opuszczanie przyczepy
Przez
kravter, w Massey Ferguson Seria 30XX-31XX-61XX-26XX-36XX-81XX
-
Podobna zawartość
-
Przez Diabel1
Witam mam problem ze sprzęgłem w moim maseyu. Jak się olej zrobi ciepły sprzęgło zaczyna nierówno brać to znaczy na wolnych obrotach robi się problem z ruszeniem. Zdarza się że pedał sorzęgła zwolnisz a ciągnik nadal stoi.Słabnie taż wspomaganie. Myślałem że to pompa,wymieniłem pompe, filtry , olej , i było troszke lepiej przez dwa dni i sytuacia wróciła.prosze o jakieś rady , wskazówki co robić.
-
Przez Tomex04
Witam mam problem mf6120 z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
-
Przez Szym_on
Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
-
Przez Bartek878
Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
Massey Ferguson 3065
-
Przez rafik256
Witam
Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
Oto jej zawartość:
Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
Opis Autotronic 3
Ogólnie o Autotronic 5
1. Zasilanie 6
2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
5. Włącznik hamulca 7
6. Napęd na cztery koła 7
7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
9. WOM 8
10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
A Ogólne 10
B Tester ECTU 11
C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
D. Nieprawidłowe działanie. 17
E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
System Dynashift 33
A Ogólne 33
B. Funkcje jednostki sterującej. 34
C. Instrukcja wykonywania testów. 35
D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
2. WOM
3. Blokada mechanizmu różnicowego
4. Napęd na cztery koła
Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
A. Wyłączenia:
2 - WOM
3 - Blokada mechanizmu różnicowego
B. Zablokowania:
1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
C. Włączenia:
4 - Napęd na cztery koła
Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
Test Nº1 – Kontrola zasilania
Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
B ) czujnik sprzęgła
Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
Fragment z instrukcji do Dynashift
C. Instrukcja wykonywania testów.
System posiada swój własny program testów.
Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
Inny fragment tego tekstu
Test 2: Test czujnika sprzęgła
Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
Usterka:
sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
przesuń przełącznik na pozycję 'test'
kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
Pozdrawiam rafik256
-