UrsusCzesio

MTZ 82 Nierówna praca i ,,stuk"

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
seweryn20    825

A. To mój kręcił do 2600. Ograniczyłem do 2400.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Macin2    0

A czy w waszych mtz d-240 też tak trochę metalicznie 'zagra' przy dodaniu gazu?mój tak ma miałem troche opóżnić mu kąt wtrysku ale najpierw chcę zasięgnąć opinii innych użytkowników

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cojotx    5

Nasz wkręca sie na około 2700, ale do dechy sporadycznie dostaje.

Co do odgłosu przy dodaniu gazu, po wymianie końcówek "cyka" właśnie tak metalicznie jak za nowości, ten typ tak pewnie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kotwczapce    30

Mój znajomy ma mtz 105 km. Od jakiegoś czasu ciągnik stracił moc,silnik nie pracuje równomiernie,coś tam w nim hałasuje, lekko kopci i ogólnie chodzi jak grat.Była najpierw sprawdzana pompa paliwowa-ok . Co byście obstawiali; jaką możliwą awarię?


.trzeba być szalonym, żeby nie zwariować...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Trudno określić bo nie słychać tego.

Trzeba po kolei sprawdzać: ustawienie zaworów i ogólnie jak wygląda głowica po zdjęciu pokrywy.

Można też zdjąć kolektor wydechowy i zobaczyć jak i czy równomiernie idą spaliny może będzie widać który cylinder kuleje.

Wtryski, kąt wtrysku, potem zaglądać do miski, rozrządu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian23199    0

panowie prosze was o pomoc musze wyjac pompe paliwowa w belarusie 952 czy wyjmujac ja musze cos ustawiac a po 2 czy wkladajac ja musze ustawiac ja na znaki jesli tak to jak to zrobic?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Pompa paliwa? Pompa wtryskowa rozumiem. Ustaw wał silnika tak by na pierwszej sekcji było tłoczenie paliwa. Odkręć kołek z prawej strony silnika i włóż w obudowę trafiając w otwór w kole zamachowym. Powinien wejść pasownie. Odkręć spokojnie pompę wtryskową. jak będziesz zakładał z powrotem ustaw początek tłoczenia paliwa i po sprawie. A i pamiętaj że gdy masz kołek w otworze nie możesz obracać silnikiem.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Macin2    0

Trudno określić bo nie słychać tego.

Trzeba po kolei sprawdzać: ustawienie zaworów i ogólnie jak wygląda głowica po zdjęciu pokrywy.

Można też zdjąć kolektor wydechowy i zobaczyć jak i czy równomiernie idą spaliny może będzie widać który cylinder kuleje.

Wtryski, kąt wtrysku, potem zaglądać do miski, rozrządu.

 

 

A nawiązując do ustawień rozrządu,to czy ma ktoś z was pomysł jak to sprawdzić bez grubszego rozbierania silnika?

Mój belarus jest po przeróbce silnika z d-60 na d-240,silnik jak pracuje na luzie to tak"mlaska"w tłumik(i nie ma swojego powera w porównaniu z innymi) zmieniałem wartości kąta wtrysku przyśpieszałem aż silnik pracował metalicznie i bez rezultatów,wydaje mi się że mógł zostać zle złożony na rozrządzie(moim zdaniem gdy trwa suw pracy zawory się zbyt wcześnie otwierają)

 

I jeszcze jedno,prosiłbym o radę czy na kole zamachowym jest 1 otwór na kołek sprawdzający czy 2 otwory (jeden to wartość kąta wtrysku a drugi to gmp pierwszego cylindra)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Co do otworów na kole zamachowym to dokładnie tak jak piszesz są 2.

 

 

Co do sprawdzenia rozrządu. Nie wiem czy będzie to miarodajne, ale gdy pierwszy tłok jest w GMP to na 4 następuje mijanka zaworów.

Wykręć z niego wtryskiwacz, włóż druta w otwór po nim, kręć silnikiem może coś zauważysz.

Albo bez większego rozbierania sprawdź czy na pierwszym cylindrze jest ładna mijanka gdy kołek ustalający wejdzie ci w ten drugi otwór w kole zamachowym GMP.

Przypominam tylko, że silnik 4-suwowym ma 2 razy GMP w cyklu pracy. Raz po suwie sprężania(przed nim następuje wtrysk paliwa), a drugi raz po suwie wydechu następuje mijanka zaworów.

 

 

Przestawienie musi być nieduże bo inaczej silnik by już nie pracował. Albo jest luz na klinie na którymś kole rozrządu.

Edytowano przez mtracz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A ja mam jeden. Na necie znajdziesz koła zamachowe do ruska w których też jest jeden.

Trzeba uważać. Odkręć rozrusznik i sprawdź. Widać elegancko.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Macin2    0

A jak wasze silniki pracują na prawidłowo ustawionym kącie wtrysku?

próbowałem dziś ustawić "na ucho"wydaje mi się że trochę za mocno go przyśpieszyłem bo przy przygazówce silnik troche "zagra"-wasze silniki też tak mają czy wchodzą w obroty łagodnie bez metalicznego dżwięku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrccc2    3

umie mtz miał stuki nie wiedziałem o co chodzi wszystko wymieniłem na nowe tłoki tuleje pierścienie nawet wał nowy papę wziełem po regeneracji i dalej stukał w końcu nie miałem co wymieniać nowe końcówki też dałem w trysku a przyczyna była głowica ktoś przed mną musiał głowice za mocno splantować i zawór był odznaczony na tłoku kupiłem nową głowice za 1200 zł orginał made in belarus a jeszcze są głowice za 800 zł ale to ukraińskie i po wymianie na nowo jak by ręką od joł silnik ładnie pracuje bez stuków tylko dlaczego kopci czy to morze być pompa paliwowa czy złe końcówki wtrysku końcówki wymieniałem z 4 lata temu


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Kopci od tamtego remontu czy ostatnio zaczął? Opisz dokładniej momenty kopcenia.

Filtr powietrza, kąt wtrysku, luz zaworowy, wtryski, pompa do sprawdzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrccc2    3

no przed głowica miej kopcił a po założeniu dymi czy to morze się wypala wszystko po tym remoncie mi się coś wydaje że końcówki wtrysku trzeba dać do kogoś kto dobrze ustawi a na ile w mtz się ustawia ?


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
memebers123    0

u mnie tez stuk sile ma zawory wyregulowane tylko ten stuk na zimnym i na malych obrotach jest co to moze byc? mozna na tym pracowac czy remont silnika jest potrzebny prosil bym o odpowiedz?

Edytowano przez memebers123

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Cóż za błyskotliwa myśl. Szkoda że kompletnie pozbawiona logiki. Bo jeśli jest tak jak mówisz pompa ma frez, wał ma frez, koła pasowe znaki to po co jest regulacja?


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
121    2
Napisano (edytowany)

Nierówna praca sinika po odpaleniu.

 

Połączony 

Edytowano przez SZYMANOX
Połączony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
121    2

możliwe jest że pompa albo wtryski są źle ustawione

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez kris148a
      Witam, kupiłem nowy rozdzielacz ten pod kierownicę i pracował dobrze, bylem z niego zadowolony chodź przełączanie z kolejnych pozycji było trochę odporne. Po 3 miesiącach przestała odbijać wajcha gdy ramiona doszły do samej góry, oraz nie mogę delikatnie opuścić ramion bo jest opór a potem zaraz ostro ramiona z maszyną opadają i uderza o ziemię a przedtem mohlwm powoli opuszcza. Ma ktoś na to jakiś patent? Odesłał bym ale uziemnie ciągnik a jakie znowu za jakiś czas stać się to samo to jeśli jest jakiś sposób naprawy tego ro wolę ja to zrobić. Pomoże ktoś?
    • Przez Tomasz3p
      Witam Panowie.
      Otóż mam taki problem po remoncie silnika gdy się silnik nagrzeje do przez wydech idzie oliwa. Pierścienie na tłokach są dobrze pozakładane Czy to może być wina pękniętej głowicy? Czy może być jakaś jeszcze inna przyczyna?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez kordzio14
      Cześć. Mam problem z Wladimircem. 
      Wyskakuje pierwszy i drugi bieg. Po wrzuceniu biegu i puszczaniu sprzęgła od razu wyskakuje. Nie zdążę nawet puścić pedału sprzęgła. Nie da sie ruszyć ciągnikiem. Ruszę z miejsca tylko wtedy, gdy przytrzymam dźwignie biegów, żeby nie odskoczyła. 
      Gdzie można szukać rozwiązania problemu? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj