Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
rolnikzlaudy    10

Chcem wiedzieć czy dobrze chodzi,czy mało pali i jak będę kupował to na cale życie a nie na jeden dzień

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    110

Nie spodziewaj się że ci mało spali normy euro determinują słuszne spalanie więc na pewno nie dorówna starym konstrukcjom z 90 tych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
5714mf255    32

ja za swojego dałem w sierpniu około 175tys. szerokie ogumienie. 6 wyjść hydrauliki, klima, spalanie agregat uprawowo siewny z poznaniakiem 2,7 m siane w jesienna roke spalanie niecałe 5l/h, prasa rolujaca w kiszonce z nożami 8l/mth

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1994kuba1994    63

Z rewers przy kierownicy podobno ma wejść w czerwcu do sprzedaży i model jest bez filtra i będzie conajmniej do 2016 roku :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    55

Ja czekam, jak będzie rewers bez sprzęgła to kupie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1994kuba1994    63

Ursus do 2016 roku będzie sprzedawany bez filtrów na euro 3 a bo mają takie pozwolenie z unii info z Ursusa:-) wiec dealer może nie o tym filtrze mówił a po za tym wystarczy zerknąć pod maskę :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość BestZetor   
Gość BestZetor
Napisano (edytowany)

Wkrótce będzie, może jeszcze z nową transmisją.

Edytowano przez BestZetor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukas435    1

Witam podłączając się do tematu chciałbym podzielić się kilkoma spostrzeżeniami dotyczącymi ursusa 11054.

Dzięki uprzejmości przedstawiciela handlowego firmy Ursus miałem przyjemność testować ten ciągnik podczas orki zimowej. Obecnie posiadam ciągnik zetor 10145 (ursus 1014) zagregowany z pługami obrotowymi agromaszu PO4.

Test przeprowadzany był na polu o powierzchni 1,85 ha po burakach cukrowych.

Buraki kopane kombajnem jednorzędowym klaine z sieczkarnią do liści, dodatkowo pole tależowane agregatem tależowym na głebokość 8 cm 10 dni przed testem. Ziemia klasy 3a gdzieniegdzie z przebijającą się gliną lekko pagórkowata.

Na test przywieziono mi ursusa 11054 z 2014 r wyposażonego w radio oraz ogrzewanie (rewers mechaniczny jeszcze z lewej strony fotela operatora),  z kompletem obciążników na przodzie o wadze 170 kg, którego sprzęgłem z moimi pługami obrotowymi PO4. Głębokość orki ustawiona na 30 cm. Szerokość każdej z odkładnic ustawiona na 36 cm (zabiera całą szerokość ciągnika.)

Na początku testu orka z prędkością 9,2-9,3 km/h obroty 1800 obr/min jednak pod lekką górkę gdy pojawiała się miejscami glina ciągnik wyraźnie miał co robić - maximum mocy. Po kilku przejazdach dobraliśmy prędkość 8,4-8,5 km/h przy 1800 obr/min i wszystko było ok - lekki zapas mocy.

A teraz przejdźmy do konkretów: orka 1,85 ha zajęła mi 1 godz. 50 min (pole o długości 200 m), spalanie na poziomie 12,5 l  (przed testem zatankowany do pełna i po teście tankowanie do pełna).

Porównując do mojego zetora 10145: dużo lepiej się sprawuje ponieważ zetor z orce max prędkość 7,8- 7,9 km/h na pograniczu mocy czasem jest lekko przeciążony, spalanie na podobnym poziomie może nawet ciut niższe, EHR rewelacja po ustawieniu fajnie kopiuje teren i trzyma głębokość pługa.

Jeżeli chodzi o hydraulikę to w zupełności wystarczająca do obracania pługa nawet na minimalnych obrotach, ponadto bardzo szybko reaguje i podnosi, rozdzielacze również ok. W zamkniętym ciągniku radio dobrze słychać już przy głośności 25.

Jeżeli chodzi o niedociągnięcka które zauważyłem:

- wysprzęglanie niedopracowane (podczas wysprzeglania w początkowej fazie wyraźnie widać że w pierwszej koleności ściskana jest obudowa (zbrojenie) linki sprzęgła a dopiero podem zaczyna się rozłączanie napędu. Pod koniec orki sprzęgło wyraźnie nisko brało - wg mnie powinni zmienić linkę na cięgna i wszystko by było ok. Z informacji uzyskanych od przedstawiciela w nowych ciągnikach zostało to zmienione)

- w kabinie nie słychać silnika a jedynie lekki wycie hydrauliki - do wyregulowania

- prace polowe jedynie z zamkniętymi drzwiami gdyż otwarte drżą i jest obawa ich pęknięcia (w przypadku zakupu moim zdaniem opcja z klimą gdyż przy takim przeszkleniu w pracach podorywkowych tuż po żniwach w upalne dni przy otwartym jedynie tylnym oknie oraz szyberdachu może być gorąco)

- podczas pracy wyraźnie niedociążony przód ( w pracach pługiem obrotowym oraz w zestawie siewno uprawowym biernym o szerokości 2,7 m wydaje mi się że wystarczy obciązenie 260 kg, natomiast gdyby miał pracować w agregacie talerzowym spiętym z siewnikiem 3m koniecznie przedni tuz i większe dociążenie z przodu).

- rewers z lewej strony kierowcy nieporęczny ( z tego co wiem w nowszych wersjach z 2015 już jest przy kierownicy)

- podczas prac słychać wyraźne skrzypienie plastików ( z tego co wiem w nowszych wersjach zniwelowane i kabina lepiej wygłuszona)

- podczas prac w intensywnym słońcu brak rolety na przedniej szybie

- przednia maska szeroka a kabina dosyć wąska (podczas prac w zestawie siewno uprawowym gdy jedziemy na znacznik przy kole przednim trzeba by  się lekko wychylać na bok żeby widzieć znak).

- przy pracach na znacznych pochyłościach terenu konieczność dobrania odpowiedzniego biegu na początku przejazdu. Gdy ciągnik nie da rady wyjśc pod górę na danym biegu konieczność zatrzymania i włączenia innego biegu gdyż nie posiada półbiegów załączanych pod obciążeniem jedynie reduktory)

Podsumowując cena za ciągnik z 3 rozdzielaczami, obciążnikami z przodu 260 kg, klimatyzacją, radiem, to około 140 tys. neto. Jeści faktycznie zostały usunięte te usterki to uważam że ciągnik godny uwagi ponieważ:

- jest to ciągnik czysto mechaniczny łatwy w naprawie samemu,

- spalanie w normie,

- silnik niewyżyłowany na przeciążeniu puści trochę dyma i pojedzie dalej jak stare ciągniki,

-  cena o około 40 tys niższa od zetora forterry

- wydajnośc w orce jak na tej klasy ciągnik zadowalająca.

Jeżeli chodzi o mnie ciągnik będę brał poważnie pod uwagę podczas wymiany zetora 10145 w przyszłym roku pod warunkiem że wymienione niedociągnięcia zostały usunięte.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
swat24    64

O i taka relacja jak lukas opisał mi się podoba są i plusy i minusy wymienione, pełen konkret a nie jak niektóre dzieci po zdjęciu wiedzą, że zaraz się zepsuje bo to Ursus.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafyo    15

Dokładnie o takie informacje chodzi prawdziwym rolnikom. Konkretnie i rzeczowo. Czekam na podobne info w poście o c380/382, zobaczymy czy ktoś odpowie. Ale jak sam kolega pisał ma zetorka 10145 i z nim porównywał. Ma on 100km a ursus 11054 niby 110. A w polu wypadają prawie tak samo. To już nie te "konie" :) co kiedyś. Też zastanawiałem się nad 11054. Mam 1224 ale widze że ten nowy ursus nie poradzi sobie z sprzętem który posiadam. Najlepiej byłoby tak samo wziąść na próbę i podłączyć pod swój sprzęt. Zobaczymy latem , jak rzepak nie wymarznie :unsure:.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kazikow    8

W nowych ciągnikach moc silnika podawana jest wg. ISO a w starych była podawana wg din ,         np zetor forterra 11441 ma moc w ISO 117km a wg. DIN 110km. Do tego nowe ciągniki mają wydajniejszą hydraulike, klimatyzacje, pompy ciśnieniowe smarowania skrzyni itd. a to musi byc napędzane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez majtek53
      Ursus C-380 nowość Ursusa, został zaprezentowany na targach Agro Park w Lublinie. Jak waszym zdanie będzie to Hit czy może konkurować z Zetorem Majorem 80 ?
      Ktoś był na targach w Lublinie może powiedzieć więcej o tej nowości Ursusa 
       
    • Przez MarcinStroka
      Witam, 
      Ciągnik na ten moment ma wypracowane 1040 mth. 
      Jest coraz gorzej z mocą silnika.
      Już sam jadąc bez osprzętu nie ma siły jechać pod górkę. Czy ktoś się spotkał z czymś podobnym? Gdzie szukać przyczyny?. P.s od nowości był mułowaty ale teraz to tragedia..
      Proszę o pomoc...
    • Przez Toki112
      Witajcie. Mam problem z moim Ursusem 10014H z 2011r. Napęd cały czas jest załączony. Pomimo tego, że lampka od napędu gaśnie, napęd przedni nie rozłącza się, przez co jakiś czas temu urwała mi się flansza przy przednim moście  Odnalazłem pod siedzeniem elektrozawór odpowiedzialny za rozłączanie przodu, napięcie dochodzi, masa również sprawna. Wyjąłem cały elektrozawór i sprawdzałem na krótko na stole. Zaworek wewnątrz po przyłożeniu napięcie przesuwa się o ok 1cm na zewnątrz, więc jest sprawny. W ciągniku tym napęd jest domyślnie załączony, a podanie napięcia na elektrozawór powinno napęd rozłączyć, co u mnie się nie dzieje. Podniosłem cały ciągnik do góry, wrzuciłem bieg i zacząłem kręcić w powietrzu. Czy napęd był włączony, czy nie przednie koła kręciły się jednakowo. W terenie też widać, że pomimo wyłączonego napędu przód pobiera, przez co mam bardzo zużyte przednie opony. 
      Czy ktoś miał podobny problem i udało mu się go jakoś rozwiązać? Co może być przyczyną nierozłączającego się napędu oprócz elektrozaworów? 
      Korzystając z okazji, może ktoś poleciłby mi jakiś olej do hydrauliki i skrzyni biegów, bo szykuje się do wymiany, ponieważ pod dolaniu do hydrauliki oleju Orlen Gl-4 80w cały układ hydrauliki zaczął się bardzo mocno grzać i na rozgrzanym oleju wspomaganie zaczyna ciężej chodzić. Myślałem nad zastosowaniem oleju 10w30 coś takiego jak UTTO lub STOU, bo są rzadsze i grzanie się hydrauliki powinno ustać. 
    • Gość Profil usunięty
      Przez Gość Profil usunięty
      http://www.ursus.com/Ciagniki-rolnicze/URSUS#URSUS-11054
       
      Kiedys starego typu ursusy np 1224 prawie tej samej mocy ciagaja 4 obrotówki, 3 metrowe zestawy uprawo-siewne a ten bedzie mial raczej znaczaco ciezej:( a z wygladu i wyposazenia nie jest taki zly:)
    • Przez Antoni
      Witam.Czy ktoś z forumowiczów zdejmowł kabine i pokrywe podnośnika w ursusie c 380.Nie włancza się wom i trzeba coś z tym zrobić.Prosze napisać jeśli ktos miał taką awarje i jak stego wybrnął
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj