aster453

Ursus 4514 zamiast dwóch c360

Polecane posty

aster453    26

not tak ale ciężej spotkać takiego na allegro czy olx, fakt jest taki że tych ursusów jest dużo czyli coś w nich siedzi mam pytanie czy na pierwszy rzut oka widać (np. ze zdjęcia) jak wygląda dodatkowa pompa hydrauliczna, nie chce mi się jechać na drugi koniec polski oglądać a fakt że zobaczyłem znowu fajnie wizualny ciągniczek i to w dobrej cenie z '03 rocznik i strasznie tani niby cztery wyjścia hydrauliczne koła prawie nie wyjeżdżone, dwie wajchy pod kierownicą... Gdzie znajduje się wajcha do przełączania hydrauliki albo czy jak ma dwie pompy to jest to jakoś inaczej włączane ?  

Edytowano przez aster453

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aster453    26

@akmaly skąd wiesz że ten z '03 ma dwie pompy własnie tam na zdjęciach nie widać wajch po czym to wnosisz ? No właśnie ten drugi mi sie spodobał ...

Edytowano przez aster453

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

pod alternatorem masz pompy. Pierwsza długości jakiś niecałych 10cm pompa od wspomagania kierownicy a za nią  dodatkowa pompa hydrauliki zewn jakieś 20cm długości z dźwignią od spodu do jej wyłączania. W tym pierwszym linku za pompą wspomagania jest zbiornik oleju wspomagania co może być trochę mylące że to właśnie ta druga pompa. W drugim linku ten zbiornik oleju jest pod tłumikiem.

 

Zdaje sie 5314 to miały w standardzie te pompę dodatkową a 4514 to chyba opcja

 

http://olx.pl/oferta/massey-ferguson-390-ursus-5314-6014-4514-CID757-ID5CIqr.html#d30037735f tu masz sprzęt. Zauważ że te ursusy to konstrukcja z 70roku więc przedpotopowa. Na moje oko jakieś podejrzanie wyglądające. Ciekawe czy maja oryginalne opony z tyłu..... przy 5tys na liczniku mam ze 50% bieżnika a te Twoje oferty hmmm

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Ja wybrałem tylko pierwsze lepsze co widać pompy. Nie interesuje mnie zakup tego ciągnika więc nawet nie przyglądałem się tym ogłoszeniom tylko chciałem koledze pokazać jak wygląda z dwoma pompami. Wiem że trochę złe przykłady bo na pierwszym jest ze starą pompą która jest razem ze zbiornikiem oleju a w nowszych jest osobno ( jak na drugim ogłoszeniu ) ale nie o to mi chodziło. Chciałem tylko pokazać pompę tandemową. Co do tego MF390 z ogłoszenia to zdecydowanie za drogi i odpicowany. Ciężko trafić na coś sensownego ale czasami za 40 parę tyś. można trafić na ładny 365 lub 375.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aster453    26

dzięki za odpowiedzi. Fakt troszkę drogi ale warty uwagi przynajmniej na pierwszy rzut i ta jedna dźwignia a nie dwie pod spodem, swoją drogą dziwne że nasi 10 lat później nie potrafili budować tak ciągników jak ten pokazany mf. Być może skłonie się na mf ale fakt na początku myślałem sprzedam sześćdziesiątkę ok 10 k. dołożyć 2 dychy i coś kupić, później dołożyłem dychę a teraz widzę że z turem to i  nawet 6 dych może wyjść to całkiem sporo. Jakieś zróżnicowanie czy mgr jak wejdzie (chociaż wiem że teraz będzie o ciągnik ciężko bo wziąłem MGR 2007-2013) i za 60 + 60 z uni plus vat   prawie 30 czyli łącznie za 150 tys to fajny ciągniczek można wyrwać a tak dam prawie 60 tysi i mam stary, nie wiem czy nie poczekać do MGR lub innego programu w takim razie zwłaszcza że ceny starych bardzo poszły do góry np. patrząc kilka lat wstecz... 

 

@lukbold "tanie i wydłużone" co znaczy wydłużone bo nie rozumiem. Tak sprawdzam na agriaffaires.pl macus ale nic ciekawego nie ma 

 

No chyba że 5314 jest lepszy ? Tzn prócz koni ma może lepsze rozwiązania odnośnie wspomagania, hydrauliki ?

Edytowano przez aster453

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

tanie i wydłużone się podobno już skończyły... tak gdzieś czytałem... poszukaj zagranicznych ofert. ceny podobne. na moje oko cena tych mf wynika z faktu ze są mechaniczne... tych z EHR jest dużo więcej ale ludzie się ich boją.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Chcesz wiedzieć skąd ta cena? Po pierwsze to skrzynie montowane w nich są o niebo lepsze jakościowo ( bardziej idioto-odporne ) niż w seriach np 3xxx. Tylny most jest taki sam jak w MF 255 czy teraz Ursus 3512 jak również cała seria 4512/14, 5312/14 itd. Dokupisz każdą część. Skrzynie starsze 12+4 ( bez wzmacniacza a z półbiegiem mechanicznym ) były opcjonalnie montowane w tych ursusach. Jednym słowem to ciągniki do których jest cała masa zamienników z polskich ursusów ( gorszych jakościowo ale dużo tańszych ). Do tego mają bardzo dobrą opinię nie tylko w kraju. Seria 3xxx z EHR to dużo bardziej zaawansowany model, jak się nie psuje to super sprzęt a jak coś padnie to potrafi wyczyścić portfel.

Porównując Ursusa 4514 do tego MF 390 to sama dźwignia to mało ważna sprawa ale rewers przy kierownicy to duży plus. Do tego masz w standardzie osobną pompę do hydrauliki zew. i możliwość łączenia wydatków obu pomp co przy pracy z turem jest bardzo pomocne. Wielką zaletą jest też sama kabina - nieporównywalna widoczność ( całościowa przednia i w drzwiach szyba). Jak wcześniej pisałem szukałbym spokojnie MF np. 375. Myślę że z czasem do 50 tyś zł trafiłbyś na ładny model może nawet z ładowaczem.

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aster453    26

Czyli raczej mówisz mf 375, 390. na agrii... widziałem dużo np. mf 3060 czy to się różni pewnie ehr te sprawy ? Dlatego jest też ich dużo. 

 

Jeszcze jedno nie wiem czy się orientujecie jeśli np. kupujemy ciągnik za granicą to co do tego jeszcze dochodzi np. ciągnik z francji = koszt transportu + cło, jaka to kwota, coś jeszcze ? Czy ktoś to sprawdza a mianowicie kupując taki ciągnik przecież gość może wystawić fakturę np. na 20 tys a nie na 40 tys. czy jest jakiś rzeczoznawca ? Czy kupując taki ciągnik do gospodarstwa może jestem zwolniony z niektórych opłat gdyż nie jest on na handel ?

Edytowano przez aster453

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Różnice pomiędzy 3060 a 390 to w zasadzie poza silnikiem wszystko inne:) 

Ja kupowałem zawsze za pośrednictwem handlarzy i nawet mając dobre znajomości za granicą nie udało się kupić nic sensownego w normalnej cenie. Handlarze mają swoich ludzi na miejscu, znajomości po serwisach a do tego nigdy nie ściągają jednego ciągnika. Nie wiem jak oni to robią ale ceny w Polsce są czasami niższe niż za granicą. Mojego MF gość polował ok 3 lat bo cena była zaporowa ale czekał i przywiózł i zarobił:). Zawsze miałem fakturę vat ( zwolniony z opłat skarbowych), dowód do tłumaczenia i z tymi dokumentami do wydziału komunikacji. Tam rejestracja i próbne numery oraz przegląd i OC. Nigdy nie płaciłem żadnej akcyzy ani opłat skarbowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez emtecc
      Witam
      Użytkuje ktoś siewnik stopkowy Agro Masz 2.5m z ursusem 3512. Ma to sens czy tylko męczenie się? Sama waga (590kg) siewnika nie napawa optymizmem 
    • Przez TomaszN
      Witam czy może ktoś posiada komplety przedni napęd od ursusa 5314 ?
    • Przez Bandziornoo
      Witam wszystkich jestem nowym posiadaczem ursusa 3512  97r  nieznam się zbytnio na tych traktorach  ale podczas jazdy z górki jest cichutki jak chybryda ale już pod górkę  coś wyje tak jakby Między silnikiem a skrzynią biegów  mam tylko nadzieję że to nie będzie skrzynią biegów  a zwolnic tam nie ma  ?? Z góry dziękuję za pomoc 
    • Przez Piotr5314
      Witam posiadam 5314 z 96r i prosze abyście napisali coś na jego temat tylko obiektywnie <_<
    • Przez Jamalek
      Witam,
      Zwracam się z prośbą o podpowiedź w dwóch tematach
      1) Nasz ursus zaczął w ostatnim sezonie dość mocno kopcić na czarno szczegolnie podczas pracy pod obciążeniem. Od czego może to być. Oleju nie bierze, słaby nie jest, czy pali więcej nie wiem nie sprawdzaliśmy leję się i jedzie. Może trochę ciężej pali na zimnym silniku szczególnie teraz w zimę- one ogólnie ciężko pala zimą ale teraz jakby trochę bardziej. Dwa sezony temu miał robione wtryski, ale czy sa ok to nie wiem. Wyciągać je do sprawdzenia czy szukać gdzieś indziej.
      2) Co się dzieje jak linka od ssania na ciepłym silniku nie chce się wcisnąć, na zimnym wciska się bez problemu. 
       
      Dziękuję za wszystkie podpowiedzi 🙂
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj