Skocz do zawartości

Zdjęcie

mf 3080 slabnie sprzeglo


17 odpowiedzi na ten temat

#1 Share taki_jeden

taki_jeden

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 9 postów

Napisany 21 kwiecień 2015 - 08:53

mf 3080 slabnie sprzeglo

Witam serdecznie 

posiadam ciagnik mf 3080 E ciagnik zima oblugiwal gospodarstwo (gdyz ma zolozony tur) i wozil bele na wolnych biegach wszystko bylo dobrze, wiosna jadac do pracy z lekka maszyna (rozgarnac kretowiska i nierownosci) zauwazylem ze podczas przezucania z 3 na 4 ma ciezko "zalapat'" (tzn bieg wszedl sprzeglo puscilem na poczatku 20-30m jakby lekko na sprzedle dalej trzymal) po dojechaniu na miejsce jezdzac z wluka i rownajac nierownosci mial problem wtargnac sie pod nieduza gorke (na 2 wybkiej) a nawet stawal czasem, zwlaszcze podczac zkretow podjezdzajac ale nwm czy to mialo wplyw bo poprostu musilem tam zakecac na niewielka gorke, zrobilem  8 ha wracajac do domu juz mial nieduzy problm z wbiciem 3 (jakby dalej na sprzedle trzymal) ale i 4 weszla, w domu na wolnych biegach porobil kilka dni ale rowniez mial problemy np. gdy w turze byla bela a kola akurat wpadly w dolki (to samo jakby nie mogl sprzedla odbic czy sie slizgalo) pozniej jeszcze raz pojechalem na pole bo musialem nieduzy kawalem pobronowac a tur byl potrzebny dodatkowo.. weszla nawet 4 ale tak samo sie slizgala a na polu mial problem podjechac pod nieduze nierownosci jadac na 2 szybszej ze na 1 musialem przezucac, ktora tez slabowala na gorkach... wrocilem do domu (4 o dziwo weszla ale tez sie slizgala) i w domu widze ze na wolnych biegach z bela ma problemy by ruszyc

a jeszcze dodatkowo powiem ze gdy wrzuce bieg i nieche zbytnio ruszyc to gdy dodam wiecej gazu i lekko spusze to powoli ruszy

Teraz moje pytanie jest nastepujace od czego mam zaczac czy to moze byc wysprzeglnik, cos innego czy oby nie sprzeglo?

 

Z gory dzieki za odpowiedz :)

Pozdrawiam Tomek



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
mf 3080 slabnie sprzeglo Dzisiaj, 17:09
  •  

#2 Share corrado

corrado

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2076 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj. Mazowieckie

Napisany 21 kwiecień 2015 - 08:59

mf 3080 slabnie sprzeglo

Jeśli chodzi przy Turze to niestety obstawiał bym sprzęgło, objawy na to wskazują :/.  


Jeśli pomogłem nacisnij zieloną strzałkę :)

#3 Share dil3

dil3

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 57 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie
  • Zainteresowania:Witam jak wszyscy na tym portalu interesuje się rolnictwem.
    Od 2013 roku jestem młodym rolnikiem.

    A w wolnych chwilach interesuje się... łowiectwem i motocyklami.

Napisany 21 kwiecień 2015 - 09:21

mf 3080 slabnie sprzeglo Zacznij od wysprzeglika. ale obawiam sie ze masz przegrzane sprzęgło. Ja kiedyś to

#4 Share taki_jeden

taki_jeden

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 9 postów

Napisany 21 kwiecień 2015 - 09:24

mf 3080 slabnie sprzeglo

Niestety tez mi to pasuje ze pewnie okladzina sie konczy... ale myslalem ze moze znajda sie jakies alternatywne rozwiazania ( tansze i latwiejsze:) ) bo sprzeglo to juz troche roboty



#5 Share corrado

corrado

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2076 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj. Mazowieckie

Napisany 21 kwiecień 2015 - 09:36

mf 3080 slabnie sprzeglo

Jeśli koniec sprzęgła, a na to wskazuje to alternatywy nie ma trzeba rozpoławiać ;/


Jeśli pomogłem nacisnij zieloną strzałkę :)

#6 Share taki_jeden

taki_jeden

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 9 postów

Napisany 21 kwiecień 2015 - 11:25

mf 3080 slabnie sprzeglo

wgl napewno trzeba rozpolawiac... nie dojdzie bocznym deklem? 

i takie pytanie petoryczne.... bo tam jest mokre sprzeglo to ono nie ma dodatkowego filtra? bo nic nie znalazlem na ten temat a wiem ze jak np w jbc przy mokrym sprzegle jest dodatkowy filterek



#7 Share lukbold

lukbold

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2242 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mikołów

Napisany 21 kwiecień 2015 - 14:55

mf 3080 slabnie sprzeglo mokre sprzęgło. aleś wymyślił. szukaj mechanika co Ci docisk wymieni i sprawdzi koło zamachowe bo się może okazać że tarcza jeszcze dobra
U mnie przynajmniej tak było choć która tarcza była to nie wiem

#8 Share sznajdik

sznajdik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 945 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BBI
  • Zainteresowania:mechanika konstruowanie rolnictwo

Napisany 21 kwiecień 2015 - 18:37

mf 3080 slabnie sprzeglo

Jak by wysprzęgnik siadł to były by zgrzyty przy zmianie biegów a tak jak jest jak piszesz to wina tarczy ewentualnie docisku innej opcji jak rozpołowienie nie ma



#9 Share corrado

corrado

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2076 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj. Mazowieckie

Napisany 21 kwiecień 2015 - 18:51

mf 3080 slabnie sprzeglo

Skąd tam Ci się znalazło mokre sprzęgło? Jest suche mogę Cię zapewnić, chyba że poszedł uszczelniacz na wale korbowym i olej się dostaje :). A tak na serio to o mokrym sprzęgle to Ty może w skrzyni czytałeś.

 


Jeśli pomogłem nacisnij zieloną strzałkę :)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
mf 3080 slabnie sprzeglo Dzisiaj, 17:09
  •  

#10 Share taki_jeden

taki_jeden

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 9 postów

Napisany 21 kwiecień 2015 - 19:56

mf 3080 slabnie sprzeglo

to teraz kolejne moje pytanko w tym temacie jak sie dobrac do tego sprzegla? czy ktos ma jakis fajny schemacik?



#11 Share corrado

corrado

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2076 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj. Mazowieckie

Napisany 21 kwiecień 2015 - 20:18

mf 3080 slabnie sprzeglo

Schematu nie mam więc nie podeślę. Rozkręcasz ciągnik na łączeniu się skrzyni z silnikiem odczepiasz/odkręcasz/rozczepiasz wszystko co łączy się z kabiną i silnikiem tak abyś mógł odjechać przodem z silnikiem, wtedy już wszystko masz na wierzchu.


Jeśli pomogłem nacisnij zieloną strzałkę :)

#12 Share taki_jeden

taki_jeden

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 9 postów

Napisany 21 kwiecień 2015 - 20:40

mf 3080 slabnie sprzeglo

oki.. przyznam ze wkurza mnie te rozpolawianie bo jeszcze z cala rama od tura trzeba sie meczyc a tam jest potezna...



#13 Share lukbold

lukbold

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2242 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mikołów

Napisany 21 kwiecień 2015 - 20:46

mf 3080 slabnie sprzeglo

Czytając twoje teksty i płynący z nich brak podstawowej wiedzy o MF radze poszukać mechanika



#14 Share taki_jeden

taki_jeden

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 9 postów

Napisany 21 kwiecień 2015 - 23:58

mf 3080 slabnie sprzeglo

oj wiem :P moze wiedzy nie mam duzo bo dopiero sie ucze ojcu maszyny skladac ale jak lozyska na walku ataku w nim wymienilem z pol roku temu to i z tym moze sobie poradze ( ew znajomego zawolam jak bd rozlozone zeby okreslil czy to tarcze czy docisk czy jeszcze cos innego :P)  a dzieki wszystkim za pomoc 

Narazie jeszcze nie bd rozpolawial bo innegu tura trzeba skombinowac na ten czas ale jak zrobie to napisze co bylo 

a narazie schemaciki by mi sie przydaly



#15 Share sznajdik

sznajdik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 945 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BBI
  • Zainteresowania:mechanika konstruowanie rolnictwo

Napisany 22 kwiecień 2015 - 18:56

mf 3080 slabnie sprzeglo

Radzę przy okazji wysprzęgnik przejrzeć ewentualnie zmienić w nim uszczelniacz żeby po wymianie sprzęgła za rok znów nie rozpoławiać bo uszczelniacz padnie



#16 Share MrCzesio123

MrCzesio123

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 234 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Woj.Lubelskie
  • Zainteresowania:Lubie wyjeżdżać na wycieczki w niedziele lub w inny wolny czas :)

Napisany 22 kwiecień 2015 - 19:29

mf 3080 slabnie sprzeglo

uszczelniać nawet jak dobry lepiej wymienić by się nie bawić



#17 Share XMK13

XMK13

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1243 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 kwiecień 2015 - 19:48

mf 3080 slabnie sprzeglo

Jednak jak oryginalny uszczelniacz, to lepiej go zostawić, bo nowy może nie być najlepszej jakości. Do tego nowy musi być firmowy, żaden zamiennik, bo zamienniki często nie trzymają.

Tu jest instrukcja napraw MF 30xx/31xx: http://www.tractoor....0xx-i-31xx.html

Tu jest sprzęgło (cz. 5) : http://www.tractoor....031/MF30315.PDF



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
mf 3080 slabnie sprzeglo Dzisiaj, 17:09
  •  

#18 Share taki_jeden

taki_jeden

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 9 postów

Napisany 22 kwiecień 2015 - 23:23

mf 3080 slabnie sprzeglo

dzieki za podpowiedzi:)... to niedlugo zabieram sie za robote... jakby cos to jeszcze sie dopytam:)



Podobne tematy mf 3080 mf 3080 slabnie sprzeglo mf 3080 sprzeglo i wysprzegln mf 3080 sprzeglo wysprzeglnik mf 3080 wysprzeglnik