedną sekcje i teraz jak daje wajche w jedna strone to jeden znacznik skoczy do góry a zanim ten drugi opadnie to slychac jak w tamten caly czas olej pcha. mam rozdzielacz 3 sekcyjny, czyli 6 wyjść, pionowo. jest pokrętło do regulacji przepływu oleju i nad dwoma sekcjami są takie własnie motylki. nad jedną sekcją tego nie ma. prosze o odpowiedz na jakiej zasadzie to wszystko funkcjonuje... :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

Wpinasz do tej sekcji z motylkami, w dolne wyjście i kręć motylkami aż przestanie pchać oleju przy opuszczaniu. Zresztą wyżej jest opisane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

tak ciężko to sprawdzić ? gdzie kiedy leci olej i co jak się wkręci, wykręci motylek ? ręce opadają jak kolejny raz się to samo pytają. gimbaza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Diabel1
      Witam mam problem ze sprzęgłem w moim maseyu. Jak się olej zrobi ciepły sprzęgło zaczyna nierówno brać to znaczy na wolnych obrotach robi się problem z ruszeniem. Zdarza się że pedał sorzęgła zwolnisz a ciągnik nadal stoi.Słabnie taż wspomaganie. Myślałem że to pompa,wymieniłem pompe, filtry , olej , i było troszke lepiej przez dwa dni i sytuacia wróciła.prosze o jakieś rady , wskazówki co robić.
    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj