Skocz do zawartości

Zdjęcie

Alternator 385


20 odpowiedzi na ten temat

#1 Share dareq1994

dareq1994

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 134 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:PODLASKIE

Napisany 13 kwiecień 2015 - 18:07

Alternator 385

witam. czy będzie pasował alternator do ursusa 330 do 385?



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Alternator 385 Dzisiaj, 23:42
  •  

#2 Share Grabcio

Grabcio

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 753 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wola Siennicka
  • Zainteresowania:Motoryzacja

Napisany 13 kwiecień 2015 - 20:39

Alternator 385

Jak dasz radę go zamocować to będzie pasował bo w C-385 nawet pasek jest ten  sam co w C-330.


Jeżeli pomogłem wciśnij zieloną strzałkę ;)


#3 Share dareq1994

dareq1994

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 134 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:PODLASKIE

Napisany 13 kwiecień 2015 - 21:34

Alternator 385 no ale chodzi mi o mocowanie czy będzie pasowało

#4 Share Grabcio

Grabcio

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 753 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wola Siennicka
  • Zainteresowania:Motoryzacja

Napisany 14 kwiecień 2015 - 15:44

Alternator 385

Jak się nie mylę to w c-385 i pochodnych było kilka typów mocowania alternatora więc ciężko stwierdzić czy na pewno od C-330 będzie pasował do mocowania które masz.


Jeżeli pomogłem wciśnij zieloną strzałkę ;)


#5 Share dareq1994

dareq1994

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 134 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:PODLASKIE

Napisany 14 kwiecień 2015 - 19:11

Alternator 385

TAKI MAM ALTERNTOR AKTUALNIE

http://olx.pl/oferta...57-ID9y1kp.html


i jeśli alterntor daje prąd okolo 26A a świeci mi sie kontrolka ze nie ładuje to co moze byc? skoro kable wszystkie sa podłączone? bezpiecznik?



#6 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 16 kwiecień 2015 - 12:34

Alternator 385

Uszkodzony alternator. Poza tym kontrolka nie jest wyznacznikiem tego czy alternator ładuje czy nie.



#7 Share elektrotech

elektrotech

    technik elektronik -informatyk

  • V.I.P.
  • rank
  • 1425 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:Ursus C-325A, budowa nietypowych maszyn rolniczych

Napisany 26 kwiecień 2015 - 20:01

Alternator 385

Uszkodzony alternator. Poza tym kontrolka nie jest wyznacznikiem tego czy alternator ładuje czy nie.

 

witam po bardzo duzej przerwie - były moderator* elektryka-elektronika

niestety nie zgodzę się z Moderatorem- bo: strach cos takiego na forum zobaczyc

albo regulator siedzi albo diody -nie ma informacji czy żarówka świeci jasno czy tylko żarzy a to DUZA RÓZNICA

 


TAKI MAM ALTERNTOR AKTUALNIE

http://olx.pl/oferta...57-ID9y1kp.html


i jeśli alterntor daje prąd okolo 26A a świeci mi sie kontrolka ze nie ładuje to co moze byc? skoro kable wszystkie sa podłączone? bezpiecznik?

 

alternator dostarcza tyle ładowania ile okresli stan akumulatora -na poczatku duze potem spada

26A to duzo  :) - wystarczy do ciagnika :) jesli mocowanie uda sie-  jak najbardziej poderjdzie sadze ze od ZUKA???


Edytowany przez elektrotech, 26 kwiecień 2015 - 20:06.


#8 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 01 maj 2015 - 09:44

Alternator 385

Napisałem uszkodzony alternator dlatego, że autor pytania nie ma zielonego pojęcia o tym co pisze. Nie wie co zmierzyć, gdzie zmierzyć i jak zmierzyć. Dlatego w dziale "Elektryka" stworzyłem to: Zanim napiszesz nowy temat - przeczytaj. oraz to: Ogólne porady dotyczące instalacji elektrycznych. Jak ktoś ma trochę pojęcia to z tymi poradami sobie poradzi, a jak ktoś tego nie rozumie to pozostaje zaprosić fachowca.



#9 Share ursus1991

ursus1991

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 842 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubuskie
  • Zainteresowania:Rolnictwo, komputery, muzyka, motoryzacja

Napisany 06 luty 2016 - 21:50

Alternator 385

Mam pewien problem z ładowaniem w c-385. Po ostatnich mrozach po odpaleniu ciągnika okazało się, że cały czas świeci się kontrolka od ładowania (wcześniej wszystko było w porządku). Dzisiaj troszkę się pobawiłem probówką z żarówki i okazało się, że alternator  wysyła prąd na akumulatory, ale nie daje prądu na kontrolkę. Co może być przyczyną tego? Czy da się to jakoś naprawić?



#10 Share lukasz222

lukasz222

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1662 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:śląskie
  • Zainteresowania:rolnictwo, hodowla bydła mięsnego

Napisany 06 luty 2016 - 22:40

Alternator 385

Zwykłym próbnikiem nie sprawdzisz czy alternator ładuje, prąd płynie tam cały czas od aku, do tego trzeba mieć miernik.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Alternator 385 Dzisiaj, 23:42
  •  

#11 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 07 luty 2016 - 09:58

Alternator 385

Oczywiście, że da się to naprawić. W dziale "Elektryka" jest podany sposób diagnozowania alternatora. Pomierz i podaj wyniki.



#12 Share ursus1991

ursus1991

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 842 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubuskie
  • Zainteresowania:Rolnictwo, komputery, muzyka, motoryzacja

Napisany 08 luty 2016 - 17:22

Alternator 385

Dzisiaj zrobiłem pomiar i wyszło, że alternator daje prąd 14,2/14,3 v. Kontrolka cały czas świeci.



#13 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 08 luty 2016 - 21:37

Alternator 385

Nie chodziło tylko o napięcie na B+. Tam jest podanych kilka punktów pomiaru, które mogą coś powiedzieć o stanie układu ładowania.



#14 Share ursus1991

ursus1991

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 842 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubuskie
  • Zainteresowania:Rolnictwo, komputery, muzyka, motoryzacja

Napisany 09 luty 2016 - 10:51

Alternator 385

Zrobiłem dzisiaj pomiary według tego schematu http://www.fotosik.p...8ed71a30b6cde2c i wyszły nastepujące wyniki:

1. Przy wyłączonym silniku i wył. stacyjce:

B+ =12,7 V

Pozostałe 0

2. Przy wył. silniku i włączonej stacyjce:

B+ = 12,7 V

15 = 1,8V

67 = 1,5 V

3. Przy włączonym silniku:

B+ = 14,4 V

15 = 11,7 V

67 = 11,7 V

 

Dodam, że kontrolka od ładowania po odpaleniu przygasa, ale dalej mocno jarzy się



#15 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 09 luty 2016 - 11:44

Alternator 385

Najprawdopodobniej uszkodzone diody wzbudzania.



#16 Share ursus1991

ursus1991

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 842 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubuskie
  • Zainteresowania:Rolnictwo, komputery, muzyka, motoryzacja

Napisany 09 luty 2016 - 17:27

Alternator 385

Dużo jest pracy żeby to wymienić? Da radę samemu? Stanie się coś jak będę dalej tak  jeździł?



#17 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 09 luty 2016 - 17:50

Alternator 385

Trzeba rozebrać alternator. Godzina roboty. Jak nie wymienisz to nie będziesz miał ładowania.



#18 Share Andrzej24871

Andrzej24871

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 846 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pisać na PW

Napisany 09 marzec 2016 - 10:56

Alternator 385

Witam wie ktoś jaki jest alternator w zetorze 16145 chodzi mi o  napięcie  to jest 12v czy 24  rocznik ciągnika 1987  ( na alternatorze napisy sie pozacierały nie widać  żadnego napisu informującego ile v  ma )  A na alledrogo  raz pisza żę do 16-stek 24 v jest alternator a gdzie indziej pisze że od 385 do 1634  jest 12 v , tak pisze bo stary alternator siadł po raz enty i to już chyba na dobre , raz jak łożysko siadło to przy wyciąganiu połamałem jeden szczotko trzymacz bo nie  wiedziałem do czego są takie dwie małe dziurki w obudowie i dopiero jak wyciagnąłem  wirnik to się skapnąłem że  te dziurki były  do tego żeby coś wsadzić np gwózdka i pod wadzić szczotki    no i jeden szczotko trzymacz się złamał ale miałem starą wiertarke rozebraną i dorobiłem  ten jeden brakujący szczotko trzymacz właśnie wykorzystując stary z wiertarki  no i pochodził chyba ze 2 lata do zeszłej niedzieli > ładowanie  zero , nie mam żadnych próbierek  ale wydaje mi się że szczotka  a po drugie co chwila problemy z łożyskami , a mam stary silnik ze skrzynią od bmw i własnie jak by to był 12 v to bym przerobił  uchwyt i kółko pasowe i bym miał święty spokój .


O to chodzi , że każdy zachwala i uwielbia zachodnie ciągniki za KOSMICZNE ceny, chociaż wielu tych maszyn nie widziało na oczy i sobie ich nie kupi, a Pronara nie chcą za darmo nawet, bo wstyd nim jezdzić, bo ktoś tam powiedział komuś ze mu się popsuł kiedyś.

#19 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 09 marzec 2016 - 13:08

Alternator 385

Nie szczotkotrzymacz, tylko chodzi o szczotkę. A te otwory nie są żeby podważać szczotki przy demontażu. Ale mniejsze o to. Instalację masz na 12V. Żeby się dokładnie upewnić, to wyjmij dowolną żarówkę i sprawdź jakie ma napięcie. 



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Alternator 385 Dzisiaj, 23:42
  •  

#20 Share Andrzej24871

Andrzej24871

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 846 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pisać na PW

Napisany 09 marzec 2016 - 15:07

Alternator 385

Być może masz racje na 100% nie będe mówić  poprostu myślałem że szczotka to ten element z grafitu a szczotkotrzymacz to ten elemet który trzyma szczotke  alternator jest starego typu to nie tak żę odkręcam jedną śróbke i wyjmuje szczotkotrzymacz z dwoma szczotkami , tam żeby zmienić szczotke trzeba wyjąć wirnik i one są osobno przykręcone , nie ważne alternator nie ładuje  instalacja na bank 12 v  tylko że ojciec twierdzi że chyba jest 24 v  alternator , nie wiem  bo jeśli 12 to właśni bym się nie bawił tylko przerobił ten alternator na ten od bmw i święty spokuj bym miał a nie co chwila grzebał koło niego bo dziadoskie łożysko się rozleciało czy zatarło ( nowe no ale wiadomo jakie są nowe części a alternator ma obroty) Czyli jeśli instalacja 12 v to i alternator 12 v tak?


O to chodzi , że każdy zachwala i uwielbia zachodnie ciągniki za KOSMICZNE ceny, chociaż wielu tych maszyn nie widziało na oczy i sobie ich nie kupi, a Pronara nie chcą za darmo nawet, bo wstyd nim jezdzić, bo ktoś tam powiedział komuś ze mu się popsuł kiedyś.

Podobne tematy