Skocz do zawartości

Zdjęcie

MTZ 82 Nierówna praca i ,,stuk"


75 odpowiedzi na ten temat

#61 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7612 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 15 grudzień 2012 - 20:17

MTZ 82 Nierówna praca i ,,stuk" Pompa paliwa? Pompa wtryskowa rozumiem. Ustaw wał silnika tak by na pierwszej sekcji było tłoczenie paliwa. Odkręć kołek z prawej strony silnika i włóż w obudowę trafiając w otwór w kole zamachowym. Powinien wejść pasownie. Odkręć spokojnie pompę wtryskową. jak będziesz zakładał z powrotem ustaw początek tłoczenia paliwa i po sprawie. A i pamiętaj że gdy masz kołek w otworze nie możesz obracać silnikiem.
KPK Kumurun Team

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
MTZ 82 Nierówna praca i ,,stuk" Dzisiaj, 01:36
  •  

#62 Share Macin2

Macin2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 106 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 luty 2013 - 21:53

MTZ 82 Nierówna praca i ,,stuk"

Trudno określić bo nie słychać tego.
Trzeba po kolei sprawdzać: ustawienie zaworów i ogólnie jak wygląda głowica po zdjęciu pokrywy.
Można też zdjąć kolektor wydechowy i zobaczyć jak i czy równomiernie idą spaliny może będzie widać który cylinder kuleje.
Wtryski, kąt wtrysku, potem zaglądać do miski, rozrządu.



A nawiązując do ustawień rozrządu,to czy ma ktoś z was pomysł jak to sprawdzić bez grubszego rozbierania silnika?
Mój belarus jest po przeróbce silnika z d-60 na d-240,silnik jak pracuje na luzie to tak"mlaska"w tłumik(i nie ma swojego powera w porównaniu z innymi) zmieniałem wartości kąta wtrysku przyśpieszałem aż silnik pracował metalicznie i bez rezultatów,wydaje mi się że mógł zostać zle złożony na rozrządzie(moim zdaniem gdy trwa suw pracy zawory się zbyt wcześnie otwierają)

I jeszcze jedno,prosiłbym o radę czy na kole zamachowym jest 1 otwór na kołek sprawdzający czy 2 otwory (jeden to wartość kąta wtrysku a drugi to gmp pierwszego cylindra)?

#63 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 luty 2013 - 22:22

MTZ 82 Nierówna praca i ,,stuk" Co do otworów na kole zamachowym to dokładnie tak jak piszesz są 2.


Co do sprawdzenia rozrządu. Nie wiem czy będzie to miarodajne, ale gdy pierwszy tłok jest w GMP to na 4 następuje mijanka zaworów.
Wykręć z niego wtryskiwacz, włóż druta w otwór po nim, kręć silnikiem może coś zauważysz.
Albo bez większego rozbierania sprawdź czy na pierwszym cylindrze jest ładna mijanka gdy kołek ustalający wejdzie ci w ten drugi otwór w kole zamachowym GMP.
Przypominam tylko, że silnik 4-suwowym ma 2 razy GMP w cyklu pracy. Raz po suwie sprężania(przed nim następuje wtrysk paliwa), a drugi raz po suwie wydechu następuje mijanka zaworów.


Przestawienie musi być nieduże bo inaczej silnik by już nie pracował. Albo jest luz na klinie na którymś kole rozrządu.

Edytowany przez mtracz, 14 luty 2013 - 22:46.


#64 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7612 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 14 luty 2013 - 22:46

MTZ 82 Nierówna praca i ,,stuk" A ja mam jeden. Na necie znajdziesz koła zamachowe do ruska w których też jest jeden.
Trzeba uważać. Odkręć rozrusznik i sprawdź. Widać elegancko.

Edytowany przez seweryn20, 14 luty 2013 - 22:48.

KPK Kumurun Team

#65 Share Macin2

Macin2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 106 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 luty 2013 - 20:47

MTZ 82 Nierówna praca i ,,stuk" A jak wasze silniki pracują na prawidłowo ustawionym kącie wtrysku?
próbowałem dziś ustawić "na ucho"wydaje mi się że trochę za mocno go przyśpieszyłem bo przy przygazówce silnik troche "zagra"-wasze silniki też tak mają czy wchodzą w obroty łagodnie bez metalicznego dżwięku?

#66 Share piotrccc2

piotrccc2

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 73 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:KPK kumurun Team

Napisany 04 grudzień 2013 - 11:06

MTZ 82 Nierówna praca i ,,stuk" umie mtz miał stuki nie wiedziałem o co chodzi wszystko wymieniłem na nowe tłoki tuleje pierścienie nawet wał nowy papę wziełem po regeneracji i dalej stukał w końcu nie miałem co wymieniać nowe końcówki też dałem w trysku a przyczyna była głowica ktoś przed mną musiał głowice za mocno splantować i zawór był odznaczony na tłoku kupiłem nową głowice za 1200 zł orginał made in belarus a jeszcze są głowice za 800 zł ale to ukraińskie i po wymianie na nowo jak by ręką od joł silnik ładnie pracuje bez stuków tylko dlaczego kopci czy to morze być pompa paliwowa czy złe końcówki wtrysku końcówki wymieniałem z 4 lata temu
KPK Kumurun Team

#67 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 grudzień 2013 - 11:26

MTZ 82 Nierówna praca i ,,stuk" Kopci od tamtego remontu czy ostatnio zaczął? Opisz dokładniej momenty kopcenia.
Filtr powietrza, kąt wtrysku, luz zaworowy, wtryski, pompa do sprawdzenia.

#68 Share piotrccc2

piotrccc2

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 73 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:KPK kumurun Team

Napisany 04 grudzień 2013 - 18:04

MTZ 82 Nierówna praca i ,,stuk" no przed głowica miej kopcił a po założeniu dymi czy to morze się wypala wszystko po tym remoncie mi się coś wydaje że końcówki wtrysku trzeba dać do kogoś kto dobrze ustawi a na ile w mtz się ustawia ?
KPK Kumurun Team

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
MTZ 82 Nierówna praca i ,,stuk" Dzisiaj, 01:36
  •  

#69 Share marioo117

marioo117

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 77 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:NWU

Napisany 04 grudzień 2013 - 18:21

MTZ 82 Nierówna praca i ,,stuk" W Mtz 82 ustawia się na 175-180 tak pisze w katalogu i też tak ustawiłem (180).

#70 Share memebers123

memebers123

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 1 postów

Napisany 12 luty 2014 - 18:22

MTZ 82 Nierówna praca i ,,stuk" u mnie tez stuk sile ma zawory wyregulowane tylko ten stuk na zimnym i na malych obrotach jest co to moze byc? mozna na tym pracowac czy remont silnika jest potrzebny prosil bym o odpowiedz?

Edytowany przez memebers123, 12 luty 2014 - 18:24.


#71 Share knowingpage5

knowingpage5

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 7 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 wrzesień 2014 - 21:26

MTZ 82 Nierówna praca i ,,stuk" Pompa jest na frez na ogół nie potrzeba regulacji , chyba że silnik nie tak pracuje .

#72 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7612 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 30 wrzesień 2014 - 16:36

MTZ 82 Nierówna praca i ,,stuk"

Cóż za błyskotliwa myśl. Szkoda że kompletnie pozbawiona logiki. Bo jeśli jest tak jak mówisz pompa ma frez, wał ma frez, koła pasowe znaki to po co jest regulacja?


KPK Kumurun Team

#73 Share 121

121

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 39 postów

Napisany 01 maj 2015 - 12:23

MTZ 82 Nierówna praca i ,,stuk"

Nierówna praca sinika po odpaleniu.

 

Połączony 


Edytowany przez SZYMANOX, 21 maj 2015 - 20:47.
Połączony


#74 Share SerMazdamer69

SerMazdamer69

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 18 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 maj 2015 - 18:22

MTZ 82 Nierówna praca i ,,stuk" zawory?

#75 Share 121

121

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 39 postów

Napisany 01 maj 2015 - 19:31

MTZ 82 Nierówna praca i ,,stuk" możliwe jest że pompa albo wtryski są źle ustawione

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
MTZ 82 Nierówna praca i ,,stuk" Dzisiaj, 01:36
  •  

#76 Share dawid3p

dawid3p

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 654 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 03 maj 2015 - 12:31

MTZ 82 Nierówna praca i ,,stuk"

u mnie zawór się zaciął i dymił na biało 




Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy